2.0 16VT Háže do nouzáku při 3500ot./min.

  • Invi
    No.. Myslím že jsem to tak napsal ne?

    To že nemá váhu je luxusní záležitost pro všechny druhy BOV ;-)
  • kisik
    Někdo chytrý někde říkal, že u 16VT nevadí pootevřeny BOV, protože nemá váhu vzduchu . Mrkni na BOV a přidej plyn a uvidíš že se hned zavře, prostě podle mě normální jev .
  • Charles
    BOV nemůže být stále otevřený, protože jinak by tam unikal tlak a nenatlačil bys nic.
    V podstatě když turbo natlačí, tak je z jedné strany BOVu tlak a když k tomu pustíš plyn, udělá se podtlak, který za pomoci tlaku turba překoná pružinu a otevře, po ulovnění tlaku samotný podtlak pružinu nepřekoná a ventil se zase zavře.
  • Invi
    blow má být otevřený ne? Je řízen podtlakem, který musí vždy překonávat pružinu ve ventilu, aby mohl správně fungovat. Kdby ne, tak by byl stále zavřený, i v momentech kdy potřebuješ snížit tlak.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Řekni, ze které, budu čekat dole...
  • George
    No právě že jsem musel přehodit celý budíky. Jelikož motor je z anglickýho auta a je tam asi jiný čidlo na převodovce. A otáčkoměr mě ukazoval o 1000otáček méně než tam bylo ve skutečnosti. Solenoid, to je ta bakulka vedle chladiče. Taky jsem zjistil, že blowoff ventil je pootevřenej když auto jede. Asi fakt větší podtlak. No asi to hodím ze skály.. :D
  • Denis 1,9 JTD:(
    George, při 5500 otáčkách omezovač ještě nebere, jde to vytočit kolem 6500 otáček-sériový motor.
    Podívej se ještě na solenoid na ovládání tlaku turba, 0,4 baru je jako by v nouzáku, jestli není něco s ním.
  • Invi
    No to je sakra nízký tlak . .0,4baru?
  • George
    TAk včera jsem vyměnil budíky. Jelikož jsem zjistil, že mi tachometr ukazuje o 15km/h více než jedu. Mám totiž motor v autě z anglického auta. Tak jsem si hodil do auta přístrojovku z anglického auta a už to ukazuje rychlost v pohodě a taky jsem zjistil, že mě to ukazovalo i ty otáčky jinak předtím. Teď se mě nouzák posunul až na 4500otáček. Tudíž předtím když jsem si při 5500 myslel, že je to nouzák, byl to už omezovač. Tohle by mě fakt nenapadlo, že to tak funguje. Taky jsem zjistil, že mám moc velkej podtlak, je okolo 15psi až 20psi. A turbo mě tlačí jen 8-10psi. Což je málo a podtlak je moc velkej. Ale hadičky jsem už kontroloval asi tisíckrát. Musím se potkat s nějakým stejným FC s 16VT a podívat se jak to má být..
  • nocarret
    snímač fáze, VAE ventil, TPC senzor, MAP senzor tímhle začni
  • Invi
    Asi to bude ta kabeláž, tahle diagnostika ukázala chybu v klapce a Tommy mi říkal před prodejem že mu to taky ukázalo. Zkoušeli jsme napojit i jinou klapku s poťákem a stejná chyba. Mimo to, podle mechanika chování motoru odpovídá problému. Když samovolně stoupají otáčky motoru a není informace o klapce, tak to jednotka blokne omezovačem na 3500 ot/min. Plán je jasný, takže já pevně doufám, že motor pošlape.

    Jinak bych se chtěl zeptat.. Kritizoval tento motor, že je nemožné ho udržet v dobrém stavu a to díky mizernému mazání. Když jsem sháněl coupátko, tak bylo pár těchto motorů přidřených na prodej. Častější výmena je tudíž asi podmínkou pro správnou životnost motoru.

    Co myslíte vy? Jste přecejen sběhlí a určitě budete vědět příčiny, zbůsoby jak se problému co nejlépe vyvarovat.
  • Turok
    Honza no můžeme se klidně vsadit. Kdyby byly kabely cajk tak platí tvoje verze.
  • Honza
    proč motorová kabeláž...

    když mě cukalo tipo takovým stylem, že se nešlo bez trápení přes spojku za studena rozjet a za tepla to bylo lepší tak byla mrtvá benzínová pumpa...

    ale diagnostika jednou ukázala vadnej snímač teploty nasávanýho vzduchu (po odpojení se stav zlepšil..) později lambdu (po jejím odpojení auot jelo neskutečně, ale za cenu že benzín tak i z vejfuku) a nakonec motorovou kabeláž...

    po těchto extempore,kdy servis nebyl schopnej nic najít sem pořídil HGT a v tipu sem s ezačal hrabat sám a zjistil sem pumpu mrtvou tak, že dávala sotva 1 bar a v nádrži bylo mrtě písku!

    je tu o tom mnohokrát psáno, že jakejkoliv problém s cukáním měl blbej tlak paliva- buĎ moc (ucpaná zpátečka), nebo málo -filtr, pumpa KO...nebo si to někde přisává skrz děravou hadičku
  • Turok
    Vidíš říkám to celou dobu, no záleží na tobě motorovou kabeláž tuším nabízel Scoupe Tomymu za 1000kaček což je dle mně v klidu. S tím motorem to nevím ale u 16vt je místa poměrně dost všude, takže by to mělo jít i tak udělat.
  • Invi
    Právě odemě odjel technik z Fiatu a zjistil že problém je v kabeláži ke snímači polohy klapky nebo samotné jednotce. Ujišťoval mě, že pro výměnu kabeláže musí motor ven :-/

