-
14:40:09 14.3.2013
No vzhledem k tomu, žes to tu řešil před cca 8 měsíci tak tomu říkám úspěch :D
-
10:27:15 14.3.2013
tak som si nechal konecne vymenit olej v coupatku. Nalial som tam selenku 10w40 20k. Tlak vzrastol cca o 0,7b na volnobehu po zahriati co je dost. Predtym shell helix 10w40 ktory neodporucam z vlastnej skusenosti.
-
18:01:40 19.6.2012
Uz tam nejakt selenku nalejem. A co sa tyka motora tak taha slusne. Nic neklepe atd. Akurat niekedy pohneva variator. Ale to urobilo asi 10x na par sekund zo 150startov. Olej kontrolujem pred kazdou jazdou. Za studena. Mam ho tesne nad stredom. I ked olej by sa mal podla niekoho merat za prevadzkovej teploty ale potom ani nevidno co tam je lebo je riedky. Potom napis co zistis na zajtrajsej jazde...
-
15:54:59 19.6.2012
Možno sa nájde niekto kto prechádzal z 20k na seleniu 10w60 Ak je 20k fakt ako med zmena tlaku medzi nimi veľký nebude ale to je len môj názor nemal som ešte seleniu ale uväzujem po odjazdený ravenolu aspoň budem môcť porovnať
Seleniu 10w60 nedám "nemilujem nemám čo riešiť" Do alf sa písalo ze jedine selenku a tie motory sa zadierali aj s nou .Ak je niečo zle na motore dobrý olej to nezachráni. Ak budeš pretesnovať ten motor priprav si viac a daj to skontrolovať v dobrom servise aby všetko co nájde vymenil alebo re pasoval .
-
15:46:34 19.6.2012
Olej som mal menit az niekedy o mesiac podla jeho reci. Ja som to urobil tyzden po kupe spolu stym som menil aj brzdovu a chladiaci kvapalinu pre lepsi pocit. Poucil som sa ze do coupe patri olej jedine selenia. Ostatne mu nejako nevonaju. Hodnotim to preto lebo vacsina co ma coupe ju tam leje a max spokojnost. Pridam sa aj ja a verim ze tomu nebude inak.
-
15:40:28 19.6.2012
A to bol taky problem napisat uz na zaciatku. V zneni toto to nebude urob to a daj tam to. A nie to je malo. Ja viem ze to je malo preto som na to vytvoril tema. Takze hodim tam seleniu 10w60 a uvidime co to urobi. Ale musi to byt urcite lepsie ako teraz. Dakujem za rady. Uz som spokojny
-
15:19:17 19.6.2012
Chtěl jsi odpověď dostal jsi odpověď, mám pocit že bys nejradši slyšel něco ve smyslu je to v pohodě jezdi dál.
Těsněním pod víkem motoru to opravdu nebude ;)
Možná by stačilo řídit se základním pravidlem při koupi auta a to jako první vyměnit olej ať předchozí majitel říkal co chtěl.
Dej tam 20k nebo pokud chceš mít lepší pocit 10w60.
Jak ti psal sebo 1.8 16V jemu to pomohlo a je to to nejlevnější řešení, pokud to nepomůže můžeme to řešit dál.
Tímto se loučím s tímto tématem
-
13:17:59 19.6.2012
10w60 je pre 1,8 tak trocha samoúčelne .Ak ti ide len o tlak tak 20k a ravenol 10w60 sú za veľmi podobne ceny tlak ma o niečo lepši ravenol .Ak tam dáš od rozumnej firmy 10w60 motoru neublížiš. Možno týmto otepľovaním bude na leto aj potrebná 10w60:)
-
13:11:18 19.6.2012
Myslím ze raven ma na 1,8 20k dosahuje tlak na nejakych 2 ja mam ravenol 10w60 a tlak som dosial 2,8 ale ešte tých 38 u nás nebolo to bude až stredu tak skúsim .Nič nepokazíš ani selenkou 10w60 aj keď ta cena je nekorektná ale keď miluješ nieje co riešiť:)myslím ze keď nebežíš na okruhy z 1,8 ta 20K bude stačiť typujem ze ty narastie tlak okolo 0,5az 0,7
-
12:51:43 19.6.2012
Skratka ak tam teraz nadrbem seleniu 20k alebo 10W60 tak sa to zlepsi? Je podla vas problem v oleji alebo v tom tesneni alebo v cerpadle? Tu mi uz staci odpoved. Problem bude v tom a vtom. Takto mi pomozete. Ok bude problem v oleji tak ho vydrbem a nalejem tam aky poviete vy. Dik!!
