Tlak oleje

  • krisz
    No u mne to bolo divne ze turbo vobec nezral olej,ani nekourilo,tlacil normalne az 1,5bar ale mal uz docela velke vule tak som to rozebral objednal som dotoho nove veci a odvtedy tlak oleja je normalna :)
  • sebo 1.8 16V
    to asi vadne turbo poriadny hlad po oleji čo:)
  • Innocento
    Mě když na 20VT pouštělo turbo do výfuku, tak mi to jednou ukázalo 0,5baru a rozsvítila se kontrolka. Na volnoběh, při dojíždění na parkovací místo. Pak už jsem s tím ale nehejbal a turbo vyměnil. Nebavilo mě pořád dolejvat olej z pětilitrovýho kanystru :-)
  • krisz
    Vydim ze stym asi nikto nema zkusenosti,len preto som napisal lebo mesiac do zadu chcel som kupit olejove cerpadlo ide o 16VT,lebo tlak oleja pri 100C oleja mi klesla skoro na 0.3bar a som myslel ze mi odislo olej. cerpadlo...Takze som repasoval turbo a odvtedy pekne drzi 1.5bar tlak pri 80C oleja...Takze ked nahodou niekto bude mat ten sami problem s 16VT tak to nemusi byt cerpadlo ani vacky alebo este neviem co,to moze klidne robit turbo ze tlak je docela nizki...
  • krisz
    Chlapci repasoval som turbo u 16vt(sam doma,turbo z lancia evo I-ky),predtym tlak pri 80C oleja bolo uz len 0,5-0,6bar a teraz po repase mam pri 90C oleja 1.2bar a pri 80C este stale drzi na 1.5bar tlak...je to mozne ze repas pomoze zvysit tlak oleja?
  • Warhol
    na přidavnym mechanickym při studenym startu mám 6,5-7,5 baru
  • Pegas77
    co je to za konektor na tom čidle pro budik na tlak oleje?
  • Pegas77
    tak novy olej 10W40 větši filtr a horky to při 1000Ot 2Bary před vyměnou , opravou čidla kontrolky co prosakovalo to bylo něco málo nad 1bar, jinak opravený výfuk a nový zadní desky, stočený kotouče a nový zadní tlumiče, už to na hrbate silnici neuskakuje
  • Abyss
    nevie niekto kolko Barov ukazuje pridavny budik ktory ma rozsah az do 10bar, pri studenom starte? Este ked je zapnuty sytic... Idealne ak by mal niekto budik zn. DEPO.
  • Elkar
    kdyz ti nabizeji filtr tak ber ten nejvetsi co maj. mista je tam dost a dost a dulezity je ten zavit. ja uz mam dvakrat po sobe mensi nez tam byl a se stejnym olejem mam 1.4b misto 1.9 co jsem mel predtim. takze rozdil to asi je.
  • JohnyXX
    překopíruj si celej odkaz do adresního řádku a vše funguje ;-)
  • Pegas77
    Ahoj Johny, lepší by byl asi kód odkaz nefunguje a nelze z nej ani přijít na to který to je
  • JohnyXX
    Ahoj Pegas77 já tam mám tenhle a tlak je celkem ok

    http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp4tZ0dQVGZr2d016UzO9GXmchqeLONPaj0JnuiNgF+xdslEPZwOW5GbQmdrEn7F7EbEcl4JGFhsqCL/Z59UNWP4P06/aHj13H4UDLDczD4eBxBiGlKhU7sq3lFB+f6rqpd4+NT8+m55RXheYrJGfyd7MC4QlSTpPsLHBl7yZdCbfocBHImdMObCiBo/UP4pjpbD1POi/GC68bxavlyri+kc=

