jistota je rozebrat, přeměřit, pokud OK tak strhnout sklovinu s flex-hone a nový kroužky..
pokud KO vejbrus, jinej blok a podobný činnosti..
čištěni váhy vzduchu a škrtíci klapky na 1,8 . 1 díl.
-
18:01:19 13.8.2012
-
15:28:25 13.8.2012ještě k výměně kroužků. Takže vyměnit kroužky by nemuselo stačit a jediná jistota je co? Výbrus a větší kroužky? Dělá se to vůbec a kolik taková sranda stojí?
-
15:26:23 13.8.2012Gufera na ventilech jsem dával nový asi před 2roky/70.000km. Nechal jsem i zabrousit ventily, srovnat a otlakovat hlavu, takže tam si věřím, že je to dobré. I když ty gufera jsou v replice, takže už to taky můžou mít za sebou. Zdá se mi, že mi teče olej spíš přes přírubu na svodech. Klouček mi kdysi říkal, že tam některé šrouby jdou do oleje a je potřeba je utěsnit, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
-
15:59:58 5.8.20121l/1000km je pohodová spotřeba, kteoru v 90% případech způsobujou tvrdý gufera na ventilech..
pokud jsou KO kroužky jsou většinou v píči i válce... -
19:47:43 30.7.2012Kefalín: Vyměň ty kruhy dokud ti to ještě jede, až se to posere budeš plakat. Na motoru se nedá ušetřit tím, že koupíš něco levnějšího.
-
18:48:27 14.7.2012Taky si myslím, že příčina jsou špatný pístní kroužky a taky jsou asi i důvod proč mi to žere 1 litr oleje na 1000km. Ale výměna pístních kroužků je celkem drahá a toto vyjde do tisícovky
-
10:10:18 12.7.2012tady jde spíš o olejové páry, které se po nějakém tom roce usadí uvnitř trubek a na klapce. Pokud to člověk nechce každý rok celé rozebírat a čistit myslím že tohle by mohlo být dobré řešení.
Jinak pokud tam teče olej horem dolem tak jak píše Ondra musí se najít příčina. -
23:42:10 11.7.201220VT nemají přímo oilcatch, ale tzv. výparník... je nainstalovaný na bloku nad starterem...
ale tímhle bazmekem nevyřešíte svoje problémy... pokud je v karteru přetlak a bleje to olej, odstraňte nejprve přetlak.... tzn. nové pístní kruhy.
řešíte následky aniž byste odstranily příčinu... -
19:28:07 11.7.2012
-
13:50:17 11.7.2012Amadeus: na nejakem foru jsem cetl, ze snad starsi 20VT maji oilcatch uz z vyroby??
-
09:27:58 11.7.2012Kefalín 20V: Dá se tam dát nádobka, které se říká Oil catch tank. Olej pak nejde do sání, ale do nádobky, kterou jednou za čas prostě vyleješ. Já budu kupovat asi tuhle
http://www.2racing.cz/?action=detail&id=ID7029 -
22:05:08 10.7.2012Takže když olej jde přetlakem do sání, tak se potom spálí? a dá se to napojit jinam? nějak aby šel zpátky do víka ventilů?
-
15:31:45 9.7.2012to že tolítá do sání zapříčiňuje přetlak v klikový skříni danej netěsnostmi mezi pístníma kroužkama...
-
03:56:36 9.7.2012Zptam se jeste: co zapricinuje to ze lita do sani?Je prelitej?Motor se moc toci?Nebo cim to..?
-
18:22:00 8.7.2012diky Honzo...;)
-
17:53:22 8.7.2012dle ekoteroristicejch zákonů z cca 70 let nesmíš motor odvětrávat do atmosféry.. prot konstruktéři odvětrávaj veškerý produkty z klikový skříně do sání - kondenzát, olejový páry a výfukový plyny.. ta olejový páry s epak na klapce a v sání srážej a zasíraj ji..
v čím horším stavu ,otor je, tím víc špiní.. -
20:16:32 7.7.2012Zeptam se tady... Cistil jsem klapku na nasich dvou Peugeotech, udivila me jedna vec..
Pred klapku za filtr vede odvetrani ventilu/klikovky (ted nevim ktera to je) a koukal jsem ze je nalitano hrozne oleje na klapce a i za ni! Proc je to resene takto ze olej lita do sani?
Vyresil jsem to odpojenim hadice odvetrani a zaslepenim diry k sani neprudusnym a hadici prudusnym..
