motor 16vt hůř jede, omezovač zasahuje brzy

  • JohnyXX
    To bych asi řešil s Phobem ten v tomhle má nejspíš největší zkušenosti
  • Invi
    Dobře, zkusím svíčky, problém to zřejmě nevyřeší, ale aspoň budou nové... Máte tip vhodných svíček pro tento motor? Do budoucna určitě budu chtít čip buď od Phoba, nebo jiný.

    Díky
  • JohnyXX
    no o těch svíčkách si já osobně myslím jestli bys neměl zkusit ty předepsaný - víceelektrodový se tu už párkrát řešily a většinou to končilo výměnou za předepsaný jednoelektrodový a nejlíp NGK
  • Invi
    Tak zrovna měření vůlí vůbec neřeším, měl dostal jsem tip, abych zkontroloval stav vaček, vůle by mi nezpůsobovaly takové problémy. Mimo to, hlava je až překvapivě tichá za tepla i za studena.

    Každopádně všechno je v cajku, zbývá poslední.. Celé vedení paliva od pumpy po lištu.

    Co si myslíte o těch svíčkách?
  • Morris_3nec
    Já myslím že rozhodující by bylo měření
  • Invi
    Nechám ještě posoudit odborníky, sací:
  • Invi
    Výfuková:
  • Invi
    Vačky mi dnes nedaly spát, tak jsem se na ně vrhnul hned po ránu. Vypadají jako nové. Nastavení rozvodů jsem kontroloval jen podle horní úvratě písti na prvním válci a vypadá to, že všechno hraje.

    Při pohledu na svíčky mi usměv hned spadnul, je to chudé. Co myslíte vy?
  • Skyline
    s tou hadičkou mě to jen napadlo ale vodo si to ani nevšimneš, já to nevěděl dokuď sem neudělal takovejhle malej okruh a nedostal sem sprchu benzínem :D
  • Invi
    Tu zhadičku jsem měl venku asi 4x a ničeho jsem si nevšiml.

    Kisik mi právě včera psal, že přesně takhle se mu chovalo auto před výměnou vačky. Jako je mi divné, že se motor až zakucká, ztrátu výkonu před omezovačem bych chápal. Takže teď opět nevím..

    Tlak paliva za jizdy, jak se to dá měřit? Ta pumpa je stavěná pro výkony do 500koní, přiškrcená, zacpaná hadička přívodu paliva, špatná lišta?

    Vstřiky, regulátor a filtr nové...
  • Skyline
    a co tlak paliva za jízdy?
    praskla mi hadička co je u ben. čerpadla a jakmile sem sešlápl plyn tak u cca 4000 motor mrtvej a začlo to kuckat protože to nemělo už patřičnej tlak paliva, a jelikož ta hadička je v nádrži tak ani nebylo vidět že z toho chčije benzín :)
  • Invi
    No jo, ale proč by pak chod motoru ovlivňovala palivová pumpa?

    Teď jezdím na Walbro 255l/h. Na seriové pumpě mi to nejelo ani na jedničku...
  • Invi
    Sundám víko a uvidím co bude pod ním..
  • Heretic20V
    nevím zda vám to pomůže ale na mém ex bravu 1.2 se mi dělo něco hodně podobnýho.. už si přesně nevzpomenu na kolika otáčkach se to zastavilo bylo to myslím taky tak 5000-5500otáček motor začal vynechávat a dal se to nevytočilo.. pomohla až výměna svíček.. dal jsem tam denso iridium a krásně to točilo až do červenýho..
  • Invi
    Zapoměl jsem doplnit, bez omezovače, jedná se jen o ztrátu výkonu motoru.
  • Invi
    Teď mám podobný problém já:

    jednička: motor jede bez problémů.
    dvojka: motor jede, ale jen do cca 5500/6000ot, pak umře.
    trojka: kolem 4000 ztrácí výkon, ale stále jede
    čtverka: ztratí výkon, při držení plynu se zakuckává ve vysokých otáčkách.
    pětka: stejně jako na čtverku.

