1.8 16v vykon

  • Honza
    kompletní servisní historii mi udělá kámoš-bazarník na počkání k jakýkoliv sračce...
  • sebo 1.8 16V
    ale skúsim ten tvoj Mobil 5W50 keď odjazdím ten co mam ci sa tie zdvihátka preberu
  • sebo 1.8 16V
    Ja som 2lTS nemal ale poznal som človeka ktorý si doviezol auto z Nemecka kompletná história a neustále selenia racing on tam dával tiež a sekol sa mu
    A to olej kontroloval a menil po 10 000km
    a to vtedy nestal ten voz ako teraz
    Na nete je toho hodne aj to ze aj pri kvalitnej starostlivosti " pri tomto motory len selenka 10w60" sekne
    ale ja osobne by som prebrusoval jedine keby boli valce "vybehané "Ak bude blok motora ok ani sa ho nechytím
  • Honza
    2l TS je sice jinej než 2.0 16v ale má stejný specifika a díky hydroštelům je více blbuvzdornej než 2.0 16V v coupe takže tolik nežere vačky, protože u 2l 16v stačí aby nějakej mamlas nekontroloval vůle tak se palce vaček omelou..

    co maj oba motory:
    -2 vyvažováky maj oba motory
    -vrtání 83 a 84 mm je srovnatelný, stejně -zdvih 91 a 90 je též srovnatelný
    -ostřik pístu maj oba
    -výměník voda/olej

    oba motory navíc mají v hlavní mazací galerii napíchaný ostřiky pístů, takže šance na zadření jsou stejné..


    TS a motory příbuzné (tj i naše 5 válce..) mají navíc líp vyřešeno mazání vaček a hlavy celkově (centrální, bohatě domenzovanej kanál se z5tný ventilem, takže i při studeným startu má hlava oleje víc než dost) ..u 2l 16V je ta debilní, netěsnící trubička...

    pokud někdo zadřel, tak jen díky tomu že jezdil na sračkovej olej, nebo dlouhý intervaly, neměřil tlak a teplotu a v osřtikách pístu s etak vyrobil hnůj že zůstali otevřený-tj stejný potíže jako u 2l 16V, ..

    je to totiž jen a jen o lidech... ten motor totiž při správným zacházení (tj ohřát, pak naložit.. hlídat teploty, tlaky intervaly výměn) snese i brutální zacházení dost dlohou dobu...

    proč by jinak ten 2l TS co prd vydrží měl v závodní úpravě 240PS a rok co rok -už asi 6 let jen jezdil na kontrolu základních parametrů (tlaky válců, mazací tlaky, profuk...) jezdí s tim sem k nám nějakej polák



  • sebo 1.8 16V
    Tie A.R 2lTS asi nevyrieši nikto prečo tie motory šli do pekla aj z selenia 10w60 .
    Myslím ze aj 1,8 z FC ma tiež už svoje roky
    a nie vždy dobru starostlivosť čo som videl v bazároch . Osobne si myslím ze len motor dat do super orig stavu sa z tej ceny mnohým pretočia panenky . Zvyšovať výkon bez GO by bolo ako poslať Európana za pás do Činy
  • Honza
    tak to na videu je převrtaná 1.6 16V z brava na 1.8mu ...

    co se týče zadírání - mam na to svůj názor... 90% zadřenejch 2l TS má za sebou "velmi zajímavou" zkušenost... takže asi tak...
  • POL 20VT
    naladit se dá lecos, michačka není ani potřeba :)

  • sebo 1.8 16V
    Honza
    asi sa naštveš nieje 2lTS "najznámejší " motor od alfi ? JA sa nehádam v ktorej časti mal ten motor chybu ale jeho poruchovosť aj Selenkou bola známa .Dokonca bola hláska ze kupovať jedine cez 100 000Km vraj keď sa nezadrel doteraz hádam to už vydrží
  • Abyss
    Honza tak potom sa snami nezabudni podelit o vysledky. Drzim palce nech sa ti to vsetko podari ak si sa do toho uz rozhodol ist. :-)
  • Abyss
    Tak uz som zas o nieco mudrejsi. Priznavam nevedel som to ze je to legalne. Potom je to uz len otazka toho ci clovek chce ist do tej upravy alebo sa na to vyprdne radsej a ostane pri tych 99% ako pisal honza. Ak by sa niekto nasiel kto by skusil honzovu metodu tak dajte vediet. Zaujima ma to... :-)
  • Honza
    sám budu ke konci léta a v průběhu září z 1.8my stavět 2l do svýho stilouše... seriovejch 133PS mě neoslovilo, v momentě, dky sem přišle an rozdíl 133PS ve stilu/coupe 1.8 a 1.8TS alfa mě to trklo a musel sem mít vačky.. jenže motorek papá olej a musím stejně dělat spojku -což je motor ven, tak sem rovnou pořídil ještě kliku a písty z 2l TS alfy... náklady vyšší jen o obrobení bloku, jinak mapy do řj stejně budu muset řešil, ale bude rozdíl mít 133, nebo 145(155?) nebo nějakejch 155PS(165?) když s eSW povede... tovární chip od alfy prodávanej do 156tek dokázal zmáčknout 2l TS na 170PS.. tak potenciál tam je..
  • Honza
    s řešením co píšu to bude naprosto v pohodě... vačky jsou naprostá serie, pokud bude dobře udělanej SW, projde to vším naprosto legálně... jelikož vlastně z motoru uděláš 1.8 TS co je v alfách...akorát bez svíčky, která tam je stejně k hovnu, protože pálí stejně jako ta hlavní..