    2.0 16V
  • Pegas77
    jak je to s filtrem oleje, vsude maji na coupe jen delku 100mm ten mi posledne dali a na auto, ale co si pamatuji mel jsem urcite puvodne delsi, mam na volnobeh (900 Ot/min) pri 100st oleje tlak pada i k 1B (2.0 16V v manualu je 0,8Bar) olej 10W40, pise se tu ze delsi filtr dela i 0,5Bar

    jaky filtr tedy pouzit (idealne odkaz Autokely ci Elit)
  • sebo 1.8 16V
    JP
    no hej súhlasím :)ale to bola skorej reakcia nato presviedčať ma ze mam olej 60C keď mi budík teploty kvapaliny beha okolo 92C takže vymeník zabezpečí ze olej je približne rovnaký ako chladiaca zmes
  • JP
    1.8 stačí jeden + výměník, protože 1.8 je malej slabej motůrek kterej nemá jak vygenerovat tolik tepla jako větší turbomotor produkující o polovinu vyšší výkon na jednotku objemu. Nezlob se, ale nějak nepředpokládám že by si někdo kupoval 15 let starýho sportovního fiata s turbem aby měl auto na kterym se nemá co rozbít...:)). To je jak kdybys napsal že 1.8 nepotřebuje turbo a proto 1.8 rulezz:D
  • amadeus69
    Neznám moc 20vt co by měli problém s termostatem na olej.
  • sebo 1.8 16V
    takže ďalšia vec co sa môže pokaziť :) 1,8 stačí jeden + vymenik
  • amadeus69
    Přesně jak píše Ondra je tam termostat :)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    na chladiči oleje je termostat, a ten pouští olej přes chladič až někde kolem 80°C. do té doby olej přes chladič necirkuluje, což řeší problém v zimě třeba při -20°C
  • sebo 1.8 16V
    to majú obe verzie turba osve chladič oleja? V lete je to bez pochyb výhoda ale v zime ? by som chcel vidieť teplotu oleja pri -20 .To riešenie z vyme nikom sa by zdá rozumnejšie
  • Honza
    problém je, že coupe má měřící body až za výměníkem/chladičem a už jsme párkrát viděl teplotu 130°C ...
  • Ravel
    Vzhledem k tomu, že alespoň někteří výrobci olejů udávají i viskozitu HTHS při 150°C (charakterizuje sílu mazacího filmu při vysokém tepelném zatížení a střihu), tak by teplota oleje ve vaně 150°C neměla být fatální. Do motoru jde olej od čerpadla přes chladič nebo výměník, kde se o něco ochladí.
    Jak píše Honza, nemá cenu hodnotit olej při "pokojové" teplotě. Naopak, protože největší opotřebení motoru je po studeném startu, je dobrá "tekutost" při nízkých teplotách žádoucí. Vtip je právě v tom, udělat olej při nízkých teplotách s co nejnižší viskozitou a při vysokých se správnou pro daný motor. Všimněte si, že výše zmíněnou viskozitu HTHS má většina olejů v podstatě stejnou (pokud není u olejů pro některé motory záměrně snížená) bez ohledu na to, jestli se jedná o olej 5w40, 10w40, 5w50, 10w60 ...atd. Takže mazací schopnost oleje v ložisku v podstatě nezávisí na viskozitě podle SAE. Problém však může být u vyběhaných motorů s většími vůlemi, kde se běžný olej do mazacích míst vůbec nedostane. Potom má použití oleje s vyšší viskozitou opodstatnění.
  • sebo 1.8 16V
    ach bože "150 " bolo myslene "....." žiadna nemrzká takú teplotu nedosiahne a dupľom nie destilka je pravda ze 1,8 nemá zvlášť chladič pre olej
  • amadeus69
    sebo 1.8 16V: no a tak to přesně mám, při normální jízdě voda hezky kolem 80-90 (150 jak píšeš je nesmysl) a na oleji 60 pokud tomu teda nedávám do těla:)
    Je možný že u 1,8 to máte jinak.

    Jinak ten olej od mobilu co uvádí honza je perfektní, máš s ním zkušenosti na 20VT?
  • sebo 1.8 16V
    Honza
    súhlasím ze teplota sa stabilizuje na 90-110C .Tu sú parametre 10w60od ravenolu http://www.ravenol.de/products?l=en&part=48
    Stou optimálnou teplotou motora nechápem prečo sa menil termostat na 1,8 z 83C na 88C keď je optimum držať teplotu na 80C Neviem na akú teplotu ma nastavene 20VT Novšie auta sa všeobecne vybavujú termostatom okolo 90C .Teraz sa nehádam ktorá teplota je pre motor optimálna lebo to neviem len nechápem prečo by výrobca dával postupne termostaty na vyššiu teplotu
  • Honza
    no vidíš to že je jako med, neznamená vůbec nic..

