coupe na E85.

  • Honza
    ano 450 koní na líh... díky lepším vlastnostem se to dá u turbomotoru parádně využít..jenže v tomto případě se jak už bylo psáno jendá o komplexní úpravu -od palivové soustavy (vstřiky velký jak kropice + adekvátní pumpa) po řídící SW...

    ne jen nějakou pochybnou krabičku, která soustavou potenciometrů nějak oblbuje stávajicí řj:)
  • sebo 1.8 16V
    tak na 450 koni robil plno uprav pre E85 a verím ze ho na alkohol upravil poriadne
  • Invi
    Jasný, ale to je jiná liga .. já věřím, že pokud se motor připraví komplet na éčko, vstřiky, mapy, tak jede na ethanol lépe než na benzín a dává větší výkony.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    Jen pro ujasnění. Nejsilnější coupe v současnosti u nás je fikovo. 450 koni a hádejte na co jede? Jo na líh. ..
  • Invi
    A proto jsem včera přestavbu na E85 stornoval. Mám upravenou jednotku na výkon a možnosti vstřikovačů jsou už na hranici svých možností, tak logicky nemůžu přidat dalších 30% abych mohl na to jezdit. Asi by se tohle dalo vyřešit regulátorem paliva, ale asi měřením širokopásmovou lambdou.

    btw: Honzo proto jsi mi to neobjasnil, protože jsem vidlák co chce jezdit na líh? :-D
  • Honza
    ano, teorie to je pěkná- s tou LS máš pravdu..ale pro vidláka ktereje prostě chce jet E85 za každou cenu to je až moc vědecký:)

    jak chceš ale prodloužit dobu vstřiku u motoru (těch je 99% produkce) kterej má v benzínovým režimu už vstřiky na bezpečným limitu? nejenže chytrá krabička dobu vstřiku prodlouží v částečný zátěži, tam to relativně jde.....ale nechci vidět co dělaj vstřiky třeba od 4-5000 ot/min...nebo při vyšší zátěži...

    dle logu ze stila mam např při zátěži 75% a otáčkách 4000 dobu vstřiku 15ms to dělá duty cycle 48%...lehce přes 15ms mám na 6500 a stejné zátěži a to už jsme na nějakých 85%..což je bezpečný maximum... jakmile ale dobu otevření vynásobíš x1,4 dostáváš se na% 70 DC už při 4000... co se děje se vstřikem a dodávkou paliva při překročení 100% (což je kolem 5000) ani nechtěj vědět... výkon klesá, vstřiky a písty hořej:)
  • Ravel
    Možná žiji v omylu, ale dosud jsem měl za to, že lambda sonda (LS) neměří stechiometrický poměr, ale pouze jako kyslíkový článek reaguje na přítomnost nebo nepřítomnost kyslíku ve spalinách. Při nepřítomnosti kyslíku (tj. při bohaté směsi) dává běžná zirkoniová LS cca. 0,8 - 1,0 V, při přítomnosti kyslíku (tj. chudá směs) pak cca. 0,0 - 0,2 V. Nic víc neumí. Na to reaguje řídící jednotka (ŘJ) střídavým ochuzováním a obohacováním směsi tak, aby v průměru byl lambda poměr = 1.
    Pokud začnu do benzínu přidávat E85 s výhřevností o cca. 40% nižší, tak při nějakém poměru BA a E85 ŘJ nebude zvládat obohacení směsi a může situaci vyhodnotit jako závadu se všemi následky pro chod motoru. Tomu se snaží zabránit přídavné řídící jednotky, které v podstatě prodlouží dobu vstřiku cca. 1,4x a tím "oblbnou" hlavní ŘJ, pro kterou je potom vše OK. Pouze pokud má auto palubní počítač, tak bude ukazovat nižší spotřebu než je skutečná.
    Pokud přídavná ŘJ nemá čidlo měřící poměr BA a E85, tak se většinou doporučuje při podílu BA větším než cca. 70% přepnout provoz na BA. Z toho vyplývá, že většina motorů musí bez úpravy zvládnout 30% přídavek E85. Vyšší podíl E85 je nutné odzkoušet. Setkal jsem se s Multiplou 1,6 jezdící na čistý E85 bez úprav. Do Bravy 1,2 míchám BA a E85 půl na půl s nárůstem spotřeby cca. o 0,5 l/100 km.
  • Honza
    co chtěj nastavovat.. prostě musíš přidat 30% (minimálně, dle skutečnejch nároků motorukterý změříš..) oproti benzínu.. abys měl stechiometrickej poměr...