Tudis: proc lita(l) olej do sani a dobre to asi neni coz? -
19:31:32 16.6.2012tak jsem dnes taky vyčistil škrtici klapku a váhu vzduchu a můžu říct že rozdíl je opravdu znát, když sem tu klapku vyndal málem měl kleplo, černá a špinavá jak bota váha taky zanešená no děs :)
-
20:41:07 7.3.2012Dovolím si připojit postup čištění sání vhodný pro nás technicky méně zdatné, který úspěšně používám na Bravě 1,2 60kW z roku 1999, najeto přes 240000 km.
K čištění škrtící klapky používám Čistič karburátorů TECTANE (Den Braven), sprej 400ml z Autokelly za 100 Kč.
Po demontáži hadice sání před škrtící klapkou nastříkám čistič do prostoru škrtící klapky a nechám chvíli působit. Nastartuji motor a při volnoběhu nastřikuji čistič po malých dávkách na klapku. Pokud se při větší dávce motor "dusí", přidám plyn.
Podle návodu k použití by tímto postupem mělo dojít i k vyčištění sacích ventilů.
Uvedený čistič jsem již například použil i na odstranění žvýkaček ze sedadel. -
12:41:08 16.12.2009A uz ste to teda nekdo zkousel na petivalci?Potreboval bych info...
-
10:48:28 16.12.2009Jde o těsnost klapky.Pokud propouští může být problém s volnoběhem protože si motor přisává vzduch přes netěsnou klapku.
-
10:30:35 16.12.2009Vilis.No,může to být tím,kolik oleje z klikovky jde do sání.Pokud kolem volnějších pístů proniká tlak do kl.skříně, tak vytláčí olejovou mlhovinu na klapku a ta se zanáší.Já s tím problémy fakt nemám.
-
14:02:16 15.12.2009Zdeny s.ML-opravdu je čistění klapky tak důležité?Domnívám se,že spíš než o vyšší nános se jedná jen o nepatrné znečistění,které neovlivní podmínky sání.Po několika desítkách tisících km jsem ji také čistil,ale dohromady na ní nic nebylo,jen ztmavlá místa.
-
10:21:40 14.12.2009Jde taky o to vyčistit tu klapku!
-
23:40:51 13.12.2009Kdyby chtel nekdo z Brna a okoli ten Isopropyl alkohol, tak mam. Jsem tu vahu vzduchu tim cistil a nezaznemanel jsem viditelny rozdil a to jsem tu vahu vzduchu mel i venku a neprostrikoval jsem to slozite pres to sito.
-
23:20:39 13.12.2009Panove ozivuji tema..Chtel bych ted v zime vsechno cistit atd a tak se chci zeptat jak je to u petivalcu..Konkretne 20V..Jak je to s tim sachovanim s klicema atd-jesi je to stejny i u myho nebo jen u 1.8my..Proste jestli to nekdo delal a zaruci se mi ze je vsechno v pohode..A trebas odlisnej postup vypsat-nebo jestli je to stejny..Predem diky
-
20:04:52 13.1.2009Na to, že je to bez poštovnýho jsou ty ceny síla :-)
-
10:35:52 13.1.2009Tak ne, isopropylalkohol není v prodeji regulován a může ho koupit každý... viz bezpečnostní list - http://www.krup.cz/img.asp?attid=4861. Nechápu proč Ti ho neprodali...
Můžeš koupit třeba tady:
http://www.krup.cz/?cls=stoitem&stiid=2130
http://www.eshopobchod.cz/product.php?id_product=1 73
Jinak se dělá i ve sprayi... -
10:12:03 13.1.2009to víš, to je jak s toluenem, ten Ti už taky neprodají bez toho abys měl živnost která ho ke svému provozu vyžaduje... ale když už ho někdo koupí a šoupne Ti ho bokem (tzv. drift) tak se dá zpětně těžko zjistit jestli ho "přeprodal" dál, skutečně použil při práci, či o dlouhých zimních večerech "vyjel"... :-)
-
19:57:40 12.1.2009A na mě při dotazu na ispropylalkohol civěli jak na feťáka, nic mi neprodali>:(
-
19:09:18 12.1.2009Dneska jsem k tomu přišel jako slepej k houslím. Byl jsem u jednoho olejáře a bral olej navíc jenom na výplach motoru a meziřečí jsem se zeptal, jestli nevede isopropylalkohol. Zavrtěl hlavou, ale řekl mi, ať vydržím, že zavolá známý, která rozváží lékárnický zboží. Tak si dal telefon k uchu, houknul na mě 130,-/l, tak jsem kejvnul a pak řekl, ať si pro to v 17:00 přijdu :-)
-
18:46:57 31.12.20082 Honzajs: no jak myslis... me kdyz jsem jel tech "230" taky nikdo nikdo nepredjel a pochybuju ze to bylo tolik... jednou to poradne premerim GPS a bude jasno...
