termostat na FC 1.8

  • sebo 1.8 16V
    a keď je horúca môže hladina klesnúť ? lebo keď od točím ten plniaci otvor tak je tam natlakovaný vzduch a hladina vyskočí potom na max Je to OK? nemal by ten tlak vypustiť ten ventil cez tu hadičku?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    hladinu vody máš mít na max když je studená...
  • sebo 1.8 16V
    Nárast hladiny chladiacej tekutiny v expanznej nádobe po zahriatí motora je OK ?alebo znak nezavzdušnia okruhu? keď je to studene je hladina pri min a keď ma 95 tak na ryskách max.Dik
  • sebo 1.8 16V
    ako vypustím vodu aj z kúrenia?Čistil som okruh a vypustil na spodku chladiča ale nejaký 1 liter ešte ostáva v okruhu a my znova zasviní tu vodu.Dik
  • von Raven
    no vidis
    zapni topeni a nech to startle nebo to projed a kdyz to bude vevnitr hrat tak odvzdusneni resit nemusis, jen se podivej at mas dost vody v nadobce az se vratis
  • sebo 1.8 16V
    Hadica vymenená nové spony zatiaľ netečie .Odvzdušňuje sa to vlastne vtedy keď je otvorený termostat ?
  • sebo 1.8 16V
    Ja som to ešte nechytal keď začalo klapať tak som zobral do servisu nech to pozrú a keď to zaťahoval začalo to viac kvapkať a tvrdil že ten plast bude prasknutý a že si to mam dať reklamovať čo je hlúposť by mi to nikde neuznali tak to opravím mam aj druhu hadicu aj nove spony sú širšie tak keď bude teplejšie vymením .A hľadám novy servis:(
  • von Raven
    ja si myslim, ze to bude spis v hadici, taky se mi jednou podarilo ji tolikrat stahnout a povolit az mi to jeden okraj te stahovaci pasky riznul a schovalo se to pod ni, ale ze bys tim stahnutim krupnul trubku se mi nezda, to driv strhnes zavit na te pasce
  • sebo 1.8 16V
    Mno po dotiahnutí tečie ešte viac "servisak" čo to menil "vraj bude vadný " termostat že mi tam kľudne prehodia starý a ten novy že si mam dat reklamovať tak od vtedy si haldám INY servis Keď sa otepli tak to odpojím a pozriem kade to teče a vymením tu hadicu aj spony
  • von Raven
    tak dotahnu svorku kolem hadice :D nebo se podivej jestli ji to neprocvaklo a neni riznuta kolem sponky jinak si nemyslim ze by ta mala trubka mohla prasknout
  • sebo 1.8 16V
    Mne to tečie medzi tým plastom a hadicou a ne zo závitu na hliníku ešte som to dole nedal ochladilo sa .Odsotím potom či náhodou nepraskol ten plast inak mam aj takú "gumenú" hmotu také lepidlo takže dúfam že sa podari
  • von Raven
    urcite je zalepena, ale jestli to prosakuje tak zas tak pevne drzet nemuze, zkus to rozhybat otacenim vlevo vpravo treba povoli, tez jsem to mel zarvane
  • sebo 1.8 16V
    Veru tak ale buď zalepená alebo neviem ale povoliť nejde
  • von Raven
    tak jestli je to ta na tom obrazku tak ta ma dole sestihranou matici, takze to je stopro na zasroubovani
  • sebo 1.8 16V
    Mno ja práve už mam vymenený to je Behr čo tečie vymením tu hadicu môže mat nejakých 40cm mam také široké spony hadicu semperit do 130C A mne to netečie to medzi plastom a hliníkom Tebe ta tenká hadička išla vyšraubovať von z hliníkovej časti?Mne sa zdá že to nejde povoliť
  • von Raven
    jo i na tenke nevim uz ktere ale sla vysroubovat ven, narvat tam lepidlo a zas zasroubovat, to bylo to nejmensi
    vetsi problem byla ta nejvetsi, tam to je cele hlinik v hliniku s mezitesnenim
    to sem vyresil v nervach kladivkem :D sklepal sem to tak, ze sem s tim uz nehnul, pak sem koupil dvouslozkove lepidlo na hlinik, popatlal, pretahl latkou kera to nasakla, zas popatlal a dalsi vrstvu, nechal zatuhnout a dalsi vrstvu :D
    kula jak cyp, ale funguje
