výměna oleje po 18 měsících u 10W60?

  • sebo 1.8 16V
    Globálnom svete môže ten istý olej stat aj raz toľko len ma namiesto červenej farby ale žltú krabicu . Je určitá skupina firiem ktoré dodávajú kvalitne oleje a dá sa vybrať ak chce niekto 20k za cenu 10w60 je to na nom :) A žiaden relevantný dôkaz ktorý je lepši nie je
  • Ravel
    Luxor,
    nejde o to ušetřit, ale nevyhazovat zbytečně peníze za nápis na plechovce. Pokud jeden koncern dodává olej 10W-60 pod třemi různými značkami se specifikacemi API SL (Syntium Racer X1), SH (Sunoco SYNTURO RACING), SG (Selenia Racing) a zároveň ten s API SL patří prémiové značce koncernu, který si bez ohledu na cenu vybereš?
  • Luxor
    nj když si chce člověk pro sebe něco zdůvodnit proč někde ušetřil (i když 00 p.d), vždy si nějaké zdůvodnění vymyslí :-)

    to že u Racingu nechtěli platit recertifikaci na SL (pak by museli logicky navýšit cenu oleje) ještě neznamená, že je ten olej horší... tomu nevěřím že je třeba 10W40 20K (SL) pro využívaný 16VT/20VT motor lepší než Sel. Racing (kromě startů a loudavé jízdy)... Nalej si do turbíny 20K (nebo obdobný 10W40), jdi se projet na okruh 2x za sebou na 20-30minut a pak se podívej na budík oleje (pokud ještě v tu dobu motor bude funkční), tlak oleje sice není všechno, ale když není skoro žádný tak je zřejmé, že to pro mazání motoru fakt optimální nebude :-)

