Kolik vám žere oleje vaše coupe 20VT ?

  • Coupe20VT PLUS :-D
    1l na 1000km jsem doléval když jsem měl motor ve šrot stavu. co mám postavený nový + turbo, tak od výměny do výměny nájezd cca 7000km ubyde tak cca 3 decky...

  • Oddy
    Mám 20vT, olej jsem před měsícem měnil a nesežralo ani kapku, pořád mám plno
  • jirka
    Chci napsat co se týká spotřeby 20vt,zaleží na způsoby jízdy.Mám 20vt koupené zde ve Fiatu v Brné v roce 1967.Motor má najeto 112000km a spotřeba oleje následující.Při normální jízdě do 3500 ot byla od začátku kolem 0.4 litru na 1000km.Ale kolem vytáčení na 5000 a výše spotřeba stoupla až na 1 litr na 1000km,podotýkám,že tlaky v motoru jsou stále na stejné ůrovni jak na novém motoru.To je asi vše k spotřebě oleje.Jirka.
  • bubAk_
    to Standa, ja uz mam skoro najeto na vymenu a zatim nic nedolival sem ani kapku, ale hnedka to zaklepu .... :)
  • amadeus69
    Kontrolka oleje by ti svítila asi jen kdybys tam už téměř žádný olej neměl, jelikož kontroluje tlak a ne hladinu oleje ;)
    Jinak 20VT je perfektní motor a pokud je v dobrém stavu (včetně turba!) olej si prostě nevezme, nebo jen minimálně. Já jsem po výměně turba a opravení přepadové hadičky, která mi prolínala nemusel taky nic dolívat jen benzín :)))
  • Phoboss 1,8 16V
    Standa: hoj pane, každopádně si dej pozor na to že budeš věřit nějké kontrolce, raději koukej na měrku :)
  • Standa
    Ahoj,
    mám 20VT, se kterým jsem do teď najel cca 10 tis. km a jsem příjemně překvapen tím, že jsem zatím nemusel dolívat ani kapku oleje, až si říkám, jestli je to vůbec možné a jenom to blbě nekontroluju. Každopádně motor táhne dobře a kontrolka oleje nesvítí :) Když čtu, jak to někomu bere i půl litru na tisíc km, tak jsem z toho až trochu v rozpacích. Je tu i někdo, komu motor olej taky nežere?
  • krisz
    Abyss:1l na 1000km to je hodne asi...mne 16vt zere do 0.5l na 10000km,v manualu pisu ze na 1000km 0.5l ale to je blbost,tak nikdy nemusim menit olej,len filter,lebo na 10000 by mi zozral 5l oleja...No kazdy motor inak zere olej,ale 1l tam nieco neni v poriadku ked normalne jazdis stym...
  • Abyss
    ako je mozne ze coupe zbasti liter oleja na 1000km? nejak dost nie? V manuali nepisu nahodou pol litra? Ja som uz od vymeny urobil cez 1000km a hladinu mam stale medzi 2 bodkami. Jazdim normalne, poctivo zahrievam motor a sem tam to vytocim. Nejazdim plny kotol nonstop to by som si musel dat na coupe tazne a tahat cisternu... A to mam este zrejme tesnenie pod vekom K.O troska oleja tam rosi a teraz som zmeteny ci tam mam nieco doliat alebo to nechat dat lebo pokial viem tak motor sa moze zadriet aj ked je nadbytok oleja...
  • beky
    Ahoj.Jo tak ted když točím do těch 4000 to nežere skoro nic. Ale fakt když to sešlápnu do těch 7000 tak to je znát.Ale za studena to docela čudí. Do ty doby než se to ohřeje.Pak to je v pohodě.
  • Alejandro
    a co olej, kolik ti to ted žere?
  • Tommy Angelo
    Phoboss,Turok dobře napsáno :D Beky se ti divím že ti tady ještě někdo na tvé otázky odpovídá .) koukám že tady ma pár lidí ještě pevné nervy nic vezlém kámo...
  • beky
    Děkuji Scoupe až k tobě pojedu to jsem rád že tam máš tolik dílů asi budu potřebovat dost.Díkes kámo
  • Scoupe
    beky, tam praskul plastovej drzak co jezdi na te kolejnici a jde krze sklo, bezny jev u coupe, par jich tu mam..:)
  • Warhol
    zkusil bych to v unhosti
  • beky
    Ahoj.Nevíš prosimtě kde bych to mohl najít ?Díkes
  • Honza
    kup celej jetej mechanismus... rozebranejch coupeček tu je dost
  • beky
    No hoši tak mě to coupé zase vypeklo zavírám okno u řidiče a najednou rup hnusnej né dobře znějící zvuk křupnutí okno se zaseklo ha co se asi stalo něco prasklo na zadní části praskl umělí zajímaví předmět a nemůžu ho sehnat tak jezdím a parkuji na půl zavřeným oknem a dnes jsem zjistil že se to nedá sehnat jako noví díl a dopr. nevíte zda se to nedá vyrobyt či z nějákýho vraku ?
  • mrkinHGT
    Čoveče ty jsi koupil coupé ve stejné době jako já. Akorát ty již dva měsíce jezdíš a já už dva měsíce servisuji.