    třeba 5W50 ale i 15W 50 od Mobilu 1 jsou při pokojový teplotě jak voda - někteří známí když to viděli byly na pochybách zda to vůbech do motoru nalejt...

    mimochodem - 1.8ma má výměník voda olej, tudíš pokud máš vodu zahřátou an 90°C, tak olej na tuto teplotu prohřeješ během dalších 10km jízdy , pak už to bude ten výměník celkem pěkně stabilizovat mezi 90-110°C dle stylu jízdy...

    a pokud máš teplotu oleje 150°C na budíku, tak v místě kde je olej potřeba ten olej není, nebo vůbec nefunguje, protže tam bejvá poněkud tepleji...:)

    zákald je držet teplotu vody pod 90°C (ideálně 80°C) a olej do 90°C za jakejckoliv podmínek.. pak ten motor přežije všechno.. 110°C na oleji je krátkodobě snesitelný..
  • sebo 1.8 16V
    pri dlhšej trase teplota oleja 50 pri teplote 92 C až v tedy mi otvára veľký okruh .Tomu by som veril jedine ak by bol tak isto vyvedený chladič oleja z vetrákom a vlastným "termostatom " Nech je rozdiel 5 C viac nie alebo ty máš teplotu kvapaliny 150C keď máš teplotu oleja 130? Ravenol 10w60 drží takýto tlak netvrdím ze ma aj ostane parametre super ale pri normálnej teplote je skoro ako med
  • amadeus69
    No právě teplota vody může být třeba 90°C a teplota oleje klidně jen 50°C
  • sebo 1.8 16V
    ja tam teplotu oleja nemám tak uvádzam teplotu vody Mam na miesto toho napätie baterky.
  • amadeus69
    sebo 1.8 16V bavíme se ale o teplotě oleje a ne vody, nebo tam máš někde přídavný budík?
    Já jen že máš ty budíky které teplotu oleje neukazují, tak jak víš že má olej 92°C? :)
  • sebo 1.8 16V
    aj tak sa dá GO je drahšia ako ceny jazdených motorov :)