    tak sem se trapil s vernetem :D ale mam tu starou verzi co teplota chodi spravne, ty nove sou rovnou na vyhoz kdyz je behr i s cidlem za 1000
  • sebo 1.8 16V
    von Raven
    To prekapavanie ti robilo na na tej tenkej hadici? dám foto .Tuším som som mal počkať na jar a meniť si to sam .
  • Milda
    tak termostat drží teplotu cca +/- 90 dle budíku, tak pohoda a dle diagnostiky by měl budík měřit správně
  • von Raven
    jj tam kde vam k termostatu nedaji tesneni tam vas ojebavaji, ale ze by k tomu davali i cidlo v sade to slysim poprve... asi dobrek voddil
    u tech stahovacich sponek to je porod, hlavne musis davat bacha at nerves moc za ty hadice a trubky pac nekteri vyrobci maji meke hliniky a blbe tesneni vevnitr a zacne prokapavat mezi masem
  • Milda
    jjj ty šrouby šli taky pěkně blbě povolit, ale naštěstí se povedlo.
  • sebo 1.8 16V
    práve preto som to nechcel meniť sam preto tých 20Euro v servise 11 ročné veci demontovať bez poškodenia nič moc
  • Milda
    psal jsem jim, žeto chcu včetně těsnění a na prodejně mně řekli, že je to už v tom a že to sedět musí, jelikož na r.v je pouze jeden termostat. Po otevření krabice, na které bylonapsané BEHR, tak na mě vykouklo namontované čidlo v termostatu a těsnění taktéž. S čidlem jsem nepočítal, chtěl jsem tam dat původné, ale když už tam bylo:-)
    Jinak to mjauto.cz jak již jsem psal níž má BEHR v nabídce, ale není tam cena, tak proto je nutné jim napsat email. Ještě jsem to neprojížděl, zkoušel pouze na volnoběh. Za chvilku to pudu projet, tak uvidím:-)
    Ale ty těsnící kroužkymi daly docela záběr, dva jsem zničil a nahradil kroužky se šroubem.
  • sebo 1.8 16V
    mno tak to mas super cenu aj čidlama Je to aj BEHR? myslim pvodny Mne dosiel z EBAY bez čidiel
  • von Raven
    kura a te spalene elektriky a teho internetu nez ses rozkyval, to te ten termostat vysel aspon na dva litry :D
  • Milda
    foto3
  • Milda
    foto2
  • Milda
    foto1
  • Milda
    foto
  • Milda
    TAk termostat vyměněnej, teplota v pohodě a zahřívá se mnohem rychlej. Dle diagnoistiky a hadicového testu od chladiče jsem zkoušel, kdy otevírá a hadice začala teplat cca 87-90C. Pak po pár sekundách teplota klesla na 87. Jinak po výměně jsem měl otáčky cca 2000 a nevěděl čím to je, a pak jsem zjistil, že jsem plynové lanko zahákl za baterku, aby mi nepřekáželo:-)Jinak termostat byl včetně čidla teploty a těsnění za 1090. I teplota na budíku v palubovce mě drží cca +-90. Takže to ukazuje dobře. A se starým termostatem jsem měl problémy přehoupnout se přes 70C. Po koupi termostatu a sundání starého termostatuj jsem zkoušel fouknout do vývodu (viz. šipka na fotu výše) od termostatu co vede k chladiči a starý vzduch propouštěl a nový krásně drží aji kdybych prasknul:-)takže by měl udržet i vodu pokud nebude 86C.
  • Milda
    Mám 4-hadicovej to už jsem se díval.
  • sebo 1.8 16V
    na 99 4 vývodový mal by mu tam sedieť aspoň ten nákres čo sem dal
  • von Raven
    hlavni je spocitat si pocet hadic co z neho leze pac na 1.8 jsou dva druhy, pokud si vzpominam tak 4 a 5 hadicovy, ja mam zrovna zlom roku 98 kde neco z 97 a neco 98 a mam 5 hadic takze neporadim jestli novejsi 4 nebo 5 a naopak
    takze zvedni kapotu a pocitej
    1. tlusta hadica na chladic
    1. tenka na klapku
    1. stredni asi do interieru
    1. zespoda bud typ L nebo typ T takze jeden nebo dva vyvody, at pak nejsi prekvapeny
  • Milda
    tak jsem si ho objednal, zítra ho mám na prodejně k vyzvednutí. Ale dostanu se tam až ve čtvrtek, tak ho nejspíš jestli to stihnu aji vyměním. Pak napíšu co a jak to dopadlo:-)