    to už mi spíš přijde zbytečné a kontraproduktivní lít do 1.8 10W60 olej pokud auto nedostává každý den vysloveně brutálně pod ocas (řazení v omezovači apod. :-))...
  • sebo 1.8 16V
    Ravel
    V princípe súhlasím neviem ci si tu nerozhneváš osobnosti ako ja :) K tej AR TS 16V sa priam "kázala" Selenia 10W60 podla mňa to bola chyba dosť poškodilo tomuto bez pochybu určite dobrému oleju za neadekvátnu cenu ale za značku sa platí. Ten motor sa zadrel z každým olejom takže sa to začalo hádzať aj na 10W60 uznávam neobjektívne .Ten kto jazdi na len "v lete" dá na jar nejakú 10w40 "mobil selenia,shell,valvoline" a určite nič nepokazí keď nechodí na okruhy
  • Ravel
    Podle návodu k obsluze pro FC 1,8 16V, 2,0 20V a 2,0 20VT je pro motory FC předepsaný olej minimální specifikace SAE 10W-40, ACEA A3, API SJ. Pro zimní období SAE 5W-30, ACEA A1, API SJ. Doporučení konkrétních olejů Selenia 20K a Selenia Performer má podle mého názoru stejnou váhu, jako doporučená náplň ostřikovačů Arexons.
    Podle údajů ze stránek Selenie (www.flitalia.it) má Selenia 20K hranici tekutosti -27°C. Jako rozumná mez dolní použitelnosti se obvykle uvádí teplota o cca. 10°C vyšší. Je tedy zřejmé, že v letošní zimně bylo použití Selenie 20K na hraně.
    Na výše uvedených stránkách Selenie není bohužel uvedeno doporučení pro FC. Nejblíže je Barchetta 1,8 16V, pro kterou je opět doporučena Selenia 20K.
    Zajímavé je, že Selenia Racing 10W-60 je doporučena zejména pro motory AR 2,0 TS 16V a provedení GTA. Pro ostatní motory AR (včetně ALFA 8C) není Selenia Racing 10W-60 jako doporučený olej uvedena.
    Zjednodušeně se dá říci, že klasifikace olejů podle SAE udává použitelnost oleje vzhledem k teplotám prostředí a příliš nevypovídá o vlasnostech oleje při velkém, zejména tepelném zatížení. Z tohoto hlediska je podle mého názoru nejdůležitější údaj viskozita HTHS 150°C, která charakterizuje sílu mazacího filmu při vysokém tepelném zatížení a střihu. Tento údaj jsem však bohužel pro Selenii Racing nikde nenašel, stejně jako specifikaci ACEA, podle které je možné minimální HTHS určit. Dále jsem pro Selenii Racing nenašel klasifikaci API, pouze na flczech je údaj API SG (pokud je to pravda, tak potěš pánbůh).
    Pro mne je velká autorita v oblasti maziv fa. ARAL. Ta pro FC doporučuje oleje 5W-40 nebo 10W-40.
    Vzhledem k výše uvedenému mi vychází pro FC jako optimální motorový olej SAE 5W-40, API SL a ACEA A3 (pozor ACEA A5 má sníženou HTHS). Další pro mne důležitý údaj je MB 229.3 nebo lepší.
    Na druhou stranu, pokud motor z nějakého důvodu olej 10W-60 vyžaduje (např. spotřeba oleje 1l na 1000 i méně km, nebo konstrukční problém jako AR TS 16V), tak mu olej 10W-60 neublíží. V tom případě bych ale doporučoval olej, který zaručuje API SL a ACEA A3, jako například oleje Syntium, Valvoline nebo i kontroverzní Ravenol.
  • sebo 1.8 16V
    ale je pravda do astmatika stačí 10W40 jasne ze kvalitná firma nemyslím predražená :)10W60 je hustejší na 1,8 za studena sa mu moc nechce som zvedavý na horúčavy tam by mal byt lepši
  • Hendrych
    ..jasně, při spotřebě litr/tisíc, není potřeba dávat do motoru olej za "bambilión"....tím myslím tu Selenii Abarth 10W-50.
  • sebo 1.8 16V
    Tak vymenené za Ravenol 10W60 postrehy zvuk "zleho" variatora nezmenenený Mazací tlak určite lepši ide na 2,5 keď je teplota okolo 100 predtým pri tej teplote okolo 1,5 .Ten 5 minútový preplach K2 je vlastne len olejové riedidlo za cenu 2,5eura vlastne by mal len lepšie vytiecť starý olej . Ale osobne ďalšia výmena bude návrat k 10W40 od mobilu 1
  • Johny
    su aj nejaké konretne skusenosti s tou Abarthkou? pre googlil som toho dost a na anglickom fcck sa tak dočítam akurat o motule 15w50, bude to asi fakt nový olej. cena je v pohode vychádza to o 10€ na liter viac čo sa dá predýchať. Len ma odrádza fakt že tam nieje nič spomenuté o norme pre fiat a to že nikde som sa reálne o tom oleji nič nedozvedel :-( ten motul 15w50 mi pride tak trochu prežitok napríklad ale možno sa mýlim.
  • amadeus69
    Tohle je fakt zábava sledovat :)))
  • sebo 1.8 16V
    SELENIA ABARTH 10W-50
    ta cena je ozaj sexi predstava ze by sa mi strácal 1L/1000km ufffffffffffffffff :)
  • Hendrych
    ...nevím, ale kdo chce skutečně auto trápit na okruzích nebo v jakýchkoliv dalších extrémních podmínkách by měl do motoru dávat SELENIA ABARTH 10W-50/pokud tedy chce zůstat u fy. SELENIA.../. Je to "nový" olej a není levný, ale kvalita tam bude...
  • sebo 1.8 16V
    tak to skúsim ja :) co je v dnešnej dobe lacnejšie ako FC? Nahrám ako sa zmení zvuk vadného variátora 10W40 na 10W60 možno vôbec ale prečistím to aj keď nemyslím ze by bol úplne motor zanesený
  • hurikán
    Me by to taky zajimalo... ma smysl delat vyplach motoru pred vymenou oleje? poradte prosim...
  • sebo 1.8 16V
    http://www.kinekus.sk/k2-motor-flush/produkty/deta il/0452047TE

