čištěni váhy vzduchu a škrtíci klapky na 1,8 . 1 díl.

  • Honza
    jistota je rozebrat, přeměřit, pokud OK tak strhnout sklovinu s flex-hone a nový kroužky..

    pokud KO vejbrus, jinej blok a podobný činnosti..
  • Kefalín 20V
    ještě k výměně kroužků. Takže vyměnit kroužky by nemuselo stačit a jediná jistota je co? Výbrus a větší kroužky? Dělá se to vůbec a kolik taková sranda stojí?
  • Kefalín 20V
    Gufera na ventilech jsem dával nový asi před 2roky/70.000km. Nechal jsem i zabrousit ventily, srovnat a otlakovat hlavu, takže tam si věřím, že je to dobré. I když ty gufera jsou v replice, takže už to taky můžou mít za sebou. Zdá se mi, že mi teče olej spíš přes přírubu na svodech. Klouček mi kdysi říkal, že tam některé šrouby jdou do oleje a je potřeba je utěsnit, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
  • Honza
    1l/1000km je pohodová spotřeba, kteoru v 90% případech způsobujou tvrdý gufera na ventilech..

    pokud jsou KO kroužky jsou většinou v píči i válce...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Kefalín: Vyměň ty kruhy dokud ti to ještě jede, až se to posere budeš plakat. Na motoru se nedá ušetřit tím, že koupíš něco levnějšího.
  • Kefalín 20V
    Taky si myslím, že příčina jsou špatný pístní kroužky a taky jsou asi i důvod proč mi to žere 1 litr oleje na 1000km. Ale výměna pístních kroužků je celkem drahá a toto vyjde do tisícovky
  • amadeus69
    tady jde spíš o olejové páry, které se po nějakém tom roce usadí uvnitř trubek a na klapce. Pokud to člověk nechce každý rok celé rozebírat a čistit myslím že tohle by mohlo být dobré řešení.
    Jinak pokud tam teče olej horem dolem tak jak píše Ondra musí se najít příčina.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    20VT nemají přímo oilcatch, ale tzv. výparník... je nainstalovaný na bloku nad starterem...


    ale tímhle bazmekem nevyřešíte svoje problémy... pokud je v karteru přetlak a bleje to olej, odstraňte nejprve přetlak.... tzn. nové pístní kruhy.

    řešíte následky aniž byste odstranily příčinu...
  • marcin
    http://www.pricemania.sk/katalog/mobily-ostatne/sp rej-izopropylalkohol-ipa170-400-ml-655024/
  • Džanek
    Amadeus: na nejakem foru jsem cetl, ze snad starsi 20VT maji oilcatch uz z vyroby??
  • amadeus69
    Kefalín 20V: Dá se tam dát nádobka, které se říká Oil catch tank. Olej pak nejde do sání, ale do nádobky, kterou jednou za čas prostě vyleješ. Já budu kupovat asi tuhle
    http://www.2racing.cz/?action=detail&id=ID7029
  • Kefalín 20V
    Takže když olej jde přetlakem do sání, tak se potom spálí? a dá se to napojit jinam? nějak aby šel zpátky do víka ventilů?
  • Honza
    to že tolítá do sání zapříčiňuje přetlak v klikový skříni danej netěsnostmi mezi pístníma kroužkama...
  • Feki
    Zptam se jeste: co zapricinuje to ze lita do sani?Je prelitej?Motor se moc toci?Nebo cim to..?
  • Feki
    diky Honzo...;)
  • Honza
    dle ekoteroristicejch zákonů z cca 70 let nesmíš motor odvětrávat do atmosféry.. prot konstruktéři odvětrávaj veškerý produkty z klikový skříně do sání - kondenzát, olejový páry a výfukový plyny.. ta olejový páry s epak na klapce a v sání srážej a zasíraj ji..