    většinou se lidi co to dělaj poctivě (plněprogramovatelná přídavná ecu+ ladění pomocí WB a klasických ladících nástrojů) dostanou na limit velmi brzdy, takže řešení jsou 2- přidat dodatečněj vstřik(y) , nebo zvětšit stávající... pak zjistíš že ti nestačí pumpa atd...

    ti co davaj nějakou krabičku a nějak na ní zakroutěj poťákem ..no nevim.. většinou oblbnou nějaký čidlo teploty a tím přidaj pár % na době vstřiku (donutěj řj aplikovat nějakou korekci, takže si myslí žemotor je studenej což nestačí...potřebuješ naladit i předstih atd...

  • Invi
    Takže ty stovky firem po celé roky nastavují vše "velmi orientačně?" Dočetl jsem se, že se přidává na vstřiku 15% otevření, je to pravda? Na škoda foru si jeden nastavil manuálně 14% a a teď nechci kecat, ale tuším že 10tkm má už najeto.
  • Honza
    seriová lambda má charakteristiku 0-1V viz obrázek... nastavovat podle ní cokoliv smrdí průserem...řj bere to okno 0,2-0,8 volt jako cca 14.7:1 v režimu closed loop (tj "eko" režim kdy to mco nežere a neprodukuje moc emisí...)od 0,8 po 1volt se něco naladit dá, ale velmi orientačně.. to okno je moc úzký a hodně nepřesný...hlavně co je and 0,8volt bere řj jako bohatý a v closed loop ubere..

    v případě na E 85 řj neví nic, protože stechiometrickej poměrje mimo rozsah klasický narrov band lambdy, ani podle toho nic nenaladíš...

  • Invi
    no moment moment, však firma nastavuje jednotku podle seriové lambdy, jak může být mimo?
  • Honza
    princip měření je stejnej, hodnoty absolutně jiný (např. seriová lambda je absolutně mimo..)