    pred výmenou oleja naliať na prečistenie motora je veľká odvaha?
  • Johny
    Tak najazdiť 5000km na okruhu za rok to by bolo už iné kafíčko :-) Na okruh pojdem maximalne tak 2x za sezonu a to po 30minut, možno dám Ostru Luku a Šturec ale to su v podstate kratke kopce po 4 jazdy, slalomy to je tiež zaležitosť max 2minút po 4x a šprinty skôr asi tej spojke daju zabrať. Pozrite pokial niekto nenapíše konkretnu skusenosť s nejakým iným značkovým olejom že naozaj drží lepšie tlak tak tam pojde ta selenka to je jasné.
  • sebo 1.8 16V
    stým súhlasím chladenie oleja na FC nieje dimenzované na okruhy tam je skorej problém vtom ako že by nejaká kvalitná 10W60 nestíhala
  • Luxor
    2 Johny: Sel Rac. 10W60 taknějak stačí - ostré ježdění v provozu stíhá v pohodě, tam nic nehrozí, ale kolem těch 120-130st a víc na které se na okruhu dá dostat už začíná pomalu padat tlak - nevím ale který olej je na tom lépe... moc nekroužím tak to neřeším, ale najezdit takřka 5000km ročně na okruhu tak bych asi měl obavy... buď lepší olej nebo vyladit chlazení nebo ideálně obojí...
  • Hendrych
    "Ital" potřebuje především kvalitní olej a tak mu ho dávejte v závislosti na požadovaných jízdních výkonech, "měrou vrchovatou"...potom bude "sloužit" bez problémů a k radosti majitele.
  • sebo 1.8 16V
    Johny
    Je to čisto a čisto na tebe ako na tom odkaze nikto nikdy nerobil test na olej lebo by to stalo melóny a to ze niekto doporučuje seléniu je jasne U nás na slovensku každá Gorila doporučuje Pentu A ze nik veľké halo mala selenia kvôli zadretím alfam 1,8 a práve pre tento motor sa písalo nič iné len selenku lebo sa zadre a ten motor sa zadieral z akým koľ vek olejom. A na nože dôvod? Práve ze niektorý ľudia až preháňajú vyznám doporučenie výrobcu oleja "dodávateľské zmluvy" dodržať Špecifikácie oleja nie výrobcu
  • Johny
    a na poriadne jazdenie? ja na tom nalietam max 5000km za rok a ked už na tom niekam pojdem tak najskor na nejaký zraz (šprint), slalom, kopec sem tam a nejaké to BRNO alebo Slovakiaring, takže?
  • amadeus69
    Na svižné ježdění selenie racing 10w60 je to tu všude 100x!
  • krisz
    Nalij tam seleniu 10w60 a mas pokoj,selenia je hodne dobry olej,este nikto nepovedal nato nic spatneho,a do italca len seleniu :)...moj nazor :)
  • Johny
    Toto bude večná téma na boj. tiež potrebujem naliať nový olej a vrtulku mám GT2871R takže sračku nexcu, uvažujem o tej selenii racing 10W60 a na každom fore je to iba boj na nože čo je lepšie, niekde že mobil, inde castrol, motul :-( nikto normalne nenapíše toto je best toto lejte. 2-3 hoc aj 5€ hore dole na litry oleja, hlavne nech je dobrý, ale stale niesom rozhodnutý lebo normalnej odpovede sa človek nedočíta :-(
  • sebo 1.8 16V
    http://www.tuning.as/cz/motorove-oleje-jaky-olej-d o-auta/

    je to zaujímave hlavne ta cena testov a české a s týmto plne súhlasím
  • sebo 1.8 16V
    Ok tak sme zase urobili niekoho vola ibaže je globalizácia to značí kľudne môže byt výrobca napríklad u piatych "značiek" ten istý ale urážame sa tu ze by človek mal liať čo doporučuje výrobca :Olej v "Tesco Lidl Kanfland a spol" nekupujem do FC by som nelial nikdy nič iné 10W40 alebo 10W60 . A mimochodom vraj sa dá kúpiť z netu perfekta na selenka plnená v poľskú bez pôvodu :) ale drahá je jak Italská
  • _ACE_
    Když se tady jednou začas objeví téma oleje tak tak nechápu proč se řeší různý pokusy.Myslíte že výrobce doporučuje olej jen podle toho co mu nabídnou,myslím že motor je navržen na určitou specifikaci a konstruktér ví...
    Dává se na to záruka atd.Takže stručně serie:olej dle doporučení výrobce tečka.
    PS: v Lidlu maj taky dobrej,levnej olej.
  • Luxor
    určitě za sebem a spol nepojedu jen proto abych jim rval pixlu z ruky :-) Když mají dost peněz tak ať si tam lijí levný olej a nejlépe s výměnou po dvou a více letech :-)
  • amadeus69
    Radku já bych je nechal ať si to tam nalejou :)
    Olej je přece to nejlepší na čem se dá u italskýho auto ušetřit :)
  • sebo 1.8 16V
    nie len seleniu stáčajú ju panny medzi stehnami z nezrelých olív v splne mesiaca:) Je to synteticky olej charakterizovaný 10W60 jedno aj druhe a každý výrobca si tam prihodí aditivita podla svojho výskumu . Na alfách 1,8 sa tvrdo bazírovalo vraj na seleniu a zadierali sa aj pri najlepšej starostlivosti aj zo selenkou .A nemyslím ze by to bolo vadou oleja
  • Luxor
    takže jednu výměnu oleje to vydrží a po druhé výměně rychle prodat :-)))
  • Johny
    Ravenol som tiež predával, bral to aj chalan zo Zvolena na turbové coupe a bol spokojný ako mu drží tlak, bral ho potom opäť, potom coupe už predal, je to lacný dobrý olej, všade na obale aj www sa chvalia ake majú uspechy v Nemecku na závodoch Ford a citroen napr. Ale na nálepkách po obale je kopa azbuky :-) báť sa toho netreba.
  • sebo 1.8 16V
    Zase to nie je z "tesca" Ravenol vraj plnia normálne Citroën a Ford . Dám potom vedieť postrehy
  • Alejandro
    no ten Ravenol dle specifikace je stejný jak Selenia nebo Castrol...snad by si netroufly uvést nepravdivou specifikaci ne?
  • Luxor
    http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815& t=803075

