1.8 16v
Fiat Coupé s motorem 1.8 16v je od poloviny roku 1996 náhradou za model s motorem 2.0 16v. Jak už označení napovídá , Lamprediho v té době zastaralý motor nahradila moderní „jednaosmička“ známá z Barchetty. V rámci koncernu Fiat-Alfa - Lancia měl však mnoho společného s novýmy motory Alfa Romeo TS s objemem válců 1.8l a 2.0l. Posloužil také jako základ pětiválcového motoru používaného v top modelech Fiatu a Lancie.
Tento motor byl vybaven výměníkem tepla olej/voda pro stabilizaci teplot obou médií a variátorem na vačkovém hřídeli pro sací ventily , který natáčel vačkovým hřídelem dle aktuálního zatížení motoru tak, aby poskytoval optimální výkon. Díky němu měl motor příznivý průběh kroutícího momentu.
Motor sice poskytoval o 8PS menší výkon a také kroutící moment než jeho předchůdce , ale dynamickými vlastnostmi se mu plně vyrovnal.
Základní technické údaje |
|
Počet válců: |
4 v řadě |
Zdvihový objem: |
1747 ccm |
Vrtání/Zdvih: |
82/82.7 mm |
Kompresní poměr: |
10,3:1 |
Největší výkon: |
131 PS při 6.300 ot/min |
Největší kroutící moment: |
166 Nm při 4.300 ot/min |
Dynamické vlastnosti: |
|
0-100 km/h: |
9,2 s |
Největší rychlost: |
205 km/h |
80-120km/h na 4°/5° |
10.2/14s |
100-140km/h na 5° |
15s |
0-1000m |
31.2s |
Poměr váha/výkon: |
9,58 kg/PS |
Výroba: |
06/1996 - 2000 |