1.8 16V - turbo?

  • sebo 1.8 16V
    ja som to nemyslel zle Na takéto zásahy treba naozaj upraviť poriadne odladiť softvér skorej by som povedal urobiť niečo medzi alfou a fiatom .V prípade nutnosti prebrusu by som aj ja volil zväčšenie objemu .Ale neodpovedal si ci myslíš motor A.R 2l TS .Ja osobne ak bude blok motora ok "nebude treba prebrus " tak to nechám v origo . Skorej ma zaujala ta možnosť tam hodiť hlavu z 1,8 bez variatora bolo by tam treba niečo meniť okrem tej kompletnej hlavy?
  • Honza
    popravdě pokud něoc stavím nehledím na cenu, ale na kvalitu...

    když to chceš mít skoro zadarmo tak se na to radši vyser...

    ty úpravy na 1.8mu pomocí vaček/dílů z 2l TS vyjdou na pár šupů..stačí mít dárcovskej 2l TS motor a mít možnost udělat ten SW...

    samotný vačky z 2l TS mě přišly na 500,- (přebrus sací na zajímavější čísla pak na 4000,-) , písty s klikovkou (mírně přidřená) na 800,-, přebrus vyjde na 2500,- šály 2000,- kroužky 2000,- převrtání a srovnání bloku 3000,- + materiál 15000,- což je na skok ze 130 na 170PS a cca 200Nm docela prd... SW 10-15 podle toho jak moc dlouho bude trvat vypilovat optimální naladěn...

    což je oproti bastlení turba stále levnější..
  • sebo 1.8 16V
    Honza
    co tu píšeš za úpravy vyjdu viac ako to turbo:)
    2TS myslíš alfu? ta hlava 1.8 brava stačí bez uprav alebo sa tam niečo upravuje asi by klesol výkon v nízkych otáčkach ?
  • Honza
    popravdě oživit 1.8mu jde celkem pěkně..

    srčíš do toho vačky z 2l TS a seš o 10koní někde jinde za předpokladu, že ti k tomu někdo odladí SW, protože jen pohou záměnou směs schudne takovým způsobem, že se člověk není schopnej ani rozjet...váha ani lambda to nedoženea chce to SW přesně na míru..

    dáš tomu větší vejfuk - 55mm hned od svodů s průchodnějšíma tlumičema a o5 seš někde jinde (a o5 musíš dělat novej SW protože to o5 schudne a tede zleniví..)
  • Honza
    neekonomický? ano pokud si to necháš stavět od začátku někým na úrovni...

    pokud cheš mít motor na nějaký úrovni s tím že nebudeš pod tím ležet každej tejden ale pouze jezdit tak to vždy bude něco stát.. i debilní GO tě vyjde na materiálu a obrábění (pokud nemáš strojní vybavení) 40tkč a děláš si to víceméně svépomocí..

    pokud se budeme bavit o přeplňování 1.8my...

    když už se v tom člověk vrtá a chce jít po objemu 2L a chce zůstat u seriovýho 4válcovýho bloku (pokud řeší nějakou kategorii nechť zůstane na 1.8) , rovnou bych to předělal na objem 2l ve 4 válci.. blok to lehký převrtání snese, písty stejně musíš řešit pro jinou kompresi, a kliku si pučíš z 2lTS...svody a sací potrubí použiješ zkrácený o 1 válec z 5 válce... nebo si stvoříš vlastní.. pokud nechceš řešit variátor prdneš na to palici z 1.8 brava a dáš do toho na sání 2L TS vačku a na vejfuk třeba necháš origo 1.8mu..
  • Abyss
    skoda ze vtom videu nieje pohlad pod kapotu. Ak si uvedomime ze barce sa robili len 1.8 a dokazali to upravit na 400ps tak vela z toho povodneho motora tam asi neostalo. To musela byt velmi draha investicia. A 400ps? Naco ? ved to je vykon ktory absolutne nevyuzijes pokial nejazdis okruhy. Sice aj tam by bol zbytocny. Asi si to robil niekto kto zdedi ropnu spolocnost alebo ma dozivotnu rentu na tankovanie zadara..... 15l/100? zabudnite...
  • Abyss
    Je to zaujimava tema pre 1.8 karov. Po zamysleni a precitani celej temy si myslim ze chalani maju pravdu. Ten kto chce viac koni nech preda svoju lasku a kupi si 20vt. Za nejakych 3500eur kupi urcite nejaku v dobrom stave. Ako sa tu pisalo ze napchavat najslabsi motor modelu je nezmysel. Alebo skor neekonomicke riesenie. Ale turbo sa tam urcita da namontovat a je to uz len na vasej sikovnosti ako lacno si to dokaze zralizovat. Ved predsa bazary existuju...
  • sebo 1.8 16V

