2.0 20v a 2.0 20vT
Fiat coupé byl ke konci roku 1996 osazen nově vyvinutým motorem.Jednalo se o dvoulitrový řadový pětiválec a Coupé se s tímto motorem prodávalo s označením 20v , Tento motor konstrukčně vycházel z motoru 1.8 16v , od kterého převzal natáčení vačkového hřídele sacích ventilů a chlazení oleje ve výměníku olej/voda.Oproti 1.8 dostal pro klidnější chod jeden vyvažovací hřídel. Byl kompromisem pro ty jedince , kteří se nespokojili s výkony 1.8 , ale nechtěli jít zas do takového extrému jako byl 20v Turbo. Při rozumné spotřebě poskytoval velmi dobrou dynamiku , o jeho možnostech už něco vypovídal dravý zvuk a ochota vytáčet se do vysokých otáček.Tento motor prošel v polovině roku 1998 drobnou inovací , která měla za následek zvýšení výkonu na 155PS a posunutí jeho maxima o 600 otáček výše. Maximum kroutícího momentu se naopak přesunulo do nižších otáček, zůstalo však na stejné hodnotě.Tyto úpravy přinesly zlepšení dynamických vlastností. Výhodou inovace byl také fakt , že se snížily emise a spotřeba. Nejsilnějším motorem v nabídce pro Fiat Coupé byl motor vycházející z 2.0 20v motoru , ale byl upraven pro použití turbodmychadla Garret TB 28. Provedené úpravy spočívali v použití jiných vačkových hřídelů , pístů , sacího potrubí , ale také v použití klasického olejového chladiče olej/vzduch. Coupé s tímto motrem však muselo doznat několika změn - zejména brzdy a podvozek.Brzdy původem z Tipa později Brava HGT, které byly slabé už na 2.0 16vT byly nahrazeny 305mm kotouče se čtyřpístovými brzdiči Brembo Označení tohoto typu bylo analogické jako u předchozích modelů , tedy 20v Turbo. S tímto motorem pod kapotou nemělo Coupé ve své době a cenové relaci na silnici konkurenci. Dokonce bylo na čas nejsilnějším sériově vyráběným autem s poháněnou přední nápravou – a dá se říct že i dosud je , protože postrádá jakékoliv elektronické vychytávky pro kontrolu trakce , které omezují výkon při akceleraci z klidu. S tímto motorem to bylo auto , o kterém by se dalo říct : „hodně muziky za málo peněz“ , vždyť maximální rychlost 250km/h a zrychlení lehce přes 6 sekund hovoří za vše….
Základní technické údaje |
|||
Motory: |
|||
Počet válců: |
5 v řadě |
5 v řadě |
5 v řadě |
Zdvihový objem: |
1998 ccm |
1998 ccm |
1998 ccm |
Vrtání/Zdvih: |
82/75.65mm |
82/75.65mm |
82/75.65mm |
Kompresní poměr: |
10.0:1 |
10.7:1 |
8.5:1 |
Největší výkon: |
147PS při 6.100ot/min |
154 PS při 6.700ot/min |
220PS při 5.750 ot/min |
Největší kroutící moment: |
188 Nm při 4.500 ot/min |
188 Nm při 3.750 ot/min |
310 Nm při 2.500 ot/min |
Turbodmychadlo: |
- |
- |
Garret TB 28 |
Plnící tlak: |
- |
- |
1.0/1.2 b.-overboost |
Dynamické vlastnosti: |
|||
0-100 km/h: |
8.9s |
8.4s |
6.5/6.3 |
Největší rychlost: |
212 km/h |
215km/h |
250km/h |
80-120km/h na 4°/5° |
nezjištěno |
nezjištěno |
6.2/ |
100-140km/h na 5° |
14.1s |
13.9s |
8.4s |
0-1000m |
30.5s |
29.8s |
26.9s |
Poměr váha/výkon: |
9,15 kg/PS |
8.73 kg/PS |
6.30 kg/PS |
Výroba: |
10/1996 - 04/1998 |
05/1998 - 2000 |
10/1996 - 2000 |