Tlak oleje - náběh

  • Abyss
    Otazka ohladom tlaku oleja. Ako spoznat ze to slabo maze? Ak by sa dali vymenovat vsetky moznosti tak by som bol rad. Dik
  • krisz
    Fakt to nieje OK,lebo na 10000km ti zozerie 10l oleja :D a uz nemusis nikdy menit olej len filter,protoze tam dolievas furt :D
  • sebo 1.8 16V
    aj keď píše Fiat spotrebu 1liter /1000km oleja tak to nieje OK .Určite sa stým dá niečo urobiť aspoň na nových FC .Ale otvárať motor nikoho nepoteší
  • Abyss
    olej mi to sice nezere ani kusok ale preistotu som tam dolial tak pol deci, deci aby som mal kludnejsi spanok kedze mi to trosku rosi pod vekom ventilov...
  • Abyss
    mozem len potvrdit ze do fc (akehokolvek) nepatri 10w40 vynimku tvori selenia 20k. uz mi to raz spadlo nachvilu aj na 1bar. inak to drzi tak na 1,5-1,8b cize zalostne malo. Tymto chcem upozornit vsetkych nech si radsej priplatia za poriadny olej ako tam liat kadejake sracky... Hned po zime to menim a lejem 10W60 som sa rozhodol. Este na tom odjazdim do 500km. A niekomu ten olej potom podarujem kedze bude mat nabehanych cca 2000km...
  • sebo 1.8 16V
    krisz
    keď ojazdíš selenku skus ravenol 10W60
    žiaden rozdiel tam nebude len polovičná cena a myslím ze ten istý výsledok budeš mat z iným výrobcom 10w60. Keď chce niekto len 10a40 asi tu 20K iné sú dosť riedke na fiata
  • krisz
    Dobre ale ty nemas turbomotor,a vacsinou turbomotory zeru olej,na forume vsade tu citam ze niekomu 20vt zozerie kludne aj 1-1.5l na 1000km to je kurva vela,octavia 2 2.0tsi tiez kludne 0.5l na 1000km...to je trosku vela nooo
  • sebo 1.8 16V
    Mne Ravenol 10W60 nežerie ani klapku a tlak na saharach 2,6 a cena 35euro za 5 litrov . Takže to nieje selenkou ale kvalitným olejom ako takým
  • krisz
    Ale hlavne jazdi na selenku to je asi najlepsi olej do italskych aut,hlavne ten racing 10w60 nezerie mi ani kvapku oleja...
  • krisz
    Po zahriati tlak oleja je 1.5-2bar to je v pohode neboj,ja jazdim uz 4 roky na cca.0.7bar(16vt) pri 100C a zadny problem a mam cca.250ps...
  • Elkar
    Dokud ten tlak po zahřátí nespadne po 1 bar, tak mě jakákoliv hodnota nechává chladným...
  • Kefalín 20V
    Tak jsem tam dal Selenii 10W-40 a náběh tlaku oleje je OK. Ale asi jsem tím blbým olejem z.k.u.r.v.i.l. motor, protože tlak po zahřátí je 1,5-2bar. No jo jsem trubka, jako by se to tady nepsalo v každém tématu o oleji, že se tam nemá dávat nic jiného než Selenia. Já si to musel vyzkoušet na vlastní kůži, teda spíš kroužky.
  • sebo 1.8 16V
    potom nápis koľko je tlak na neutráli keď to je horúce
  • Kefalín 20V
    Tak jsem tam dal selenia 10W 40 a zdá se, že je vše v nejlepším pořádku. Jsem blbec, že jsem tam vůbec dával něco jiného.
  • sebo 1.8 16V
    odisť môže aj to čerpadlo a spusta miest na motore kde sa tlak oleja môže strácať a ako píšeš ze to dosť žere olej tak to asi ide mimo čerpadlo . Mne to napríklad po 10w60 neklesá ani o ..... pritom na 10w40 si zobral 0,5l /10000km
    asi by som tu počúvol honzu vymeň ten olej a zistíš a nájsť niekoho z klubu na servis . 1l/1000km by mi tam bolo ľúto liať aj ten môj Ravenol 10W60 :)
  • Kefalín 20V
    ještě by mě zajímalo jak to teda je s těma čerpadlama, jestli v coupé opravdu tak odcházejí nebo je to jenom tím, že v coupé je tlakoměr a víš co se s tím děje. Ostatní auta tlakoměr nemají a neřeší to dokud nesvití kontrolka.