  • sebo 1.8 16V
    Na nejakej 20VT sa investícii tiež nevyhneš podla mňa by bolo najlepšie použiť kit co sa robil na barcu
  • Abyss
    Pisem tu o pouzivanych veciach. Zvody sa daju vyrobit z nerezovych trubiek. Ten sa da zvarat a ohybat. I ked praca snim je obtiazna. Ak mas znamosti tak nemas problem sa zmestit do tej sumy. Soft som tam neratal. To zalezi od piplacky. Nieje to len otom aby bolo vsetko new. Ale i tak by bola najlepsia moznost kupit 20vt v dobrom stave a mas tam stabilnych 220ps.
  • amadeus69
    Ta cena 1200€ je naprostej nesmysl. Možná tak u 20v nebo u staršího 2l 16v kde by se dalo hodně věcí vzít z verze turbo, ale u 1,8 bys všechno musel vyrábět. Třeba jen výroba svodů, pak spojka, pumpa, vstřiky a k tomu ještě nemáš soft, ten ti taky nikdo za pár peněz neudělá. Turbo bys asi koupil starší protože jen za něj dáš kolem 800€.
    Levnější varianta je vzít celej motor z 20VT a dát ho do auta, a ještě lepší a dost možná i levnější varianta je koupit rovnou 20VT :)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    se seriovým KP by to asi dlouho nejezdilo a nebo bys to mohl přeplňovat jen trochu. Úprava by musel být většího rázu aby to šlapalo a dalo se z toho něco vytahat :-)
  • Abyss
    zvody som mal namysli lepsie a na mieru upravene... kedze sa to montuje na ne. To je samozrejmost. I ked si kladiem otazku preco FIAT rovno nevyrabal aj 1.8 16V turbo. Podla mna by to auto islo na dracku. malo by len o par desiatok kil viac a vykon niekde medzi 180 mozno az 210ps....
  • Abyss
    tak zavisi co je fakt nutne vymenit gt 28 ktora je v 20VT stoji nova okolo 950 eur. Ak si zoberem 2.0 20V ktora ma 113kw a 20VT tak tam 50KW rozdiel. Akurat 20VT ma vykonnejsie sanie ale az tak velmi za od seba nelisia co sa tyka ostatnych veci. Ak by som tam dzigol turbo v neporusenom stave z buraneho coupe tak nevidim problem na prestavbu za par eur. Ide hlavne oto ze kolko koni tam ma byt. su turba aj za 3000ecky otom nepochybujem ale to je uz rec o niecom inom. Vsetko je len vtom co znesie 1.8 16V. Urcite by som menil chladenie, spojku to zalezi podla toho aky vykon. Vsetko zalezi ake to ma byt silne. Ale pochybujem ze ak budes chiet cipnut 1.8 o 30 koni tak musis menit polku motoru. Mozno tak lepsie sanie ale to je vec zopar eur. Musi tam byt nejaka rezerva. 100ps zas nie... ale nieco urcite ano. Pre dobry pocit nieje zly napad vymenit zvody +komplet vyfuk. NApr taky supersprint cca za 400-450eur. Ked chces tak system odrbes. A uspesne. Zvlast ked mas znamosti. A nebavim sa tu o mechanikoch ktory si uctuje 15 eur za hodinu....
  • krisz
    Abyss:Ja si myslim ze ta cena bude ovela vacsia,za 1200€ akurat kupis nove turbo,napr gt28rs,intercooler a filter a uz ti neostalo nic...+ treba tam silnejsiu pumpu na benzin,regulator tlaku paliva,riadiacu jednotku nastavit,hned musis tam kupit silnejsiu spojku,lebo original asi nevydrzi +70koni naviac,svody prerobit na turbo aby pasovali na 1.8 atd atd...ja si myslim ze ta cena bude nekde nad 2000€ ...1200€ ked by si pouzival pouzite veci aj tak by nestacilo,alebo akurat...
  • Abyss
    rozpraval som sa s mechanikom ktory sa dost dobre vyzna do preplnovania motorov kedze sam si ich takto upravuje a preteka s nimi. (vsetko okolo elektriky mu robi znamy). Pytal som sa ho aj na moje coupe. Povedal ze turbo nieje problem dat do auta len horsie je to uz s elektrikou. Tam je pes zakopany. Treba upravovat riadiacu jednotku a vsetky veci okolo toho lebo nieco ho musi predsa riadit. Zastavba samotneho turba + nejake lepsie chladenie je uz minimum. Hovorili sme priamo o Fiat coupe 1.8 16V. Cena? to zalezi ake silne turbo a kolko si zoberie dotycny za prestavbu elektriky v aute. (ake to bude zlozite). Ale povedal ze viac ako 1200eur za kompletku by to urcite nebolo. Vykon cca +65-70Ps za tu cenu z jeho pohladu. Pri silnejsich turbach uz by sa ta cena rapidne zacala zvysovat kedze su potrebne uz aj ine upravy ( ker. spojka, lepsie vstrekovanie, chladenie atd atd...
  • sebo 1.8 16V
    Na tom videu to niekto robil na môj vkus celkom dobre zapracoval dorobené veci motoru ci by bolo toľko isto placu aj FC :)