    všude je to stejný

    :-)))
  • sebo 1.8 16V
    ZdenysM.L
    u nás je fabia už drahšia ako FC:)
  • sebo 1.8 16V
    Niekto tu spomínal ze minie 1L/1000km oleja takže myslím že potom sú tie selenkove počty iné.ja osobne tam toho nemusím moc doliať približne 0,5 litra na 10 000km . Ja si tam kľudne nalejem aj seleniu aby som mohol postupne porovnať. Ak sú značkové 10W60 oleje porovnateľne ja si vyberiem lacnejší .Ravenol by mal byt nemecky olej vraj testovaný Citroёn FORD ale tu ide o dodávateľské zmluvy ak je seselnia dodávateľom fiata bude presadzovaná .Tým nechcem povedať ze je zla myslím ze porovnateľná podla značenia
  • ZdenysM.L.
    Může mi někdo vysvětlit proč dávat jinej olej než selénii 10w60? Pro 300kč na 5 litrech??????To chcete být za pokusný králíky?Když nemáš na oves nepořizuj si koně!!!!!Kup si Fabii:-))
  • sebo 1.8 16V
    tak ten Ravenol na Jar nalejem ja no
  • Alejandro
    čau, to by mě taky zajímalo jestli někdo jezdí na ten Ravenol a vpoho, cena dobrá, za 5l 750 asi: http://www.najlacnejsieoleje.com/eshop/motorove-ol eje/oleje-7/ravenol-rss-10w-60-5l-136.html
    Jinak Sunoco je ještě dražší než Valvoline i Castrol a nikdy jsem neslyšel, že by to mělo nějaké více kvalitní vlastnosti
  • Luxor
    že máte nervy na tyhle experimenty :-) na co takovýhle extra super oleje potřebujete do těch 1.8ček? To se Vám to na hřeje jak turbína? nebo nechápu... u turba na běžný polítání celkem stačí ta Selenia 10W60, málokdy se dostanu na teplotu kdy už olej nezvládá... Na okruhu tak druhou jízdu za sebou je vidět, že by to fakt chtělo něco lepšího - nebo druhá lepší možnost vytunit oil chladič a pak bude stačit i ta Sel. 10W60... Ale u 1.8 se snad tohle řešit nemusí a Sel10W60 má ještě rezervu ne? nebo dostanete teplotu u těch maloobjemových atmosfér nad 120-130 stupňů kdy to olej už optimálně nedává?
  • sebo 1.8 16V
    http://www.najlacnejsieoleje.com/eshop/motorove-ol eje/oleje-7/ravenol-rss-10w-60-5l-136.html
    tento zázrak niekto skúsil??
  • Ravel
    Alejandro,
    pokud hledáš kvalitní olej 10W-60 za rozumnou cenu, který Ti nebude líto měnit po jednom roce, tak se podívej na Sunoco SYNTURO RACING 10W-60 (5L za cca. 1100,-Kč) nebo Syntium Racer X1 10W-60 (4L za cca. 900,-Kč). Sunoco je minimálně stejně kvalitní jako Selenia, Syntium je špička.
  • LWQ
    Ufff, jeste ze tak nejezdim a kdyz uz by motor mel zustat studnej (jelo se kratkou trasu), tak se na to vybodnu a jdu pesky ci MHD ... Typicky do prace ... :-)
  • ZdenysM.L.
    Převzato z fora Alfa:

    Jenže spousta lidí si naivně myslí, že olej je od procesu spalování nějak naprosto izolovaná substance, která během pobytu ve vaně nemění chemické složení a maximálně se spotřebovává---a to je krutej omyl..

    ..NOx, kyselina octová, sírová, saze, popelové zbytky vodní pára atd.kysličník uhličitý, i uhelnatý..atd..včetně přechodových uhlovodíků z reakcí../benzín i nafta jsou směsi mnoha desítek různých uhlovodíků s různými reakčními přechodovými stavy při oxidaci/. to všechno vzniká při hoření--teda oxidaci- ve válci a je to nevyhnutelně i v oleji a je to v reaktivním smyslu i příčina chemické změny složení oleje...

    Ester oleje jsou /v případě racing 10W-60/ na přetáčení sakra choulostivé.. a výrobce nedoporučuje ani v ustáleném provozu víc než 10tis..



    Tohle radši přehodím celý ..takhle to prostě je, a to máme ve vaně často racing náplň,
    protože to ke všemu studený dostane ještě "čočku" jako --Alfa..ku.va ne :-)

    [i]Ing.Černý-VŠCHT...