  • George
    Už jste to nějak vyřešil? Nebo kamarád.. Mám úplně stejnej problém na mém FC 16VT.
    Při 5500 konec a víc to nejede. Už jsem z toho špatnej.
  • k20vt
    Přeposílám tohle od majitle Kappy:


    Zdravim vsechny priznivce Coupecka a predem diky za rady. Na forum jsem se registroval priblizne pred mesicem ale doted mi neprisel potvrzovaci e-mail, tak se nemuzu prihlasit.
    K problemu:


    Jak psal nize kamarad, lambda sondu mam novou (NGK). Zadnej citelnej rozdil jsem nepocitil, ale taky jsem po vymene najel asi tak 300km. Z vyfuku mi nic nestrili, zvuk je normalni v ramci moznosti (pred 2 roky se menil zadni a stredni dil - znacka Bosal, neni to vyslovene hlucne ale bubla a duni to vic nez originalni vyfuk). S tim katalyzatorem je to mozne ale nepravidelne, kdyby byl totalne vysypanej, merenim emisi bych neprosel (Vzdy to probihalo legalne bez uplatku) a za druhe, obcas to jede.

    K tem otackam, kamarad se vyjadril spatne. Motor nema problem s tim, ze by nesel do otacek ale pri 5500ot to vyslovene utne omezovac, proste vypne palivo a nazdar. Je mozne, ze otackomer ukazuje hlouposti no otacky na volnobeh sedi a turbo zabira pri tech cca 3000ot. Sedi i rychlost, pri maximu (tesne pod 5500ot) mam na dvojce tacho priblizne 100km/h. V pripade, ze otackomer ukazuje nizsi otacky mi v hlave ale probiha myslenka, ze v tomto pripade musi byt spatne i turbo (zabiralo by treba az od 4tis nebo vic).

    Celkove mi prijde, ze prave turbo netlaci jako ma..minimalne pocitove. Pravda ale je, ze nekouri a spotreba oleje je minimalni. Mohl by se takhle nejak projevovat spatny wastegate nebo ta jeho ovladaci membrana?
    Jde do Kappy namontovat pripadne turbo z Coupe 16VT? Da se sehnat za rozumne penize v dobrem stavu?
  • PhoB
    Tlak paliva u coupe 16vt, pri odpojene podtlakove hadicce 2.5bar . Tato hodnota je na regulatoru i vyrazena.
    S pripojenou hadickou bude na volnobeh tlak cca 2bary.

    Takze 3.3bar je moc, pokud je to spravne namerena hodnota.
  • Tommy Angelo
    Phobe mám tlak tedkom měřený a mám ho 3,3barů je to ok ? nebo moc
  • PhoB
    U coupe 16vt, paklize jde motor vytocit jen do 4000ot. A v tom momente se nevypina palivo(jako u bezneho omezovace otacekú ale zapalovani(zacne strilet do vyfuku). Tak je to nouzovy rezim. Casto se to stava, kdyz je vadna lambdasonda. Urcite chybu ukaze diagnostika.

    Management kappy dost dobre neznam, je podobny spise systemu u coupe 20vt a tam, kdyz to vztahnu na lambdasondu, tak ji muzete odpojit a nic se nestane, ani kontrolka vstrikovani se nerozsviti.
  • Tommy Angelo
    to je skoro jako u mě :) já zase nedám na 4tisíce ot. :) tak že u mě se bude zkoušet kaťak dolů a asi vyměna motorové el. jinak sem ještě zkoušel tlak paliva ten mám 3.3bar tak že ok ale vypadá to na tu motorovou el.
  • AdaDC
    s tím katem to mě teď čeká taky, pujde ven místo něj jen imitace, začal moc pěkně cinkat a auto nejede jak by mělo, asi se vysypal,ucpal bo co, nevim, nebudu to řešit a pujde ven zmetek :P
  • Scoupe
    tlaky jsou ok, nevim proc by tyhle hodnoty mely byt spatne, kouknul bych se na katik jestli enni pricpanej, zkuste rozpojit vyfuk pred katem a vytocit to jestli to pujde, tahle zavade e celkem casta..
  • krosmen20VTPLUS
    tlaky jsou špatné......a viděl bych to na kroužky....ale i s těmahle tlakama když nafouká turbo motor pojede,problém bude v nějakém čidle.Mě se povedlo na jednom 16VT nezapojit MAP senzor,ale kappa ho nemá.mechanicky otevřete klapku sání na 100% ?Jak je na tom palivove fitr?
  • k20vt
    právěže ventilové vůle byly vpořádku, olej byl vždy Selenia 10w40, měněný každých 10tis. km, olej vždy kontrolován.
    Tlaky ve válcích byly teď měřeny a hodnoty jsou takové: 10,5 10,7 9,8 10,4