    v čím horším stavu ,otor je, tím víc špiní..
  • Feki
    Zeptam se tady... Cistil jsem klapku na nasich dvou Peugeotech, udivila me jedna vec..
    Pred klapku za filtr vede odvetrani ventilu/klikovky (ted nevim ktera to je) a koukal jsem ze je nalitano hrozne oleje na klapce a i za ni! Proc je to resene takto ze olej lita do sani?
    Vyresil jsem to odpojenim hadice odvetrani a zaslepenim diry k sani neprudusnym a hadici prudusnym..
    Tudis: proc lita(l) olej do sani a dobre to asi neni coz?
  • Martin
    tak jsem dnes taky vyčistil škrtici klapku a váhu vzduchu a můžu říct že rozdíl je opravdu znát, když sem tu klapku vyndal málem měl kleplo, černá a špinavá jak bota váha taky zanešená no děs :)
  • Ravel
    Dovolím si připojit postup čištění sání vhodný pro nás technicky méně zdatné, který úspěšně používám na Bravě 1,2 60kW z roku 1999, najeto přes 240000 km.
    K čištění škrtící klapky používám Čistič karburátorů TECTANE (Den Braven), sprej 400ml z Autokelly za 100 Kč.
    Po demontáži hadice sání před škrtící klapkou nastříkám čistič do prostoru škrtící klapky a nechám chvíli působit. Nastartuji motor a při volnoběhu nastřikuji čistič po malých dávkách na klapku. Pokud se při větší dávce motor "dusí", přidám plyn.
    Podle návodu k použití by tímto postupem mělo dojít i k vyčištění sacích ventilů.
    Uvedený čistič jsem již například použil i na odstranění žvýkaček ze sedadel.
  • Feki
    A uz ste to teda nekdo zkousel na petivalci?Potreboval bych info...
  • ZdenysM.L.
    Jde o těsnost klapky.Pokud propouští může být problém s volnoběhem protože si motor přisává vzduch přes netěsnou klapku.
  • Edrig
    Vilis.No,může to být tím,kolik oleje z klikovky jde do sání.Pokud kolem volnějších pístů proniká tlak do kl.skříně, tak vytláčí olejovou mlhovinu na klapku a ta se zanáší.Já s tím problémy fakt nemám.
  • Edrig
    Zdeny s.ML-opravdu je čistění klapky tak důležité?Domnívám se,že spíš než o vyšší nános se jedná jen o nepatrné znečistění,které neovlivní podmínky sání.Po několika desítkách tisících km jsem ji také čistil,ale dohromady na ní nic nebylo,jen ztmavlá místa.
  • ZdenysM.L.
    Jde taky o to vyčistit tu klapku!
  • LUKE 1.8 H8C
    Kdyby chtel nekdo z Brna a okoli ten Isopropyl alkohol, tak mam. Jsem tu vahu vzduchu tim cistil a nezaznemanel jsem viditelny rozdil a to jsem tu vahu vzduchu mel i venku a neprostrikoval jsem to slozite pres to sito.
  • Feki
    Panove ozivuji tema..Chtel bych ted v zime vsechno cistit atd a tak se chci zeptat jak je to u petivalcu..Konkretne 20V..Jak je to s tim sachovanim s klicema atd-jesi je to stejny i u myho nebo jen u 1.8my..Proste jestli to nekdo delal a zaruci se mi ze je vsechno v pohode..A trebas odlisnej postup vypsat-nebo jestli je to stejny..Predem diky
  • Innocento
    Na to, že je to bez poštovnýho jsou ty ceny síla :-)
  • Luxor
    Tak ne, isopropylalkohol není v prodeji regulován a může ho koupit každý... viz bezpečnostní list - http://www.krup.cz/img.asp?attid=4861. Nechápu proč Ti ho neprodali...

    Můžeš koupit třeba tady:

    http://www.krup.cz/?cls=stoitem&stiid=2130

    http://www.eshopobchod.cz/product.php?id_product=1 73

    Jinak se dělá i ve sprayi...
  • Luxor
    to víš, to je jak s toluenem, ten Ti už taky neprodají bez toho abys měl živnost která ho ke svému provozu vyžaduje... ale když už ho někdo koupí a šoupne Ti ho bokem (tzv. drift) tak se dá zpětně těžko zjistit jestli ho "přeprodal" dál, skutečně použil při práci, či o dlouhých zimních večerech "vyjel"... :-)
  • Denis 1,9 JTD:(
    A na mě při dotazu na ispropylalkohol civěli jak na feťáka, nic mi neprodali>:(
  • Innocento
    Dneska jsem k tomu přišel jako slepej k houslím. Byl jsem u jednoho olejáře a bral olej navíc jenom na výplach motoru a meziřečí jsem se zeptal, jestli nevede isopropylalkohol. Zavrtěl hlavou, ale řekl mi, ať vydržím, že zavolá známý, která rozváží lékárnický zboží. Tak si dal telefon k uchu, houknul na mě 130,-/l, tak jsem kejvnul a pak řekl, ať si pro to v 17:00 přijdu :-)
  • Luxor
    2 Honzajs: no jak myslis... me kdyz jsem jel tech "230" taky nikdo nikdo nepredjel a pochybuju ze to bylo tolik... jednou to poradne premerim GPS a bude jasno...
  • Luxor
    jj odchylka je svinstvo... fabie 16V 74W jede tachacovych 230 kmh!!! (origo gumy a 6800ot v omezovaci) Pritom v papirech je psano max. 185kmh coz musi byt real takze promereni o 45kmh! Pritom do cca 120kmh promereni male (+cca 10kmh)... bohuzel s GPS ta maximalku na fabii nemerena...

