olejové čerpadlo fiat 16VT

  • Abyss
    HARIBO- zahriaty motor to je kolko C ? 70C alebo 100C ? Co boli nedavno tie horucavy tak sa mi nadialnici vyskriabala rucka az k 130C a tlak na volnobehu bol nejakych 1.3B ale ja tomu budiku proste neverim... pri 70C mam 2,3-2,5B na volnobeh a olej selenka
  • HARIBO
    Blbe ukazuje vetsinou ten budik tlaku. Me to ukazuje na volnobeh 1,5 - 1,00 pri zahratem motoru. Kdyz dam mechanickej misto cidla, tak to ukazuje tlaky 4,. a kdyz se da vic plynu, tak to ukazuje i vic,. Tohle je na olej Selenie,. na NOname olej budik padal k 0
  • sebo 1.8 16V
    Platí to len pre 16VT alebo aj pre 1,8 16V?
  • Hozzzi
    Máte někdo fotku ostřiku? Mam 16V budu to muset pořešit...
  • Abyss
    Otazka: Moze sposobit chyyne tesnenie pod vekom ventilov nizsi mazaci tlak (na budiku v palubovke?)
  • Morris_3nec
    Muze mi nekdo poradit kde najdu na 16VT termostat olejoveho chladice ? Vubec sem nevedel ze tam nejaky je, a mam problem s nizkou teplotou oleje. Selenia 10w60, pri bezne jizde se na vic jak 50-60C nedostanu
  • Elkar
    DOTAZ: čidlo tlaku oleje je za nebo před filtrem?
  • Pietro-Scuderia Italia
    Na 16VT pokud je stejne jako v Integrale sehnat jde.Origo se uz nevyraby,ale Fiat vymyslel nahradu ktera je malinko odlisna od puvodni,ale porad Fiat.Vim to protoze jsem resil pro znamy nedavno.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    na 20VT udajně sehnat jdou a na 16VT údajně snad už ne. ale zeptej se marcela. ten bude vědět...
  • amadeus69
    a nevíte jestli na 16vt jsou stejné jako na 20vt a zda se dají ještě vůbec sehnat?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    tak tak. mám je všechny nové :-D
  • dably
    dobrá rada to jsem nevěděl, určitě to vyzkoušim
  • Honza
    poznal bys prd, protože ten ostřik tam je pouze kvůli chlazení a z bezpečnostních důvodů ho na některejch motorech úplně ruší..

    z toho co píšeš si ostři nezkoušel na propustnost - do cca 1.5 bar by neměl pustit ani kapičku, jinak je na vyhození a radikálně sníží tlak oleje..
  • dably
    ostřiky sem vyčistil a byly ok,a myslim že i kdyby byla některa tryska ucpana tak by to šlo poznat že by byl poškozeny valec nebo pist
  • Elkar
    pokud dám novej olej a filtr a tlaky budou menší (při volnoběhu) je to tím že novej filtr je průchodnější?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    a jak jsi zjistil, že ostřiky jsou OK?
  • dably
    tak sem to olejove čerpadlo rozebral a zjistil sem že je dobre, ložiska na klice jsou taky ok, osrřikovaci trysky vpořádku jěště sem nevytahnul tu vyvažovaci hřidel ale nevim jestli to ma vubec smysl když byly ložiska na klice ok tak by měly byt i na te vyvažovaci hřideli nebo ne? spiš myslim že byla chyba ve špatnem oleji
  • krosmen20VTPLUS
    olejové čerpaqdlo umíme za 7000.- origo fiat do 14 dnů doma....
  • Elkar
    hmm, uvidim po vymene oleje, a pripisu si to na seznam.
  • Honza
    elkare, to proto že máš KO termostat na olejovým chladiči...pokud by byl dobrej, tak při běžný jízdě držíš 90°C bez problému..
  • Elkar
    no jako chápu že olej snese víc než voda. ale asi mě nefunguje budík protože já mám provozní teplotu oleje 80°... na 90 musím šlapat už docela víc na plyn a na 100+ jsem to dostal po 5 minutách na okruhu.
  • Honza
    uvědomte si, že 90° je na seriovej motor normální provozní teplota oleje - ani 100°C není příliš mnoho...


    A u upravenejhc motoru je lepší držet teplotu oleje i vody o cca 10°C níže z bezpečnostních důvodů...
  • Elkar
    ivan: to musíš docela rvát bez turbíny abys měl 90°ne?
  • amadeus69
    Honzo ty trysky ostřiku se dají někde sehnat, nebo nějak zprovoznit? Myslím že už je tu někdo scháněl ve fiatu a prý je na 16vt už asi nedělaj
  • Elkar
    pri 90°
  • nocarret
    nemělo by to na volnoběh padnout pod 1,5
  • turbo
    dal bych 10W-60
  • dably
    olej tam jě měněny pry nějaka polosyntetika, každopadně vyčistim motor naleju 5w40 pak se uvidi, a kolik by minimalně mělo mazat 16VT při 80°?
  • Honza
    to není čerpadlem... v prvý ředě zjisti co tam máš za olej a jak je starej, ten vyměň (nejlépe cokoliv s indexem čerpatelnosti za tepla alespoň 50)a sleduj tlaky dál

    pokud nenastane změna, tak se tlaky ztrácej někde jinde a ne v čerpadle - těch co opravdu netlačily jsem viděl hodně málo (stěny takového čerpadla a čela kol jsou jak po hrubování na soustruhu..) a i to co jsem vyndal z mého motoru, když motor mazal pod 1 bar na volnoběh je po přeměření naprosto OK

    problém je v tryskách ostřiku,nebo v ložiskách na vyvažovačkách..
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    Krosmen umí
  • Tlama
    nejlépe asi fiat
  • dably
    koupil jsem coupe a při 80° klesa mazaci tlak oleje pod 1bar vypada to že už bude horši čerpadlo nevite někdo kde sehnat nove? je to na 16VT dik