1l na 1000km jsem doléval když jsem měl motor ve šrot stavu. co mám postavený nový + turbo, tak od výměny do výměny nájezd cca 7000km ubyde tak cca 3 decky...
Kolik vám žere oleje vaše coupe 20VT ?
-
15:35:36 8.6.2015
-
10:58:46 8.6.2015Mám 20vT, olej jsem před měsícem měnil a nesežralo ani kapku, pořád mám plno
-
08:46:47 16.5.2015Chci napsat co se týká spotřeby 20vt,zaleží na způsoby jízdy.Mám 20vt koupené zde ve Fiatu v Brné v roce 1967.Motor má najeto 112000km a spotřeba oleje následující.Při normální jízdě do 3500 ot byla od začátku kolem 0.4 litru na 1000km.Ale kolem vytáčení na 5000 a výše spotřeba stoupla až na 1 litr na 1000km,podotýkám,že tlaky v motoru jsou stále na stejné ůrovni jak na novém motoru.To je asi vše k spotřebě oleje.Jirka.
-
14:30:19 1.10.2012to Standa, ja uz mam skoro najeto na vymenu a zatim nic nedolival sem ani kapku, ale hnedka to zaklepu .... :)
-
14:06:00 1.10.2012Kontrolka oleje by ti svítila asi jen kdybys tam už téměř žádný olej neměl, jelikož kontroluje tlak a ne hladinu oleje ;)
Jinak 20VT je perfektní motor a pokud je v dobrém stavu (včetně turba!) olej si prostě nevezme, nebo jen minimálně. Já jsem po výměně turba a opravení přepadové hadičky, která mi prolínala nemusel taky nic dolívat jen benzín :))) -
14:02:19 1.10.2012Standa: hoj pane, každopádně si dej pozor na to že budeš věřit nějké kontrolce, raději koukej na měrku :)
-
13:26:13 1.10.2012Ahoj,
mám 20VT, se kterým jsem do teď najel cca 10 tis. km a jsem příjemně překvapen tím, že jsem zatím nemusel dolívat ani kapku oleje, až si říkám, jestli je to vůbec možné a jenom to blbě nekontroluju. Každopádně motor táhne dobře a kontrolka oleje nesvítí :) Když čtu, jak to někomu bere i půl litru na tisíc km, tak jsem z toho až trochu v rozpacích. Je tu i někdo, komu motor olej taky nežere?
-
22:03:37 22.8.2012Abyss:1l na 1000km to je hodne asi...mne 16vt zere do 0.5l na 10000km,v manualu pisu ze na 1000km 0.5l ale to je blbost,tak nikdy nemusim menit olej,len filter,lebo na 10000 by mi zozral 5l oleja...No kazdy motor inak zere olej,ale 1l tam nieco neni v poriadku ked normalne jazdis stym...
-
18:56:21 22.8.2012ako je mozne ze coupe zbasti liter oleja na 1000km? nejak dost nie? V manuali nepisu nahodou pol litra? Ja som uz od vymeny urobil cez 1000km a hladinu mam stale medzi 2 bodkami. Jazdim normalne, poctivo zahrievam motor a sem tam to vytocim. Nejazdim plny kotol nonstop to by som si musel dat na coupe tazne a tahat cisternu... A to mam este zrejme tesnenie pod vekom K.O troska oleja tam rosi a teraz som zmeteny ci tam mam nieco doliat alebo to nechat dat lebo pokial viem tak motor sa moze zadriet aj ked je nadbytok oleja...
-
23:33:44 21.8.2012Ahoj.Jo tak ted když točím do těch 4000 to nežere skoro nic. Ale fakt když to sešlápnu do těch 7000 tak to je znát.Ale za studena to docela čudí. Do ty doby než se to ohřeje.Pak to je v pohodě.
-
21:30:22 21.8.2012a co olej, kolik ti to ted žere?
-
22:39:40 20.8.2012Phoboss,Turok dobře napsáno :D Beky se ti divím že ti tady ještě někdo na tvé otázky odpovídá .) koukám že tady ma pár lidí ještě pevné nervy nic vezlém kámo...