    Možná jsi měl zvolit stejnou strategii jako já, bo takhle to auto zabiješ! :)
  • DooM 20VTLE
    Coupe20VT PLUS: :)))))
  • sebo 1.8 16V
    aj že som tu najlepší :) :) :)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    pán je automegánik... jestli stav kroužků poznáváš podle čuchu z oleje, tak by ses měl živit úplně něčím jiným...


    co třeba změřit tlaky? není to směrodatné, ale dost to napoví...
  • beky
    Ahoj.To je pravda ale ten zápach oleje je krapet na pytel možná někde utiká olej z turba si myslím já ale nevím může to spalovat i motor protože to je občas dost cítit ale když si čmuchnu k oleji není ani trochu cítit benzín což bych řekl že kroužky budou v pohodě.
  • Alejandro
    beky: tak to vlastně nemusíš ani měnit olej každý rok ne?:))) stačí jen dolejvat a možná vyměnit filtr:)
  • kisik
    Phoboss 1,8 16V: to ses trefil,ale vypadá , že to nepobral .
  • sebo 1.8 16V
    No asi sa zhodneme ze by tu 20VT mal dat pozrieť ako točiť do obmedzovača:)
  • Honza
    to je stilo, jenže tam je průser jinýho charakteru - 2 válce KO...a hlavně úplně debilní design pístu (do dob stila s 1.8 problémy s žraním oleej, potom jo-přičemž jedinej rozdíl je v pístech a řešení odvodu oleje z pod stíráku..)


    a o5 to žere olej nezávisle na stylu jízdy...
  • sebo 1.8 16V
    Honza
    Koľko FC ma motor naprosto OK stavu motor?
    Automobilky uvádzajú ze otáčky ovplyvňujú spotrebu oleja v tomto sa prikláňam k nim.
    Inak nepísal si tu o nejakom motore kde si robil Go a papa olejík?
  • Honza
    hele pokud je motor v naprosto OK stavu, tak i při vytáčení k 7000 neveme o nic víc jak při normální jízdě..

    ověřeno na mým 2.0 16v kde se točí vesele k 9000 a oleje to sežere za sezonu (tj cca 5000km, když s e sním dost jezdí) tak 1 deci...