    pokud chceš mít náhodou vyšší výkon či provedený úpravy v TP, je tu dekra, ta provede ověření parametrů (výkon, emise, spotřeba) a provede novej zápis s provedenejma úpravama do TP..


    pokud nejsi ochotnej zaplatit dekru a řešíš jak projít STK, tak se na všechno yvser, prováděj základní údržbu a jen jezdi... 99% lidí co se ptalo na jakokouliv úpravu skončilo u udržovaný serie...
  • Abyss
    Honza je to sice zaujimave co tu pises ale ako to bude s STK/emisna? Cez znamosti nieje problem ale kazdy nema znamich na takych miestach. Ak sa v tom zacnu dlubat tak neviem neviem. Vsetci vieme v akom state zijeme. Kazdopadne ak by som chcel silnejsi voz tak zainvestujem do takeho aby som snim bol spokojny. Rozoberali sme to a nema to vyznam. Treba na to tazke prachy ak chces cititelny vykon. Aj to nemusi byt stabilne riesenie. Nevies co sa moze stat trebars o 500km. Tolko moj nazor
  • Honza
    složitej motor si představuju v podobě moderních sráčů např. 1.2 TSI od škodovky- to už takovej složitější motor je ... např. dvouokruhovej chladící okruh a podobný chujoviny pro dobrej pocit ekoteroristy...


    1.8ma a 20VT maj mnoho společnýho, to turbo je jen takovej balast na něm pověšenej.. základ agregátu je stejnej..
  • Martin
    je jasné že nic neni zadarmo, ale myslel sem třeba nějaký rozumný částky né v rozmezí desetitisíců, jen zbírám nejaké informace, jestli by se mi něco z toho vyplatilo protože sem váhal nad 2.0 20vt ale nejak se mi do toho nechce, je to na mě až moc složitej motor...
  • Honza
    viz vedlejší téma o naturbení 1.8my..

    jinak levně nejde nikdy nic a pokud ano, je někde nějakej problém...


    co se týče snížení spotřeby- ta reálná je pokud zlepšíš plnící účinnost (čímž i zvýšíš výkon) při požadavku an normální jízdu...


    co se týče výkonu:

    zahodit kat (místo něj 55-60mm trubku), ve stejným stylu pokračuj až dozadu, kam dáš velkej plnprůchozí koncovej tlumič

    vejfuk zn. supersprint je leštěnej prd... jsou lepší možnosti...

    tak by si měl získat bez odladění nějaký osly, po odladění je i nějakejch 15PS reálnejch... samotnej šváb do řj je kolem 8PS...

    co je zajímavější je záměna vaček za 2l TS, ale k nim musí jít bezpodmínečně SW laděnej na válcích či v provozu.. jinak výkon nebude a brzo ani motor nebude:)

    kombinace 2l TS vačky, vejfuk, šváb by tě mohla dostat na úroveň kolem 155PS..

    tento pokus sem udělal na stilu bez dalších úprav a bylo to mrtvý díky chudý směsy (20°a 1,5mm zdvihu je už holt prasečina)
    Stejná situace si před lety na kámošově VW GII vyžádala též úpravu dodávky paliva - přidáno skoro dvojnásobný množství (vačka GTI oproti standartní 2l transporter - 1,3mm na zdvihu a 30°navíc na časování..) ale motor najednou jel až to hezky nebylo:)


  • sebo 1.8 16V
    ale bez zvýšenia spotreby mno neviem účinnosť motora môžeš trosku vrátiť k "origo" novým variátorom a ani to nie vôbec zadarmo. Chip firmy píšu okolo 0,5 l/100km ale boh vie či je to tak skorej si myslím ze spotreba bude vyššia Myslím ze uvádzajú navýšenie 108kw namiesto 96kw
  • Abyss
    Alebo tankuj 100oktan benzin. Spotreba mozno klesne :-) :-)
  • Abyss
    Zalezi kolko chces investovat. Ale na to ze si kupis hrusku a pacnes ju miesto sania necakaj zazrak. Nic sa nestane. Lepsie povedane nebudes nic citit. Vsetko nieco stoji. Kup si vyfuk od supersprint a vymen ho. Takto budes mat dobru pripravu na chip kde ti ten vyfuk+hruska pomoze. Mam namysli komplet vyfuk. Cca new 400€. Ak sa ti to zda vela tak vyber katalyzator navar tam trubku z nerezu a mas tam o cca 10ps viac.
  • Martin
    dá se nějak zvýšit výkon za ne moc velkou cenu a bez zvýšení spotřeby?? nějaký rady bych ocenil prosím, jen tak pro zajímavost