-
12:49:12 19.6.2012
aj tak mam najradsej ked sa do toho sere niekto kto nema skusenost s 1.8 ani s tym olejom. informacie z 2 ruky si strcte viete kam. Aj ja som pocul, moj kamarat tamto. Polozim tu otazku o jablku a vy hovorite o hruske. Bol by som velmi rad ak by sa tejto temy chytali len ty co maju 1.8 16V. Touto cestou nechcem nikoho urazit ale uz to tu riesim 3 dni a som ztoho uz mimo. KEd SEBO pise ze ma tlak takmer podobny ako ja len o nieco vacsi tak to zrejme nebude nahoda. Napisem tu otazku v zneni. Mozem tam tam seleniu 10W 60 ? A ziadna odpoved. Moze to byt tym ze presakuje olej pod vekom motoru? Odpoved ziadna. Bud byvate na alijaske ale tam mate ropu miesto oleja!!!!!
-
12:40:43 19.6.2012
Ja keď som kúpil 1,8 tak som tam mal castrol 10w40 a tlak na saharach po 3km zacpe v 38C horúčave bol 1,5.Ako som už písal žiadnym spôsobom neviem zapnúť sahary keď auto normálne ide takže aj ten tlak oleja klesne len v zacpach .20k bude dávať v týchto podmienkach asi 2tlak . Ak ho tam necháš ten olej uprav jazdné umenie a neturuj to veľmi
-
11:44:37 19.6.2012
co na tohle chceš slyšet. naliješ si do auta něco, ani nevíš co, a teď ti je to něco líto vylejt. Doufám, že ti pak nebude líto těch vyhozenejch peněz za opravu motoru...
-
11:03:52 19.6.2012
chcel som pocut len odpoved preco tomu tak je. A nie polovicatu ze je to malo a bodka. Vsetko ma snad svoju pricinu. Ja si myslim ze problem moze byt este ja vtom ze mi jemne presakuje olej spod veka motoru ked je zohriaty. Zatial to neriesim kedze to nieje akutny pripad a pod autom nenachadzam ani po tyzdni statia v garazi ziadne olejove flaky. Cim je vacsia teplota okolia (vonku) tak ten tlak je mensi na volnobehu. Podla mna je ten olej nap*icu. Ako pozeram na tomto fore tak do talianov liat len seleniu. Po lete si necham pretesnit cely motor+ olejovu vanu. I ked nemam sajnu kolko milionov zas vyjdu tie tesnenia vsetky. Neviete? Auto zatial jazdi bez problemov tak sa do toho nejdem sprtat. Co sa tyka toho olej tak ten som dostal pri kupe auta bol preliaty z do inej bandasky od oleja takze dufam ze to je vobec 10W40 a nie nejaky hovnoWprd. Olej ma sotva 1000km tak je mi ho luto vyliat do kanala.Urobim na nom este par tisicdo nejakych 5000km a dal by som tam aj seleniu 10W60 samozrejme ak tym nic nepokazim.... Mozem ju tam v pohode naliat? Bude motor aj tichsi? Dik za odpoved
-
06:55:00 19.6.2012
Případně pokud tomu tolik dáváš do těla pravidelně, tak tam nalej 10w60 ta ti tlak zvedne určitě o 0,5baru ;)
-
06:50:36 19.6.2012
Málo málo málo nevím co chceš slyšet. Kamarád jezdí na Shell Helix 10w40 a při 100°C na oleji má přes 2bary.
Takovejhle tlak jsem neměl ani na 16VT a tam to je vcelku "normálka", u 1,8 a 20vt je to prostě málo.
Jak říkám dej tam novej olej, pořádnej filtr a nech si to v servisu přeměřit pořádným měřákem a budeš vědět ;)
-
18:03:12 18.6.2012
Neviem ci si nevsimate tu teplotu alebo co? Pri normalnej teplote tj. cca 70C mam tlak oko 2,5 baru na volnobehu. V tychto extremnych teplotach kde ma olej s viskozitou 10w40 pri teplote nad 100C tlak 1,2 baru. Pisete to vy co mate 10w 60 a olej ma 70C. Mate niekto skusenost so shell 10w40? Kazdy olej inak tecie co som tu videl. Brat mi hovori ze je to v pohode. On ma pri 70C tlak 1 bar na volnobehu a jazdi takto uz rok bez problemov na oleji 5w30. Auto fiat punto sporting. Takze rad by som videl nazor niekoho s 1.8 s touto viskozitou a pri teplote 110C. Dik
-
16:10:16 18.6.2012
Abyss: 1,2 na volnoběh je fakt bída zkus dát lepší olej a nechat to přeměřit u 1,8 a 20vt by ten tlak měl být mnohem lepší.
