Fiat vždy vyráběl lidové vozy , pro sportovně založené příznivce značky však nabízel hned několik modelů se sportovním nádechem a patřičnou exkluzivitou.
Pojďme se tedy stručně podívat na pár modelů , které Coupé následuje :
Fiat 2300 S Coupé (1961-1968) – Toto velké cestovní kupé 2+2 , navržené studiem GHIA , poháněl šestiválec o obsahu 2279ccm (100 a 110kW) převzatý společně s podvozkem ze sedanu 2300.O zpomalení z maximální rychlosti 190km/h se staraly kotoučové brdy na všech kolech.
Fiat 850 Coupé (1965-1971) –
Toto malé kupé se nacházelo na opačném konci
segmentu sportovně laděných vozů než model 2300 S Coupé.
Bylo to malé , pohledné kupé vycházející z běžné 850 , ale jeho čtyřválcový motor o objemu 849ccm měl výkon 39kW , což stačilo k dosažení rychlosti 135km/h.Souběžně byla vyráběna také verze Spider.
Fiat 124 Sport Coupé (1967-1972) – Na základě úspěšného sedanu 124 navrhl Fiat čtyřmístné kupé , které zpočátku poháněl motor 1438ccm s výkonem 66kW , který stačil na dosažení rychlosti 170km/h.
V dalších letech výroby se v nabídce objevovaly motory 1.6 a 1.8.Souběžně se také vyráběla verze Spider , která se vyráběla až do roku 1985.
Fiat Dino Coupé (1966-1972) – Fiat Dino disponoval stejným motorem jako Ferrari Dino.Byl však umístěn podélně vpředu.
Jednalo se zpočátku o vidlicový šestiválec 2l (117kW) , později 2.4l (132kW) , maximální rychlosti 200 a 210km/h.
Zajímavostí je , že velká podobnost s vozy Ferrari Dino zapříčinila to , že někteří majitelé sundávali znaky Fiat a nahrazovali je znaky Ferrari , nebo dokonce odbrušovali znaky a nálitky Fiat z litých kol a podobných dílů.
Fiat 128 Sport Coupé (1971-1979) - 128 Sport Coupé byla postavena na zkrácené podlahové plošině běžné 128.Přední kola poháněli motory 1.1l a 1.3l s výkony 43 a 55kW.V roce 1975 se začla vyrábět verze 3P s výklopnými třetími dveřmi.
Tento model splňoval představy o sportovním automobilu pro obyčejné lidi a ve sportovních úpravách dosahoval výborných výsledků na závodních tratích.
Fiat 130 Coupé (1971-1977) – Nástupce modelu 2300S vznikl na bázi sedanu 130. Jeho karoserii navrhl Pininfarina , oproti sedanu měl však zkrácený rozvor.Motor z objemu 3.2l dosahoval výkonu 121kW a s pětistupňovou převodovkou dosahoval 190km/h.
Mezi jeho přednosti patřila velmi bohatá výbava.
Fiat X1/9 (1972-1989) – Toto dvoumístné kupé , jehož karoserii navrhoval Bertone , poháněly motory 1.3 a 1.5 s výkony 55 a 63 kW umístěné před zadní nápravou.Vůz dosahoval rychlosti 170 a 180km/h.
Od roku 1981 ho Bertone prodával pod svým jménem.