-
10:14:17 31.12.2008jj odchylka je svinstvo... fabie 16V 74W jede tachacovych 230 kmh!!! (origo gumy a 6800ot v omezovaci) Pritom v papirech je psano max. 185kmh coz musi byt real takze promereni o 45kmh! Pritom do cca 120kmh promereni male (+cca 10kmh)... bohuzel s GPS ta maximalku na fabii nemerena...
Zajimavy jev jsem ale zjistil na svym renaultu clio - mereno s rychlou GPS - do 120 kmh premeruje (pri 80kmh cca o 15kmh) a nad 120kmh uzpodmeruje (pri 120kmh je to uz minus 5kmh, 140kmh -10kmh atd....)!!! -
09:05:41 31.12.2008220- chyba tachometru a jseš na 200km/h.... on sice někdo může namítnout že mu to na 50tce na radaru neproměřuje,problém je že v týhle rychlosti je odchylka cca 1%,ve 200 je už skoro 10%...stačí nahlédnout do starejch světůmotorů a autotipů,kde % odchylku tachometru měřily...
-
10:13:29 2.12.2008Stačí sundat hadici před klapkou a klapku vytřít hadrou navlhčenou nějakým odmašťovadlem. Když si ji ručně pootevřeš za kolečko od plynu, dostaneš se i za ni. Pokud neměníš potenciometr, nebo "motorek" volnoběhu tak s jednotkou nic dělat nemusíš. Pokud ji máš hodně zasviněnou, tak by bylo dobré vypláchnout i komůrky volnoběhu u "motorku", ten drží na dvou torxech.
-
17:59:44 7.9.2008mas tu nekolik navodu jak na to a neni to slozitejsi jak vymenit svicky
-
10:58:52 17.8.2008A čistil to někdo už i na 20VT ? Tam to bude asi těžší že?
-
16:19:52 15.8.2008Ja jel nejvic dle gps 233.Tacho ukazoval 240.Na seriovych kolech.
-
08:47:55 15.8.2008kimiii: No fotit jsem zatim nefotil (ale planuju to), ale jinak při 250ti obvykle držím volant jednou rukou a druhou mam na noze přítelkyně a hladím ji aby neřvala :-) BTW: Tu GPS můžeš klidně vyfotit při nižší rychlosti, vždyť si to pamatuje max rychlost ;-)
-
13:55:35 14.8.2008Tachometrových možná...reálných nevěřím. Ukaž foto z GPS :-P
-
20:27:31 13.8.2008Dnes dálnice A93 v německu opět rychlost 220km/h s 1,8. V papírech je sice 205 ale pokuď je auto v pohodě dá se to vymáčknout
-
00:24:06 12.8.2008Když má 1.8 v papírech max rychlost 205 + k tomu přičtu že už to tvé auto má dost za sebou, tak je logicky hloupost, aby si s tím jel 220-230 :-) To by pak 20VT mohlo jet 270-280 ne? :-P Změř si to jak TheTimo GPSkou a uvidíš při maximálce ten rozdíl. Mu dalo 1.8 TURBO 217 GPS a na tacháč měl 240. Tož to bys byl dobrý borec kdybys jel bez turba o 10 víc :-)
-
20:50:16 8.8.2008Nebo velky kola :)
-
20:26:56 8.8.2008kimiii: To ti asi hodně špatně ukazuje tacháč ;-)
-
17:01:05 7.8.2008Já jsem z toho vymáčknul tachometrovejch 220 - dálnice D5 směr Plzeň.
-
07:30:27 7.8.2008já měl na rovince 205 a pořád malinko táhnul než mi odešla cívka. po výměně zase zkusím ;o)
-
22:57:35 6.8.2008Dík moc za rady, už jsem to vyčistil, našel jsem doma kleenspray od firmy Novatio. Cena cca 500, ale v práci je to zdarma:-)) Složení: aceton, isopropylalkohol.Určené na čištění brzd.systemů, vzduch.ventilů atd. Jinak dneska jsem zkoušel maximálku s 1.8 a 190 po rovině a 200 z mírného kopečku(Dálnice), víc ani leino. Co vy? nejde mi ani o tu rychlost, jen se ptám jak se věci mají...
-
22:31:56 6.8.2008Cena 1 litru cca 70kč.