    Zajimavy jev jsem ale zjistil na svym renaultu clio - mereno s rychlou GPS - do 120 kmh premeruje (pri 80kmh cca o 15kmh) a nad 120kmh uzpodmeruje (pri 120kmh je to uz minus 5kmh, 140kmh -10kmh atd....)!!!
  • Honza
    220- chyba tachometru a jseš na 200km/h.... on sice někdo může namítnout že mu to na 50tce na radaru neproměřuje,problém je že v týhle rychlosti je odchylka cca 1%,ve 200 je už skoro 10%...stačí nahlédnout do starejch světůmotorů a autotipů,kde % odchylku tachometru měřily...
  • Motyl
    Stačí sundat hadici před klapkou a klapku vytřít hadrou navlhčenou nějakým odmašťovadlem. Když si ji ručně pootevřeš za kolečko od plynu, dostaneš se i za ni. Pokud neměníš potenciometr, nebo "motorek" volnoběhu tak s jednotkou nic dělat nemusíš. Pokud ji máš hodně zasviněnou, tak by bylo dobré vypláchnout i komůrky volnoběhu u "motorku", ten drží na dvou torxech.
  • von Raven
    mas tu nekolik navodu jak na to a neni to slozitejsi jak vymenit svicky
  • Vojta
    A čistil to někdo už i na 20VT ? Tam to bude asi těžší že?
  • Carlos 20vt
    Ja jel nejvic dle gps 233.Tacho ukazoval 240.Na seriovych kolech.
  • Vojta
    kimiii: No fotit jsem zatim nefotil (ale planuju to), ale jinak při 250ti obvykle držím volant jednou rukou a druhou mam na noze přítelkyně a hladím ji aby neřvala :-) BTW: Tu GPS můžeš klidně vyfotit při nižší rychlosti, vždyť si to pamatuje max rychlost ;-)
  • Vojta
    Tachometrových možná...reálných nevěřím. Ukaž foto z GPS :-P
  • Mila84
    Dnes dálnice A93 v německu opět rychlost 220km/h s 1,8. V papírech je sice 205 ale pokuď je auto v pohodě dá se to vymáčknout
  • Vojta
    Když má 1.8 v papírech max rychlost 205 + k tomu přičtu že už to tvé auto má dost za sebou, tak je logicky hloupost, aby si s tím jel 220-230 :-) To by pak 20VT mohlo jet 270-280 ne? :-P Změř si to jak TheTimo GPSkou a uvidíš při maximálce ten rozdíl. Mu dalo 1.8 TURBO 217 GPS a na tacháč měl 240. Tož to bys byl dobrý borec kdybys jel bez turba o 10 víc :-)
  • DooM 20VTLE
    Nebo velky kola :)
  • Vojta
    kimiii: To ti asi hodně špatně ukazuje tacháč ;-)
  • Mila84
    Já jsem z toho vymáčknul tachometrovejch 220 - dálnice D5 směr Plzeň.
  • Simarik
    já měl na rovince 205 a pořád malinko táhnul než mi odešla cívka. po výměně zase zkusím ;o)
  • Martynnz
    Dík moc za rady, už jsem to vyčistil, našel jsem doma kleenspray od firmy Novatio. Cena cca 500, ale v práci je to zdarma:-)) Složení: aceton, isopropylalkohol.Určené na čištění brzd.systemů, vzduch.ventilů atd. Jinak dneska jsem zkoušel maximálku s 1.8 a 190 po rovině a 200 z mírného kopečku(Dálnice), víc ani leino. Co vy? nejde mi ani o tu rychlost, jen se ptám jak se věci mají...
  • ZdenysM.L.
    Cena 1 litru cca 70kč.
  • ZdenysM.L.
    Opsáno z lahve:isopropylalkohol čistý,výroba f. Penta Chrudim ,kontaktní osoba ing.Petr Švec tel:469 660 711.
  • Jelo
    Tech.benzín bohatě stačí.Anebo si kup přímo sprej na klapky třeba : http://valvoline.cz/cs/shop/detail/46-autokosmetik a/202-valvoline-carburettor-cleaner-500ml nebo http://motipdupli.webblast.cz/Article.asp?nDepartm entID=521&nArticleID=363&nLanguageID=1 nebo http://www.e-cat.cz/p-1884872/podle-dodavatele/cis tic-karburatoru-400ml.html?cPath=178834_1455193_16 48981_1648993 je toho mraky,tak nevím co řešíte :))