    Studené starty
    Studené starty jsou kromě problémů s mazáním i velmi problematické vzhledem k růstu kyselosti motorových olejů. Co špatného se děje s motorovým olejem při studeném startu? Představme si následující případ. Motor je vychladnutý po celonočním stání a my chceme jet ráno 5 km do zaměstnání. Za tak krátkou cestu se motor neprohřeje a po celou dobu pracuje v režimu studeného chodu. Po nastartování motoru jsou ve válci horké spaliny a studený motor se studeným olejem. To by nebyl takový problém, kdyby nedocházelo k profukování části spalin přes pístní kroužky do klikové skříně. To je normální děj, protože spalovací prostor nelze dokonale utěsnit a k pronikání určité části spalin do klikové skříně dochází vždy a za všech okolností. V chladné klikové skříni se studeným motorovým olejem jsou teď horké spaliny, které obsahují všechny kyselé látky viz předešlé. Pokud se tyto kyselé látky dostanou do styku s chladnými stěnami olejové vany či se studeným olejem, dojde k jejich kondenzaci v oleji či na stěnách vany. Ze stěn se tyto kyselé látky později spláchnou do oleje. V chladném motorovém oleji se tak hromadí škodlivé kyselé zplodiny nedokonalého spalování paliva a kyseliny vznikající z oxidů dusíku a vodních par. Díky těmto pochodům velmi rychle roste kyselost oleje. Samozřejmě že k podobným procesům dochází i za provozní teploty motoru, ale rozsah těchto dějů je potom mnohem menší.
    Pokračujme však v našem příběhu dál. Dojeli jsme 5 km do zaměstnání, zaparkujeme automobil a co se alespoň trochu ohřálo, zase vychladne. Odpoledne jedeme zase 5 km domů a všechno se opakuje, opět se studeným motorem. Doma automobil zaparkujeme a za hodinu zjistíme, že musíme ještě dojet na nákup, do čistírny, odvézt někam děti, navštívit babičku atd. Takto za jeden den můžeme najet 10 až 50 km se studeným motorem.....
    [/i
  • ZdenysM.L.
    Pro nedočkavce:-))
    Všeobecný popis:

    RACING 10W-60
    Agip Racing 10W-60 je plne syntetický motorový olej nejnovejší generace na bázi PAO+Ester, urcený speciálne
    pro vysokovýkonné benzínové motory se sportovním použitím prípadne dalším nejvyšším
    zatížením motoru.
    Fyzikální vlastnosti :

    SAE 10W-60
    Viskosita pri 100°C mm²/s 24
    Viskosita pri 40°C mm²/s 160
    Viskositní index 177
    Bod vzplanutí °C 220
    Bod tuhnutí °C -36
    Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
    Vlastnosti:
     Syntetické základové oleje tvorí stabilní vysokovýkonný mazací film, který poskytuje
    zajištené mazání také poté, když byl motor po nejakou dobu ponechán v klidu-/ester/. Tento film
    tímto zajištuje lehký start a redukuje opotrebení studeného startování, také za velmi
    obtížných podmínek.
     Tepelne stabilní syntetický základový olej má extrémne nízké sklony k tvorbe páry a vede
    tak k nejnižší bezpodmínecné spotrebe oleje.
     Výborne otestovaná strihová stabilita je zárukou pro viskozitní stabilitu (Stay in Grade)
    motorového oleje také pri delším používání za extrémních podmínek.
     Vyvážená speciální formulace poskytuje nejvyšší výkonové schopnosti co se týká
    detergentne-dispersantních vlastností, ochrany proti korozi, zabráneníí tvorby peny,
    oxidacní stability a ochrany proti opotrebení.
    Použití:
    doporučení výrobce:
    Agip Racing 10W-60 je speciálne doporucen pro znacku Alfa Romeo.
    Spezifikace:
    API SL (CCMC G 5, PD 2)

