Moc žere, málo jede.

  • sebo 1.8 16V
    Ježiš konečne ma niekto pochopil :) Nikoho som nepresviedčal aby ste začali liať 5w50 .Ale presne pre tento zvlásť "udržovaný" motor a myslím že jeho terajší majiteľ si je vedomý že ako sa bude motor čistiť sa budu do oleja uvoľňovať veci čo sa dostali do motora bez filtra tak to nebude točiť do 8000 .

    K tomu čističu "10 minútovému" je to len čiste riedidlo oleja jeho čistiace schopnosti sú len v tom že starý olej lepšie vytečie nič viac nič menej "odskúšané a budem to preplachovať pri každej výmene"
    ale nedá sa to porovnať čo sa uvolní do Mobilu1 za 10tisic km

    Niekto tu raz písal aká je selenka 20k dobra lebo ju vyleje po 10 tisíc km v takom stave ako ju tam nalial pritom Valvoline a Castrol že boli čierne .
    Je to vec pohľadu :)
  • Honza
    5W50 od mobilu je právě dobrej.. zas tolik nedegraduje..
    v některejch motorech ho z důvodu nájezdu nechávám 2 roky a jako tlak oleje se vůbec nemění... dělám to už léta... a motory stále jedou a vykazujou stejný parametry tlaku oleje a kompresních tlaků..

    zkus třeba porovnat léta jetej jakekoliv motor a jako příklad uvedu V6 busso od alfy, kterej olej ničí jak friťák.. i když by jetej na doporučenou selenii v tom motoru při rozebrání je černej sajrajt napeklej na hlavách, kterej můžeš škrábat špachtlej...

    Když sem rozebíral našeho alfonze kvůli rozvodům tak motor krásně kovově čistej- jezdí se s tím kde co ..od couraček pro rohlíky po dovolený..jen náplň je stále ta samá...a topočáteční stav nebyl zrovna nejlpší..

