Zapina sitic na 1.8 16V

  • sebo 1.8 16V
    tuším od mája 99 sa par veci menilo na 1,8 ja mam augustovú.Keby bolo čidlo teploty oleja aj na mojej vani tak si to prirobím ale myslím ze ta diera bude zaslepená
  • Abyss
    tak ja mam tiez rocnik 2mesiac/99 a mam tam na teplotu oleja. Ak by som mal turbo tak si dokupim plazmove budiky na A stlpik kde by ukazoval tlak turba aj voltaz baterie. Ale ked nieje turbo co je skoda, tak sa nebudem trtkat koli jednemu budiku i ked montaz je podla mna jednoducha.
  • sebo 1.8 16V
    ANO 99 ročník ale myslím udaj z oleja by bol potrebnejší aj keď by bol zaujímavý len keby sa niečo z motorom stalo
  • Abyss
    tak olej sa zahrieva otrochu pomalsie ako motor. ALe priblizne ta ista. Okolo tych 75C-85C zalezi od pocasia ci je horuco alebo zima cize prakticky je to narovnako s teplotou motora. Ty mas zrejme uz asi rok vyroby 2000 myslim ze do tych poslednych 1.8 16V sa namiesto teploty oleja montovali merace napatia a do plusiek a LE seriovo...
  • sebo 1.8 16V
    o koľko sa ti odlišuje teplota oleja oproti chladiacej tekutine?Mam namiesto teploty oleja merač napätia baterky
  • Abyss
    No len by som chcel vediet aky tlak je pri teplote 130C kedy uz zacina extrem. Kamos mal tolko ked isiel do chortvatska na svojom puntikovi. Olej tusim valvoline 5w 30. Sa divim ze mu to nezadrelo:-)
  • sebo 1.8 16V
    len som chcel vedieť ako je na tom shell 10W40 je to to iste ako castrol 10w40
  • Abyss
    Tlak oleja na netrali pri teplotd cca 80C je min 1,5 baru a pri zaradanej rychlosti 2,5 baru. Ked jd horuco a olej sa pecie pri 100C tak je tlak 2,4 min 2,3 pri zaradenej rychlosti. Na neutrali je to tak 1,4. Myslim ze tak je to v poriadku. Asi...
  • sebo 1.8 16V
    aký minimálny tlak mazania na tom Shell helix ultra keď sa to zahreje na neutráli?
  • Abyss
    tak byvam v podstate v horskom prostredi. Je to Poprad. Ale cez zimu jazdit casto nebudem a chcem si vybavit vyhrievanu garaz na zimu. Je to super vec lebo vies ze mas auto v prijemnom teple cca tych 17C aj ked je vonku -20C. Talze zvolim alternativu selenia 20K 10W40 a uvidim aky bude rozdiel. Dik
  • sebo 1.8 16V
    odjazdi na tých 10 000km olej co tam máš a ďalšiu výmenu dáš 20k a budeš môcť porovnať . Jediný olej co som nenašiel zle referencie bol 5w50 od mobil 1 .Na youtube som videl "testy" olejov a bola tam 20k teplota okolo -20 a ten olej bol ako vazelína tým nechcem povedať ze je zlý .Ak nebývaš niekde v "oravskej lesnej " tak aj v zime na 20k zvládneš
  • Abyss
    Takze ak zvolim variantu 10w40 selenia tak motor pojde tahsie do otacok len za studena? Ked sa zohreje na prevadzkovu teplotu tak uz bude ficat normalne? Lebo ja niesom z tych ze sadnem do auta a tocim studene supy! Najprv pockam kym sa vsetko zohreje a potom tocim ked to je nutne. Takze mi nevadi ak je auto lenive 2min po starte. Aj tak radim max pri 2500ot. To je v pohode.Chcem pre motor to najlepsie ale myslim si ze 10w60 je uz zbytocne. Ak by som mal 20VT tak nemam co riesit. Chcem vediet na 100% ci selenia 10w40 je ta najlepsia volba pre 1.8 16V. A rad by som vedel vase nazore na to pretesnenie. Dik
  • sebo 1.8 16V
    mam Ravenol 10w60 predtým tam bol castrol 10w40 a poznatok je ze to auto trosku ťažšie ide do otáčok hlavne za studena oproti 10w40 ale to je logické podla viskozity. ale mam 1,8 a tam je 10w60 trocha samoúčelná som to bral na skúšku ci stíchne variátor ale nič také sa neudialo zmenil sa len mazací tlak ten mam min 2,5
    von Raven písal ze 20k je hustejšia a ze motor trocha zlenivie to iste som pozoroval aj na Ravenol ja
  • Abyss
    Urcite dam vediet ci sa zmenil zvuk a pod. Ale neviem co tym chces povedat ze zlenivie. Ty mas tu 20k ze to vies? Alebo sa len domievas.