    doporučení ALFA ROMEO:
    Agip Racing 10W-60 je doporučen automobilkou Alfa Romeo k využití v modelech AR166 všech benzínových verzí a modelu AR156 GTA a doporučen pro AR 156 JTS .
    API SL ,CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
  • ZdenysM.L.
    10W40 normální ježdění .10w60 ostřejší ježdění i k max hranici .Výměna u obou do 10 000km nebo rok.Selénia.Ušetřit na oleji 300-500kč nebo dělat GO motoru?
  • sebo 1.8 16V
    mno olej je tu vždy na "nože" :)
  • ZdenysM.L.
    U sousedů k otázce olejů .Alfa
    http://forum.alfisti.cz/viewtopic.php?f=19&t=2 197&start=180
  • Alejandro
    pánové, založil jsem tohle téma, abych zjistil po kolika měsících je nutné měnit olej v coupe a ne abychom se hádali, která značka je nejlepší. Selenia i Castrol 10W60 plná syntetika je určitě TOP. Castrol 10W60 jezdí třeba Otakar Krámský vícenásobný mistr Evropy v závodech do vrchu. Docela žasnu nad tím jak minerální olej 15W50 nebo polosyntetika 10W50 může být lepší než 10W60 plná syntetika. Možná tak na jeden závod a ven s tím...
  • sebo 1.8 16V
    Keď dožije čo mam ja tiež chcem skúsiť mobil 1 porovnať ten rozdiel farby či to naozaj čisti. Na Mobil som ešte nečítal žiaden zlý príspevok
  • amadeus69
    Psal jsem to dole 10w60 od selenie je dobrá volbá a většině z nás v pohodě stačí, ale prostě má své slabiny.
    Na ostré jízdy po okruhu jsou za podobnou cenu i lepší volby třeba Mobil1.
  • sebo 1.8 16V
    ZdenysM.L
    Ja žiadne súdy nevynášam a test aby niekto oficiálne a spravodlivo testoval oleje by stal okolo milióna tu cenu som nezapotil ja ale motto redakcie . Každý olej je určený na nejaké podmienky a ty splna to je všetko dokonalý olej na všetky podmienky neexistuje
  • ZdenysM.L.
    Všem co se chtějí dozvědět více o olejích doporučuju oleje.cz .Sebo: počítaj si pak vynášej soudy.Hezký den všem.
  • sebo 1.8 16V
    chcel som len napísať že univerzálny najlepší olej nie je :)
  • Warhol
    v F1 se olej predhrejva externe
  • Alejandro
    10W funguje bezpečně do -23 pod nulou
  • sebo 1.8 16V
    krisz
    podla mňa niečo také ako najlepší olej existuje Ak bude ojej pre F1 nebude najlepší pri - 20 .Osobne si myslím že 10W60 je dobra v horúcom lete a ešte keď tomu človek nakladá ale nemyslím že ma lepšie vlastnosti pri studenom štarte pri -20 .Skorej ide o to si vybrať kvalitný olej za rozumnú cenu
  • krisz
    Nechcem pocut,ze je lepsi oleja ako selenia 10W60!!!Lebo hned ten lepsi budem pouzivat :DDD
  • LWQ
    No ja mam Fusch 10w40 a maze to dle palubky uplne v pohode :-D
  • Warhol
    motul le mans, ale v zime nejezdete jak bude zima
  • Hendrych
    Selenia má "TOP model" ABARTH 10W-50. Je drahý a určitě bude i dobrý, zda ho tam dávat nebo ne, je otázkou reálného využití v praxi...
  • Honza
    no hlavně mobil, agip a selenia jsou oleje dělaný na o mnoho kvalitnější esterový bázi, oproti třeba castrolu, kterej se nechá nazývat synťák a je to "obyč minerál"
  • amadeus69
    Alejandro: Na takové větší řádění je mnohem lepší racingovej olej od Mobilu tuším 15w50 (jistej si teď nejsem, musel bych se podívat). Někdo tu na něm jezdí okruhy možná by ti k tomu řekl víc.

    Vím že má kromě jiného mnohem menší pěnivost, která dokáže motor po pár drsných kolech poslat do kytek :)
  • Innocento
    Termín "plná syntetika" nemá vůbec nic společnýho s mírou kvality oleje nebo jeho viskozitníma vlastnostma. Může tak už bejt označenej dokonce i minerální olej. Navíc plná syntetika neexistuje.
  • Alejandro
    amadeus: a jaké kvalitnější oleje jsou než plná syntetiky 10w60? bylo mi řečeno, že už se nic lepšího neprodává...Budu měnit po těch 18ti měsících jak udáva origo manuál Fiat a nebo po průběhu kilometrového intervalu 10000 km.
  • amadeus69
    Myslím že nemá cenu moc laborovat bylo tu toho napsáno mnoho, Selenií ani Valvolinem nic nezkazíš a s 10w60 se dá jezdit i dost ostře bez větších problémů ;)

    Pokud tomu chceš dávat častěji pořádně na okruhu tak jsou samozřejmě i mnohem lepší oleje za +- podobnou cenu, ale to je zase jiná kapitola :)
  • krisz
    Ja viem,citat vie kazdy ale ja mam aj trosku skusenosti :DD A moje skusenosti:Selenia je hodne dobry olej :)))
  • ZdenysM.L.
    krisz: najdi si na oleje.cz technické listy k těm olejům a porovnej je.10W60 neoznačuje kvalitu oleje!!!
  • krisz
    Tak ja uz neviem :DDD a preco je teplota oleja vissia ako u selenii? Uz som tam najazdil 50000km na turbomotor odkedy je moje,tak uz trosku viem o com rozpravam...A fakt doteraz tak vydno ze selenia je lepsia..
  • amadeus69
    krisz: protože může že ten Castrol, nebo Valovoline lépe rozpouštět nečistoty a tak jsou po pár set km černý jak bota.