-
17:21:40 3.8.2012Děkuji Scoupe až k tobě pojedu to jsem rád že tam máš tolik dílů asi budu potřebovat dost.Díkes kámo
-
08:44:44 2.8.2012beky, tam praskul plastovej drzak co jezdi na te kolejnici a jde krze sklo, bezny jev u coupe, par jich tu mam..:)
-
06:58:49 2.8.2012zkusil bych to v unhosti
-
13:57:57 26.7.2012Ahoj.Nevíš prosimtě kde bych to mohl najít ?Díkes
-
18:37:53 25.7.2012kup celej jetej mechanismus... rozebranejch coupeček tu je dost
-
15:59:36 25.7.2012No hoši tak mě to coupé zase vypeklo zavírám okno u řidiče a najednou rup hnusnej né dobře znějící zvuk křupnutí okno se zaseklo ha co se asi stalo něco prasklo na zadní části praskl umělí zajímaví předmět a nemůžu ho sehnat tak jezdím a parkuji na půl zavřeným oknem a dnes jsem zjistil že se to nedá sehnat jako noví díl a dopr. nevíte zda se to nedá vyrobyt či z nějákýho vraku ?
-
16:10:34 23.7.2012Čoveče ty jsi koupil coupé ve stejné době jako já. Akorát ty již dva měsíce jezdíš a já už dva měsíce servisuji.
Možná jsi měl zvolit stejnou strategii jako já, bo takhle to auto zabiješ! :) -
19:46:59 20.7.2012Coupe20VT PLUS: :)))))
-
23:14:30 15.7.2012aj že som tu najlepší :) :) :)
-
22:53:47 15.7.2012pán je automegánik... jestli stav kroužků poznáváš podle čuchu z oleje, tak by ses měl živit úplně něčím jiným...
co třeba změřit tlaky? není to směrodatné, ale dost to napoví... -
21:24:55 15.7.2012Ahoj.To je pravda ale ten zápach oleje je krapet na pytel možná někde utiká olej z turba si myslím já ale nevím může to spalovat i motor protože to je občas dost cítit ale když si čmuchnu k oleji není ani trochu cítit benzín což bych řekl že kroužky budou v pohodě.
-
13:25:21 15.7.2012beky: tak to vlastně nemusíš ani měnit olej každý rok ne?:))) stačí jen dolejvat a možná vyměnit filtr:)
-
15:11:38 14.7.2012Phoboss 1,8 16V: to ses trefil,ale vypadá , že to nepobral .
-
10:58:40 14.7.2012No asi sa zhodneme ze by tu 20VT mal dat pozrieť ako točiť do obmedzovača:)
-
21:30:15 13.7.2012to je stilo, jenže tam je průser jinýho charakteru - 2 válce KO...a hlavně úplně debilní design pístu (do dob stila s 1.8 problémy s žraním oleej, potom jo-přičemž jedinej rozdíl je v pístech a řešení odvodu oleje z pod stíráku..)
a o5 to žere olej nezávisle na stylu jízdy... -
19:59:27 13.7.2012Honza
Koľko FC ma motor naprosto OK stavu motor?
Automobilky uvádzajú ze otáčky ovplyvňujú spotrebu oleja v tomto sa prikláňam k nim.
Inak nepísal si tu o nejakom motore kde si robil Go a papa olejík?
-
15:20:37 13.7.2012hele pokud je motor v naprosto OK stavu, tak i při vytáčení k 7000 neveme o nic víc jak při normální jízdě..
ověřeno na mým 2.0 16v kde se točí vesele k 9000 a oleje to sežere za sezonu (tj cca 5000km, když s e sním dost jezdí) tak 1 deci...
pokud je motor ve stavu horším tak běžnou jízdou to sežere kolem i toho litránku na 1000 a když mu dáš čočku tak ten litránek zmizí i na 50km -a na to ti stačej gufera tvrdý jak puk, nebo motor po potkanu, kde byly zmasakrovaný vodítka a někdo se na to vysral je měnit... -
12:58:43 13.7.2012žiadne sci fi ale problém medzi sedačkou a volantom:)
-
12:18:18 13.7.2012Ale údajně je turbo repasovaný.
-
12:16:19 13.7.2012no to máš pravdu občas zacítím takovej divnej smrad a když jsem jel vjetší vzdálenost jsem jel s kámošem k pumpě pro benzín tak jsem nechal běžet motor pak jsem lehce šlápl na plyn a zahulilo se od výfuku.
-
11:30:20 13.7.2012no, a o kolik si myslíte, že je tolerovaný nárůst oleje při točení až nad 7000 otáček? normálně je 1 litr na 1000 km....
Mě to teda kdysi hodně žralo olej, když mi to vysávalo turbo ven, a to pak kouřilo i po nastartování a při prudkém brždění na červenou třeba smrděl olej spálený do kabiny.... -
11:16:34 13.7.2012Scoupe ti urcite dobre poradi a za par korun i udela
-
11:00:49 13.7.2012No pořád zase v omezovači nejsem ale když třeba někde se na mě někdo nalepí tak si piš že na to dupnu ale kdo tady je tak šetrnej moc jich nebude a to auto je na výkon stavěný tak že výc otáček třeba jako u hondy myšáka a vjetšiny fiatu jsou pro vjetší otáčky postavený nebo se mýlím ?