-
22:31:13 6.8.2008Opsáno z lahve:isopropylalkohol čistý,výroba f. Penta Chrudim ,kontaktní osoba ing.Petr Švec tel:469 660 711.
-
21:58:14 6.8.2008Tech.benzín bohatě stačí.Anebo si kup přímo sprej na klapky třeba : http://valvoline.cz/cs/shop/detail/46-autokosmetik a/202-valvoline-carburettor-cleaner-500ml nebo http://motipdupli.webblast.cz/Article.asp?nDepartm entID=521&nArticleID=363&nLanguageID=1 nebo http://www.e-cat.cz/p-1884872/podle-dodavatele/cis tic-karburatoru-400ml.html?cPath=178834_1455193_16 48981_1648993 je toho mraky,tak nevím co řešíte :))
-
15:29:54 6.8.2008Já to koupil u známé v lékárně , čekal jsem na to 3 dny.Večer se kouknu na tu flašu a napíšu ti více info:-))
-
14:39:53 6.8.2008hehe mi stacil hadrik a troska benzinu
-
13:47:06 6.8.2008Zdravím všechny, chci se vrhnout na čištění váhy a klapy. Jsem z OV a kam jsem přišel s tím že chci isopropylalkohol, tak na mě čuměli jak bych byl z jiné planety. tj.Lékárny, drogérie, barvy laky atd. kde to mám ještě shánět?mimo internet. Díky za radu.
-
21:24:01 22.6.20082 Coupe20VT: Valmontovi se jednou vybila baterka a vyresetovalo nastavení immo :-)
-
21:04:40 22.6.2008Ale mám 1,8
-
21:04:15 22.6.2008Mám imob. a žádný problém jsem neměl.Ten reset se dělá kvuli škrtící klapce.
-
21:00:03 22.6.2008a nevynuluje se mi imo, když budu odpojovat baterku na tak dlouho že ne...? a hlavně ta akce s tim klíčem jde s kterym koliv? to resetnutí jednotky nemůže resetnout i imo?
-
20:58:54 22.6.2008Nezapomen si sundat to sítko před váhou vzduchu:-)))Je součástí toho těla.
-
20:55:32 22.6.2008Určitě nešahat do tý váhy ony ty jazýčky jsou strašně tenký!Jen to proplachnout.Neškrábat v klapce nečím ostrým .Propláchnout to a vytřít.Mit odpojenou baterku víc jak 45minut.A tu akci s kličem.
-
20:08:55 22.6.2008Asi jenom nezprasit tu váhu...
-
17:26:34 22.6.2008Po vyčištění jde motor rychleji a lehce (jako by lepší dýchal) do otaček.Pokud točím na dálnici 4-5000 otaček v tomto rozmezí cítím jak motor ještě táhne , to se mi nestávalo.Motor už nechcípá.Otačky volnoběhu občas lehce zajkolísají ,ale není to tragédie.
-
09:05:44 22.6.2008Tak řešil teda někdo to kolísání i na tom 20VT please? Pokud jo tak jakým způsobem teda, aby se něco nepokur**lo?
-
20:59:42 17.6.2008Aha takže na 20VT radši nesahat jo :-D No ale to kolísání otáček mi není moc příjemné poslouchat :-)
-
18:05:33 17.6.2008Musíš mít odpojenou baterku vic jak 45min .A pak tu akci s klíčem.
-
16:24:08 17.6.2008Mila 1,8 je uplna sranda, odsroubujes 4 srouby na filtru, povolis svorku na konci plastu a sundas viko, vyndas filtr, vytahnes viko, odsroubujes baterku a vyndas, povolis dva srouby drzici vahu, vycvaknes kontakt vahy a povolis svorku u klapky, vyndas sani, paks e dostanes na klapku ani bys ji musel sundat...
Vojta 20VT myslim neni tak jednoduche, myslim ze se diagnostikou pak promaznou chyby nebo neco tak, pac 20VT jestli si dobre vzpominam po ciste klapce muze haprovat jako felda mpi kdyz se vycisti -
16:15:48 17.6.2008Neudělal by mi to někdo za úplatu. Sám si na to netroufám a ani nemám kde.