    môj tlak na 10W60 pri 92C tak mi priemere drží teplotu novy termostat
  • krisz
    No jasne ze tesneni uz nekde bude v prdeli to je stary motor uz,ale o to ide ze kludne to vydrzalo a dufam ze este hodne dlho vydrzi :)))
  • Alejandro
    krisz: no červené pole začíná na 145 stupnich tuším:)tam asi někde bude limit gum a těsnění v motoru....jinak ten olej 10W60 by měl snést 180 i, ale to zase nesnesou už asi jiné části....a taky mazací tlak bude nízký pak na neutrál zejmena....já měl kdysi 130 na 10W60 a ještě mi to jezdí...ale pro 10W40 je kritických prý 105-110 stupnu...
  • Carlos 20vt
    To jo 1,5 na 10w60 je málo.. u tech novšich jsem se nesetkal ze by budíky ukazovaly spatne. Spíš u těch starých do 96..potom to změnili.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    pozor, to že budík ukazuje 1.5 bar je jedna věc, chce to píchnout na skutečný budík...
  • Ladas 20VT
    Protoze tlaci jen 1.5 baru a pochybuju za ten dovozce o tom aute neco vi
  • Carlos 20vt
    Proč máš strach s dovozu? Bud rád..
  • Ladas 20VT
    Mam moznost koupit 20 VT je v inzeratech na bazosi za 89000 pise top stav ale je to dovoz tak z toho mam strach
  • sebo 1.8 16V
    To más ako s každým vodným chladením aj na PC voda "nemrzká o niečo horšie" dobre odvádza teplo ale v okruhu zohreješ za určitý čas akokoľvek rozumne množstvo vody ale chladí to až pohyb vzduchu cez chladič
    .Určite chladenie v dobrom stave ovplyvňuje aj teplotu oleja nielen motora ako takého .Ale už sa to tu písalo ze 1,8 za žiadnym jazdným "umením" nieje možne prepáliť olej keď je v auto dobrom stave .takže som už ticho
  • krisz
    tak som este neskusal,ze budem drzat plin na neutrali na podlahe min.30minut...inak mne ajtak zapinaju sahary ked stojim,lebo voda samozrejme ide nahore,a pri 90c vzdycky zapinaju ventilatory
  • sebo 1.8 16V
    skúšal si to? na neutráli? nieje prúdenie vzduchu na chladič lebo sa nehýbeš mne sa pustia na 1,8 sahary jedine v zácpe alebo na križovatke môžem túrovať koľko chcem za jazdy nikdy . Ale po pravde neviem či ma 1,8 prepojene vymeníkom olejový a chladiaci okruh :)
  • krisz
    Marcin:tu cestu nepoznam,ale raz vyskusam a nafotim aj ja budik po zavode :) Sebo:Zle to myslis da sa dostat na 150C neboj sa,vyskusaj ten auto na takom ceste,ze 30minut budes jazdit len na 1,2,3 od 4000ot. do obmedzovaca a uvidis,budes prekvapeny neboj sa :DDD Na neutrali do obmedzovaca nikdy nedostanes na 150C protoze motor neni pod zatazom...
  • sebo 1.8 16V
    Nemám 20VT ale myslím ze ten vymeník tepla olej voda je tam preto aby sa olej neprehrieval . Myslím keď nie je vada na chladiacom okruhu neje možne dostať sa na 150C jedine na neutráli do obmedzovača Ale keď más chytené olejové čerpadlo tak verím
  • marcin
    krisz: poznas cestu Obišovce-Lubovec-Klenov-Žipov???to jenieco na zajazdenie,jazdi sa tadial aj rally :-)ta foto je po tej ceste
  • marcin
    20VT Selenia Racing 10W60 na volnobech
  • krisz
    Cervena cara zacina od 160C ne?tak medzi 130 a 150C nieco musi vydrzat asi,ne zo srandy dali tam taky budik...jo a olej 10w60 selenia...vydno ze tu niektore ludia poriadne ani nejazdili s autom max. sprint na 400m 3x a to je vsetko.
  • JP
    hotový babicovy dobroty... ještě přilejt pivo
  • sebo 1.8 16V
    6 x prepálený olej je najlepší :)
  • Alejandro
    krisz: 150 na oleji a 20 minut? wow, co tam bylo za olej? to už je pořádné zatížení na různé těsnění, gumy apod...
  • Scoupe
    Ladas a o ktere 20VT s ejedna? at treba ostatni vedi..:)
  • krisz
    honza:Kludne mozem to vyskusat,aj som to skusil medzi kosice a spisska nova ves,kto tu cestu pozna tak vie o com rozpravam,50km same zatacky,rovina max. 500m,kopce...proste zabava s bratom raz za rok vzdycky tam pojdeme vyskusat co umime :DDD cca.50minut otacky pod 4000 nenecham aby isli,proste len 1.2.3stupne pouzivam celych 40-50km...o tom sa nabojim honzo,pretoze ako som povedal,nad 2500ot. mam 3+bar tlak oleja...Teraz ja ti dam otazku,jezdil si uz s coupeckom tak cca.20minut ze teplota oleja bola medzi 130-150C???ja hej...
  • sebo 1.8 16V
    zaleží ci je výhodná cena "aj na opravu"
  • Ladas 20VT
    Tak to od toho vozu jdu radsi pryc je to dovoz a nevim co od toho cekat
  • sebo 1.8 16V
    L_hall
    daj potom vedieť ako sa to prejavilo Ale na porovnanie by si tam musel šupnúť novy olej toho istého výrobcu a tej iste viskozity
  • L_hall
    :D tak ale teď jde o to že nevíme kolik to podle manuálu má tlačit zahřáté na volnoběh :D mě to tlačilo 1.5 baru při zahřátém motoru, ale pro jistotu jsem vyndal motor ven a kompletně nově přetěsnil dal nové ostřiky pístů a kroužky. v bloku vyfoukal vsechny olejové kanály stlačeným vzduchem srovnal hlavu srovnal blok tak jsem teďka zvědav co z toho vyleze :D
  • amadeus69
    U 16V a 16VT je tlak kolem 1,5 baru po zahřátí slušná hodnota, kterou bych asi moc neřešil.
    Horší je takovej tlak u novějších motorů hlavně 20VT tam už bych byl sakra opartnej!
  • Honza
    pokud vám to maže míŇ než udává manuál, tak to sice může jezdit bez potíží ještě hao km.. ale... zkuste se jednou pořádně svýzt.. tj nakládat (otáčky držet na 4500 až omezovač) tomu bez přestání cca 30min.-1hod a uvidíme komu to vydrží jet víc jak hodinu, bez zaklepání... takhle dojelo hodně motorů, který se tvářily bejt OK byť s nižším tlakem..
  • sebo 1.8 16V
    Servisný manuál neudáva minimálny tlak mazania jasne a olejové čerpadlo sa re pasuje alebo mení až keď sa zadrie :). A úplne naj je keď tam je 0 bar . Tým som nechcel povedať ze ma motor pred smrtou mat päťvalec a olej 10w60 s takým tlakom dám si v servise premerať skutočný tlak mazania nič iné som nemyslel
  • krisz
    zadny manual neudava ze tlak oleja nesmie spadnut pod 1bar,manual udava len namerane hodnoty vo fabrike...
  • sebo 1.8 16V
    nepíše tu nik o GO motora ale o preverení tých tlakov myslím ze manuál udáva ze nesmie spadnúť pod 1 . Môže kecať aj čidlo aj budík aj keď malo pravdepodobne .
  • Bekr
    krisz: to potěšilo,že na tom nejsem tak sám :) jak říkáš....mam to podobný....tlak stejnej jako ty a no problemo....jen když tu koukám na to jak někdo píše že tlak je takovej a makovej a musej jít na GO tak jen nechápu :)
  • krisz
    Ked je studeny motor do 50C tlaci pekne 3+bar na volnobeh,a na 100C 0.7bar a nad 2500ot. tlaci cca.3bar...vacky som pozeral s kamosom kto roby auta uz viac nez 20rokov a povedal ze su uplne v pohode ani nevyzeraju tak ked by mal motor najazdenych 155000km...tak neviem co mam na to riesit,mozno niekto povie ze pod 1bar smrt motora,ale to mozem potvrdit neni to pravda...ale moze byt ze mi ukazuje spatne ten budik,este som to nemeral specialnym budikom.
  • krisz
    Bekr:Vies co ti na to poviem,ja mam tlak na 100C 0.7bar podla budika (16vt)uz tak jazdim skoro 4roky s autom 55000km,a motor ma este stale krasny zvuk,nic neklepe,normalne startuje,olej ani kvapku nezere,a+ turbo mam t3/t4 tlaci 1.5/1.25bar,mam chip,70mm vyfukovy system a motor slape ako hodinky,tak to neresim vobec...
  • Bekr
    nechci do toho kecat,ale myslim že tlak by měl být přímo úměrný otáčka což znamená že na každých 1000OT má být alespon 0.7B