    Jinak mám taky Selenii 10w60 teď cca 4tis. km ale jako med teda není :)

    Víc než barva oleje ti napoví pohled do motoru.
  • krisz
    Dobre mozno mas pravdu,ale vysvetlys mi preco vzdycky selenia ma farbu ako med po 10000km?a castrol a valvoline ne?a preco je tlak oleja je vyssia o cca. 0.3bar?ja jazdim len v meste s coupeckom,raz za 3mesiace jazdim dlhsiu cestu...v lete ked je vonku cca.30C,a jazdim v meste tak hodinu,zo seleniou teplota oleja je cca 85-90C,a s valvolinou(castrol) 100az 105C,preco?Mozno som blbec :DD ale ja tie malickosti sledujem :)))
  • ZdenysM.L.
    Krisz: podívej se na oleje.cz a přečti si něco o olejích v motorech.To ,že vyleješ z motoru po cca 10 000km černej olej není na závadu.Olej má mít i čistící vlastnosti.Měl by jsi při výměně oleje udělat test starýho oleje a podle toho se pozná stav motoru a jeho zatěžování.Podle testu starého oleje by se měl přispůsobit interval výměny oleje.
  • krisz
    Ja som mal castrol edge 10w60,ten valvoline 10W60 a potom som dal seleniu 10w60 a selenia je lepsia kazdopadne,tlak oleja o trosku viac nez u valvoline ale castrol,a ked tam najazdim 10000km,tak olej valvoline a castrol je uplne cierny,a selenia ma farbu ako med po 10000km,mozem len doporucit :)
  • sebo 1.8 16V
    Ono je strašne malo výrobcov oleja ale nespočetne množstvo pod čim sú predávané. Kľudne je možne ze ten istý olej ako selenia len pod iným názvom je predávaná za polovicu ceny :)
  • Honza
    ono nejen selenie, ale i ostatní značky...
    já nakupuju mobil 1 za nákupní cenu od p. Albrechta, kde je jistota, že to není žádnej polák, nebo něco jinýho v obalu mobil....co člověk sežene běžně na netu...
  • K0K1N 20VT
    jestli selenii plní něčím jiným z polska nevím ale jestli jo,tak ten kdo ji prodává dráž,tak jen proto,že ji koupil v polsku a tady na tom chce jen víc vydělat,tím chci říct,že je úplně jedno kde olej koupíš. Já objednávám jen přes internet a v poho.
  • sebo 1.8 16V
    By som chcel mat aby mi bolo jedno že zaplatím o niečo viac aj keď to bude náhodou poľské "zboží" Ale osobne si myslím že je to ako zo všetkým v dnešnom globalizačnom svete . V jednej fabrike sa to vyrába a plni sa to do rôznych "nálepiek"
  • amadeus69
    Hlavně se obloukem vyhni těm Selleniím za super cenu co jsou na těch E-Shopech, ve většině případů je to šunt z polska. Doporučuji koupit od někoho tady z klubu ať máš jistotu že kupuješ originál :)
  • Elkar
    No já jsem s Valvoline spokojenej, jen se tady Xkrát diskutovalo a vyplynulo mi z toho že nic nezkazím, když tam dám značku co je předepsaná. Jestli mě ten olej bude stát o pár stovek víc, to je mi jedno.
  • kisik
    Při prví výměně jsem dával Valvoline 10W60 Racing ,potom jsem se nechal vyhukat ,že tam zásadně patří Selenia 10W60 Racing ,ale ta u mě maže o kousínek hůř než Valvoline (podle palubky) .
  • sebo 1.8 16V
    podla výrobcov synteticky je už plne porovnateľný ono je to asi o obľube značky a ochote si za meno priplatiť aj keď veľmi otáznej "nadhodnote"
  • POL 20VT
    na ceny se nedívejte :-) to sem sem dal jen kvůli popisům !
  • POL 20VT
    nebo: http://speedpro.cz/akce-valvoline-racing-10w60-5li tru-oleje-p-4804.html

  • POL 20VT
    např. valvouš10/60 je polo, selenka 10/60je plno, stačí jen číst? :-)
    http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1283
  • Alejandro
    a důvod proč ne valvoline? Selenia je asi polosynetika že? nebo plná syntetika?
  • sebo 1.8 16V
    potom napíš postreh ci je to iné na zvuku a tlaku oleja
  • Elkar
    Měnil jsem 27.3.2010 olej a brzdovku. To už je asi na čase co? I když jsem najel asi jen necelých 6 000 km.

    ale tentokrát dám Selnii místo Valvoline.

    :(
  • Jan Paukovic20VT
    Jo je zevnitr jak po prvnim zaliti.
  • sebo 1.8 16V
    to za tých 2000 km za rok ani nedolievaš olej a hneť ho vyleješ to musíš mat čistý motor zvnútra
  • Jan Paukovic20VT
    Moje poctiva vymena spociva vtom ze jsem s coupe najel tet 11tis a olej us jsem menil 5X no auto us mam 6 let.
  • Warhol
    castrol je levnejsi nez selenka, pouzivejte motul
  • Honza
    s technikem od castrolu bych ukončil konverzaci a přešel na jinou značku.. castrol je předražený šajze..