    co se týče čističů motorů -mam na ně svůj názor a nikdy bych ho už nepoužil.. po jeho použití (postup samozřejmě dle návodu) mi v jednoum motoru zmizelo honování z válců.. naštěstí ten motor byl na rozebrání, tak sem to jenom zkusil jetsli tomá cenu užívat či ne...
  • ZdenysM.L.
    Sebo: mám Coupe 5let a znám jeho vrtochy.A když znáš vrtochy tak poznáš jestli je olej KO nebo né.Pokud koupíš povoz a nevíš co je tam za olej.Podívej se k výrobci motoru co doporučuje a zamysli se nad tím kolik má najeto v ČR přidej i 100 000km na víc .A v jaké zátěži ho chceš používat.Znám lidi co lejou 10w40 do Octavky v TDI a turba mají původní.A znám lidi co do Ovtávky lejou longlife dle výrobce (Hrdě se za to bijou)a mají za sebou jednu nebo dvě výměny turba.Není lepší před výměnou nalít do oleje čistič , nechat 3-5min bežet na volnoběh a pak vylít než kupovat 5w50.Tady jsou lidi co radši otáčí motorem klíčem aby nasál nový olej do čerpadla než nastartovat hned po nalití nového oleje do motoru.To říct u nás mechošům tak se smějou ještě na vánoce.
  • sebo 1.8 16V
    Uvádzaj to presne ja vôbec nepíšem o 5w50 všeobecne ale presne na prečistenie tohoto motora .Ani ja nelejem 5W50 lebo si mením olej aj filter mam . Ty nechechce pochopiť prečo písem mobil1 tak my nevysvetľuj znehodnotenia oleja pri častých studených štartoch .Myslím ze každý mame tieto články o olejoch prečítané nie sú s tvojej hlavy tie postrehy .Tak si skus pre zmenu nájsť niečo o Mobil 1 5W50 možno pochopíš prečo ho píšem pre zanedbaný motor.
  • ZdenysM.L.
    Sebo: víš proč tam neleju 5W50?Protože z toho vyleju 0W40 .Chápeš.Prostě je to vodička ikdyž ten olej má velký teplotní rozsah tak zkus mu na konci životnosti oleje na dálnici naložit a držet třeba 1-2 hodky v pásmu 5-7000ot tak se sázím ,že to ten motor nevydží .Prostě mazací film bude tak tenký ,že dojde k trhání a přidírání třeba kliky plus opotřebení motoru třeba na hranici 200 000km a je vymalováno.
  • sebo 1.8 16V
    Aspoň píšte presne co som uviedol Mobil 1 5W50 nie 5w50 všeobecne
    Na tento olej niesu žiadne zle referencie kto ho použil na rozdiel od vašej predraženej srdcovky selenie .
    Takže presnejšie
    Mobil 1 5w50
  • ZdenysM.L.
    K oleji.Někde jsem to tady psal.Pokud auto jezdí cca 60% město kdy se ani neotevře termostat (neohřeje se motor na provozní teplotu) je lepši krátit iterval výměny oleje v motoru o cca 30-40%.Olej je nejvíce namáhaný při startu a při mazání studeného motoru.Všechny naše Coupe už jsou staršího vydání a motory mají mraky km.To znamená ,že vůle jsou větší.Když na jaře udělám výměnu oleje u své 1.8 10w50 Q8 tak provozem dochází k degradaci (opotřebení) oleje v motoru a já za rok už tu 10W50 v motoru nemám typuju na 10w40.U oleju 10w50 je doporučeno po 10 000km vyměnit za novou napln.Existuje test oleje kde se kápne kapička oleje na speciální papír a z toho se pozná jak na tom ten olej a motor je.Já si od určitý doby vyměnuju olej na autě sám protože to co jsem viděl na vlastní oči v servisu je na přes držku.
  • ZdenysM.L.
    Abbyss: omluva na mojí straně to patřilo na sebo 1,8
  • Abyss
    ZdenysM.L, neviem otom aby som niekde v mojich prispevkoch pisal o oleji 5w50. Kazdopadne sa musis rozhodnut co s autom. Ci ides opravovat alebo sa snim lucit. Naviac by som sa bal v akom stave su valce koli tomu filtru. Obycajny prach dokaze zdevastovat valec. Ak sa bude dat rozober to alebo najdi iny sposob ako to zistit. Lebo ti je zbytocne pchat do toho peniaze ked valce su v prdeli. A ak sa bude dat tak pozdrav toho kkta. Boa :-) jazdit bez filtru. Co si ten blb myslel ze bude mat o 100koni viac?
  • sebo 1.8 16V
    no 48 je dosť. Papierový filter je od 10euro vyčisti váhu vzduchu a nalej druhy olej . K tej 5W50 bola spomenutá len Mobil 1 v charakteristike píše pre FC na zimu 5-30 v lete 10w40 ale tuná sa to vždy zvrtne pri olejoch : ) Ale zaleží čo tam dáš čisto na tebe .
    ZdenysM
    ty si niekedy na webe čítal zle slovo na MOBIL 1 5W50?
    ja veru nie a je hlavne doporučované na takéto "udržovane" motory.

    Selenia 20K nieje zlý olej ale je hustejší aké koľ vek iné 10W40 spolu stým sajrajtom co sa tam dostal bez filtra by som to nerobil ale je to na tebe
  • Skyrocker
    Stálo mě to se vším všudy cca 48 tisíc. Spustu věcí jsem si natom musel dodělávat sám, jako - zakódované rádio -> Vykuchání origa, zasazení pioneera + ořezávání kabelů, aby šly vůbec do repráků, vyjmutí pojistky z kabelu od baterky k zesilovači. Dolepování odpadlých plastíků, výměna světel, které svítili silou vůle, izolace volně se válejících kabelů od muziky atd + teďka vypadávání serva, zvuk auta jako traktor a teď zjistím toto.. Nevím kdo na tom udělal takovou prasečinu, ale snažím se to po dotyčným uklidit.. Zatím tam dám nějaký levnější vzduchový filtr okolo 500kč, pokusím se to nějak zaplátovat sám. Holt budu muset víc dřít, abych si to auto potom užil. Navíc si ho budu ještě vážit víc :)) Já na tyto tahanice nejsem, smlouvu o koupi mám, ale v tomto člověku sjem se zmýlil, pochybuji, že ještě nějaké peníze má.
  • ZdenysM.L.
    Někdy stačí pěkny dopis od právníka prodávajícímu.
  • ZdenysM.L.
    Uplně na začátku se podívat endoskopem dírou po svíčce do motoru na všechny válce jestli nejsou poškrábaný válce.Pokud ano soudit se nebo prodat.KO motor.