  • Luxor
    tomu moc nevěřím že by se vačka jentak sjela bezdůvodně... že by to nemazalo jen u jedné vačky? ... nebude spíše z nějakého důvodu na konkrétní vačku větší tlak, proto se sedře - problém v hlavě na systému ventilu... ?

    každopádně ať vačku hlídá, třeba ten motor ještě zachrání, já takové štěstí neměl, podíval jsem se až po cca 6tis kilometrech když už bylo pozdě :-(
  • k20vt
    Doporučil jsem ho okouknout po ujetí 1-2 tis. km, ale zatím se s autem najezdilo málo. Jako příčinu v servisu řekli, že u 16vt se občas vačka sjede a může za to vada materiálu z výroby. Samozřejmě se příčina dál neřešila. Já bych to spíš viděl jako problém s mazáním.... uvidíme, po nějaké době se dá víko ventilů pryč a podíváme se. Že by to byly kroužky se mě nechce věřit, ale možné je všechno....
  • Luxor
    kontroloval teď ten navařovaný palec na vačce jak vypadá? příčina proč to předtím sežralo palec se odstranila? Jako nechci strašit nebo tak :-) ale mě když to kdysi sežralo palce na výfuku tak to potom hned schytali kroužky-mimojiné...
    To se projevovalo tak, že motor nešel vytočit, neměl správný výkon ačkoliv turbo tlačilo to co mělo - od určitého tlaku už neměl vyšší tlak turba valný význam protože ho kroužky stejně propouštěli... hulit to začalo až x tisíc km po těhle prvotních příznacích...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Turbem to nebude, vytočí se i atmosféra.
    Bude to něco v elektrice-čidlo teploty vody...?
  • k20vt
    Kamarád má Kappu 16vt, je to uplně stejný motor jako v Coupé, jen má váhu vzduchu.
    Motor má tah, ale nic co by nadchlo. Měl by jezdit líp. Před časem byl sedřený jeden palec na výfukové vačce, ale navařil se nový a vše se zdá vpořádku. Na autě jsou nové rozvody, nastavené
    tak, jak mají být, nová lambda, zapalovací kabely, svíčky, snímač teploty vody, snímač teploty vzduchu v sání,vstřiky vyčištěny, komplet filtry včetně palivového, termostat, olej. Spotřeba oleje žádná, turbo nekouří a nevydává pazvuky.

    Problém:
    Omezovač má bát nastavený na 7000 ot. , ale víc jak 5500ot. motor nedá a to i na volnoběh.
    Zkoušel se měřit tlak turba přídavným budíkem. Tlak byl 1,2 baru a s růstem otáček klesal....a tak to má přece být.
    Odpojili jsme hadičku (elektromagnetického ventilu) co ovládá membránu u WG, ale auto jelo pořád stejně, i tlak turba byl stejný, bezezměn.


    Na co se zaměřit dál, když už se na motoru vyměnilo spoustu věcí za nové? Tak torchu nevím....vyndat turbo a zjistit jestli není WG pootevřený? Nebo je někde jiný problém, co nutí jednotku ubrat paliva
    a díky tomu to jede blbě? Díky moc za každou myšlenku.