  • sebo 1.8 16V
    Druha moznost je ze BEHR jednoducho vypredava Tieto termostaty kvoli cene na trhu a ked sa minu nebude ich robit Na Slovensku je zohnatelny len cez fiat a za inu cenu .Valeo je na tak stare auto cena prehnana. Myslim ze BEHR na FC sa bude stale tasie zhanat
  • von Raven
    Honza ok, podle me to byla znackova nahrazka Valea, ale pokud to montovali i talosi jako origos tak dobra tedy. Tak jako tak v te soucasne cene porad nechapu co tu jeste nekdo resi. Za ty prachy kolem tisicovky se nevyplati ani psat otazku.
    ...........
    Milda jo nahriva se i od telesa termostatu, stejne tak i svody ti opalujou dratky na vrtuli sahary a ani se nedotykaji, ale ten orev od telesa termostatu je tak neznatelny, ze po 10cm tluste hadice zadny neni. Proste zmetek ti nahriva plynule celou hadicu, dobry kus ji zahreje najednou az otevre a to tam neudrzis ruku. Pokud te to furt bavi, drz hadicu az u chladice, jinak vyplazni ty susne na Behr a nic neres. Takhle jsem jeste spekuloval kdyz byla cena nad 2000 a ten muj fungoval ale kapal, ted jak je za 1020,- jak se tu pise bych stary vyhodil do popelnice a dal novy, zalezitost asi 40minut, kdyz zkoumas co a jak tam vlastne funguje a jak se to vyndava
  • Milda
    Teď jsem to zkoušel a motor se zahřívá fakt špatně, na volnoběh než se zahřeje na 88c tak to bych tam byl hodinu a po jízdě jsem to zkusil napoji¨t a taky tak max. 70C a pak jsem stál tak 10minut a najednou tam bylo kolem 80. tak zítra jdu objednat ten termostat a su zvědavej teda:-)
  • sebo 1.8 16V
    podla mňa ty otvára okolo 70C Ak más možnosť zohnať ten BEHR neviem prečo váhaš
    Je otázne dokedy bude BEHR robiť tieto termostaty možno ostane voľba Vernet a FACET .Neverím že by po 11 rokoch otváral ten termostat na 88C aj tak je super že neostáva otvorený neustále Ale to je len môj nazor
  • Milda
    čistě teoreticky k tomu termostatu jsem zkoušel dat ruku na tu hadicu od chladiče a po nějaké době byla teplá, ale není možný, že se třeba voda v hadici ohřívá přes těleso termostatu ikdyž nepropouští?jestli by šlo, že bych hadici sundal a za nízké teploty by měl byt velkej okruh uzavřenej tak by neměl propouštět?potřebuju nějakou 100% metodu, abych zjistil, že je termostat KO. Diagnostiku mám, tak teplotu budu slepovat podle diagnostiky.
  • sebo 1.8 16V
    že by sila trhu? tie termostaty o ktorých sa tu píše sa do nových vozov nemontujú takže 1 výroba už neprináša zisk len opravy
  • Milda
    a proč je tedy ten BEHR tak levný?:-)
  • Honza
    Behr je bohužel pro ravena díl montovanej již ve fabrice, stejně tak jako Valeo... takže kvalita je (a pro FIAT MUSÍ BÝT) srovnatelná...
  • Motyl
    V MJauto taky občas něco beru, ale teď už častěji na www.truckmotor.cz, nemají katalog, ale stačí napsat email co chceš a na jaké auto s VIN kódem a pošlou ti nabídku. Ceny toho co jsem bral byly nižší než v MJ i když katalog u MJ je spíš orientační.
  • sebo 1.8 16V
    Súhlas pomer cena kvalita jednoznačne BEHR
  • von Raven
    Valeo je rozhodne lepsi kvalita, je to taky original, Behr je nahrazka a jestli uz stoji 1020,- misto puvodnich 2300,- tak to je levnejsi skoro jak facet a vernet, pak neni o cem diskutovat
  • sebo 1.8 16V
    Máš to poslane ale na FC1.8 88C 4 vývodový sa robil len jeden typ musí to sedieť
  • Milda
    takže to znamená, že VALEO je dražší než BERH:-)takže by to měla byt větší kvalita, nebo někdo dobře vydělává. Každopádně nad tím behrem za litr uvažuju, ještě můj termostat odzkouším a pak kdyžtak koupím.