  • sebo 1.8 16V
    ak tam potom dáš 20k tak nápis ci sa naozaj zmenil zvuk a ci troska za studena zlenivel motor
  • Abyss
    Mam tam Shell helix ultra 10w40
  • sebo 1.8 16V
    teraz tam máš akú znaku oleja
  • Abyss
    zvolim zrejme tu 10W40. NEjazdim vkuse ako blazon a nepotrebujem ist na 3jke 160km/h. Sem tam mu precistim ventily a tocim do cervenych ale to len prilezitostne. Radim tak pri 4000-4500ot_min. Podla petreby skratka. Ked uz sa bavime o tom oleji tak mam na Vas dalsiu otazku. Zrejme pod vekom motorami rosi trocha oleja. Nieje to nic strasne len sa chcem spytat ci je dovod na pretesnenie motora komplet alebo len danej casti. Rosi sa aj v miestach kde je ten plastovy kryt variatora pritlaceny o blok motora tesne nad klima cerpadlom. (1.8 16V). A takisto sa rosi aj v spojoch prevodovky. Zrejme K.O semeringy. Auto mi stalo v garazi 5 dni a ked som ho vybral tak na kartone nebola ani kvapka. Dal som ho tam ako indikator. Na ryske je olej pekne medzi 2 bodkami a tlak pri starte je plnych 3 bary. Co vy nato je dovod na vymenu alebo mam pocuvnut stare prislovie - nerusaj hovno kym nesmrdi.
  • sebo 1.8 16V
    O niečo hustejšie sú oleje 10w60 aj ten Ravenol je ako med je jasne ze nie pri 100C ale máš pravdu už zlý variátor žiadny olej nezlepši .
    Abyss
    ak máš FC ako víkendové auto a dosť často bude v pasme obmedzovača lebo spotreba 15l/100km ti nevadí tak račej 10W60 ak celoročne tak asi tu spomínanú 5w50 Mobil 1
    Myslím ze 20k naozaj môže zlepšiť "zvukový" prejav ale dokazovať aj lepšie pôsobenie na motor je sporne "ale to u úplne každeho oleja"
  • Abyss
    mne ide hlavne o to, aby motor dostal to najlepsie mazanie. Na tom setrit teraz urcite nebudem. TAkze hovorite ze nic tym nepokazim ked vymenim len znacku a viskozita ostane ta ista. Kedze ma tu kusok strasite ze je to hustejsie a inak to tecie. Ale ked to prospieva motoru tak prosim. :D
  • von Raven
    Selenia pomůže, dnešní oleje jsou prostě daleko lepší ve stejné specifikaci což mě udivilo, ale moderní olej ti řachtá už kolem 7000 km a po 10 je třeba měnit a selenia vydrží s přehledem 15 tis a výrobce doporučuje až 20 tis km a docela tomu věřím
    Jinak jak říkám už při nalévání teče moderní olej jak voda a selenia div že tam nekydá jak bys tam lil med. Je to divné protože parametry by měly zaručit stejné vlastnosti. Jediné co na tom pozoruju je, že jako by ten motor se selenii šel o nějakou desetinku sekundy pomaleji do otáček, ale řachání je výrazně lepší. Jinak pokud je to staré řachat to bude vždycky než se natlačí olej do vrchu motora, jen s tou selenií je ten rachot kratší a ne tak výrazný.