    Lehce ti to načtrnu:
    rozvody + vodní pumpa
    svíčky
    olej do motoru+filtr
    všechny filtry - vzduchový, palivovy,kabinový -pokud máš klimu
    vyčistit váhu vzduchu a komplet sání.
    Cca 12-15 000kč podle servisu a kvality dílů.


  • ZdenysM.L.
    Klasika .Jsi za béránka:-(((Oholit a zahodit.Nevzdávej to!!Máš smlouvu o koupi auta?To je jedno ,že je to známej .Tebe to ted bude stát peníze!!A to ještě s otázníkem kolik.On zatím vyhrál ted je míč na tvojí straně.Dovoz , tak to jsi dostal čistopis velkýho techničáku a co smlouva o koupi?
  • ZdenysM.L.
    Abbyss: 5w50 do 1.8? Přečti se technické listy k olejům.Nic proti tobě:-)10W40 a když bude klučina divokej hodně tak i 10w50.
  • Skyrocker
    Zpátky mi to nevezme, nevim kolik se s tím přesně najelo bez filtru, protože když mi to předával, tak říkal, že je tam toto všechno měněné.. Byl to známý, ale už s ním nic nechci mít společného.. Dovezl to ze Švýcarska, údajně to nějakou tu dobu stálo (což bylo poznat na brzdách), ale říkal, že filtry byly kompletně měněný s rozvodama a se svíčkama.. Nebyl důvod si to kontrovolat.. Ale potom autíčko začalo blbnout. A když jsem mu to říkal, poslal mě s tím do hajzlu, že jsem si to zavinil sám.. Fotky sem dám zítra. Dneska musím jet pro filtr a zeptat se, jaký olej je nejvhodnější.
  • ZdenysM.L.
    SK: jak je to dlouho co jsi auto koupil?Nebude lepší ho vrátit a odvolat se na skrytou vadu.To ,že schází filtr v motou je docela zásadní věc protože nevíš jak dlouho to auto bez něho jezdilo.Koupil jsi v bazaru?Nebo od někoho na inzerát?

    PS: Když tomu nerozumím tak si seženu člověka co tomu rozumí byť bych mu musel dát třeba 500kč za prohlídku případně zajel do servisu kde ti to prohlídnou.Vložených 500kč se ti několikanásobně vrátí.
  • Abyss
    Riesime tu hlavne to, ze co to vlastne kupil. Cenu si napisat mohol... Aj nejake fotky sem hodit hlavne ako to vyzera pod kapotou. Ak si stym nabehal 1000km bez vzduchoveho filtra tak ta vaha dostala riadne cez hubu spolu s klapkou. Kludne sa tam mohol vcucnut nejaky vycsi hmyz. Bude tam vela proteinu a sajrajtu:) Mal si si to fakt skontrolovat. Ak to chces mat normal tak ta caka variator, filtre zrejme aj vaha vzduchu, kvapaliny, mozno lambda a aj to servo. A mozno sa najde aj nieco dalsie. Variator, vaha a lambda su dost drahe polozky+ zapocitaj servis.... Radim ti predaj to niekomu a kup si nieco ine od niekoho zodpovednejsieho....
  • amadeus69
    Ono většinou je to tak co se ušetří na ceně auta při jeho koupi se následně prodělá při jeho opravách.