    pokud je motor ve stavu horším tak běžnou jízdou to sežere kolem i toho litránku na 1000 a když mu dáš čočku tak ten litránek zmizí i na 50km -a na to ti stačej gufera tvrdý jak puk, nebo motor po potkanu, kde byly zmasakrovaný vodítka a někdo se na to vysral je měnit...
  • sebo 1.8 16V
    žiadne sci fi ale problém medzi sedačkou a volantom:)
  • beky
    Ale údajně je turbo repasovaný.
  • beky
    no to máš pravdu občas zacítím takovej divnej smrad a když jsem jel vjetší vzdálenost jsem jel s kámošem k pumpě pro benzín tak jsem nechal běžet motor pak jsem lehce šlápl na plyn a zahulilo se od výfuku.
  • Alejandro
    no, a o kolik si myslíte, že je tolerovaný nárůst oleje při točení až nad 7000 otáček? normálně je 1 litr na 1000 km....
    Mě to teda kdysi hodně žralo olej, když mi to vysávalo turbo ven, a to pak kouřilo i po nastartování a při prudkém brždění na červenou třeba smrděl olej spálený do kabiny....
  • K0K1N 20VT
    Scoupe ti urcite dobre poradi a za par korun i udela
  • beky
    No pořád zase v omezovači nejsem ale když třeba někde se na mě někdo nalepí tak si piš že na to dupnu ale kdo tady je tak šetrnej moc jich nebude a to auto je na výkon stavěný tak že výc otáček třeba jako u hondy myšáka a vjetšiny fiatu jsou pro vjetší otáčky postavený nebo se mýlím ?
  • beky
    Jo kamaráde 300 koní jsem tam nahnal vekím kuličkovím turbem + měl to předemnou němec prošpekoval to elektrykou uplně všude je tam nějákej chiptuning a kdo ví co ještě ale víc vám nepovím krom toho je turbo nastavený na menší záběr prej by mělo dost vydržet no jsem zvědav Ale pustit plnej tlak turba to mě stačí takhle jo není někdo blízko kdo se v tomhle vyzná někde blízko nechce se mi pořád s něčím lítat za strejcem do fiatu.do Jičína Kdo tu je na tohle nejvjetší kápo co se v tomhle autě vyzná ? a nebydlí někde úplně zruky ? nejvíc mě napadá že bych zajel ke scoupemu jediný okom vím že se v tom vyzná Ale fakt nevím ještě jsem u něj nikdy nebyl.Co si o tomhle nápadu myslíte ? dobrý nebo špatný nápad ?
  • Turok
    to už tu fakt začíná bých jak nějaké scifi :)
  • Alejandro
    mě totiž napadlo, jestli není spotřeba oleje přímo úměrná s rostoucím plnícím tlakem turba....se mi zdá, že po zvýšení tlaku se mi zvýšila i spotřeba oleje:)
  • Alejandro
    beky: a za studena po startu ti to nekouří? teda mít 300 koní a jezdit až do omezovače často, to musíš být ale ďábel:P Jak jsi tam dostal těch 300 kobyl?
  • Phoboss 1,8 16V
    "to já takle s tímhle jedím skoro pořád v omezovači" beky jsi si jistý že ta auta nechceš jak píšeš "zkurvit"? mi to připadá že přesně lidi jako jsi Ty ta auta ničí, chovají se k nim jak hovada a pak se diví že jim nejedou!!!
    promiňte za slovník... safra seber se a dej se trošku dohromady... červené prodej a udělej konečně tomu 20vt pořádný servis, diagnostiku a povyměňuj co je třeba, změř si kompres na válcích (popřpadě zkus s trochou oleje určit zda je únik přes hlavu nebo kroužky) když Ti to žere olej a pak uvidíš.
    Meleš tady pořád páté přes deváté že jezdíš někde 260, pak zase že rozmašíruješ srnku ale vlastně autu se nic nestalo a podobné hovadiny...
    A přitom tady ani jednou nepadla zmínka o tom co jsi už v autě vyměnil a nebo POŘÁDNĚ zkontroloval... kluci se Ti tady snaží všelijak pomoct s tím kde se Ti může ztrácet olej a Ty pak napíšeš "jezdím 260 a skoro pořád v omezovači" to je jak napsat posral jsem se nevíte proč??? ahaaa já vlastně zapil pivo mlékem.
  • sebo 1.8 16V
    Myslím ze tými častými studenými štartami sa olej skorej znehodnotí ako ze by "zmizol" to skorej ten častý obmedzovač ako písem u mňa rozdiel teploty motora 25C robil 0,5 litra oleja na 10 000km .Takže podla popisu tvojho jazdného štýlu je to OK . "vysoká teplota oleja + vysoké otáčky " Co sa týka tých sahar je to na novšej 1,8 v poriadku keď zopnú pri 99C lebo termostat je na 88C ale na starších verziách FC veru neviem niektoré mali termostat na 83C
  • Elkar
    Za 6000 km kdy sem měnil olej mi to vzalo celou risku což by mohlo bejt tak půl litru.
  • beky
    Alejandro Tak to máš pravdu studený starty to sice jo, krátký vzdálenosti ?Jak kdy ale jak se neohřeje voda motoru alespon na 80 a nevstoupne teplota oleje víc jak 2000 ot nejdu spíš níž ,a rač nechávám dýl běžet motor aby se pořádně ochladilo turbo minimálně 6 minut nevím jak se to turbo rychle chladí ale fakt to auto nechci zkurvit.
  • beky
    Ahoj sebo 1.8 16v přesně mi to spíná takhle jak píšeš ty úplně stejně Ale jak vypnu motor třeba na teplotě 90 Tak není problém aby se teplota zvedla pomalu ke stovce což už je hodně hned sepne sahara a už chladí to je dobře né ?
  • beky
    Ale ted před chvílí mi udělalo mí coupe co se mi nestalo takhle večer najednou zapípalo rozsvítili se i výstražný a potom ještě jednou a potom zapískal alarm rač sem zmizel do baráku a to fofrem co to znamená toto
  • beky
    dokonce na dálnici jsem to rozpálil na dálnici za hranici maximálky napsaný na tachometru mýsto 260 asi něco málo nejspíš 270 to si pište co jsem přesedlal do turba tak to se musí oskusit co dá motor za výkon je tam těch 300 koníků znát.
  • beky
    No Kamarádi s tubem to točím do 7000 no to já takle s tímhle jedím skoro pořád v omezovači.Ale že by to dokázalo zblajznout oleje ? Je docela zajímaví to je jak ztrátovej motor ;)
  • K0K1N 20VT
    Je to normalni,zalezi jak jezdis,kdyz to budes tocit do 3 tis. tak si to skoro nic brat nebude ale kdyz tomu das,tak uz to nejakej olej spali
  • krisz
    Mne 16vt do 0.5l 10000km,selenia 10w60...jazdim 90% v meste...
  • sebo 1.8 16V
    no lebo voda chladí motor a na 1,8 aj olej Je jasne ze on to pochopí ze u 20VT ak nemá výmenník tak je najdôležitejšia teplota oleja ak ma zvlásť chladič pre olej kvôli turbu určite ma . Takže ak sa chceš chytať o slovíčka prosím nereaguj na mňa Za tým si stojím ze ze ak motor pretáča zožerie viac oleja a to každé auto U 1,8 sa rozdiel oleja a vody pohybuje maximálne 10C preto som uviedol pracovne podmienky motora nie teplotu oleja lebo mne meria napätie budík
  • Alejandro
    sebo: jak se muže na spotřebě oleje projevit teplota vody? chápal bych, že teplota oleje vysoká může spotřebovávat víc oleje ale jak s tím souvisí voda?

