Čištění škrtící klapky 16VT

  • sebo 1.8 16V
    tak už som to aj nahodil uvidím ci to bude skapavať keď to bude po zohriatí a druhom štarte .Inak ak sa to niekomu podari ako mne robiť zo zapojenou baterkou nezľaknite keď sa vám to bude snažiť držať otáčky na 2000 stačí vypnúť baterku za tedy prečistiť klapku a po zapojení pekne na 900 brm brm
  • sebo 1.8 16V
    ale ten AEP je nerozoberateľný sú tam ešte 2 konektory 1 a 2
  • sebo 1.8 16V
    takže u mňa na 1,8 AEP125-3
  • Tom
    Ja ve svím 16V našel pouze toto co mi připomíná volnoběžný ventil :-D Je to on nebo ne?
  • sebo 1.8 16V
    Takže na 1,8 stačí odtiahnuť 2 šróby a odpojiť konektor a vytiahnuť ? Nerád by som to pokazil viac ako je
  • amadeus69
    Tom: Myslím že u 16V jsou stejné on se úplně celý rozebrat nedá. Rozeber tu spodní část kde je pružinka a pístek a tu celou vyčisti. Samotný elektromagnet je zavařený uvnitř a k tomu se nedostaneš. Důležité je jen nepřehodit pružinky jsou tam tuším dvě jedna slabší druhá silnější a pak to zase matičkou dotáhnout na původní polohu (stačí si před rozebráním odpočítat závity).

    Otestovat se to dá na baterce +- pokud nebude vůbec reagovat je mrtvej ten motorek uvnitř a musíš sehnat jinej.
  • sebo 1.8 16V
    vo všetkých FC je ten istý voľnobeh ventil?
    aj tento je rozoberateľný?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    taky to můžou dělat čidla pro vodu...
  • Adys
    Za studena mi to zdechá a jak se trošku zahřeje, tak vpohodě. Může to být taky klapkou? Díky :)
  • Tom
    Tak jsem po tom koukal. Je ale možné že mám v autě jinačí volnoběžný ventil než je na obrazku? Ten můj totiž neni rozebírací...
  • kisik
    jj
  • Tom
    Volnoběžný ventil je V.A.E ventil ???
  • Tom
    Ok skusím
    Ale potřeboval bych vědět kde pak ho asi nejdu. Někde u klapky? Mám 2.0 16V
  • Denis 1,9 JTD:(
    Tome jestli ti to nepomohlo, tak zkus volnoběžný ventil, taky rozebrat a vyčistit, možná namazat WD40.
  • Tom
    Zdravím
    Tak jsem dneska škrtící klapku vyčistil ale otačky na volnoběh pořad nedrží.Po zahřátí padají nahoru dolu. Co dal by mohlo byt špatně?Díky za odpověd
  • Luxor
    2 Dw: prosim poreferuj jeste tak za mesic at vime ze to nebyla nahoda... a posli Honzovi do mailu link at prida Tvuj navod do navodu...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Kocoure kvůli tomu ti odejde jenom zbytečný benzín z nádrže:)
  • Denis 1,9 JTD:(
    Tak jsem se dneska projel a je to znatelná změna. Když jsem předtím vyřadil, tak mi otáčky klesly až na 500, a pak se nějak vracely, teď krásně plynule klesnou na nějakých 1100 a tam se drží, žádné kolísání. Po nastartování mi sice vyletí otáčky na chvilku na 1500, ale hned klesnou a motor jede pravidelně, což se předtím říct nedalo. Taky mám dojem, že lépe reaguje na plyn.
  • Innocento
    2 kocour : Tu klapku by ti měl někdo udělat ;-)
  • ZdenysM.L.
    Aha já má 1,8:-))))
  • Luxor
    2 Dwwwayne: tak to poradne otestuj... jsem trosku skepticky... chce to tak tyden jezdit a pak sem dat vedet vysledek...

