-
17:48:34 8.5.2012
tak už som to aj nahodil uvidím ci to bude skapavať keď to bude po zohriatí a druhom štarte .Inak ak sa to niekomu podari ako mne robiť zo zapojenou baterkou nezľaknite keď sa vám to bude snažiť držať otáčky na 2000 stačí vypnúť baterku za tedy prečistiť klapku a po zapojení pekne na 900 brm brm
-
20:32:46 7.5.2012
ale ten AEP je nerozoberateľný sú tam ešte 2 konektory 1 a 2
-
20:28:54 7.5.2012
takže u mňa na 1,8 AEP125-3
-
17:46:20 7.5.2012
Ja ve svím 16V našel pouze toto co mi připomíná volnoběžný ventil :-D Je to on nebo ne?
-
19:52:12 3.5.2012
Takže na 1,8 stačí odtiahnuť 2 šróby a odpojiť konektor a vytiahnuť ? Nerád by som to pokazil viac ako je
-
12:10:47 3.5.2012
Tom: Myslím že u 16V jsou stejné on se úplně celý rozebrat nedá. Rozeber tu spodní část kde je pružinka a pístek a tu celou vyčisti. Samotný elektromagnet je zavařený uvnitř a k tomu se nedostaneš. Důležité je jen nepřehodit pružinky jsou tam tuším dvě jedna slabší druhá silnější a pak to zase matičkou dotáhnout na původní polohu (stačí si před rozebráním odpočítat závity).
Otestovat se to dá na baterce +- pokud nebude vůbec reagovat je mrtvej ten motorek uvnitř a musíš sehnat jinej.
-
09:08:21 3.5.2012
vo všetkých FC je ten istý voľnobeh ventil?
aj tento je rozoberateľný?
-
23:52:22 2.5.2012
taky to můžou dělat čidla pro vodu...
-
22:34:22 2.5.2012
Za studena mi to zdechá a jak se trošku zahřeje, tak vpohodě. Může to být taky klapkou? Díky :)
-
21:25:23 2.5.2012
Tak jsem po tom koukal. Je ale možné že mám v autě jinačí volnoběžný ventil než je na obrazku? Ten můj totiž neni rozebírací...
-
20:29:08 2.5.2012
jj
-
16:48:05 2.5.2012
Volnoběžný ventil je V.A.E ventil ???
-
20:45:46 30.4.2012
Ok skusím
Ale potřeboval bych vědět kde pak ho asi nejdu. Někde u klapky? Mám 2.0 16V
-
19:48:55 30.4.2012
Tome jestli ti to nepomohlo, tak zkus volnoběžný ventil, taky rozebrat a vyčistit, možná namazat WD40.
-
17:28:58 30.4.2012
Zdravím
Tak jsem dneska škrtící klapku vyčistil ale otačky na volnoběh pořad nedrží.Po zahřátí padají nahoru dolu. Co dal by mohlo byt špatně?Díky za odpověd
-
13:56:44 29.12.2008
2 Dw: prosim poreferuj jeste tak za mesic at vime ze to nebyla nahoda... a posli Honzovi do mailu link at prida Tvuj navod do navodu...
-
12:30:32 29.12.2008
Kocoure kvůli tomu ti odejde jenom zbytečný benzín z nádrže:)
-
12:29:14 29.12.2008
Tak jsem se dneska projel a je to znatelná změna. Když jsem předtím vyřadil, tak mi otáčky klesly až na 500, a pak se nějak vracely, teď krásně plynule klesnou na nějakých 1100 a tam se drží, žádné kolísání. Po nastartování mi sice vyletí otáčky na chvilku na 1500, ale hned klesnou a motor jede pravidelně, což se předtím říct nedalo. Taky mám dojem, že lépe reaguje na plyn.
-
20:03:31 28.12.2008
2 kocour : Tu klapku by ti měl někdo udělat ;-)
-
19:36:13 28.12.2008
Aha já má 1,8:-))))
-
19:31:30 28.12.2008
2 Dwwwayne: tak to poradne otestuj... jsem trosku skepticky... chce to tak tyden jezdit a pak sem dat vedet vysledek...
2 Zdeny.: Vahu urcite necistil, tim jsem si jistej (neni).
-
19:24:57 28.12.2008
čistil jsi i váhu?
-
19:15:08 28.12.2008
kocour: Nevím nevím...do Písku je docela štreka z Ostravy
ALe musím říct, že klapka byla fakt špinavá, a když jsem normálně startoval, tak to lítalo až do 2000 ot., teď mi to trochu lítlo a zklidnilo se to a přede pěkně.