    benzím 14,7:1 /12,6:1
    E85 někde kolem 10:1 / 8:1 což je dost výraznej rozdíl... přesný hodnoty najdeš na netu..
  • Invi
    Dá se stechiometrický poměr měřit jako u benzínu, nebo se hodnoty liší?
  • Ravel
    Honzo,
    v principu máš pravdu, ale tady se neřeší palivo na blbnutí na okruhu, ale pro normální použití. Jasné je, že i když je například Brava 1,2 schopná jet na "lihobenzín" díky vysokým oktanům na 1200 otáček do kopce, tak jí tímto způsobem neubližuji.
  • Honza
    pokud ti 3 majkoule doporučuju zajet na okruh a dát tomu 2-3 kola po čuni a oni s emotorový problémy vyskytnou:) myslím že budou podobnýho charakteru jako před 6 lety u marcelova 20VT když se mu během 400m stala z auta solidní dýmovnice (propálený písty..)
  • Simarik
    Spotřebu radši nepočítám, jezdím s tím jen město a když jedu mimo tak 170-190 není běžná rychlost k měření spotřeby. Teď dojedu nádrž,vyměním filtr a začnu měřit spotřebu,nevýhodou je že místní benzínka s E85 má na týden mimo provoz stojan (porucha). Jinak dle budíku a stylu jízdy jsem žádnej znatelnej nárůst spotřeby nepocítil.
  • amadeus69
    Minimálně znám tři FC co jezdí na čistej E85 už možná dva roky a všechny bez problémů.
  • sebo 1.8 16V
    Keď samotný výrobci doporučujú 1:1 "niesu dodávateľské zmluvy ako selenia" takže niečo na tom bude ale je to na každom ako sa rozhodne "v princípe o každé FC menej zvyšuje cenu ostatných FC " Inak vôbec nie som proti etanolu ale motor na to vyrobený a už sa auta e85 vyrábajú
  • Ravel
    Simarik,
    za kolik jezdíš? To co uvádí BukineQ (11 l E85 na 100 km) mi nepřipadá jako velká výhoda. Nám 1,8 16V jezdí za 8 l benzínu a vzhledem k tomu, že za rok najede necelých 10000 km, tak nás spotřeba tolik netrápí.
    Jinak je zřejmé, že každý motor si s E85 poradí jinak. Brava bez úprav zvládá poměr 1:1 v pohodě s minimálním nárůstem spotřeby (0,5 l), větší podíl E85 bych asi stejně neriskoval. Do FC bych tak maximálně dal 10-15 l na nádrž na vyčištění palivového systému a jako jakýsi "oktanbooster".
  • Martin
    ok díky za rady, přez zimu jezdit nebudu tak našetřim nějaký prachy a na jaro koupim jednotku :)
  • BukineQ
    to poznas podle toho jestly ti treba houpou otacky tak tomu trosku pridas a pak je to ok a v zime se tomu prej taky ma trosku pridat takze uvidime
  • Martin
    a podle čeho poznáš kolik toho má vstřikovat?
  • BukineQ
    normalne sam tam je takovy tlacitko a tim se pridava nebo ubira mnozstvi striknuteho etanolu a montaz je na cca hodku zvladne to i uplny antitalent
  • Simarik
    dle mýho je Biopowers jen v hezčí krabičce,ta cena je ale mimo. míchání souhlasim je blbost, každý palivo má jiný OČ ! a že se to tluče vím od prvního natankování když to bylo cca 1:1, pak jsem dotankoval plnou E85 a je klid :-)
  • Jakub2
    plyn se mě nechce, myslím, že E85 to už v dnešní době nahrazuje, ta počáteční investice do plynu je poměrně velká a už by se mě asi nevyplatila, myslím, že pokud se na to motor a části nejen palivové soustavy připraví, může to na to v pohodě jezdit.

    Napsal jsem, na oťukání do biopoweru co říkají na můj motor a eventuelní instalaci, tak jsem zvědavej.
  • Martin
    BukineQ a tu jednotku jsi si nastavoval sám nebo ti to dělali ve specializovanym servisu?...už o tom uvažuju delší dobu že bych jí koupil
  • sebo 1.8 16V
    Mno stým poškodeným plastových časti na starších autách uvádzajú aj predajci tých krabičiek .Vyrobci motorov doporučujú čistú 85 len do motorov ktoré sú k tomu prispôsobene .Ja to nemám kde natankovať ani nebudem plánujem plyn
  • Jan Paukovic20VT
    Kazda vjec potrebuje nekoho kdo umi a michat beno s E85 je podle mne blbost jednotka nedokaze urcit spravny pomer a jen se to tam tluze a vysledek je ze to zere vic a trpi ventily atd.Jako investice cka 3-4tis je k zasmani a slape to jak hodinky.
  • Jakub2
    by mě zajímal princip jejich jednotky "Racing"
  • Simarik
    já bych v tom problém neviděl, ale např. problém který napsala zdejší členka Kacenka nebude podle mě v palivu, pochybuju že by písty a ventily byly netknutý a propálilo to hned hlavu. V nejhorším mám celej vršek motoru ve skříni ale věřím že to fungovat bude... tkai tak mám v plánu koupit jednotku od Biopowers která je kousek dál,ale taky cenově
  • Jakub2
    i v kombinaci s jednotkou bych z toho měl strach, sice e85 slušně dekarbonizuje motor a přilehlé části, má větší výkon, ale taky si dává pěkně ke svačině to co není hliníkové nebo kovové.