    2 Zdeny.: Vahu urcite necistil, tim jsem si jistej (neni).
  • ZdenysM.L.
    čistil jsi i váhu?
  • Denis 1,9 JTD:(
    kocour: Nevím nevím...do Písku je docela štreka z Ostravy
    ALe musím říct, že klapka byla fakt špinavá, a když jsem normálně startoval, tak to lítalo až do 2000 ot., teď mi to trochu lítlo a zklidnilo se to a přede pěkně.
  • Denis 1,9 JTD:(
    ještě jsem neprojížděl, jenom nastartoval na volnoběh. Zétra si zajedu na benzín tak řeknu.
  • ZdenysM.L.
    Kocour: a čím to bylo?
  • ZdenysM.L.
    Bordel v klapce a přisává to vzduch.Nebo projet ve vice režimech.Jak dlouho byla odpojena baterka?Co to dělalo před tím?Čistil jsi i váhu vzduchu??
  • Luxor
    2 Dwwwayne: Tobe konkretne kolisali otacky a uz nekolisaji po vycisteni? kolik uz jsi s tim najel? dik
  • Luxor
    2 Dwwwayne: hezke... a vysledek je nejak znat v chovani vozu?
  • ZdenysM.L.
    A jak to dopadlo?Funguje to?Jedeto líp???Jsem zvědav.
  • Denis 1,9 JTD:(
    kolísají otáčky na volnoběh
  • Denis 1,9 JTD:(
    Kupodivu mi žádný šroubek nezbyl. Asi se ztratily:)
  • Denis 1,9 JTD:(
    kocoure zvládneš to, když jsem to zvládnul já, tak každý. Jenom si na to nech tak 2 dny když si nevěříš, já to měl za dopoledne hotové.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Následuje složení v opačném pořadí než rozložení. Řídil jsem se radou ZdendysaM.L., který tady:

    http://www.fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/543 -cisteni-vahy-vzduchu-a-skrtici-klapky-na-1-8-1-di l-/

    radí, aby se nechalo zapnuté zapalování (nestartovat!) 90s, pak 90s vypnout, pak min. 10minut na volnoběh a nakonec projížďka.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Vyčištěná klapka
  • Denis 1,9 JTD:(
    Je dobré klapku nejdřív vyčistit zavřenou a pak otevřenou. na zaaretování klapky jsem použil špagát:)

    Kdo už nechce coupé víc vidět, má nyní ideální možnost použít velké kladivo. Popřípadně se nabízí tuning systémem vyražení klapky pryč. Bude to pak mít zátah už odspodu:D

    Z každé strany klapky je otvor, který byl taky hodně zanesený. Po odšroubování plastového kolena se to dobře čistí.
  • Denis 1,9 JTD:(
    z druhé strany
  • Denis 1,9 JTD:(
    A když máme klapku venku, dáme se do čištění. ZdendysM.L. doporučoval isopropylalkohol dát do rozprašovače s regulovatelnou tryskou, ale já jsem neměl ani isopr... ani rozprašovač, takže jsem použil nový štěteček a líh. Na obr. špinavá klapka
  • Denis 1,9 JTD:(
    Takhle vypadá to těleso zespod, je vidět držák a připojení hadičky.
  • Denis 1,9 JTD:(
    ...a můžeme se vrhnout na samotné těleso klapky. Odpojíme hadice, které vedou do tělesa, dále odpojíme konektor potenciometru(je jištěný takovou tvarovou pružinou, která se lehce ztrácí) a lanko plynového pedálu. Dole je na plechovém držáku upevnění několika kablíků a zespod je zastrčena hadička. Já jsem to odpojoval až po odšroubování tělesa klapky od sání - je připevněno 4mi imbus šrouby. Na obrázku jsou vidět vrchní dva.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Tohle jsme vyndali...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Teď se musí vyndat hadice od IC do tělesa klapky(možná to jde i bez ní, ale já mám rád prostor). Ta střední část(trubka) je přišroubovanák bloku, takže odšroubovat 2 matky, dále se musí rozpojit BOV, pak elektricky odpojit tu blbost co nevím co je na té trubce, povolit spony a taháním, soukáním za současného klení hadici odpojit.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Dneska jsem si vyčistil škrtící klapku(nebo se o to aspoň snažil), takže těm, co to budou dělat poprvé, nabízím návod na 16VT. Je třeba si připravit rozpouštědlo sajrajtů(bylo tady psáno izopropylalkohol, ale já ho nesehnal, tak jsem si koupil technický líh), nějaké klíče, šroubováky, imbusy a ti, co je už nebaví jezdit i velké kladivo. TAkže na věc:
    Vyndejte z auta baterku a odpojte hadici odsávání oleje