Průběh výroby

Rok 1994 - zavedení do výroby
Masová produkce Coupé založeného na platformě Tipa 1.jpgzačala v roce 1994 v Pininfarinových závodech v Turíně. Veškeré operace řízené počítačem byly vynechány a tak všechny sestavovací , montážní a svářovací práce byly prováděny ručně.
Každý den opouštělo továrnu kolem 80 Coupé.
První dodávané motory byly šestnáctiventilové dvoulitry se 139PS v atmosfericky plněné verzi , respektive 190PS u přeplňovaného agregátu.
Tyto motory byly deriváty motoru jenž v šedesátých letech navrhl Aurelio Lampredi.Ve své době velmi žádaný konstruktér. Zkonstruoval nespočetně motorů pro Ferrari , z nihž některé vyhrály titul mistra světa ve formuli 1.
Továrnu v tomto období opouštělo Coupe ve dvou stupních výbavy – normální bez označení a „PLUS “.Výbava Plus se od normální lišila koženým čalouněním interiéru , klimatizací a litými koly - pro 16v 15“ pro 16vT 16“.
 
Rok 1996 - rok změn
V polovině roku 1996 byly Lamprediho zastaralé motory nahrazeny modernímy motory z nově vybudované supermoderní motorárny v Patrola Serra.
 96.jpg
Nejslabší z nových motorů byla v té době již známá jednaosmička z Barchetty. Ačkoliv byl nový motor vybaven natáčením vačkového hřídele pro sací ventily , poskytoval o 8PS méně. Akcelerace a maximální rychlost však zůstali na podobné úrovni , motor však splňoval přísnější emisní normy a měl menší provozní náklady.
 
Další motor byl nově vyvinutý 2.0 20v s pěti válci. Byl zaveden do prodeje až na konci roku 1997. Poskytoval 147PS , po modernizaci v roce 1999 až 155PS.
 
Top modelem se stal 2.0 20V turbo. Parametry mluví za vše: 0-100km/h za 6.5s a maximální rychlost 250km/h. Dámy a pánové, seznamte se s nejrychlejším sériově vyráběným Fiatem všech dob...
 
Na konci roku 1996 Coupe prošlo řadou menších změn. Největšími změnami byly: nový středový panel s analogovými hodinami , nové tapecírunky dveří , nová maska chladiče , třetí brzdové světlo a také rozšířená paleta barev koženého čalounění (šedá a písková barva kůže). Označení výbavy „Plus“ bylo staženo z výroby. Pouze základní 1.8 16v byla dodávána s kůží potaženým volantem a hlavicí řadicí páky. Dále postrádala stěrač zadního okna. Veškeré další vymoženosti byly za příplatek.
 
Rok 1998 - rok pro sběratele
V tomto roce se objevilo exkluzivní Coupé Limited Edition , které se lišilo od běžných 2.0 20 vT doplňky s titanovým vzhledem.Vyjmenujme třeba například kola , kryty zpětných zrcátek , víčko nádrže , maska chladiče , plasty kolem světel a přístrojový štít.
Dále verze LE nabídla startovací tlačítko, bezpečnostní pásy v červené motorle.jpgbarvě a sedačky Recaro , pedály Sparco , vrtané kotouče a na závěr štítek s výrobním číslem serie LE.
Traduje se , že LE # 001 je majetkem Michaela Shumachera , proto se lze setkat s LE od čísla # 002.
Pro LE Fiat nabízel nové barvy
- corsa red 168
- black 601
- crono grey 386 (standard)
- vinci grey 606
- steel grey 647 (metalické)
- LE titanium: 227649 (výrobce: PPG; název: grigio titanio)
 
Rok 1999 - drobné technické a optické změny
Pro modelový rok 1999 připravil Fiat řadu dalších změn. Mezi ně patřily v barvě vozu lakované doposud černé spodky nárazníků a prahy , nová maska chladiče , plastové kryty vnitřních prahů s logem Fiat a přídavné osvětlení na „C“ sloupcích.turboplus1.jpg
Nově se objevily také nová kola – pro 20vT 16“ s dvojitými loukotěmi , pro 16v a 20v nové 15“ kola podobné těm z 20vT , pouze více zaoblené.
20vT dostalo navíc šestistupňovou převodovku známou již z LE , a také doplňky těm co dostalo LE , místo červené nalakované ve stříbrné barvě – startovací tlačítko a přístrojový štít s tachometrem cejchovaným do 280km/h.
Znovu se objevila verze „Plus“ , která nabízela lízátka na přední nárazník , plastové prahy , červeně lakované třmeny brzdy , vrtané kotouče , červeně lakované víko vačkových hřídelí , a červeně lakovanou rozpěru mezi přední tlumiče. V interiéru dominovala sedadla Recaro s červeným obšitím – prostě vše podobné tomu co nabízela verze LE.
Pro verzi Plus se nabízela také nová barva – Pearl white .
Celý paket z verze Plus bylo možné získat za příplatek i na běžné 20VT. Nově se objevily nové barvy pro kožené sedačky – červená bordó a černá s červeným obšitím.
 
Rok 2000 - poslední změny
Produkce Coupe se pomalu blíží ke konci a tak Fiat vypustí do světa 1904.jpgspeciální edici , jednoduše zvanou Edition.
Tato edice měla nová pavučinová kola , kožená sedadla se vzorem , který někteří nazývají jako "vafle" , boční airbagy , automatickou klimatizaci , lehce zvýrazněné doplňky stříbrnou barvou - například středový panel, maska chladiče, plasty kolem světel…
Coupe Edition se dodávalo pouze s motory 1.8 16v a 2.0 20vT. Počet vyrobených kusů Coupé Edition není znám , jisté je však to, že jsou velkou raritou..
 
Na závěr si dovolím zveřejnit počet vyrobených Coupe.Od zahájení výroby v roce 1994 do ukončení v roce 2000 se dohromady vyrobilo 72,698 kusů tohoto krásného sporťáčku.