Engine tuning

  • Jakub2
    Jinak se tomu nebráním, jen pro začátek zvolníme tempo :D ještě nevím co to auto dovede jelikož ho mám krátce a seč jsem nikdy žádný auto nerozbil, nemusí tohle být to první u kterého by mě to mrzelo asi nejvíc.
  • Jakub2
    Tak to není tak hrozná darda, abych tě nevzal za slovo :-) dneska mě paní domu zakázala koupi silnější edice :-) pro mě není problém zůstat u 1,8 nejhorší je na tom jenom to, že s ní jezdím i do práce a tak není žádoucí aby to po úpravě žralo i při normální jízdě 15L/100Km
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    1800ccm ti můžu naturbit. písty wossner,ojnice H,sodíkový vejfukáče,vejfukový svody,turbo GT2554 - 28RS podle toho kde chceš aby to tahalo. ŘJ ti dodá a naladí PHOB a ostatní si doděláš sám. Motor počítej i s turbem do 80táců,jednotka a zbytek vzhůru s cenou :-)
  • Johny
    Keylis tam mal vtedy kolko koni pod kapotou na JDM akcii?
  • Honza
    bylo to zajeto na soukromý testovací akci pořádaný v hoškovicích pro místní audináře s RS2jkama, S1 quatrama, golfama rallye, feldama kit apod..:) takže ofiko výsledkovka není- ale audináři čuměli:) je pravda že v jejich případě se jednalo o auta převážně stavěný na sníh, tak výsledek se spíš dal očekávat...

    na nějaký ofiko akci se bylo naposled snad v r. 2008(9?)... a to byl nej čas 14.4s 1/4míla za 26,5s 1km s pevným startem...
    http://www.fiatcoupe.cz/forum/akce-a-srazy/3647-jo y-day-meeting-performance-4-6-zari-2009-jedete-nek do-/

    ale od tý doby se šahalo jak do motoru (velká klapka, vstřiky, walbro, doladění map, 25mm širokej rozvoďák), tak na spojku a setrvák (CrMo 3Kg, 228mm lamela OMP s přítlačákem nastaveným na 103kg) tak i do převodovky (krátkej stálej převod a změna 3,4,5)... a to udělalo další víc než solidní změnu na jízdním projevu..přičemž rezervy ještě jsou ve váze..protože na zandích sedačkách to člověk moc nenažene..ale s autem se etos jelo ina dovču:) tak zas tak kuchat ho nechci
  • sebo 1.8 16V
    No zase taka lacná nieje na 20VT na údržbu .Motor ven pri rozvodoch nieje sranda musí to stáť aj poriadne aj hodinovú prácu .A ja na 1,8 nikoho nenaháňam. A už ma ani neserie keď ma niekto na favorite predbehne v meste keď tam je 50 ja idem 60 :)
  • Johny
    Honza: Prosím ťa môžeš hodiť link na ten vysledok 14s na 1/4mile , chcel by som to porovnať s konkurenciou ako tam jazdila že VO CO GO :-) lebo ten čas je viac než slušný. Inak ladiť astmatika v prípade coupe nemá význam podla mna, to auto koncepčne na skutočné jazdenie nikdy nebude, takže v kategorii do 2000cm v akejkolvek discipline stihat na konkurenciu nebude (hondy, francuzov s tým proste neporiešiš)

    Ak coupe tak turbo a 20VT ktorý taha, nežerie a dobre znie :-)
  • amadeus69
    sebo 1.8 16V:
    20VT je ke svému výkonu oproti konkurenci naopak směšně laciná. To že jsou na ní drahé díly a servis platilo tak před pěti lety. Pokud koupíš kousek s novým turbem tak tě to auto přežije. Ty motory jsou držáky a pokud nesereš na základní údržbu tak najedou v klidu 300tis.
  • Honza
    čoveče řádně udělanej 16V astamatik nejenže jede, ale do servisu jezdím jen kvůli STK:)

    poslední servisní úkon co sem na coupe nechával dělat byla výměna brzdovejch trubek.. jinak vždy když si vzpomenu, přijdu, nastartuju a jedu.. problém neřeším, jelikož astamtik (pokud neřeším 4 a 5 válce s hydroštelama a variátorem..)moc problémovejch věcí nemá:)
  • sebo 1.8 16V
    No ta 20VT si tiež svoje na servis zoberie :)
  • nocarret
    Už seš Jakub2, jinak jako kluci chceš - li výkon kup 20VT bude to nejlacinější cesta a rozdíl spotřeby neřeš, protože projedeš navíc akorát to co bys narval do úprav astmatika :-)
  • Jakub2
    Koukám, že jsme tu dva Jakubové, docela paradox, že mě registrace pustila se stejným nickem, no nic nějak se vždy označím aby to nedělalo brajgl.

    Kolik žere dvojka s turbem? Při normalním provozu, myslím opravdu normálním. Budu s ním krom zábavy a vrážení peněz jezdit do práce. Navíc mám pocit, že krom AIRboxu a možná výfuku se do toho krom pravidelného servisu nevyplatí nic dávat.

    Jsem krapet podpantoflák a žena by mě asi neschválila tohle prodat a zase schánět něco jinýho, ale mám cuky ho začít schánět.