    Myslím, že nebude stačit jen namontovat krabičku, ale dát do vhodného materiálu vše ostatní s čím přijde e85 do kontaktu.

    Je otázkou jak si s ním poradí motor Coupéčka, tím nemyslím spalování, ale celkově provoz.

    tlumočím jen co jsem nasbíral po netu, už jsem to uvažoval dát do předchozích aut, ale nakonec jsem se na to vykašlal. Je tomu asi měsíc to zavedli u nás v obci na benzínce, tak mě to zase nahlodává, jelikož pak za tu cenu bych se nemusel ohlížet a Coupé zbytečně držet pod pokličkou, jelikož i v 1.8 benzín slušně mizí.
  • Simarik
    Taky jezdím na E85. Tak trochu tady několik lidí nepochopilo smysl Ethanolu ! Stěžovat si že to nejede je trochu hloupost,pokud máte jednotku nastavenou na BA95. Míchání 1:1 je taky nesmysl, většina aut si s tím neporadí a projeví se to vysokou spotřebou,cukáním nebo to nepojede. V další řadě si zase jen koledujete o servis, protože ethanol hoří v jiném poměru než benzín tudíž spalujete chudou směs ! Další zajímavost je že benzín obsahuje 3% kyslíku a ethanol 30%. Ale pokud chcete podpálit ventily a oddělat katalyzátor tak hurá do toho. S kombinací s jednotkou FlexFuel E85 můžete tankovat jakoukoli směs benzínu a E85, nebo samotný ethanol. Smysl jednotky je prodloužení délky vstřiku cca o 15%. Studené starty pod 15°C nejsou tak dobré jako s benzínem ale do několika vteřin se to srovná a auto jede jak má a ještě líp. Leju čistý E85 a nárůst výkonu tam je znatelný. Teď budu montovat další sady a věřím že budou další spokojení co budou tankovat za 24,-/litr :-)
  • BukineQ