    Jinak bych se nebál tam dát rovnou pořádný olej a to ten který tam patří 20k. Spíš bych rozebral sání a pročistil ho od případných nečistot, které se tam mohli dostat + pročištění nebo výměna váhy vzduchu, pokud je KO tak to udělá strašně moc!
  • sebo 1.8 16V
    Práve kvôli tomu ze to bolo bez filtra je nezmysel tam liať hustú 20K bez prečistenia motora . Naozaj zdravých FC je malo Ja som videl Punto 1,8 za 1200euro Myslím ze v tej cene je aj 1000euro na poriadny servis a dostať motor do originálneho stavu . A o využiteľnosť Punta je výšia ako FC. Dat do toho ešte plyn a za 3000euro más užitočne žive autíčko na celoročnú prevádzku.Ešte vôbec nepovedal cenu za koľko ho kupoval ak za 1200 tak ten servis je v cene:)
  • Abyss
    Sebo: chcem tym povedat, ze ak by si kupil coupe od niekoho tu na fore tak by urobil lepsie ako stym dovozom. Su tu aj celkom pekne a udrziavane kusy napredaj teda aspon boli. Nemusi to byt 1.8 moze to byt aj 5valec atmosfera. Tu historiu mam namysli tak, ze ak napises meno clena tak ti najde onom vsetko aj spred 2 rokov. Kazdopadne ho caka draha oprava min 10tisic kc. Draha preto lebo zrejme nema tych financii nazvys. A ktovie ako sa natom podpisal ten filter. Vies kolko sajrajtu muselo vojst do toho motora? A to ze ma niekto stocene km je fuk. Pokial to slape tak ako ma tak je jedno ci to ma 200tisic... A este sa uvidi naco vsetko sa pride pocas prehliadky. Toto je len zaciatok.
  • sebo 1.8 16V
    Nemyslím ze by to FC 1,8 nejak podstatne vyhral . A o tej histórii pomlčím a reálnych km tak isto .Tým pravdaže myslím aj moje FC
  • Abyss
    Aky tam mas olej? Ak nevies radsej vymen za novy. Selenia 20k. Ak vies tak ho vypust a nalej znovu. Ale mozno si len zle pozeral rysku. Ak ju mas zasratu z oboch stran tak mas tam vela oleja. Povymienaj vsetky filtre +pozri aj brzdovu a chladiacu. To servo neviem ako je tam riesene v hgt. Ale v kazdom aute co ma servo musi byt nejaky servo motor. Mozno to tam mas zdrete a ktovie ake skraty su na tom aute. Oprava serva je dost nakladna ... Takze je to na tebe. Bud zainvestujes do oprav ktorych je dost a to este nevies v akom stave je podvozok, brzdy a samotny motor...alebo sa toho zbav a kup si coupe ked si ho zvazoval. Tu na fore najdes par peknych kuskov aj s historiou.
  • sebo 1.8 16V
    ako vieš koľko je tam ten "preliaty " olej a aký ?Pochybujem źe by tam niekto lial seleniu 20k keď riešil vzduchový filter takto .Keď chceš šetriť daj tam ten vzduchový filter to je par euro ja by som ten olej vymenil ale račej 5W50 od mobilu 1 na prečistenie namiesto Selenie 20K .Tak isto aj palivový filter je za par euro podla mňa tam bude pôvodný keď mal takého dobrého majiteľa . Prečistiť klapku by si mohol zvládnuť sú návody myslím aj na Punto HGT . A do nádrže nejaké aditivita na prečistenie . Ten termostat si od sleduj v zime by sa ten motor na otvorenom veľkom okruhu trápiť a ty tak isto keď to nebude kúriť .
    To by ta do 100euro mohlo vyjsť
  • Skyrocker
    Na olej je mimochodem najeto 1500km.
  • Skyrocker
    Tak díky moc za rady, pokusím se to co nejdříve dát kompletně zkontrolovat. Škoda je, že tomu tak do hloubky nerozumím, že bych nemusel vyhazovat peníze za kontrolu v servisech.