    to Sebo 1.8 - nemohl bys sem hodit fotky toho termostatu cos vidělal?i zevnitř, abych pak nekupoval nějakou chujovinu. Můžeš mi je poslat klidně na email.
  • sebo 1.8 16V
    To aj sedí ja som mal cenu 38,90 + 12 poštovne Euro Len na slovensku je na internetových obchodoch napísane že možna náhrada "Vernet Facet" ked som tam volal že behr nemajú a že posielajú vernet že je to to iste
  • Milda
    Dneska jsem psal do mjauto.cz a dle nich mají termostat BEHR za 1020kč. Prej je uvedenej v nabídce, ale není tam cena, naštěstí prej jde objednat.

    http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=48yOeFIy A9A
  • sebo 1.8 16V
    Ja som robil tu "lavor" techniku aby som si takto zistil či je všetko ok takže teploty presne ako laboratórnym teplomerom
    A ten BEHR ma stal 50,9 Eur aj z poštou + 20 výmena termostatu
  • von Raven
    tak to vypada super, ale tam v tech mistech uz mam 90°C a 80°C mam o carku niz a muj 83°termostat otvira asi milimetr za tou o jednu carkou niz :D popis jako prase co? ale kdyz sem to pichl na diagnostiku tak hodnota otevreni termostatu o tu skoro carku niz kde podle budiku 80 neni byla presne 82°C coz ten jeden stupen jak by melo fakt kaslu :) a tam kde je nacmarano na budiku 80 tak tam mam 90 a tesne za ni to spustilo ventas a podle kompu to bylo zase 92°C takze idealni hodnoty
    budikem se fakt neda ridit, to je takove orientacni ze se tam neco hybe
    .....
    mezi reci kdyz mi otevre velky okruh tak to zavre maly do kabiny, termostat mam vernet a slape jak hodinky, ale ponekolikate rikam ze je to verze stara asi 4 roky a jeji problem byl ze netesni a porad ukapaval na velky okruh, az se m se fakt nasral a oklepal to kladivkem a pouzil dvouslozkove lepidlo na hlinik a latkovou pasku a udelal vrstvicku dookola a dalsi a dalsi vzdy paska lepidlo paska lepidlo tak je pokoj, jinak vsechny verze vernetu co zacli vyrabet pak jsou tesnici ale zato zmetky co netrefuji vubec teplotu
    jak je na tom facet nevim ale bude to asi to same, takze jedine nahrazka behr za dvojnasobek by mela byt slusna a nebo original valeo ale to uz je trojnasobna cena
    .........
    a taky jsem zrusil ohrev klapky, horni hadice z termostatu vedla na klapku a z ni zpatky do nadrzky, to jsem vysmikal a natal hadici od termostatu do nadobky :D
  • sebo 1.8 16V
    Rok výroby 99 ten budíku je spätne vidieť lebo sú tam odraz z fota ku v aute fotenie C901. Inak budík ok bez poškodenia .Termostat je na 88C Som spokojný BEHR funguje trošku vyššie teploty ale ok
  • Milda
    sebo 1.8 - a jekej máš rov výroby Coupečka?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    taky mám BEHR, ale na takovouhle teplotu se podle budíku dostanu jen v kolonách :-D otázka je co žvejká čidlo na budík...
  • sebo 1.8 16V
    FOTO
  • sebo 1.8 16V
    takže originál tam bol BEHR tiež a presne ten istý typ takže bez uzatvárania prepojenia malého okruhu Nový drzi teplotu od 95 sa otvára klesne do nejakých 90 a znova stúpa k tým 95 kontrolované podla budíku takže merajú aspoň moje celkom presne
  • Fugasik
    to tu řešíte už doví jak dlouho....termostat se dává podle čísla VIN...jinak já ho kupoval u http://www.automalecek.cz/cs/autodily
  • sebo 1.8 16V
    zaleží aký más ročník 1.8
  • Huty
    a zkoušel už někdo termostat Valeo? je o litr dražší než facet nebo vernet tak by třeba mohl fungovat konečně správně :-/
  • sebo 1.8 16V
    Mno kúriť to bude keď je dobrý aj tento "novy termostat" ale bude sa deliť prietok z chladičom Tiež si myslím že ma logiku aby išla všetka voda cez veľký okruh keď je teplota vysoká Som zvedavý aký je pôvodný čo tam je .Na nejakom fiat fóre sa riešilo náhrada tohoto termostatu z renaultu a vybratie vnútra originálu a pritom to "robí" aj BEHR . Na 10 h idem z autom takže hodím sem foto aj čo dám z FC von
  • sebo 1.8 16V
    zajtra od-fotím ten starý čo mam v nom a skúsim ako to funguje na novom
  • Milda
    ptž: kdyby mělo zavírání malého okruhu, tak by auto netopilo, jestli to chápu správně?
  • Milda
    to sebo: to nechápu?jsem myslel, že termostat jede na malý okruh a nebo aji na velký přes chladič v předu?jinak jsem myslel, že to ani nejde?
  • sebo 1.8 16V
    ANO ide o to aký vytiahnem pôvodný možno tiez nemá zavieranie malého okruhu určite to bežať bude.Ale aj tak ma to prekvapilo je to BEHR pre coupe alfu a iné dosť cudne
  • Milda
    tekže níže uvedený termostat mnou je stejný jako máš ty sebo 1.8???takže by mi tam jít měl, jen aby zavíral, tak jak má:-)
  • sebo 1.8 16V
    Rozmerovo sedi vyvody a okruhy tiez ibaze nezatvara maly okruh Ja som dnes nemohol ist do servisu a zajtra ma zase plne mechanik takze som objednany na stredu na vymenu ide o to zistit ci na pvovodnom sa zatvara maly okruh Pre tych ktory ma zacnu zase dojebavat rocnik 1/2 98 az 2000 starsi je na 83 tento na 88
  • Milda
    šel by tento termostat na moje coupe 1.8 r 99?nevíte někdo?