Jinak v otáčkách ti to bude tlačit vždycky důležitý je kolik ukazuje na volnoběh ;)
-
15:55:50 18.6.2012
ak by tam bol 1.,5 na 10w60 tak by som dal ten tlak zmerať v servise či je to tak stredu ma u nás isť k 38C tak ho pôjdem poriadne prevetrať skúsim ci klesne pod 2,5
-
10:08:52 18.6.2012
dam na sebovu radu a potom tam kupim 20K seleniu. Tieto snimky som robil ked som isiel do Liptovskeho mikulasa. Auto pekne tahalo a nepocul ani necitill som ziadne zvuky ani vrzgania. Ked som isiel po dialnici cca 190km/h az 200km/h tak tlak bol plne 3bary a teplota oleja okolo 100C-110C aj by som to odfotil ale pri tej rychlosti som radsej dal prednost ceste. To co tu pisali chlapi na zaciatku ma znepokojuje. LEbo jednak ze tam mozu mat iny olej napr 10W60 a pisu tu hodnoty kde je teplota oleja cca 60C. Skoro taky isty tlak na volnobehu mam aj ja. okolo 2,2-2,5 baru. a pri 1500 ot 3 bary.
-
23:07:27 17.6.2012
podla man skorej tým olejom 10W40 ten je pri tej teplote ozaj ako voda + keď tomu naložíš mne to na 10W40 saharách tiež išlo na 1,5 .
-
20:48:16 17.6.2012
Tak dá se s tím jezdit:)me se cca po 250km pak začalo ozývat klepání,tak uvidíš,ale třeba to nebude tvůj případ:)Může to být klidně i jen v ukazateli,že ukazuje špatný tlak nebo taky čerpadlo...
-
19:36:28 17.6.2012
TAk co to teda znamena? Da sa stym jazdit alebo ako teraz?
-
19:15:49 17.6.2012
Přesně tendhle problém jsem měl,když se mi vydřely šály na klice:(
-
19:06:07 17.6.2012
tretia fotka je zo zaredenou rychlostou 5. Teplota 100C tlak nejakych 2,8-2,9 baru. TAk co si otom myslite teraz?
-
19:04:07 17.6.2012
druha fotka je volnobeh pri cca 110C oleja. tlak cca 1.2baru
-
19:02:24 17.6.2012
Posielam nejake foto aby ste boli v obraze.
Prva fotka je volnobeh 2 min po nastartovani
-
20:18:58 16.6.2012
U 16v a 16vt je to normalné ale o 1.8 16v je urcite malo ale nevieme,moze kecat aj budik aj cidlo
-
20:06:19 16.6.2012
ZA studena mam na volnobehu 3 bary. PRi zaradenej rychlosti to neklesne pod 2,5 baru. IDe oto ze dnes bolo vonku nad 30C a motor bol pekelne rozpaleny v tejto horucave. Olej je tam Shel 10W 40 tak co myslite? V com je problem ked viskozita by mala byt OK. Olej ma necelych 1000km. LEbo aj ja mam 2,5-3 bary na volnobehu ked ma olej nejakych max 70C. Ale ten olej mal takmer 100 ked nie rovnych 100C. Muselo to byt ako voda...
-
19:46:33 16.6.2012
Na volnoběh stejně jako Martin 2,5 - 2,8 b, od cca. 1500 ot/min 3,0 b. Olej 5W-40.
-
19:33:31 16.6.2012
mě běhá na volnoběh tlak kolem 2.5-2.8b ,1.2 je opravdu málo
-
18:51:40 16.6.2012
Možná nevhodný nebo hodně jetý olej. 1,2b je málo
-
18:13:21 16.6.2012
MAm dotaz aky by mal byt tlak oleja na volnobehu na 1.8 16V? Dnes ako som "stastlivo" prisiel do garaze kde som fajne zapucil dvere tak som mal na budiku 1.2 baru na volnobehu. Teplota oleja bola okolo 95C a teplota takisto okolo 90C tam uz zapinalo aj vetrak. Je ten tlak v poriadku pri takej teplote alebo je to problem? A este k tym dveram. Je to preliacene asi 3mm dovnutra staci to vygitovat alebo sa to musi vyklepat? Dik za odpovede ja idem p*covat dalej....