-
10:54:58 13.7.2012Jo kamaráde 300 koní jsem tam nahnal vekím kuličkovím turbem + měl to předemnou němec prošpekoval to elektrykou uplně všude je tam nějákej chiptuning a kdo ví co ještě ale víc vám nepovím krom toho je turbo nastavený na menší záběr prej by mělo dost vydržet no jsem zvědav Ale pustit plnej tlak turba to mě stačí takhle jo není někdo blízko kdo se v tomhle vyzná někde blízko nechce se mi pořád s něčím lítat za strejcem do fiatu.do Jičína Kdo tu je na tohle nejvjetší kápo co se v tomhle autě vyzná ? a nebydlí někde úplně zruky ? nejvíc mě napadá že bych zajel ke scoupemu jediný okom vím že se v tom vyzná Ale fakt nevím ještě jsem u něj nikdy nebyl.Co si o tomhle nápadu myslíte ? dobrý nebo špatný nápad ?
-
10:25:51 13.7.2012to už tu fakt začíná bých jak nějaké scifi :)
-
10:22:38 13.7.2012mě totiž napadlo, jestli není spotřeba oleje přímo úměrná s rostoucím plnícím tlakem turba....se mi zdá, že po zvýšení tlaku se mi zvýšila i spotřeba oleje:)
-
10:21:11 13.7.2012beky: a za studena po startu ti to nekouří? teda mít 300 koní a jezdit až do omezovače často, to musíš být ale ďábel:P Jak jsi tam dostal těch 300 kobyl?
-
08:46:47 13.7.2012"to já takle s tímhle jedím skoro pořád v omezovači" beky jsi si jistý že ta auta nechceš jak píšeš "zkurvit"? mi to připadá že přesně lidi jako jsi Ty ta auta ničí, chovají se k nim jak hovada a pak se diví že jim nejedou!!!
promiňte za slovník... safra seber se a dej se trošku dohromady... červené prodej a udělej konečně tomu 20vt pořádný servis, diagnostiku a povyměňuj co je třeba, změř si kompres na válcích (popřpadě zkus s trochou oleje určit zda je únik přes hlavu nebo kroužky) když Ti to žere olej a pak uvidíš.
Meleš tady pořád páté přes deváté že jezdíš někde 260, pak zase že rozmašíruješ srnku ale vlastně autu se nic nestalo a podobné hovadiny...
A přitom tady ani jednou nepadla zmínka o tom co jsi už v autě vyměnil a nebo POŘÁDNĚ zkontroloval... kluci se Ti tady snaží všelijak pomoct s tím kde se Ti může ztrácet olej a Ty pak napíšeš "jezdím 260 a skoro pořád v omezovači" to je jak napsat posral jsem se nevíte proč??? ahaaa já vlastně zapil pivo mlékem. -
01:34:19 13.7.2012Myslím ze tými častými studenými štartami sa olej skorej znehodnotí ako ze by "zmizol" to skorej ten častý obmedzovač ako písem u mňa rozdiel teploty motora 25C robil 0,5 litra oleja na 10 000km .Takže podla popisu tvojho jazdného štýlu je to OK . "vysoká teplota oleja + vysoké otáčky " Co sa týka tých sahar je to na novšej 1,8 v poriadku keď zopnú pri 99C lebo termostat je na 88C ale na starších verziách FC veru neviem niektoré mali termostat na 83C
-
01:31:38 13.7.2012Za 6000 km kdy sem měnil olej mi to vzalo celou risku což by mohlo bejt tak půl litru.
-
23:29:26 12.7.2012Alejandro Tak to máš pravdu studený starty to sice jo, krátký vzdálenosti ?Jak kdy ale jak se neohřeje voda motoru alespon na 80 a nevstoupne teplota oleje víc jak 2000 ot nejdu spíš níž ,a rač nechávám dýl běžet motor aby se pořádně ochladilo turbo minimálně 6 minut nevím jak se to turbo rychle chladí ale fakt to auto nechci zkurvit.
-
23:17:27 12.7.2012Ahoj sebo 1.8 16v přesně mi to spíná takhle jak píšeš ty úplně stejně Ale jak vypnu motor třeba na teplotě 90 Tak není problém aby se teplota zvedla pomalu ke stovce což už je hodně hned sepne sahara a už chladí to je dobře né ?