  • sebo 1.8 16V
    http://olejposta.sk/r_15021.html
    a cena je okolo 36euro
  • sebo 1.8 16V
    Mno som zvedavý ci selenia 20k pomôže . Inak nič sa nestane motoru len sa to princípe bude zdať stále hlasnejšie . Ja by som to robil komplet aj rozvody aj olej aj variátor aj tesnenia aj repase hlavy aby to bolo už komplet keď už je rozobraté
  • Abyss
    Hmm takze nieje olej ako olej aj ked sa jedna o kvalitnejsie znacky ako je valvoline alebo mobil. Nevedel som ze to ma vplyv na variator i ked je mi jasne ze ten valcek niecim musi byt mazany. Olej budem menit az o 10mesiacov lebo je mi luto vypustit 800km olej. Snad sa dovtedy nic nestane alebo sa nezhorsi odost. Takze hovorite ze do 1.8 len selenia 10w40? No dik za radu. Radsej zaplatit 60e za olej ako 300e za opravu
  • von Raven
    pokud to není Selenia tak ti jiné 10W40 budou řachat ne jenom klepat. Cpal jsme tam i oleje co doporučuje Porsche a na fiata prostě ne, stará tuctová selenia, co se s dnešníma olejema měřit nemůže, prostě funguje správně. Dej důchodci kolečkové brusle = moderní 10W40
  • Abyss
    no teraz som si uvedomil ze hodnotu 1500ot som prehnal. Je to na hodnote lahucko nad 1000ot takze je to 1200ot. Stopkami tam urcite netraposim a nemeram to na sekundu presne. Povedal som to len z odhadu. Kym zamknem garaz vyjdem na prvu krizovatku cca 200m a potom to spadne na 700ot. Kazdopadne vdaka za odpoved chcel som vediet ci je to tak spravne alebo bezne. Co sa tyka toho variatora tak pouzivam olej 10W 40. MA nabehanych ani nie 1000 km. A sem tam mi to zaklepe tak kazdy 8 start na podobu par sekund. Neviem ci to mam ignorovat alebo to dat vymenit. Lebo zrovna to nieje lacna zalezitost. Dik
  • von Raven
    jo, k čemu jinému by sytič taky byl :D
    variátor klepe, a klepe dokud nemá tlak, nejmíň klepe nový, nebo se Seleniou 20K (10W40), ale tahle Selenia teče úplně jinak jako jiné 10W40 stejné specifikace
    oleje.cz
  • sebo 1.8 16V
    tých 1500 mi dalo keď bol v tom februári taky veľký mraz teraz nejakych 1200 a určite nie 5 minút .Ale v princípe to tak je správne
  • Abyss
    Zdravim, chcem sa opytat ci je normalne ked mi pri starte( za studena) zapne vzdy sitic. Ide to tak na 1500ot. Po asi 5 min spadne na 700, ale aj tak chcem vediet ci je to normalne. Ked je uz motor zohriaty a vypnem ho potom uz ide OK bez sitica. Coupatko vlastnim este len 2 mesiace a nevychytal som zatial vsetko a tiez aj to ako sa ma to auto chovat. A este sa chcem opytat, ze ked nastartujem tak sem tam mi zacne klepat v motorovej casti. Zrejme variator. Klepe to tak max 10 sekund a potom to prestane. Je dobre to vymenit alebo to nechat tak kym nebude klepat stale. Lebo pokial viem tak to berie kusok vykonu autu. Dakujem za odpovede.