  • ZdenysM.L.
    Já to koupil u známé v lékárně , čekal jsem na to 3 dny.Večer se kouknu na tu flašu a napíšu ti více info:-))
  • von Raven
    hehe mi stacil hadrik a troska benzinu
  • Martynnz
    Zdravím všechny, chci se vrhnout na čištění váhy a klapy. Jsem z OV a kam jsem přišel s tím že chci isopropylalkohol, tak na mě čuměli jak bych byl z jiné planety. tj.Lékárny, drogérie, barvy laky atd. kde to mám ještě shánět?mimo internet. Díky za radu.
  • Luxor
    2 Coupe20VT: Valmontovi se jednou vybila baterka a vyresetovalo nastavení immo :-)
  • ZdenysM.L.
    Ale mám 1,8
  • ZdenysM.L.
    Mám imob. a žádný problém jsem neměl.Ten reset se dělá kvuli škrtící klapce.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    a nevynuluje se mi imo, když budu odpojovat baterku na tak dlouho že ne...? a hlavně ta akce s tim klíčem jde s kterym koliv? to resetnutí jednotky nemůže resetnout i imo?
  • ZdenysM.L.
    Nezapomen si sundat to sítko před váhou vzduchu:-)))Je součástí toho těla.
  • ZdenysM.L.
    Určitě nešahat do tý váhy ony ty jazýčky jsou strašně tenký!Jen to proplachnout.Neškrábat v klapce nečím ostrým .Propláchnout to a vytřít.Mit odpojenou baterku víc jak 45minut.A tu akci s kličem.
  • Innocento
    Asi jenom nezprasit tu váhu...
  • ZdenysM.L.
    Po vyčištění jde motor rychleji a lehce (jako by lepší dýchal) do otaček.Pokud točím na dálnici 4-5000 otaček v tomto rozmezí cítím jak motor ještě táhne , to se mi nestávalo.Motor už nechcípá.Otačky volnoběhu občas lehce zajkolísají ,ale není to tragédie.
  • Vojta
    Tak řešil teda někdo to kolísání i na tom 20VT please? Pokud jo tak jakým způsobem teda, aby se něco nepokur**lo?
  • Vojta
    Aha takže na 20VT radši nesahat jo :-D No ale to kolísání otáček mi není moc příjemné poslouchat :-)
  • ZdenysM.L.
    Musíš mít odpojenou baterku vic jak 45min .A pak tu akci s klíčem.
  • von Raven
    Mila 1,8 je uplna sranda, odsroubujes 4 srouby na filtru, povolis svorku na konci plastu a sundas viko, vyndas filtr, vytahnes viko, odsroubujes baterku a vyndas, povolis dva srouby drzici vahu, vycvaknes kontakt vahy a povolis svorku u klapky, vyndas sani, paks e dostanes na klapku ani bys ji musel sundat...
    Vojta 20VT myslim neni tak jednoduche, myslim ze se diagnostikou pak promaznou chyby nebo neco tak, pac 20VT jestli si dobre vzpominam po ciste klapce muze haprovat jako felda mpi kdyz se vycisti
  • Mila84
    Neudělal by mi to někdo za úplatu. Sám si na to netroufám a ani nemám kde.
  • Vojta
    Pro 20VT to teda bude fakčit taky, jen to hledat na trošku jiném místě že? :-)
  • Simarik
    je to asi 3 neděle co sem se s tim taky pral, je to pak hodně znát tak kdo to ještě nedělal, hurá do toho ;o)
  • von Raven
    je to fajne ale uplne cela klapka dolu nemusi, da se do ni dostat i tak... vahu cistim sprejem na cisteni kontaktu a je pak jak nova.. ten navod na drstkovou bych taky bral :D
  • Vojta
    Supr návod fakt supr ;-) ...tak a teď to ještě přerob na 20VT :-D