    Abyss: Myslíš, že mám ho mám celý vylít, nebo stačí jen upustit? (motorový)

    Momentálně nemám moc peněz k tomu, abych do toho mohl dát nějakou tu korunu, tak bych ocenil, aby se to dalo zatím do stavu, kdy se s tím dá jezdit a potom by se ladily neduhy. Dneska jsem provedl kontrolu svíček, oleje a u filtru jsem se zarazil, když jsem žádný nenašel.. :D K tomu servu mi kamarád říkal, že tam kapalinu nemám, že je to elektrický, nebo co.. Moc jsem tomu nerozuměl, tak se omlouvám za vysvětlivky. Jsem v tomto oboru naprostý amatér, takže se omlouvám, jestli říkám hlouposti, ale často tomu co tu píšete nerozumím.. Všechno to tisknu a předávám kamarádovi mechanikovi, co si to pročítá a prohlíží. I když tomu ruzumím opravdu tak málo, chci aby se můj špunťa měl dobře a aby nějakou tu dobu sloužil..

    Mimochodem jsem uvažoval nad Fiatem Coupé před koupí Punta a teď pomalu lituju, že jsem to neudělal..
  • ZdenysM.L.
    S rozvodama by se měla měnit i vodní pumpa!!!!!
  • ZdenysM.L.
    Když dáš novej variátor at mechoš prohlídne napínací kladky jestli nemají vůli v ložisku .Pokud sundáš rozvodový řemen a nemáš 100% ,že je novej tak ten starej tam už nedávej!!Co olej kdy ho někdo měnil? do 1,8 10w40 Selenia.Prohlídnul bych jestli správně funguje termostat a tu lambdu plus výfuk.Když koupíš ojetý auto tak 20% ceny by mělo jít na první servis.
  • sebo 1.8 16V
    Dosť často sa nájde aj na ebay pod 100euro ale je otázne či je to nove .
    Overene firmy ho predávajú aj na ebay nad 136euro
  • sebo 1.8 16V
    To to som našiel
    http://www.mdily.cz/alfa-romeo/fiat-variator-casov ani-vacky-alfa-romeo-145-146-147-155-156-166-gt-gt v-spider-fiat-barcheta-coupe-punto-stilo-lancia-de dra-delta-ii-lybra-oe-55202772-twin-spark.html?___ store=mdily_pohled

    A potom ešte aukro
    http://archivaukro.sk/variator_regulator_casovani_ vacky_fiat_alfa_rom-i1206640105.html
  • Abyss
    Zbytocne vyberat teraz motor v pripade puntika. Malo sa to robit uz pri vymene rozvodov. Cena tak ako pise sebo okolo 140eur + dost za montaz. Ani nejazdi ked tam nemas filter. A ktory olej mas namysli? Servo ci motorovy? Ak motorovy tak to vylej a napln znova. Riskujes skarede zadretie motora. Tak ako ked mas malo oleja tak aj vela nieje dobre. Daj to opravit zodpovednemu mechanikovy. Lebo ten byvaly majitel bol asi kokot. A nejde mi do hlavy ze si si po kupe neskontroloval co mas pod kapotou... Ale urcite ti odporucam nejazdit ked tam nemas filter a kopec oleja.
  • sebo 1.8 16V
    No a air box bez filtru tak to je nefalšovane priame sánie:)
  • sebo 1.8 16V
    ako by som počul svoj Fiat coupe 1,8 TDI .Keď si nemenil rozvody tak ten variátor zahrň do rozpočtu od 135 až po 150 euro .Tu lenosť hlavne v spodnej časti otáčok novy variátor odstráni ale spotrebu len tak okolo 0,5 litra viac nečakaj .Skus si všimnúť či ti skoro neotvára termostat či más teplotu vody okolo 85 až 90C. Otvorený termostat tiež môže urobiť 0,5 litra pri mestskej prevádzke ešte viacej hlavne v zime
  • Skyrocker
    Jsem nevěřil jsem vlastním očím. I kamarád automechanik říkal, že nechápe, jak se to mohlo stát, že ho někdo vyndal.. To auto muselo mít nějaké prase.. Olej je přeplněný nad rysku asi tak 1-2 centimetry, kabely nezaizolované, pomalu položené na kostře auta.. Nevíš prosím Tě kolik se pohybuje cena těch variátorů? Hrozně mě mrzí, že jsem investoval do něčeho, co snese ještě jednou takovou investici..
  • Abyss
    a sme doma. Variator v prdeli. Ten si asi pri rozvodoch nemenil co? Jeho zivotnost je tak do 80000km potom zacne klepat ako v tom videu. Da sa na tom jazdit no znizuje to vykon. A si si isty ze tam nemas vzduchovy filter? Preboha!
  • Skyrocker
    A když jsem se na to dneska koukal, tak rozvody jsou nové a svíčky taky, ale chybička nastala, když jsem chtěl zkontrolovat vzduchový filtr - žádný tam nebyl..
  • Skyrocker
    Přesně takový to má zvuk..