    Takže si sežene potřebná schémata a vybliká to celé, chybný pramen pak nahradí a povede jinudy do palubovky. Mám pocit že to bude ještě pálka :-/
  • Turok
    Hele co si pamatuju tak čidla se zkoušela různá.. sezeň si ověřenou a funční elektriku (vyjde podle mně nejlevnění) a postuj svépomoci asi takto:
    odpojím konektor na staré el. najdu no nové ten samý a zapojím.
    Tímto stylem zvládneš většinu a pak myslím nebude problém se tady s někým domluvit a dodělat to kde to nezvládneš.
  • George
    Invi: mě to dělá něco podobného, ale je možné jet po plynulém plynu až do 5500ot. map senzor jsem už měnil, ale tím to není..
    A bohužel už nemám možnost se v tom hrabat. Oprava baráčku a tlaky ze strany přítelkyně mě donutili se dočasně vzdát oprav na coupe. Jinak ohledně napojení na diagnostiku, tak s tím klidně pomůžu. kamarád má počítač na napojení. A chce za to 200Kč. Což je přijatelné. Jsem ze Šumperka ale.Což bude pro většinu z Vás daleko..
  • Tommy Angelo
    Ahoj Invi motorová není takový problém kdy by to bylo tím stačí shodit parohy sání a motorovou el.uděláš spodem na stojnách není to tak velký svazek zeptej se Scoupeho sám mi to tak říkal.
  • Invi
    Čoveče to ani nepřivolávej, tohle bych dělat nechtěl a zřejmě ani neudělal :-/ Vyměním MAP senzor, čidlo klepání, případně potenciometr na klapce a pak uvidím co to bude dělat. Na květen mám naplánovanou první vyjížďku, tak snad mi počasí dopřeje nějaký ten měsíc trochu času.
  • Turok
    no klidně to nech až na jaro, ale problem bude ta elektrika..takže dokud neseženeš nějaký jiný svazek a nepřehodíš to tak se podle mně nikam nehneš :)
  • Invi
    Nějak na to už nemám náladu, takže dnes vypustím vodu, zaplachtuju a 5 měsíců zimní spánek :-( Na jaře s čistou hlavou a větším prostorem pro opravy.
  • Denis 1,9 JTD:(
    A něco s tím MAPem jsi dělal? Podle mě to bude tohle, jak píše Carlos.
  • kisik
    Mě když 16VT padne do nouzáku, tak se rozsvítí vstřik a turbo tlačí jen 0,5b . Kdoví jestli tvůj nouzák je nouzák ..
  • Invi
    *přepouští
  • Invi
    Takže na hadicích jsem okem nic nenašel, pop-off přepiští tlak, takže to bude ok. Po prvotním nastartování jde motor vytočit, ale pak už ne, je v nouzáku a má "asi omezovač" někde kolem 3500 ot/min. Když držím jemně plyn tak se motor co 3 sekundy jakoby přidusí, nedrží otáčky. Žádné upozornění na palubovce nesvítí a motor nevydává pazvuky.

    Měl jsem domluvenou výměnu snímače polohy klapky, ale chlapci z FIAT servisu, kromě toho že byli dost arogantní, už se neobtěžují mě kontaktovat. A tak bych vás chtěl poprosit, znáte někoho kdo by to mohl napíchnout? Pokud je to v elektrice, tak to jde úplně mimo mě, tomu já nerozumím..
  • Invi
    Myslel jsem to tak, že se nedostanu ani na potřebné otáčky pro turbínu, hned to zakucká. Ale podívám se, dík za tip.
  • kisik
    Invi - projdi si hadice ,hlavně ty 4mm .
  • Invi
    Byl to ten senzor? Mám podobný problém, jen turbínu ani neroztočím. Děkuji
  • Carlos 20vt
    MAP senzor..
  • krisz
    Neviem ale ja mam 16vt a robilo mi to iste,ale mi nouzak na 4000ot a vysvietilo mi vstrik na palubovke,to je divne ze ti nevisvieti nic...Tak rada vymen palivovy filter to najdes v zadu vedla kola a vymen lambdasondu,vymenil som lambdu a odvtedy zadny problem...Ja si myslim ze mas mensi tlak paliva...
  • George
    Volnoběžný ventil? hmm. Tak to nevím kde najdu, ale vše mám zapojeno.. Nic nesvítí právě.. Já jsem z toho už tak zoufalej..
  • Phoboss 1,8 16V
    Nejsem žádný odborník, ale podobně se mi chovalo auto když jsem měl odpojený volnoběžný ventil... já mám teda 1,8 ale chovalo se to krapet podobně... kontrolky žádné nesvítí? Řešilo se to tu hooodněkrát ale zatím tuším nikdo nic nevymyslel :(
  • George
    Zdravím všechny. Přehazoval jsem motor a tred mám problémy. Začnu od startu. Studenej start: auto nastartuje pěkně, ale pak neudrží otáčky a chcípne. Nastartuji znova a musím motor na chvilku vytočit, jinak kucká a nechce jet. Pak když jedu a chci držet otáčky stejně(jízda v obci) tak auto pocukává a nejede plynule. Další věc je to, že když tomu šlápnu, tak při 3500otáčkách je nouzák. Proste to začne skákat a nejde to do otáček. Ale pokud jedu a plynule pomalu zvyšuji otáčky a dostanu se nad 3500, tak to hodí do nouzáku až při 5500tis. A zdá se mi že turbo sičí více než by mělo. A při volnoběhu mám blowoff ventil lehce otevřenej, jako větší podtlak v systému, to by pak mohlo více natlakovávat turbo ne? Nevím co s tím je a nejraději bych to poslal ze skály. Kdybych na tom nevypotil litry :))) Děkuji za reakce, nápady a zkušenosti...