  • Milda
    ok počkám a pak dej vědět:-)
  • sebo 1.8 16V
    Z ebay to chodí do 5 dni aj od dátumu prevodu z účtu inak ak más verziu novšiu počkaj kým to prehodím asi sú aj 2 nove typy termostatov ktoré sa dajú zameniť pritom majú 88C teplotu Na facet som sa pýtal nik ho nemá asi bude lepši BEHR je za tu istú cenu aj na ebay
  • Milda
    značka FACET bude nejspíš to stejný jak VERNET, nemáte někdo zkušenosti?nebo popřípadě kde koupit v Brně BEHR na 1.8?nechce se mi čekat než to přinde z ebay.com
  • sebo 1.8 16V
    Ok zmier
  • Innocento
    sebo 1.8 16V : Já ti ten hrnec vůbec nevyvracim. "A bez urážky po tebe sa to tiež dobre nečíta vytrhneš si niečo a o tom píšeš." S tim souhlasim, ale fakt jsem se snažil. Přítě si dám holt víc záležet.
  • sebo 1.8 16V
    do auta pôjde a test v "hrnci" ktorý trvá 5 minút funguje presne ako v aute .A bez urážky po tebe sa to tiež dobre nečíta vytrhneš si niečo a o tom píšeš.
  • Innocento
    sebo 1.8 16V : Na ten tlak jsem se ptal jenom ze zvědavosti, protože ze zaměstnání nejsem zvyklej používat přepočet na hladinu moře. Přesto jsem si tipnul 98,5°C. Chtěl jsem jenom vědět, k čemu jsi došel.
    Pokoušel jsem se přečíst celou diskuzi, ale špatně se to po tobě čte (bez urážky). Teda alespoň mě. Když jsi mi to teď takhle srhnul, tak se to dá pochopit. Já bych ho tam stejně šel dát, ale to je věc názoru. Tim jsem tě nechtěl shazovat, ale jenom přirovnat zkoušení v hrnci s výměnou na autě.
  • sebo 1.8 16V
    Innocento čo by sa stalo keby si čítal celu diskusiu až potom robil závery?ty určite nakupuješ na ebay však Kde som písal že na auto nepôjde?A hlavná otázka bola ako sa bude chovať jednotka ak by otváral pri 100C Druha vec mi došlo na Silvestra a bol novy rok takže som to nemenil je Nedeľa takže odvtedy žiaden pracovný deň nebol .Zajtra bude namontovaný Mno a ten strašný pokus trvá asi 5 minúť ja som ten čas na Silvestra mal
  • sebo 1.8 16V
    Ten tlak bol spomenutý kvôli námietke či som meral pri mori spojitosti stou teplotu varu :) určite vieš prečo :)Odmerane presne laboratórnym meračom 98 C ako som čakal . Ta technika "lavoru" či sa vám paci alebo ne úkaze presne teplotu kedy záčina fungovať termostat a to mi šlo vylúčiť aké koľ vek čidlo .Som mechanik elektronicky zariadení a plno či diel v práci keď meníme za nove ukazujú bludy nove viac ako staré čidla .Iná vec bola ta teplota 85C ten termostat je "na" 88 ne na 83 ako staré ani by som nechcel aby sa niečo dialo už na takej teplote "innocento" aká je odchýlka varu destilovanej vody pri nadmorskej výške 126m más nato koeficient je to menej ako odchýlka aj nového čidla!!!!!!!!!! A na auto ten termostat určite pôjde nedával by som to tam keby sa neotvoril ani do varu .Kupujem na ebay už roky a všetky veci odtiaľ si overujem lebo majú inú cenu ako v obchode K tomu uzatváraniu malého okruhu nebudem písať až si overím na tom čo vytiahnem starý z FC
  • Innocento
    Přijde mi to zbytečný - už bys ten termostat měl minimálně 10x vyměněnej a věděl by jsi, na čem jsi. Navíc si nedokážu představit výraz v tváři prodejce, až budeš reklamovat termostat pouze na základě orgií s hrncem
  • von Raven
    v te horke vode by to neco melo delat, ale tlak nemusis resit protoze v potrubi je uplne jiny nez v lavoru :D v potrubi ti voda vre az nekde kolem 120-130°C a v lavoru na 100°C
    Behr jsem v ruce nemel nikdy a zda se mi ten maly okruh docela hodne otevreny, zkus to rucne, kdyz potlacis do klapy velkeho okruhu, jestli se ten maly uzavira
    Vymena termostatu je docela v klidu pokud jsi v teple a mas kam vylit tu vodu co tam mas :D a tesneni snad maji vsechny termostaty na sobe
  • sebo 1.8 16V
    ok chlapci vsetky merace tepla vam ukazu co mate doma + -1C odchylka destilovanej vody pri roznom tlaku je mala a nadmorska vyska 156m nad morom?? a 5 minut reakcia termostatu?? trosku by bolo blbe ne teplota stupa postupne sa zohrieva aj termostat .a pri 85 sa neotvori a ani nema skuste si precitat ako som to hladal a kolko ma ten termostat otvarat ok
  • Innocento
    sebo 1.8 16V : Ty jsi měřil i atmosférickej tlak? Já jenom jestli je ten údaj k něčemu platnej, protože 1020 hPa mohl bejt, ale u moře a tam jsi hrnec určitě neměl ;-)
  • Milda
    nikdy jsem to nezkoušel dávat do lavoru, ale jak dlouho si to tam nechal?zkus sehnat nějakej teploměr a nechat to tam na 85C tak 10min. Třeba záleží taky na čase. Jinak ty hadice jdou odpojit celkem dobře aji termostat vidělat, ale nejhorší je zapojení těch tesnících kroužků
  • LUKE 1.8 H8C
    Muj termostat i cidlo maji par roku. Oboji jsem menil, ale cidlo na budik je jinde. Jinak, kdyz jsi tak sikovny a meris v lavoru otevirani termostatu, tak si to urcite zvladnes vymenit i sam. Ja mam taky uz ten novejsi termostat a delal jsem si to sam. Nic na tom neni. Jen je drbacka s tim odpojovanim a naslednem pripojovani tech hadic do termostatu. Za ty roky se jim uz moc nechce.