-
13:03:34 16.6.2008Pro 20VT to teda bude fakčit taky, jen to hledat na trošku jiném místě že? :-)
-
12:26:27 16.6.2008je to asi 3 neděle co sem se s tim taky pral, je to pak hodně znát tak kdo to ještě nedělal, hurá do toho ;o)
-
12:08:07 16.6.2008je to fajne ale uplne cela klapka dolu nemusi, da se do ni dostat i tak... vahu cistim sprejem na cisteni kontaktu a je pak jak nova.. ten navod na drstkovou bych taky bral :D
-
23:01:04 15.6.2008Supr návod fakt supr ;-) ...tak a teď to ještě přerob na 20VT :-D
-
22:24:59 15.6.2008Zdenys je to vyčerpávajuce a recept na držkovu by si nemal ?
-
19:01:26 15.6.2008Pokud jste se dostali až sem složíte zpět všechny součastky v pořadí jakém jste je vymontovali.Připojíte baterku (nejdřív plus a pak minus).Doplníte vodu.
A ted to hlavní.Strčíte kliček do zapalováni a otočíte do první polohy .Nestartovat!!Nechate ho v té poloze 90 sekund.Potom vypnete klíček a počkáte dalšich 90 sekund.Poté nastartujete ,ale nesmíte šlapat na plyn.Motor necháte běžet na volnoběh vic jak 10min.Pak nasleduje projíždka s ruzným režimem jízdy.Když jsem tohle všechno udělal tak uplně vymizelo kolísání otáček při volnoběhu.Auto jde lepší do otáček jako by někdo přidal koně navíc. -
15:58:55 15.6.2008Pane bože nic nemazat víte kolik mi dalo prace to sem dát:-(((((
-
15:04:00 15.6.2008Zdeny nechceš napsat článek do Rad a návodů?
-
23:03:39 14.6.2008Už máme 23,00 tak pro dnešek konec.Zitra doplním jak to dopadlo.
-
23:02:24 14.6.2008Klapku jsem vyšistil taky isop. Nesnažil jsem se nic škrábat , jen vypláchnout .Na vytření jsem použil ubrousek.Na fotce umyta klapka.
-
22:58:31 14.6.2008Jazýčky! ch ta čeština:-)))
-
22:57:52 14.6.2008Vyčištěná váha .Hlavně ty jazíčky.
-
22:55:45 14.6.2008Na čištění váhy a klapky jsem použil isopropylalkohol .Koupil jem ho v lékárně 1l za cca 70kč.Ještě jsem koupil plastové rozstřikovadlo ,ale pozor musí mít seřizování trysku.Naplníte si rozstřikovadlo trysku seřídíte na tenký ,ale silný proud (pokud tryska rozstřikuje jako by mlhu je to na nic ). Při stříkání se snažíme proud namířit na jazíčky v plastovém těle.Prostřikujem až do doby než jsou jazíčky lesklé a vypadají jak nové.Při čištěni jsem se vůbec ničím (mimo proudu čističe) těch jazíčku nedotýkal!Pozor na oči:-))
-
22:37:28 14.6.2008Těleso váhy vzduchu .Na fotce to není vidět ,ale uvnitř těla váhy jsou v plastovém těle čtyři jazýčky a na nich dva ?odpory? .Na nich právě ulpívá prach a špína.Já jsem měl na nich nános prachu který je dobře vidět.
-
22:30:35 14.6.2008Potenciometr který snímá polohu klapky.
-
22:28:54 14.6.2008Klapka z druhé strany.
-
22:27:21 14.6.2008Zde je vidět jak je klapka špinavá a zanesená olejem který se tam dostává hadicí z víka ventilů.
-
22:24:53 14.6.2008Dále odpojíme hadici která vyhřívá klapku a jde z termostatu.Trošku vody vyteče.Dal jsem si tam pro sichr kus pytlíku a gumičky aby mi ta voda netekla.
Povolíte a uplně vyšroubujete 4 ks imbusů na těle klapky.Opatrně vyhnete uvolněnou klapku a sejmete hadičku která se schovává za klapkou .Vycvaknete lanko plynu a máte těleso klapky venku.Na fotu místo po vyndáni tělesa klapky. -
22:15:47 14.6.2008Pokud chceme vyndat i těleso škrtící klapky postupujem takto:Odpojíme konektor na potenciometru klapky.Rozpojíme pásku hadice sání.Odpojíme konektor na elektromagnetu(je na vrchu klapky).
-
22:10:46 14.6.2008Odpojíme přívodní konektor váhy vzduchu a odšroubujeme 2ks šrobu č.10.Na váze vzduchu rozpojíme pásky na hadicích sání. Vyndáme váhu vzduchu.
-
22:05:44 14.6.2008Takhle
-
22:04:24 14.6.2008Odpojíme baterku a vyndáme jí z auta.Odšroubujem kryt na filtru vzduchu a vyndáme i s hadicí sání.