  • Alejandro
    honzo: já teda vypustím u ruzných motoru vždy černý hnus a to už i po 2000 km na motorce:) tajímavé je, že vždy když nalévám nový olej tak má takovou hezkou barvu
    Mluvil jsem ted ys technikem od Castrolu a doporučují striktně držet výměné intervaly od výrovce, což je v mém návodu 18 měsíců. Zajímavostí je Lancia delta Integrale kde je výměnný interval pouhých 6 měsíců:)
    O víkendu jdu měnit, jsem zrovna v 19 měsíci, tak abych to nepřešvih......
  • Honza
    olejovej kal... ono koukni jak olej vypadá v motoru co olej nežere a jak vypadá olej z motoru co olej žere

    u stila vydrží čistej olej pár set km a pak je jedno jako moc dolejvám, při vypouštění vypustím černej hnus...


    , třeba z alfy, vypouštím olej podobný barvy jako sme tam lalil... tudíš úsady, kla a degradace spalinama minimální..
  • Alejandro
    no filtr je mi jasný že se musí vyměnit po roce, ale jde mi o to, jestli to není zbytečný měnit olejovou náplně když jsem během posledního roku dolil asi 10 litrů oleje...doufám, že tu není nějaký ekolog:)
    Vím, že ta spotřeba oleje není dobrá, ale furt je levnější dolévat olej než repasovat turbo, případně GO motoru...
  • Innocento
    To už se dostáváš někam, kde tě za chvíli někdo sjede, proč je problém to po roce vypustit (už jenom kvůli filtru) a nalejt novej :-)
  • Alejandro
    tak dnes jsem si byl koupit nový olej Castrol Edge 10W60 a řekli mi, že je OK měnit po 7000-10000 km nebo po intervalu 2 let. Jinak ten olej 10w60 dost vychválili, prý snižuje i výrazně spotřebu oleje oproti 10w40. Taky jsem se dozvěděl zajímavou novinku, že novější auta jako Mercedesy mají na palubovce signalizaci opotřebení oleje, které znázornuje zeleno,oranžovo červenýma čtverečkama nutnost vyměnit olej, prý to pozná podle zatížení oleje když se zvýší jeho hustota a tak se blíží ke konci životnosti,čidlo je někde ve vaně...Nemá někdo přístup k tomuto systému?:)
  • Innocento
    Když mi chcalo turbo, tak jsem do motoru vylil i třílitrovej kanystr oleje za 100km, abych udržel hladinu mezi ryskama. Po výměně turba minimální spotřeba oleje (netřeba dolití mezi výměnami).
  • amadeus69
    Přes litr oleje na 500km mi příjde spíš jako problém v motoru než na turbu, nebo oboje dohromady.
  • Alejandro
    ahoj Honzo, díky za příspěvěk. Velká spotřeba oleje to je pro mě litr a více na 500 km
  • Honza
    km, nebo časovej úsek- prostě to co nastane dřív.. pokud najedeš 10tkm za půl roku, tak měnit po 10tkm, pokud to nenajedeš ani za 5let tak měnit po tom roce-dvou...

    2) co si představuješ pojem velká spotřeba oleje? definuj to...

    litr na 500km je dost, to mam na stilu, kde je průser v bloku..olej dolejvám,ale dodržuju výměnnej interval jak filtru tak náplně... on se totiž vypláchne ten kal..
  • amadeus69
    Měnil bych to po tom roce, nějakej měsíc navíc tomu neublíží pokud se k motoru chováš slušně, ale dva roky je moc!

    Problém je že ten olej díky tomu turbu rychle degraduje a i když dolejváš po litrech nezapomeň že olejový filtr máš furt stejný (po dvou letech bych ho nechtěl vidět).
  • Alejandro
    ahoj
    Chtěl bych se zeptat, po kolika měsících měnite olej? Je mi jasný kolometrový interval zhruba 10000 km, město a zima 7000 km. Včera jsem otevřel origo manuál od svého 20VT a tam jsem se dočetl, že třeba měnit bud po 10000 km nebo po 18 ti měsících...Zároven jsem si vyjel tabulky od Texaco, a tam píšou zase měnit už po 12 měsících. No a v servisu mi řekli, že 2 roky jsou OK. Momentálně mám najeto asi 6000 km a blížím se k dvou letům bez výměny oleje, ale pravidelně dolévám litr na 500 km, asi kvuli turbu odcházejícímu. Tím pádem mám uš olej skoro vyměněný:) Používám Valvoline 10W60.
    Jsem si myslel, že důležitý je ten kilometrový interval. Je třeba počítat i měsíce jak dlouho je olej uvnitř? Původně jsem měl v plánu měnit olej po ujetí 7000-10000 km, ale ted nevím.

    2) když je velká spotřeba oleje, je možný vyměnit jen filtr místo celé olejové náplně? A starý případně rozříznout a zkontrolovat kvuli bordelu...