    Jinak 100°C je uz problem, protoze to uz by chteli zapnout obe faze sahary (reguluje si jednotka podle citla na termostatu a tam by jsi mel tech 100°C) a delsi dobu to ta soustava nevydrzi. Casem by praskla nejaka hadice, nebo povolilo nejake tesneni, protoze tam bude samozrejme i vetsi tlak.

    Bych to zkusil namontovat a uvidis, jako podle toho tveho testu bych ten termostat jeste neodepisoval.
  • sebo 1.8 16V
    A zmerám to určite presnejšie ako tvoje 10 ročné čidlo v termostate ma menšiu presnosť odchýlku ako bod varu destilovanej vody voči tlaku a bolo 1020 tlak
  • sebo 1.8 16V
    Hm sú to presne podmienky termostatu je to cele v kvapaline a necháš vonku vývod na chladič tam naleješ vodu bude nad rovnou v tom hrnci a úplne presne vidíš kedy otvorí a teplota varu o vody je dosť presná A ebay máva nie vždy ok tovar tak som si ho skúsil nebudem platiť prehodenie a pritom by neotvoril ani pri vare. Som sa pýtal či je problém keby reguloval na 100C ak nevieš si nemusel reagovať
  • LUKE 1.8 H8C
    Boze, co tu zkousis v hrnci za chujoviny. Si myslis, ze to tak muzes nejak rozumne zmerit ? Proste to dej na auto a uvidis.

    Jinak, jak pise Raven, neverit tomu ukazateli na palubce. Zkuste taky vymenit cidlo pro budik. Je na bloku, to na termostatu je pro jednotku. Ja na tom cidlu jen prostrikl kontakt a hned to ukazovalo o 5°C vic.
    Dulezity je, jak se to chova a jestli to ukazuje o 10°C min je detail. Me to taky ukazuje mene, ale sahara me zapina taky jakoby o 10° drive a nemam velke vykyvy, Proste po zahrati na cca 75°C (co ukazuje budik) az po Saharu 85°C se mi to pohybuje a je jedno jestli stojim v kolone, nebo jedu po dalnici. Pokud to nekomu v kolene stoupne ke 100°C a po rozjeti to spadne treba na 60°C a nize, tak je jasny, ze je termostat v prdeli, ale jestli tam nejsou velke vykyvy, jak jsem psal drive, tak jen blbe ukazuje budik a da se to resit novym cidlem, aby byl klid na dusi.
  • sebo 1.8 16V
    keby mi držal ten termostat na 100C je to až táka hrôza myslím či nezačne total blbnúť jednotka dík
  • sebo 1.8 16V
    Mam taký dojem že my budu sahary bežať aj bez veľkého okruhu :) dá sa potom jednotka do núdzového režimu?
  • sebo 1.8 16V
    Mno testoval som ho v hrnci z destilovanou vodou ma asi jebne keď to budem musieť reklamovať mi to skorej podľa varu dava teplotu okolo 100 ale nemám teplomer ktorý meria okolo 100 a ne ako mam mat 88 C Pondelok zoženiem teplomer na zaváranie ale aj tak to tam dám namontovať čo to bude robiť vetráky prehriatia sa zapínajú pri 100C však.A na 1.8 boli 2 typy termostatov 5 hadičiek starší teplota 83 a novší od mája 98 ten ma 4 hadičky a teplotu 88C
  • Honza
    BEHR je ital montovanej v provýrobě..nic jinýho byhc nepoužíval..myslím že ho dostaneš i ve fiatu, když si ho tam pujdeš objednat -pokud tam nakupuješ často, dostaneš i slevu:)