    beky:
    Do 1 litru na 1000 km bych to vubec neřešil. Taky záleží jestli jezdíš hodně krátký jízdy se studenýma startama třeba po městě a až do omezovače:)
  • sebo 1.8 16V
    mne 1,8 žerie 0,5/ 10 000km keď som mal starý termostat "70C" tak som nedolieval nič teraz mam teplotu okolo 95C Sahary sa zopnú nejako 99C . Takže dosť podstatne na sa na spotrebe oleja podpíše teplota motora
  • Sanko
    Četli jste si někdy manuál hoši? ;)
    Výrobce udává až 1l/1000km. Běžná spotřeba je okolo 0,5l/1000km ;)
  • sebo 1.8 16V
    tiež zaleží či ho nemá neustále v obmedzovači vytočený tak by to asi normálna spotreba aj bola
  • Turok
    beky já bych se teda neradoval... tohle není normální spotřeba a to ti tady řeknou všichni. Už jsme u toho co ti tu už pár lidí říkalo máš dvě auta jejichž stav ale je žalostný..
  • beky
    Ale zase jsem rád že se nejedná o nějákou závadu.
  • beky
    To ten motor dokáže propálit za cestu tolik oleje ?
  • beky
    Ahoj kamaráde Tak to čučím. Sakra jak ten motor může sebrat tolik Oleje ?
  • beky
    A pod autem ani kapička oleje.To hold o červeným říct nemohu tam najdu docela slušný skvrnky od chladící kapaliny od nádobky serva a hlavně od vaček to je hnus tak u toho bych chápal ten úbytek oleje ale u toho novějšího tak to je záhada.
  • beky
    Čím by to mohlo být napadli mě třeba stvrdlí nějáký gufera ale nevím ještě jsem tenhle motor zas tak neprostudoval spíš jen ten údajně nejvhodnější olej a výměnu hadic chlazení.A hlavně tam je Kuličkový turbo Garett fungl noví 3 měsíce noví hadice filtry pouze KN je tam toho dost nových dílů.
  • Elkar
    u 16vt píšou až 0,5l na 1000 km
  • beky
    A do 20V dávám tenhle a žere ani ne polovinu co 20VT
  • beky
    tohle dávám do toho 20VT
  • beky
    Mě na 3000 km vív než 1,5 litru je to normální ?