2.0 20v a 2.0 20vT

2.020v.jpg

Fiat coupé byl ke konci roku 1996 osazen nově vyvinutým motorem.Jednalo se o dvoulitrový řadový pětiválec a Coupé se s tímto motorem prodávalo s označením 20v , Tento motor konstrukčně vycházel z motoru 1.8 16v , od kterého převzal natáčení vačkového hřídele sacích ventilů a chlazení oleje ve výměníku olej/voda.Oproti 1.8 dostal pro klidnější chod jeden vyvažovací hřídel.

Byl kompromisem pro ty jedince , kteří se nespokojili s výkony 1.8 , ale nechtěli jít zas do takového extrému jako byl 20v Turbo.

Při rozumné spotřebě poskytoval velmi dobrou dynamiku , o jeho možnostech už něco vypovídal dravý zvuk a ochota vytáčet se do vysokých otáček.Tento motor prošel v polovině roku 1998 drobnou inovací , která měla za následek zvýšení výkonu na 155PS  a posunutí jeho maxima o 600 otáček výše. Maximum kroutícího momentu se naopak přesunulo do nižších otáček, zůstalo však na stejné hodnotě.Tyto úpravy přinesly zlepšení dynamických vlastností. Výhodou inovace byl také fakt , že se snížily emise a spotřeba. 

2.020vt.jpgNejsilnějším motorem v nabídce pro Fiat Coupé byl motor vycházející z 2.0 20v motoru , ale byl upraven pro použití turbodmychadla Garret TB 28. Provedené úpravy spočívali v použití jiných vačkových hřídelů , pístů , sacího potrubí , ale také v použití klasického olejového chladiče olej/vzduch.

Coupé s tímto motrem však muselo doznat několika změn - zejména brzdy a podvozek.Brzdy původem z Tipa později Brava HGT, které byly slabé už na 2.0 16vT byly nahrazeny 305mm kotouče se čtyřpístovými brzdiči Brembo

Označení tohoto typu bylo analogické jako u předchozích modelů , tedy 20v Turbo. S tímto motorem pod kapotou nemělo Coupé ve své době a cenové relaci na silnici konkurenci. Dokonce bylo na čas nejsilnějším sériově vyráběným autem s poháněnou přední nápravou – a dá se říct že i dosud je , protože postrádá jakékoliv elektronické vychytávky pro kontrolu trakce , které omezují výkon při akceleraci z klidu. S tímto motorem to bylo auto , o kterém by se dalo říct : „hodně muziky za málo peněz“ , vždyť maximální rychlost 250km/h a zrychlení lehce přes 6 sekund hovoří za vše….

 

 

Základní technické údaje

Motory:

Počet válců:

5 v řadě

5 v řadě

5 v řadě

Zdvihový objem:

1998 ccm

1998 ccm

1998 ccm

Vrtání/Zdvih:

82/75.65mm

82/75.65mm

82/75.65mm

Kompresní poměr:

10.0:1

10.7:1

8.5:1

Největší výkon:

147PS při 6.100ot/min

154 PS při 6.700ot/min

220PS při 5.750 ot/min

Největší kroutící moment:

188 Nm při 4.500 ot/min

188 Nm při 3.750 ot/min

310 Nm při 2.500 ot/min

Turbodmychadlo:

-

-

Garret TB 28

Plnící tlak:

-

-

1.0/1.2 b.-overboost

Dynamické vlastnosti:

0-100 km/h:

8.9s

8.4s

6.5/6.3

Největší rychlost:

212 km/h

215km/h

250km/h

80-120km/h na 4°/5°

nezjištěno

nezjištěno

6.2/

100-140km/h na 5°

14.1s

13.9s

8.4s

0-1000m

30.5s

29.8s

26.9s

Poměr váha/výkon:

9,15 kg/PS

8.73 kg/PS

6.30 kg/PS

Výroba:

10/1996 - 04/1998

05/1998 - 2000

10/1996 - 2000