  • Elkar
    Jestli pojedeš do servisu tak tam hlavně neříkej že ti to točí 10-15 tisíc otáček. to má formule v zápřahu u tebe je to 10x míň.
  • sebo 1.8 16V
    ešte by bolo zaujímave vedieť či más verziu z variátorom alebo bez vraj sa robili obe verzie HGT ale to sa nehádam .Zlý variátor urobí aj 2sekundy na 100 a 0,5 litra viac spotrebu + neodolateľný zvuk traktora:)
  • Skyrocker
    Dobře, děkuju moc za rady. Náhodou někdo nevíte o dobrém servisu v okolí Plzně?
  • sebo 1.8 16V
    Takže sa tu spomenulo prakticky všetko:) Ak más ročník 99 od polky roka máš palivový filter súčasť pumpy tam sa výmena nedá urobiť jedine vyčistiť a vybrať celu pumpu z nádrže to by mohlo robiť nepravidelný chod nie zvýšenú spotrebu.

    Ak chceš mat spotrebu a ťah ako novej 1,8 stoji to hodne času ak si to vieš udržovať sám .AK nie tak si nájdi veľmi dobrý servis lebo v niektorých ty môžu vrátiť auto v horšom stave ako si ho tam doniesol a ešte budu zato chcieť peniaze :)
  • ZdenysM.L.
    Rozebrát klapku vyčistit a s tím i váhu vzduchu a volnoběžný ventil návod na 1,8 máš tady.
  • ZdenysM.L.
    SK: kontrola celého výfukového potrubí od hlavy motoru až po koncovku.Jde hlavně o netěsnost výfuku která má za následek míchání čerstvého vzduchu se spalinama , lambda pak špatně vyhodnocuje poměr vzduchu ve spalinách a přidává benzín skrz počítač do motoru.U 1,8 občas prasknou svody tak kouknout pořádně i tam.Pokud je to ok nech změřit lambdu jestli správně ukazuje do počítače správný hodnoty.To ti udělají na emisích.Kouknul bych se ještě na svíčky.Jak je tam máš dlouho?Dál palivový filtr + vzduchový filtr.To jsou ,ale věci které by se po zakoupení ojetiny měli s rozvodama vyměnit.
  • Abyss
    Ten zapnuty sitic po studenom starte je ok. Aj ja som myslel najprv ze je to chyba ale ma to tak byt. Ak ti zdochyna alebo otacky sa ti hocijak pohybuju tak bude chyba v sani. Zrejme zasrata skrtiaca klapka aj vaha v nedobrom stave. Rozober sanie vyber klapku a precisti ju. Daj naspat a nastartuj. Ak to bude pretrvavat tak na 99% to bude vaha pred smrtou. Investicia cca do 100eur (nova samozrejme). Vaha moze mat nasvedomi zdochnutie motora. K tomu servu. Pozri v akom stave mas servoolej. A ci ho tam vobes mas dostatok. Ma sice zivotnost ako prevodovkovy olej ale aj ten treba menit. Ak ma cervenu farbu alebo tmavu bordovu je ok. Potom bude chyba uz niekde v samotnom serve. A ide to tazko aj ked zapnes city? A ta spotreba no neviem. Skus najprv dat dokopy to sanie a potom uvidis ci sa zlepsila akceleracia a spotreba.
  • sebo 1.8 16V
    nemyslím ze ta spotreba je úplne hrozna sú tu taky ktorý by boli radi :) Tým nechcem povedať ze to je OK ten nepravidelný chod by bolo dobre skontrolovať cievky + sviečky + káble k nim .K tej lambde nemyslím ze je zla ale kontrola je relatívne jednoduchá . Mne napríklad znížilo spotrebu aj výmena termostatu :) Tak ich to sa o nejaké % prejavy aj hustejší Olej "10W60" Vraj aj zanesené vstreky umožňujú nárast spotreby aj o 10%. A špinavá váha vzduchu vraj tiež .Ak si robíš údržbu na aute sam skus tie cievky + káble + sviečky v akom sú stave ci tam nieje voda alebo olej