    Jakub2
  • sebo 1.8 16V
    Do toho to by som sa nepúšťal kvôli tomu doladeniu SW by musel byt softwarovo klon Fiat/alfa :) Mňa by skorej zaujímalo či môže pomôcť pri robenie toho spätného olejového ventilu "životnosť variátoru" Ak klepú aj nove barci s týmto ventilom berte tuto otázku za bezpredmetnú:)
  • Honza
    přoč byhc chodil ke krejbichoj, když tu v Lomnici mam 2 top motoráře - pana Albrechta a pana Fiedlera.. že:)

    dlabat hlavu na CNC- pěkná píčovina, když víš, že to je odlitek s nerovnoměrnou sílou stěny, kde seš dost často při klasickým dlabání dost na hraně a to neživej stroj prostě nepozná...kdo to s motorama myslí vážně na mašinách hlavy nedlabe -koukni na sportovní oddělení hondy, kde připravujou TYPE-R -ti taky dlabou palice růčo.. na CNC dlabou snad jen amíci..

    to co sem psal na 1.8mu - sežeň vačky z AR, zprůchodnit vejfuk někoho kdo ti to odladí, tak jseš na úrovni 150PS+... vačky z mrtvýho twinsparka seženeš už za 1000,- pár, vejfuk -střed gp. N od raggazonu, konec klidně něco levnějšího(ulter) -to máš 8000 max a ten řídící SW...
  • Venca
    Jakub: asi tak. Tim co jsem napsal nize dostanes jen par koniku. A nak exra ten motor upravovat pokud nejsi fakt blazen do motoru nema asi cenu vyjde to na hodne penez a myslim si ze se v tom budes furt hrabat.vim o cem mluvim neco sem tvoril s favoritem :-D vyplati se koupit auto s vykonem v zakladu.vyjde to lip po vsech strankach.
  • Jakub
    Vyplatí se prodat 1.8 a koupit 2.0 s turbem :)
  • Venca
    honza: pěkne ses do toho pustil,hlavu a kanály vní sis nechal udelat na cnc? ovačkach z jinejch motorů nevim.ale skus pana krejbicha ten umí upravit seriový vačky.a nebo ti vyrobí komplet novou ale cenovka bude jinde.

    Jakub: já jsem zatím udelal filtr a místo katalizátoru a toho dílu co je hned za nim sem dal 50mm trubku.a ted rozmejšlim jestli misto trubky tam nedát rezonátor (prý je znát ve vyšších otáčkách) a na konci mám pruchozi tlumič.a je to znát ,auto jde lip od spoda a v otačkách de taky o neco líp.ale neni to zas nakej brut. o čipu co nabýzeji ty chiptuning firmy kde pišou na tento motor narust vykonu o 15 koní a 20nm a co sem se tak bavil s lidma je to asi kravina.nevím nezkoušel jsem a asi nebudu.ale zajimalo by me odbzrdit auto pred tim a po jejich čipu schvalne. a dalsi vec je stav variátoru jestli ti chrastí tak to muže znamenat taky ztrátu výkonu,protože to časuje sací vačku.možná by jeste trochu neco udelalo spasování kanálů v hlave s sacím a výfukovým potrubým a zahlazení ostrách hran a tepr to vyleštit...
  • Honza
    základ je dostat do motoru co nejvíc vzduchu.. takže kompletní úprava hlavy, a vačky jsou vždy základ + odladění SW přímo v autě (žádnej chip od stolu..)

    na stilu 1,8 vyvýjím lehkou úpravu

    již mám hotovou hlavu a nějaký věci okolo

    -pak mám připravený vačky z AR 1.8/2LTS který mají jak větší zdvihy, tak delší časování a sjoujedinou mechanickou věcí tvořící rozdíl skoro 10kW mezi AR 1.8 TS a v coupe 1.8..vačky nemá cenu instalovat do týdoby dokud nemáš potrvzenýto že ti někdo udělá SW.. já to zkoušel chvíli bez SW a docela bída.. ve vršku to bylodost chudý

    - následuje výfuk - stilo abarth o průměru 54mm, oproti 45mm-50mm MAX. co má 1.8ma.. vč. laděných svodů

    - a jako třešnička na dortu přestavba spodku na 2l z AR... protože objem ničím nenahradíš...

    tím se dostanu na 2l a výkon kolem 120kW

    - finanční stránka- něoc na novejch dílech tam pustíš, a hlavně na tvorbě řídícího SW, jestli ho někdo vůbec dokáže...

    Jinak v coupe mam kompletní úpravu motoru (hlava, vačky, sací potrubí, svod, GO spodku s jeho úpravou -odlehčení, vyvážení, úprava rozvodů, upraveno i odstupňování převodovky atd..) výkon je dost velkej, protože auto teď jezdí 1/4 míli místo 17,2 v serii za 14s na civilních gumách, se slickem to jde pod 14s..

    a do tipa si připravuju 2l 16v agregát s ne takovou úpravou hlavy, ale zato trochu víc vyšperkovanej (lepší vačky, lepší spodek), stejnou převodovkou a díky menší váze tipa by tipomělo bejt ještě rychlejší než coupe.. kdy ale vyjedu je otázka času:) polyká to víc než dost peněz (zatím v dílecha obrábění 90000,-) a zatím je jen složenej blok.

  • sebo 1.8 16V
    Mno som zvedavý aj ja:)
  • Jakub2
    Docela by mě zajímalo kolik kW by se dalo z 1,8 dostat aniž by se dělali velké zásahy za statisíce jako turbo atd, zatím mám custom auto, ale nějaké úpravy určitě plánuju. Nicméně vizuál a interiér chci zachovat originál.

    Vy kteří máte nějaké úpravy, byli ste někdy na válcích? Jestli ty finance nepadly v niveč?

    Napadá mě z finančně dostupnějších, ČIP, výfuk, filtr a dal?? kolik tohle může dát, ČIP tuším 10kW a zbytek dalších 10? což asi ne. Konkrétně mě zajímá moje motorizace a to 1,8