  • Honza
    sání z kappy na 1.8 jaksi nedostaneš:) upravený za 20VT ano a bude mít stejnej efekt a pokdu pojedeš jen v NA režimu bude to úplně zabitý s tím že s eněco začne dít na 6000
  • von Raven
    ten kompresor se shání blbě no, ale jinak hodí se na klínový řemen, já bych osobně vypral ten co je na klimu, stejně jí nepoužívám a místo by bylo :D
  • LWQ
    Me by spis zajimalo to prime sani z Kappy co tu predvadel scoupe myslim :-) mate nekdo nejaky tip ? :-)
  • Martin
    jinak dají se někde sehnat informace k tomu kompresoru? jak na to bo tak něco? jen mě to zajímá dík :)
  • Martin
    ja bych ho prodal ale dost špatně se prodavaj za kloudnou cenu...:(
  • LWQ
    Milda: brzdy se az v cily, ne ? :-D

    AD: Kompresor ... Jo o tom sem taky uz dost uvazoval, hledal, ale nic kloudneho nenasel. A hlavne otazka jakej by byl vysledek. Kdyz bych misto napriklad 130 kobyl mel 140, tak se to nevyplati kvuli vykonu, ale spis jen kvuli "nakopnuti" motoru v nizkych otackach, nebot kompresor nema "turbo-diru" a tlaci od nuly. Ale zas bere vykon primo motoru a otazka jak ho vubec pohanet.

    Jak pise JP: dokud k tomu autu nemas cistovej vztah, tak jiz do nejakeho VTcka a hotovka. Ja aktualne resim, ze ackoliv bych 1.8cku rad prodal, tak zjistuju, ze k nemu mam i dost vztah, takze ... Tezke panove ... :-)
  • Milda
    aby to daly brzdy:-) aby se pak nebrzdilo až ve zdi:-)
  • Scoupe
    nejlespi reseni 2,0 16V turbo tam zastavet a clovej si usetri spousty starosti, penez... :)
  • sebo 1.8 16V
    ja mam 1,8 takže som to hľadal koľko by to koštovalo.
    Nemal som zámer tam dávať lebo turbo zaberá až vo vyšších otáčkach a aj poriadne stupne spotreba .Na nových autách majú vraj verzie z turbom naopak už menšiu spotrebu ako bez neho
  • Martin
    jojo myslim že si budu muset vystačit stim co mám, nebo koupit 20Vt no uvidíme jak se to časem rozpohybuje
  • sebo 1.8 16V
    Na barcu sa robil kit a stal viac ako 2 000 euro na 1,8 bez uprav nešla namontovať takže by sa ešte viac predražilo .
  • von Raven
    nějaká firma na to dělala přímo kity kolem 100tis, ale daleko lepší řešená by s emi zdálo z nějakého starého passata tam fouknout kompresor. Minimum úprav za pětinu ceny.
  • sebo 1.8 16V
    Pri dnešných cenách motorov je to fakt nezmysel skorej kúpiť 20VT . Alebo tam šupnúť alfu 3,0 6V 24V ach jaj škoda ze som takú úpravu na nete nenašiel
  • JP
    Jde i letět na měsíc, nechápu proč by nemělo jít přifouknout jakejkoliv běžnej existující spalovací motor. Správná otázka zní spíš jestli se to vyplatí. Nákladama na celou tu akci se podle mě určitě dostaneš na citelně vyšší sumu, než když to prodáš a koupíš 20VT ve stejnym stavu. Jako bonus tim získáš spolehlivější (pravděpodobně i výkonnější) motor s lepším zvukem a dál třeba i odpovídající brzdy a celkově zbytek auta, za kterej bys u toho tuningovýho pokusu beztak vypláznul další Masaryky. Ve finále bys měl s velkou pravděpodobností něco co by se možná blížilo 20VT, ale byl by problém to jednou prodat za cenu sériovýho kusu. Prostě jestli ti 1.8 nestačí, tak co nejdřív využij toho že k tomu autu zatim nemáš žádnej velkej osobní vztah, prodej ho a kup silnější verzi. Pytlíkovat nejslabší motor modelu a dolovat z něj koně ve chvíli kdy existuje x silnějších, nebo dokonce mnohem silnějších sériovejch motorizací je naprostej nesmysl a studna na prachy s téměř jistym (špatnym) výsledkem.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    z původního motoru toho dle mého názoru bez nutnosti úprav moc nezůstane... a myslím, že nezůstane jen u motoru.
  • Milda
    musi se měnit i nějaké vnitřnosti motoru nebo to vydrží stávající vnitřnosti?
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    mám přímo v plánu tenhle motor přeplnit,ale zatím není vyřešeno do jakého auta ho pak dám.
  • Martin
    Zdravím, asi před měsícem sem koupil kupátko 1.8 16v a pořád se s kámošem dohadujeme zda je možné do toho nacpat turbo...má s tím někdo zkušenosti nebo rady? Sice to nejak neplanuju ale zajímalo by mě to :)