  • sebo 1.8 16V
    Je to pravda je lepšie račej isť ďalej niekomu kto ta auto pozná lebo ho inak dovezie v horšom stave ako tam išiel
  • Kefalín 20V
    ahoj, taky nechápu proč s tím mají problém, ale skoro každý kam jsem šel, tak z toho byl divokej. Nebo jsem to na doporučení tady z klubu dal na výměnu čerpadla do dílny v Brně a když jsem si pro to přijel, tak celé auto drnčelo, protože se jim asi nechtěl vyndávat motor a rvali to tam bokem a urvali mi silentbloky. Když jsem jim to řekl, tak mi řekli, že to drnčelo už když jsem přijel. No a nařveš hovno. A takový zkušenosti mám skoro pokaždé.
  • Pegas77
    Kefalín 20V : nevím proč maj "mechanici" s tímto autem za problémy, je to snad auto stejné jako mnohé jiné, nevím že by v tom bylo něco co by v jiných autech nebylo, jen to má jiné tvary a rozměry
  • sebo 1.8 16V
    som zvedavý co selenia 20K urobí v každom prípade 15W - 40 tam nie je vhodná .Potom daj vedieť ako sa zmení tlak
  • Kefalín 20V
    No zatím jsem objednal Selenia 10W-40 a pak se rozhodnu pro další kroky. Ono je těžké to někam dát (nemyslím Scoupeho apod. kteří jsou pro mě z ruky), protože tomu nikdo nerozumí ani mechanici co jsem si myslel, že jsou dobří tak o coupé nevědí nic. Naopak tady ve fóru se skoro vždy najde dobrá rada i když se někdy rozcházejí názory. Je fakt, že je občas problém dobrat se nějaké rady, protože je tady plno vtipálků, ale to k tomu patří. Ve chvíli kdy ti umírá auto nic nepotěší víc než dobrý vtípek.
  • Innocento
    Kefalín 20V : Ještě je jedna možnost jak to dopadne. A to je ta, že to dáš k někomu ověřenýmu, aby se na to podíval. Jestli s tim něco je, tak tě to ve finále vyjde na míň peněz a času, než když se budeš řídit dojmama na fóru. Sám mám ověřeno, že to tak je.
  • Honza
    proč s emi to zadřelo na 380tkm? protže sem dal z nouze na dojetí castrol, kterej nesplňoval specifikace fiatu- sice normy tamy byly ale báze naprosto jiná.. a to je 99% důvod proč.... samozřejmě jsou i jiný důvody, ale ty si tady najděte..psal sem o nich mnohokrát a to samý má i 1.816v/2.020V/20VT a mnoho jiných motorů..

    olejový čerpadlo vynechte..sice jeho stav ovlivní tlak kterej dá, ale problém je motoru a použitým oleji..problémy s čerpadly má defacto jakejkoliv motor/stroj..
  • Abyss
    Krisz: vsetci dobre vieme ze 2l stvorvalce blbo mazali. Tj. vacsinou zadrety motor cize kluka v hajzli. Nepisem ze vsetky odchadzaju uz pri 120tisic. Neviem ake je cerpadlo v novych a neviem ake u starych. Ale toto viem urcite. Preco takmer vsetky 2l stvorvalce sa zadru medzi 100 az 120tisic.? Aj s dobrou udrzbou... Nedostatocne mazanie kluky a oto sa stara cerpadlo...
  • krisz
    a auta ktoré nemaju budik na tlak oleja a najazdia 300-400000km a aj viac a pritom nikdy nebolo menené cerpadlo na olej? Neverim ze v coupecku cerpadlo vydrzi len 120000km...
  • Abyss
    i ked sa mi nechce verit aby na novsich coupe 2.0 20V a 1.8 16V odchadzali olejove cerpadla ako pri ich predchodcoch. Ved kolko stoji nove cerpadlo? 200- 300eur? lacne to nebude. Tak snad original musi vydrzat aspon 200tisic...ked pri starsich 2l odchadzali pri 100-120tisic..
  • sebo 1.8 16V
    podla mňa by to čerpadlo išlo ešte re pasovať
  • Kefalín 20V
    Já si myslím, že to dopadne blbě. To snad ani dobře nemůže dopadnout.
  • Innocento
    Já jsem zvědavej jak to dopadne :-)
  • Abyss
    Tu moze byt viacero faktorov zleho tlaku. Nie len cerpadlo. Ak by bolo v riti tak to nevytlaci ani na 3b. Moze to byt aj stary/velmi jazdeny olej alebo aj nevhodny olej ktory je do urcitej teploty ok ale ked sa zohreje viac tak je zneho voda. Neviem ako sa prejavuje zle cerpadlo.
  • sebo 1.8 16V
    Priepade selenie nejde o nič iné ako o dodávateľské sťahy :).Ale chytené čerpadlo asi bude Mne včera pri dosť km a horúčave neklesol pod 2,6 "Ravenol 10W60" Takže nieje len seleenia:)
  • Deamon 20VT LE
    kámo v oleji to není
  • beky
    To je pravda snad se vzpamatuje je pravda že 10W40 Selenia je přímo pro 20V předepsán jako už od výroby. Ale 20V by měl být s 1.8,16V Nejmín poruchoví motor. Alespon jsem to vyčetl.Snad se z toho šoku vzpamatuje.
