Neoptimální směs - Coupe 16VT

  • Lutor
    nízký tlak paliva -čerpadlo paliva nebo filtr
  • Denis 1,9 JTD:(
    lambdu to má jen jednu.
    ještě bys mohl zkusit pootočit tím válečkem, co je na výfukové vačce a vede z něho 3-pinový kablík. Ale naznač si starou polohu, kdyby to nepomohlo. Ono kdyby to bylo hodně blbě nastavené, tak to může dávat špatný předstih. Ale tam bude spíš problém okolo paliva než okolo zapalování.
  • Denny
    Lambda sondu jsem již odpojit zkoušel, ale na běh motoru to nemělo téměř žádný vliv, maximálně tak o trochu méně stabilní otáčky a větší dým z výfuku..:) Na 16VT je jen jedna Lambda, nebo ještě za katalizátorem? Díky.

    Zkusím odpojit baterii přes noc, snad se jednotka resetuje a pak to zkusím pořádně protáhnout a uvidí se. Čím je motor více ohřátý, tím je to lepší, ale není to ještě ono, tak snad...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Zkus ještě odpojit lambdu, co to udělá. Ta by mohla způsobovat vadnou směs.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Jaký EGR? 16VT nemá EGR, to si nechte na pseudovýkonné zelené auta, do kupéčka tyhle nesmysly necpěte:)
    závada v paměti závad v ŘJ je jen informativní hodnota, jako kdyby sis napsal do notýsku: "Jednoho dne se vyskytla tahle závada a pak zmizela." Což je sice pěkná informace, ale už ti nic neříká o stavu motoru, co se stalo, čím to bylo způsobeno. Paměť závad je jen malá pomůcka pro lidi v servise, není to všelék. Pokud už závada není aktivní, stačí resetovat jednotku(odpojit na pár minut od baterky-někteří doporučují přes noc)
  • Warhol
    mohl, ale pokud se ti objevi zavada i po hledej zas....
  • Denny
    Vůz jsem zakoupil již s touto závadou. Čidlo teploty chladící kapaliny a čidlo teploty nasávaného vzduchu jsem měřil multimetrem a hodnoty odpovídali číslum v tabulkách které udává výrobce. Svíčky a kabely jsou OK. Proč myslíš že bych měl EGR ventil zaslepit?

    Vstřikování mi po nastartování nesvítí, pokuď jsem vyměnil MAP senzor, ale závada je stále načtena v řídící jednotce, reset závad by mohl pomoct ne?
  • Warhol
    skus ten egr zaslepit,pul baru tlak oleje? tak az se ti to potka tak budes vedet ze to neni dobry
  • Denis 1,9 JTD:(
    Kdy se porucha začala projevovat? Po nějaké opravě? Jak to jelo před poruchou? Jak víš že ty dvě čidla jsou dobré? Mi jel motor v nouzáku a bylo to způsobené čidlem teploty vody. Takové blbosti jaklo svíčky a kabely jsi doufám kontroloval...
  • Denis 1,9 JTD:(
    tlak turba? 3 bary? To se asi pleteš a myslíš tlak oleje. Myslíš tlakoměr, co je sériově na přístrojovce? 3 bary na volnoběh při studeném motoru je oukej, 0,5 baru je moc málo.
    A být tebou tak zajedu na diagnostiku, tam ti přečtou, co je tam za závady. Vymazání paměti závad není řešení problému, a pokud už je závada odstraněna, tak ti vstřikování přestane svítit samo.
  • Denny
    Zdravim všechny, mám menší problém s mým Coupé 16VT. Problém je v tom, že motor chytne jen po odpojení hadičky od sání k MAP senzoru (čidlo absolutního tlaku). Když nechám hadičku normálně zapojenou, jen těžko chytne a za 1-2 vteřinky zhasne a plynem se chcípnutí zabránit nedá ať děláte co děláte. Bez připojení hadičky k MAP senzoru motor normálně chytne a i drží otáčky ale jede na nouzový režim. MAP senzor jsem tedy ted zakoupil nový a napájení MAP senzoru jsem měřil a je v pořádku. Po zahřátí motoru je teď možno hadičku zapojit, což se starým MAPem možné nebylo, ale motor se začne trochu kuckat a po přidání plynu střílí (nevím jestli do sání, nebo do výfuku, ale z výfuku jdou saze, takže spíš ten výfuk). Čidla teploty nasávaného vzduchu i teploty chladící kapaliny jsou v pořádku. Dříve ukazoval budík tlaku turba na přístrojové desce skoro 3 bary na volnoběh, což je samozdřejmně nesmysl, teď se to trochu zmírnilo,. ukazuje okolo 0.5-ti barů na volnoběh. Možná bude potřeba provést vymazání paměti závad, nevíte jestli to jde nějak i bez diagnostiky? Díky moc za pomoc.