-
11:15:19 1.6.2012
a takhle to přesně probíhá u většiny opravářů. nejdřív jsou písty poněkud volné a když se má měřit a posuzovat to tak jak se má, tak se na to najednou kašle. Není to dobré a je to přesně to co některým lidem zlomilo finanční vaz!
-
01:13:08 31.5.2012
..."odpískal jsem to", nové kruhy a nějaké šály a dál to neřeším. Mám to auto rád, na nový výbrus to není a 26 tis. za nové písty nedám, i kdybych ty peníze měl...HOWGH.
-
23:28:22 25.5.2012
Ano. Já jsem to jen viděl a válce byly všechny stejné vč. "honování". Možná, že to tak smontovali už z výroby...Rozměry válců i pístů zjistím a dodám...
-
19:44:28 25.5.2012
rozdíl mezi pístem A,B a C je tak malý, že jestli ty co máš jsou poněkud volné,budou ty nové opět poněkud volné -0,02mm,to je vše co s tím vyřešíš. doporučuju změřit válce a hodit do placu tabulku s mírama,pak o tom pokecáme.
-
11:14:12 25.5.2012
Písty jsou ve válcích poněkud volné, člověk co to dělá, tam chce dát ty největší orig. velikost "C"
-
23:49:09 24.5.2012
to se bude špatně shánět. když si najdeš nějaký wossnery tak ti můžu pomoci a když né tak mám jen pár pístů právě z kappy 2446ccm. co máš konkrétně za problém?
-
20:57:24 24.5.2012
upravit drážky teoreticky jde - rozjedeš je na soustruhu nožem, ale je to o takovej pidi rozměr, že se to zrovna nemusí povýst..
..............................
písty AR 2.0 TS do roku 2000:
kruhy: 1.2; 1.5; 3
kompresní výška: 32
hloubka vybrání v pístu: 3,1mm (hloubka)vybrání pro ventily 3 a 1mm)
celková délka 56mm
čep D20x56
...............................
písty Stilo 2.4
kruhy: 1.2; 1.2; 2
kompresní výška: 31,4
hloubka vybrání v pístu: 2,27mm
průměr vybrání v pístu: 69
(hloubka)vybrání pro ventily 4 a 1mm)
celková délka 53,4mm
čep D20x56
písty pro kappu bohužel nemám v databázi... vzhledem ke stejnýmu objemu a stáří motoru bude design trochu jinej..
stilo už má pravděpodobně "Tčka" s teflonovým povlakem , kdežto kappa má klasickej kruhovej píst bez povlaku... výhoda silejch kroužků je u kappy si myslím značná... písty z AR by teoreticky šli doobrobit - nížit kompresní vejšku na takovou mez, aby objem vybrání v pístu byl stejnej jako u původního pístu, následně o toto snížení sundat blok a ještě adekvátně prohloubit vybrání v pístech pro ventily... je to dost náročný na měření aby ti zůstalo nějaký maso na pístech, po snížení bloku bude zajímavy jak bude vycházet délka řemenu a nastavení rozvodů (to by mělo jít si myslím celkem v pohodě - díky otočnejm řemenicícm..)
-
18:50:23 24.5.2012
...Fiat chce na 1ks pístu "pouhých" 5.600,-
Ještě mě napadlo, jestli by tomu při ponechání orig.pístů nepomohly širší kroužky právě z té KAPPY - upravit drážky by snad šlo...
-
18:45:46 24.5.2012
...asi kecám, to zvýšení objemu je reálné ale nevíme vlastně žádné rozměry kolik brousit a na jaký rozměr, aby tam potom reálně něco pasovalo...
-
18:41:16 24.5.2012
Tu KAPPU 2.4 jsem už někde četl, síla kroužků by byla jen plus, Stilo je má asi dost tenké..., ale co ten spalovací prostor...Kdyby se to přebrousilo na 2.5 tak co by tam mohlo jít potom...Díky
-
18:32:16 24.5.2012
jinak použitelnost ještě ověřím, plácám jen tak z hlavy co sme kdysi zkoušel různý kombinace na lehké zvýšení objemu u 2l 5 válce, následně 1.8my..
-
18:30:06 24.5.2012
z ostatních italů - má to blbej průměr a blbou kompresní vejšku, takže to bude asi smolík...
alfa 2l TS sic vrtání stejný, ale kompresní vejška je o 5mm někde jinde...
-
18:29:09 24.5.2012
maximálně kappa 2.4 ale to má jinačí šíři kroužků a jinačí tvar spalováku...
-
17:58:03 24.5.2012
Pánové- motoráři, nemá někdo povědomost o nějakých starších pístech na STILO 2.4 ? Potřebuji třídu "C" tedy ty největší...
Nevíte jestli tam nepasují písty z jiného "itala" ? Zatím jsem to v "náhradě" nesehnal. Díky.
hendrychova.dana@volny.cz