  • Abyss
    Sranda bude ked vylejem olej co bude mat sotva 2000km. A nalejem tam racing selenku. Snad motor ztoho nejebne ked cely zivot fical na 10w40... Chcem zmenit ten tlak lebo ma to trapi.
  • beky
    Jo taky dávám rač 10W60 Selenia i do 20V je určitě lepší.
  • Abyss
    Pri teplote 70C mam asi tak 2,3b. Pri 100-110C to padne aj na 1,3b. To su vsetko hodnoty volnobehu. Olej sracka 10w40. Co vy nato?
  • Abyss
    Ako sa pozna ze cerpadlo je u prdeli? V pripade vymeny je to zlozite?
  • beky
    Tak jestli si hodně točil motor.Tak taková spotřeba oleje je normální. Prej coupe v pohodě 1.5l prej podá. Ale každý coupe žere olej jinak záleží na pístních kroužkách. A jak ti těsní motor.
  • beky
    Jo 50-60C° krisz máš pravdu Já mám na 20V taky 2.4 nebo 2.5 bar Ale záleží i na typu oleje.
  • krisz
    Kefalin:50-60C 2bar na 20V neako malo podla mna,ja som vydel 20V a 20VT coupecka pri 80C mali vic nez 2.2bar tlaky,ja mam pri 50-60C u 16VT cca.2.2bar tlak,tak ty mas asi cerpadlo v haji...A ta spotreba oleja 1l 1000km to kurva vela nehnevaj sa,ja musim furt tocit ten motor,aby mi zral aspon 1l na 10000km!Ale to sa nikdy nestalo,spotrebu mam do 0.5l na 10000km...
  • krisz
    Ja ked nastartujem motor hned vyleti rucicka na 3+bar...Akurat v zime tak cca.sekunda kym zacne ukazovat...
  • Abyss
    kolko sekund trva 10W 60 kym dosiahne hranicu 3bary po nastartovani... mne to tam skoci tak za 1,5 az 2 sekundy...
  • Kefalín 20V
    No jo taky jsem dával Selenii, ale při spotřebě oleje litr na 1000km se to nedá utáhnout teda v kombinaci se spotřebou 10 litrů. Čerpadlo asi nebude nic moc, ale při zahřátí na cca 50-60°C mi pořád na volnoběh drží 2bary minimálně to klesne na 1,5bar.
  • beky
    Ahoj 15w40 jsem dával do feldy .I já do 20V dávám už selenii 10W60. A poradit s olejem no tak to se ptej rači tady málo kdo má zkušenosti s Italama kor olej selenia je výbornej Ten motor byl na něm postavěnej.Ale taky se mi stalo že jsem dotoho nalil nejlepší castrol na dolití.A druhej den vidím na foru pokec no a čtu na castrolu jsem odpravil 2 motory hej to jsem letěl. výměna oleje a filtru. Hlavně jsem v práci řekl selénia a oni co to je za olej že o ty značce ani neslyšely.
  • sebo 1.8 16V
    10W60 pomáha každá nie len selenia ale myslím tu je chytené olejové čerpadlo vraj sa dá urobiť re pase
  • krisz
    Tak kamo to je smrt cerpadla,ja vlastne doporucujem ti vymenit ten olej hned na selenia 10w60 racing,do 1800kc mas 6l a uvidis,podla mna na ten olej lepsie bude reagovat ten motor...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Já být tebou tak tam naliju 75W80 a bude klid :) Už nikdy potom nebudeš řešit náběh motoru...a ber to taky jako radu od mechanika(Poradil mi to franta z Jezedé a ten se vyzná, spravil už kdejaký traktor a na všechno používá strojní olej)

    Promiň, to mi tak ujelo...být tebou sháním nové čerpadlo a pístní kroužky.
  • Kefalín 20V
    Jo jěště upřesnění, dělá to jenom ráno,když to celou noc stojí, pokud nastartuju a třeba za hodinu startuju znovu, tak se tlak oleje rozběhne hned se startem. Tak babo (nebo Marceli)raď.
  • Kefalín 20V
    Ahoj, všem se omlouvám, že zakládám další dotaz ohledně tlaku oleje, kterých tady už je plno, ale nikde jsem nenašel co potřebuji. Coupé mi žralo asi litr oleje na 1000km, možná víc, tak jsem místo 10W-40 dal 15W-40, poradil mi to mechanik, že to nebude žrát tolik oleje. Ale dostavil se efekt, že při nastartování se zvedne tlak oleje až po 2-3 sekundách, do té doby je tlak na nule a svítí kontrolka. Dřív když jsem nastartoval, tak ihned po startu šel tlak na 3bar. Může to být tím olejem nebo je problém jinde?