-
19:11:33 28.12.2008
ještě jsem neprojížděl, jenom nastartoval na volnoběh. Zétra si zajedu na benzín tak řeknu.
-
19:06:42 28.12.2008
Kocour: a čím to bylo?
-
19:03:24 28.12.2008
Bordel v klapce a přisává to vzduch.Nebo projet ve vice režimech.Jak dlouho byla odpojena baterka?Co to dělalo před tím?Čistil jsi i váhu vzduchu??
-
19:02:28 28.12.2008
2 Dwwwayne: Tobe konkretne kolisali otacky a uz nekolisaji po vycisteni? kolik uz jsi s tim najel? dik
-
19:00:54 28.12.2008
2 Dwwwayne: hezke... a vysledek je nejak znat v chovani vozu?
-
19:00:35 28.12.2008
A jak to dopadlo?Funguje to?Jedeto líp???Jsem zvědav.
-
18:58:21 28.12.2008
kolísají otáčky na volnoběh
-
18:57:14 28.12.2008
Kupodivu mi žádný šroubek nezbyl. Asi se ztratily:)
-
18:56:21 28.12.2008
kocoure zvládneš to, když jsem to zvládnul já, tak každý. Jenom si na to nech tak 2 dny když si nevěříš, já to měl za dopoledne hotové.
-
18:55:19 28.12.2008
Následuje složení v opačném pořadí než rozložení. Řídil jsem se radou ZdendysaM.L., který tady:
http://www.fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/543 -cisteni-vahy-vzduchu-a-skrtici-klapky-na-1-8-1-di l-/
radí, aby se nechalo zapnuté zapalování (nestartovat!) 90s, pak 90s vypnout, pak min. 10minut na volnoběh a nakonec projížďka.
-
18:50:37 28.12.2008
Vyčištěná klapka
-
18:50:03 28.12.2008
Je dobré klapku nejdřív vyčistit zavřenou a pak otevřenou. na zaaretování klapky jsem použil špagát:)
Kdo už nechce coupé víc vidět, má nyní ideální možnost použít velké kladivo. Popřípadně se nabízí tuning systémem vyražení klapky pryč. Bude to pak mít zátah už odspodu:D
Z každé strany klapky je otvor, který byl taky hodně zanesený. Po odšroubování plastového kolena se to dobře čistí.
-
18:44:03 28.12.2008
z druhé strany
-
18:43:42 28.12.2008
A když máme klapku venku, dáme se do čištění. ZdendysM.L. doporučoval isopropylalkohol dát do rozprašovače s regulovatelnou tryskou, ale já jsem neměl ani isopr... ani rozprašovač, takže jsem použil nový štěteček a líh. Na obr. špinavá klapka
-
18:39:44 28.12.2008
Takhle vypadá to těleso zespod, je vidět držák a připojení hadičky.
-
18:37:04 28.12.2008
...a můžeme se vrhnout na samotné těleso klapky. Odpojíme hadice, které vedou do tělesa, dále odpojíme konektor potenciometru(je jištěný takovou tvarovou pružinou, která se lehce ztrácí) a lanko plynového pedálu. Dole je na plechovém držáku upevnění několika kablíků a zespod je zastrčena hadička. Já jsem to odpojoval až po odšroubování tělesa klapky od sání - je připevněno 4mi imbus šrouby. Na obrázku jsou vidět vrchní dva.
-
18:20:04 28.12.2008
Tohle jsme vyndali...
-
18:19:12 28.12.2008
Teď se musí vyndat hadice od IC do tělesa klapky(možná to jde i bez ní, ale já mám rád prostor). Ta střední část(trubka) je přišroubovanák bloku, takže odšroubovat 2 matky, dále se musí rozpojit BOV, pak elektricky odpojit tu blbost co nevím co je na té trubce, povolit spony a taháním, soukáním za současného klení hadici odpojit.
-
18:14:14 28.12.2008
Dneska jsem si vyčistil škrtící klapku(nebo se o to aspoň snažil), takže těm, co to budou dělat poprvé, nabízím návod na 16VT. Je třeba si připravit rozpouštědlo sajrajtů(bylo tady psáno izopropylalkohol, ale já ho nesehnal, tak jsem si koupil technický líh), nějaké klíče, šroubováky, imbusy a ti, co je už nebaví jezdit i velké kladivo. TAkže na věc:
Vyndejte z auta baterku a odpojte hadici odsávání oleje