    vernet je nehoráznej šit.. čidla na tlak oleje tečou, a neukaujou..
  • Milda
    pak napiš jestli funguje vše v pohodě. Dnes jsem zkoušel a můj termostat je asi taky KO. Hadice co vede k chladiči je teplá během chvíle. Ještě to zkusím napojit na diagnostiku, ale aji mi to celkem málo topí a pokud jedu po dálnici tak rapidně teplota klesne. V létě v koloně při stání to jde rapidně navrch. Počítám, že ten BEHR je kvalitnější než vernet o kterým psal někdo níže:-)Jinak na 1.8 vyráběli jen jeden typ termostatu?mám ten s těma 4 vávodama a rok je 99´
  • sebo 1.8 16V
    Dnes prišiel BEHR
  • sebo 1.8 16V
    Ja som ten behr z ebay zobral čakám zásielku asi piatok neje vylúčene ešte dnes Dám sem potom foto
  • sebo 1.8 16V
    http://www.autoteiledirekt.de/automarke/ersatzteil e-fiat/coupe-fa-175/5569/10195/thermostat.html

    Mno podla čísla tuším na karosérii je aj v technickom
  • Milda
    A je poznat nějak vizuálně ten termostat a jde odlišit, když jsou 2 druhy?Popřípadě na jaký coupe se dával jakej termostat.

    von Raven: Jinak ty vývody myslíš na hadice počítam
  • sebo 1.8 16V
    Ak by som chcel meniť sam treba vypustiť chladiacu tekutinu a potom vymeniť termostat a znova naliať alebo nejaký iný postup ďakujem
  • sebo 1.8 16V
    Behr som našiel tento aj sedí code motoru http://cgi.ebay.de/Thermostat-Fiat-Barchetta-Coupe -Stilo-1-8-16V-NEU-/220707356081?pt=Autoteile_Zube h%C3%B6r&hash=item33632efdb1
  • von Raven
    snad s evyrabi jinak to muze byt taky neco na lancii nebo alfu gtv, to ma myslim ten samy ale chce to ohlidnout katalog pac nektere maji 5 vyvodu a nektere 6

    hadicovy test je dobry :) a teplotou oleje se na 1.8 nerid a budikama jen orientacne ze se tam neco hybe
  • sebo 1.8 16V
    behr na Fiat coupe 1.8 neviem nájsť robí sa vôbec?
  • Huty
    dival sem se dnes na krabičku od něj a je to Vernet :-(
    nicméňe k té teplotě. čidlo nebo budik mě taky napadly, ale podle teploty oleje která neni ani na 60°C soudim že to fakt bude KO. ještě vyzkoušim hadicovej test, kdy začne propouštět termostat ať jsem si jistej
  • von Raven
    dam ti tu souveti co sem napsal ted o tema vedle ... podle budiku se moc neridte, za tu dobu jsou krapet vychozene a je treba brat teplotu nejlip teplomerem na zavarovani :D nebo novym cidlem a diagnostikou z jednotky
    voda mi treba ukazuje nejakych asi 70 podle carek a jednotka hlasi 82 a termostat otvira, ikdyz by mel mrcha az pri 83 :) ale to jsou ztraty v kablech a vubec me to nesere ani kdyby jel u 80°C horsi je jak ted v zime neudelate ani po 10km jizdy ani 60 a to jsem tu psal milionkrat, jdete to nastartovat studene, otevrete kapotu, chytte tlustou hadici u chladice a drzte jak pitomci dokud najednou nezacne byt horka - pak by to melo byt kolem tech 80 a vsechno funguje, jak se ale zacne postupne ohrivat od zacatku tak mate termostat v riti a chladite na velky okruh furt