  • Skyrocker
    Vždycky při prvním nastartování se mi puňťa trochu dusí, škytá a nejde do otáček.. Potom se buďto chytne, nebo chcípne.. Vždycky to trvá tak 3-4 sekundy.. Když chcípne, tak na podruhé hned naskočí bez problémů. Po ránu vždycky se drží mezi 10 - 15 tisícemi otáček, potom mi škobrtá kolem 8 tisíců a lehce se mi hýbe rafička u otáček na neutrál. Člověk co mi ho prodával, říkal jak je v perfektním stavu ze Švýcarska, že má najeto 117tisíc a nic neni upravované..(rozvody jsem nechával udělat při převzetí auta) Ale další závadu mám, že mi občas po nastartování ztuhne volant, pomalu s ním nejde otočit a rozsvítí se mi červená kontrolka volantu na palubovce. Po pár kilometrech si to sedne a znovu jako by mi naskočil posilovač (omlouvám se za vysvětlování, ale nejsem zas tak znalý). Nevim či jsou tyto závady normální, nebo jsem prostě padl do pasti vyčůraným prodejcům aut.
  • Abyss
    No nemyslim si, ze to bude lambda. Pokial viem, tak odidena lambda si sosne aj raz tolko. Ta bud ide alebo nejde. Stred nepozna. 2-3l viac to bude nieco ine. Mozno ak presnejsie opises postup po nastartovani kedy radis, zahriatie motora atd. Potom by sa dalo zistit mozno viac. Puntik hgt by mal mat cca o 1l mensiu spotrebu ako coupe 1.8. Ja som dnes coupika testoval na dialnici a mal som spotrebu 5,91l/100km uplne vazne pri stalej rychlosti 100/120km. Nieco sa tam bude trapit. Bud palivovy system alebo aj vyfukovy. Tazko povedat. Je to, to iste ako ked tu niekto napise "rozsvietenie vstriku" moze to byt cokolvek od hrdla nadrze po motor...
  • Scoupe
    co treba blbe postavene rozvody? pripadne menil si filtry?? chce to taky nejakou peci...
  • sebo 1.8 16V
    no ak jazdíš len po meste je tých 11 slušných :)tých 9sekund ma auto v super stave .Môžeš pozrieť ešte lamdu
  • Skyrocker
    Ahoj, chtěl bych se zeptat na problém u mého auta. Máma sice Fiat Punto HGT, ale je zde moto 1.8 16V, takže by to měl být stejný motor jako u Fiatu Coupé. Má to kolem 1 - 1,1 tuny, takže vcelku lehké autíčko, ale je tu menší problém. Koupil jsem si ho před měsícem a ujel s ním cca 1000Km po městě. Ale je tu jeden zádrhel, výrobce píše, že má zrychlení z 0-100 8,6 sekundy, ale tento fakt jsem popřel předevčírem, kdy jsem na rovince zajel opakovaně tam a zpátky z nuly na sto 10,5 - 11 sekundy. A nemluvě o tom, že z původní spotřebu 7-8 litrů jsem se nyní dostal na 10-11(to mi aspoň ukazuje palubní počítač). Nejezdím jako hovado, takže nechápu v čem je problém.. Nevím si s tím rady a proto prosím Vás, znalé i neznalé, co s tím mají nějaké zkušenosti o pomoc. Poraďte mi v čem by mohl být problém. Děkuji moc.