    jezdi to uplne suprove na cistej etanol spotreba se zvedla cca o 1 litr tak ted jezdim asi za necelejch 11 ale hlavni je ta cena za kterou tankuju :) a fc na to jezdi uplne stejne jako na benzin :) jen musim pockat asi tak 3 sec nez nastaruju kdyz to otocim hned tak to na poprve nechytne jinak se da jednotka doladovat takze kazdej doladi podle auta.a kdyz neni kde na cestach natankovat e 85 tak natankujete benzin a na jednotce preckvaknete na benzin a jedete :) a motoru etanol nic neudela protoze ma mensi vyhrevnost nez benzin takze bez obav :)
  • sebo 1.8 16V
    Na čistú E85 je podla mňa riskantne jazdiť na FC
  • Ravel
    BukineQ,
    za kolik s tím jezdíš na čistý E85?
    Jinak tyhle krabičky v podstatě prodlužují dobu vstřiku 1,4x. Pokud já vím, tak pouze jeden schválený systém má sondu, která rozpozná skutečný poměr BA a E85.
  • BukineQ
    http://www.autoethanol.cz/autoethanol/eshop/0/0/5/ 3-Sada-pro-upravu-na-ethanol-BOSCH-EV1 mam tuhle na 4 valci a super.
  • Ravel
    Do Bravy 1,2 60 kW z roku 1999, najeto 250000 km, zkouším přimíchávat E85. Jednu nádrž (cca. 600 km) jsem vyjel s poměrem BA95/E85 2/1. V současné době mám ujeto cca. 800 km v poměru 1/1. Litr směsi vyjde asi na 30 Kč, spotřeba je zhruba o zhruba 0,5 l/100 km vyšší. Subjektivně jde motor lépe v nízkých i vysokých otáčkách.
  • HARIBO
    Já to leju podle voka do civika - spotreba o 1 litr vice, v nizkych otackach to jede lepe ve Vtecu je to bída :( (cena/mnozstvi) :)
  • Carlos 20vt
    Ha tak to už nemám písty,ale černé díry :-D
  • Honza
    škody na autě-min podpálený ventily a jako bonus propálený písty... obzvlᚍ u turba... viz hned druhej odkaz...
  • Avalloc
    Tak jsem včera natankoval 28 litrů E85 zbytek do téměř plné nádrže N95, takž se dá říci že 1:1 a jezdí to parádně. Zatím si to chválim neboť 1 litr za 27 Kč je celkem fajn cena i s vyšším výkonem. Co přinese budoucnost ve způsobených škodách na autě při častém tankování E85 v poměru 1:1 je už otázkou..... (16 VT)
  • Innocento
    sebo : Felda i Peugeot na to samozřejmě připravený byly :-)
  • Martin
    no já jezdil se suzuki swift 1.3gl na 1:1 a to to skouslo v pohodě ale s coupe to teda riskovat raději nebudu :D
  • Carlos 20vt
    ja jezdim mařkou 20v na ethanol a bez problému:-D
  • sebo 1.8 16V
    No asi felda nie je bez úprav vhodná ani na 1:1 benzín versus E85
  • Innocento
    Takhle to říct je trochu zcestný, ne? Nalil jsem do auta mišmaš, vůbec jsem na to auto nepřipravil a stálo to za hovno. To se dalo téměř i čekat :-)
  • mrkinHGT
    Dával jsem to do mé pracovní felicie vanplus. Vždý více benzínu než ethanolu. Jenže potom felina ztratila výkon, sotva jsem doskákal k benzínce a už nikdy!!! Do benzínového auta patří prostě benzín!!
  • Innocento
    Já to měl na Feldě a bez problémů. Kolega z práce to má na Peugeotu 307 a denně na ethanol jezdí do práce. Taky bez problémů.
  • Pegas77
    http://aukro.cz/sada-pro-upravu-na-ethanol-e85-ver ze-3-1-skladem-i2607440793.html
  • Pegas77
    co tohle? je to k něčemu?

    opravdu se da E85 bez problému a poškozeni na Coupe (rok 1995) používat?
  • krisz
    Neviem ja davam 1:1 a spotreba je stejna...
  • krosmen20VTPLUS
    jezdil jsem na 20VT se vstřikama z 16VT a bylo to k nepoznání jen podle smradu a podle zvýšeného výkonu jinak naprostá serie a při normální jízdě spotřeba kolem 10L....
  • JP
    Já jsem to vzal jednou, bylo to +- v poměru 2 díly BA95 na 1 díl E85 a ve výsledku jsem neušetřil vůbec nic, protože neskutečně stoupla spotřeba.
  • krisz
    Ja jazdim normalne 1:1 a ide v pohode,tak par korun usetrim na palivo...Sebo ked byvas blizko ku madarskej hranice tak tam najdes vsade e85...
  • sebo 1.8 16V
    tých 1:1 je bezpečne na všetky "novšie" auta.Škoda ze na slovensku som o 85 ani nepočul:)
  • Fugasik
    Jezdím už 2 týdny 1:1
  • Alejandro
    no řekl bych, že to má výhodu i v navýšení výkonu, má to nad 100 oktanů
  • Janinka 2.0.16VT
    No pravda je že se na Mustanga také dává ale tam je to trochu jiné,více se upravují na E85 přes SCT a programem pro každé auto jinak dle toho co je v něm již udělano počínaje výkonem a spoutou dalších věcí.
  • Alejandro
    prý je to super a fungují na to i Mustangy V8:)chci taky do budoucna
  • Martin
    jo díky, nemá tu někdo tu krabičku na E85 na prodej? na 4hrnek?
  • K0K1N 20VT
    http://www.fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/935 8-prestavba-na-e85/
  • Martin
    Zdar lidi, chci se zeptat, jezdí tu někdo na E85? přemýšlím o koupi jednotky ne Ečko. tak by mě zajimalo jestli tu s tím má někdo zkušenosti.