  • Brano20VT
    Zdenys je to vyčerpávajuce a recept na držkovu by si nemal ?
  • ZdenysM.L.
    Pokud jste se dostali až sem složíte zpět všechny součastky v pořadí jakém jste je vymontovali.Připojíte baterku (nejdřív plus a pak minus).Doplníte vodu.
    A ted to hlavní.Strčíte kliček do zapalováni a otočíte do první polohy .Nestartovat!!Nechate ho v té poloze 90 sekund.Potom vypnete klíček a počkáte dalšich 90 sekund.Poté nastartujete ,ale nesmíte šlapat na plyn.Motor necháte běžet na volnoběh vic jak 10min.Pak nasleduje projíždka s ruzným režimem jízdy.Když jsem tohle všechno udělal tak uplně vymizelo kolísání otáček při volnoběhu.Auto jde lepší do otáček jako by někdo přidal koně navíc.
  • ZdenysM.L.
    Pane bože nic nemazat víte kolik mi dalo prace to sem dát:-(((((
  • nocarret
    Zdeny nechceš napsat článek do Rad a návodů?
  • ZdenysM.L.
    Už máme 23,00 tak pro dnešek konec.Zitra doplním jak to dopadlo.
  • ZdenysM.L.
    Klapku jsem vyšistil taky isop. Nesnažil jsem se nic škrábat , jen vypláchnout .Na vytření jsem použil ubrousek.Na fotce umyta klapka.
  • ZdenysM.L.
    Jazýčky! ch ta čeština:-)))
  • ZdenysM.L.
    Vyčištěná váha .Hlavně ty jazíčky.
  • ZdenysM.L.
    Na čištění váhy a klapky jsem použil isopropylalkohol .Koupil jem ho v lékárně 1l za cca 70kč.Ještě jsem koupil plastové rozstřikovadlo ,ale pozor musí mít seřizování trysku.Naplníte si rozstřikovadlo trysku seřídíte na tenký ,ale silný proud (pokud tryska rozstřikuje jako by mlhu je to na nic ). Při stříkání se snažíme proud namířit na jazíčky v plastovém těle.Prostřikujem až do doby než jsou jazíčky lesklé a vypadají jak nové.Při čištěni jsem se vůbec ničím (mimo proudu čističe) těch jazíčku nedotýkal!Pozor na oči:-))
  • ZdenysM.L.
    Těleso váhy vzduchu .Na fotce to není vidět ,ale uvnitř těla váhy jsou v plastovém těle čtyři jazýčky a na nich dva ?odpory? .Na nich právě ulpívá prach a špína.Já jsem měl na nich nános prachu který je dobře vidět.
  • ZdenysM.L.
    Potenciometr který snímá polohu klapky.
  • ZdenysM.L.
    Klapka z druhé strany.
  • ZdenysM.L.
    Zde je vidět jak je klapka špinavá a zanesená olejem který se tam dostává hadicí z víka ventilů.
  • ZdenysM.L.
    Dále odpojíme hadici která vyhřívá klapku a jde z termostatu.Trošku vody vyteče.Dal jsem si tam pro sichr kus pytlíku a gumičky aby mi ta voda netekla.
    Povolíte a uplně vyšroubujete 4 ks imbusů na těle klapky.Opatrně vyhnete uvolněnou klapku a sejmete hadičku která se schovává za klapkou .Vycvaknete lanko plynu a máte těleso klapky venku.Na fotu místo po vyndáni tělesa klapky.
  • ZdenysM.L.
    Pokud chceme vyndat i těleso škrtící klapky postupujem takto:Odpojíme konektor na potenciometru klapky.Rozpojíme pásku hadice sání.Odpojíme konektor na elektromagnetu(je na vrchu klapky).
  • ZdenysM.L.
    Odpojíme přívodní konektor váhy vzduchu a odšroubujeme 2ks šrobu č.10.Na váze vzduchu rozpojíme pásky na hadicích sání. Vyndáme váhu vzduchu.
  • ZdenysM.L.
    Takhle
  • ZdenysM.L.
    Odpojíme baterku a vyndáme jí z auta.Odšroubujem kryt na filtru vzduchu a vyndáme i s hadicí sání.