    jinak vernety co se ted prodavaji jsou doopravdy mrdky co nefungujou hned po namontovani, ale ja treba verneta mam ale asi 4 roky starou verzi a ta jede jak vino ale zase kolem te cerne casti (a neni to plast je to hlinik) mi prochcavala voda, sklepal jsem to kladivkem, oblepil nekolika vrstavama lepidla na hlinik a je klid, jak funguje facet nevim ale to bude hodne podobne, z tech za rozumnou cenu je asi nejlepsi volba behr pac vysypat prachy za valeo nevim no, v dnesni dobe by to na mnoha kouscich zvedlo cenu auta na dvojnasobek :D
  • Huty
    nevite z jakyho renaulta by to mělo být? dal jsem na 1,8 taky novej termostat a teplota pořád 70 :-(
  • sebo 1.8 16V
    ale podla mňa to robí termostat ako aj mne že reguluje okolo 65C ne 85C ako ma
  • sebo 1.8 16V
    to či je termostat rovnaký na všetky FC to tu musia potvrdiť ty čo majú 20V
  • sebo 1.8 16V
    robí to presne ako píšeš aj mne aj ty teploty sedia preto chcem tu diagnostiku myslím že teploty čidla by tam mohli byt zobrazene ide o to či veriť tomu budíku + čidlu a ako odmerať presne teplotu v malom okruhu aj keby si mal sondu na multimeter skúsim asi požičať z prace bezkontaktný merač teploty a jednoducho zmerám teplotu motoru ale neviem o koľko ma vyššiu teplotu ako chladiaca kvapalina v malom okruhu
  • GeriX
    Aha ok, a nevieš náhodou či termostat na 20V je taký istý ako na ostatné modely? Lebo asi budem musieť meniť aj ja. Keď stojím na parkovisku, motor sa mi zohreje na 80°C, ale počas jazdy sa mi sklesne na 70°C. Ručička sa hýbe okolo tej 60-70ky, podľa vonkajšej teploty, takže predpokladám merať to meria, len termostat je stále otvorený. Čo na to povieš? Môže to spôsobiť aj niečo iné? Čo mám ešte prekontrolovať?
  • sebo 1.8 16V
    Škoda že nik nepoužíva Facet alebo aspoň skúsenosť ten sa dá zohnať za 50
  • sebo 1.8 16V
    áno dávno ide o to vraj nechodí ani novy to dám 40euro na origo 3 roční aj z montážou a overením či drží aspoň do 85C
  • GeriX
    Sebo, to si už videl? 25€ za nový Vernet:
    http://www.autobazar.eu/sk/novy-termostat-na-fiat- coupe-18-id1628881.html
  • sebo 1.8 16V
    Mno a zase som našiel jedného ktorý si kúpil FC 1.8 popravoval vraj tam mal aj termostat špatný tak ho menil vraj za origo a teraz ho nabúral tak rozpredáva chce zaň 40 euro ale že ho kľudne nahodí koľko je roboty z výmenou ? Podla neho by to nemal mat 12 rokou ale nejakých 2az3 je ta cena akurát?
  • GeriX
    pre vyhľadávanie niečoho na konkrétnej stránke odporučím použiť príkaz "site:" na google.

    Príklad:
    napíšes do googla:

    termostat site:www.fiatcoupe.cz

    práve aj ja riešim problém s termostatom, mne sa to nechce zatvárať na 20V
  • sebo 1.8 16V
    a Facet tiež nefunguje?
  • ZdenysM.L.
    Pokud nemáš peníze kup nový termostat z Renaultu který vložíš do hadice chlazení.Návod najdeš na Mareaklubu. bude to fungovat jen si myslím ,že v létě pokud jezdíš kudlu bych ho radši vyndal.
  • ZdenysM.L.
    Origo Fiat.
  • ZdenysM.L.
    Na fotce je Vernet a jiné mrdky ten černý kousek je z plastu u origo termostatu je z alu!!A to je ten největší rozdíl!!Mrdky typu Vernet atd nebrat nefungují ani jako nové!!Přidej peníze kup origo!!
  • sebo 1.8 16V
    aj to je riešenie "ale" skorej by som chcel ho dať dokopy než pri rabat ďalšie "zlepšenia" aj keď uznávam 100Euro je moc za termostat . Našiel som dve "firmy" FACET a Vernet ma niekto skúsenosti
    dakujem
  • sebo 1.8 16V
    Ospravedlňujem sa už sa to tu riešilo ale neviem to nájsť Inak tento server by mohol mat vyhľadávanie niekedy nájsť nejaké staršie téma je náročne K problému môj termostat záčina prepúšťať pri 65 myslím že by mal 85 na internete som našiel až 88.Bolo tu písane že origo je dráhe "okolo 100Euro" Na ebay som našiel toto ma to niekto http://cgi.ebay.de/T8122-Thermostat-FIAT-BARCHETTA -183-1-8-16V-COUPE-/380254769767?pt=Autoteile_Zube h%C3%B6r&hash=item5888f35267

    Bude to fungovať?