    Moc řešíte tlak,každý z vás snad svoje copuátko má a vím že mi budete říkat že mam motor před smrtí kor 2.0 16V ale už pět let se nevysral motor a celou tu dobu mam tlak po zahřátí na neutrál cca 1Bar a až po 2500OT tlačí přes 3B
  • von Raven
    měl jsem dlouhý filtr už nevím co za značku a teď mám krátky weber a tlak pořád stejný, 1.8 Selenia 20K a tlak v neutrálu 2b, pod plynem nad 3000 ot 3+
  • POL 20VT
    krátkej filtr dělá 0,5b rozdíl, možná by stálo zato zjistit, co tam je..
  • sebo 1.8 16V
    mno podla mňa na 10w60 je to už ozaj na kontrolu ci nekecá čidlo ale budík
  • POL 20VT
    10w60 a filtr jakej?
  • Kapscha
    no neviem ja mam stale 3 bary iba pri velkom zohriatí klesne na volnobeh na 2,5
  • Ladas 20VT
    On tam ma 10w60 tak snad to bude v poradku dik
  • K0K1N 20VT
    já 1,5 když jezdím na okruhu, jinak pod 2 nejdu ale na volnoběh je to asi dobré ještě, však to na volnoběh nemusí tlačit plnej tlak když ten olej je jak voda, když jsem jel v corvette, tak to tam skákalo jak prase furt
  • sebo 1.8 16V
    ak tam ma 10W40 olej tak skorej Standard tlak okolo 100C na neutráli!!! pod plnom viac ako 3
  • Ladas 20VT
    Jakej je tlak na oleji 20VT po zahrati to co chci koupit ma 1.5 to se mi zda malo