-
23:11:04 12.7.2012Ale ted před chvílí mi udělalo mí coupe co se mi nestalo takhle večer najednou zapípalo rozsvítili se i výstražný a potom ještě jednou a potom zapískal alarm rač sem zmizel do baráku a to fofrem co to znamená toto
-
23:05:48 12.7.2012dokonce na dálnici jsem to rozpálil na dálnici za hranici maximálky napsaný na tachometru mýsto 260 asi něco málo nejspíš 270 to si pište co jsem přesedlal do turba tak to se musí oskusit co dá motor za výkon je tam těch 300 koníků znát.
-
22:57:28 12.7.2012No Kamarádi s tubem to točím do 7000 no to já takle s tímhle jedím skoro pořád v omezovači.Ale že by to dokázalo zblajznout oleje ? Je docela zajímaví to je jak ztrátovej motor ;)
-
19:24:20 12.7.2012Je to normalni,zalezi jak jezdis,kdyz to budes tocit do 3 tis. tak si to skoro nic brat nebude ale kdyz tomu das,tak uz to nejakej olej spali
-
16:58:04 12.7.2012Mne 16vt do 0.5l 10000km,selenia 10w60...jazdim 90% v meste...
-
13:56:23 12.7.2012no lebo voda chladí motor a na 1,8 aj olej Je jasne ze on to pochopí ze u 20VT ak nemá výmenník tak je najdôležitejšia teplota oleja ak ma zvlásť chladič pre olej kvôli turbu určite ma . Takže ak sa chceš chytať o slovíčka prosím nereaguj na mňa Za tým si stojím ze ze ak motor pretáča zožerie viac oleja a to každé auto U 1,8 sa rozdiel oleja a vody pohybuje maximálne 10C preto som uviedol pracovne podmienky motora nie teplotu oleja lebo mne meria napätie budík
-
09:14:18 12.7.2012sebo: jak se muže na spotřebě oleje projevit teplota vody? chápal bych, že teplota oleje vysoká může spotřebovávat víc oleje ale jak s tím souvisí voda?
beky:
Do 1 litru na 1000 km bych to vubec neřešil. Taky záleží jestli jezdíš hodně krátký jízdy se studenýma startama třeba po městě a až do omezovače:) -
08:35:46 12.7.2012mne 1,8 žerie 0,5/ 10 000km keď som mal starý termostat "70C" tak som nedolieval nič teraz mam teplotu okolo 95C Sahary sa zopnú nejako 99C . Takže dosť podstatne na sa na spotrebe oleja podpíše teplota motora
-
08:28:02 12.7.2012Četli jste si někdy manuál hoši? ;)
Výrobce udává až 1l/1000km. Běžná spotřeba je okolo 0,5l/1000km ;) -
08:03:01 12.7.2012tiež zaleží či ho nemá neustále v obmedzovači vytočený tak by to asi normálna spotreba aj bola
-
06:21:51 12.7.2012beky já bych se teda neradoval... tohle není normální spotřeba a to ti tady řeknou všichni. Už jsme u toho co ti tu už pár lidí říkalo máš dvě auta jejichž stav ale je žalostný..
-
00:18:23 12.7.2012Ale zase jsem rád že se nejedná o nějákou závadu.
-
00:16:24 12.7.2012To ten motor dokáže propálit za cestu tolik oleje ?
-
00:11:18 12.7.2012Ahoj kamaráde Tak to čučím. Sakra jak ten motor může sebrat tolik Oleje ?
-
00:08:05 12.7.2012A pod autem ani kapička oleje.To hold o červeným říct nemohu tam najdu docela slušný skvrnky od chladící kapaliny od nádobky serva a hlavně od vaček to je hnus tak u toho bych chápal ten úbytek oleje ale u toho novějšího tak to je záhada.
-
00:03:10 12.7.2012Čím by to mohlo být napadli mě třeba stvrdlí nějáký gufera ale nevím ještě jsem tenhle motor zas tak neprostudoval spíš jen ten údajně nejvhodnější olej a výměnu hadic chlazení.A hlavně tam je Kuličkový turbo Garett fungl noví 3 měsíce noví hadice filtry pouze KN je tam toho dost nových dílů.
-
23:58:56 11.7.2012u 16vt píšou až 0,5l na 1000 km
-
23:55:48 11.7.2012A do 20V dávám tenhle a žere ani ne polovinu co 20VT
-
23:52:30 11.7.2012tohle dávám do toho 20VT
-
23:47:04 11.7.2012Mě na 3000 km vív než 1,5 litru je to normální ?