5-60 woow to musí byt aj pri -20 riedke aj pri 110 ešte stále ako olej a nie ako voda
To si pozriem vlastnosti pri jednotlivých teplotách
Olej a vše o něm...
-
04:38:14 19.10.2012
-
21:26:02 18.10.2012já teď jezdim tohle, je to prej docela dobrej olejík doporučenej klukama z ARwebu zakoupenej na znackoveoleje.cz :-)
-
15:22:32 18.10.2012co je toto za olej? Ma nejake specialne vlastnosti ? :)
-
18:51:03 4.3.2012sunoco = podepsanej ortel smrti... v původním motoru v coupe tento olej byl a motor zevnitř nevypadal nejzdravěji...
-
09:07:26 4.3.2012Luxor,
pokud lze koupit kvalitou plně srovnatelný olej od stejného výrobce, pouze v láhvi s jiným nápisem za podstatně nižší cenu, pak považuji Selenii za předraženou.
Nikomu to nevnucuji, ale do FC 1,8 jsme dali Sunoco SYNTURO GOLD 5W40 (5L za 650,Kč), výroba v Belgii. -
08:30:57 4.3.20122 Ravel: Předraženou??? dát jednou za rok 1200,- za olej Ti přijde moc? OMG
-
23:00:22 3.3.2012LWQ,
Selenia K Pure Energy je olej specifikace ACEA C3. Tyto oleje mají optimalizovanou (rozuměj sníženou) aditivaci pro lepší ochranu DPF nebi TWC (ať žije ekologie). Při provozu na krátké vzdálenosti, kdy nedojde k dokonalému prohřátí motoru se dramaticky snižuje životnost těchto olejů, protože motor dostatečně nechrání. Z toho je zřejmé, že pro motor FC, pro který není olej ACEA C3 přímo předepsán, jsou to vyhozené peníze.
Jinak osobně považuji Selenii za nesmyslně předraženou, jako ostatně všechny origiální díly.
-
01:20:35 17.12.2011JOjooo ... Mogul :-D
-
19:07:11 16.12.2011
-
11:20:40 13.12.2011Tak sem procetl AR klub a nic moc sem se nedozvedel ...
Ale chytnul sem tam odkaz na zajimavej web:
http://www.ioleje.cz/oleje/4-Otazky-a-odpovedi/16- Myty-o-olejich-od-Ing-Cerny
Takze sem usoudil, ze Selenia K 5w40 by mela byt super - dle specifikace. Jen nevim zatim, zda je tahle konkretni Selenie vhodna i pro motory FC, ktere se od modernich Fiat motoru mohou docela dost lisit ...
http://www.olejmarket.cz/olejmarket/eshop/8-1-Sele nia/0/5/50-Selenia-K-Pure-Energy-5l -
13:34:15 10.12.2011no právě oleje.CZ zas moc objektivní nejsou
pročtěte si alfisty a články od HonzyR na téma oleje... když levnej olej tak agip supersynth 10w40 za 160kč/l na normální poježdění stačí, hlavní ej že má esterovou bázi a nedergaduje tolik jako ostatní oleje... Mbbil 1 patří k těm dražším a o5 má esterovou bázi, která tolik nedegraduje...
kdyby byl olej jako olej, tak si leju do auta nějakou sračku za 80kč/l nebo leju stále kastról v domění jak motoru nedělám dobře (kdyby mi 3 motory na
kastról neodešly...a jeden nedělal kravál z hyder tak bych ho třeba lil stále...)
co s etýče filtru, gumový těsnění maj ve věšině případů všechny motory stejný,jen je třeba si pohlídat jestli s eopravdu vejde a jakej má závit (C nebo F.. fiati maj C) rozměry jsou už ale jiný a na tipu mam momentálně filtry ze škody 120.. ano čtete správně... největší dostupnej filtr, za 50korun.. -
13:07:43 10.12.2011LWQ nejvetsi filtr z mozny nabidky na tvuj typ auta jsem myslel samosrejme... Proste prijdu do Kelly, reknu potrebuju ol. filtr na to a to auto s tim a tim rokem a tema a tema kilowatama a vyjedte mi co mate.. Z tech co mi vyjedou vemu nejvetsi. S pokud mozno nejakou lepsi znackou- resp. neberu uplne nejlevnejsi. Hotovo
Co do oleje ti tu kazdej rekne neco uplne jinyho... Jeden rekne Selenii, Jeden Valvoline, ten zase Mobil1.. Je to tezky, precti si vse co jde na oleje.cz a podle tvoji specifikace si udelej obrazek co by bylo nejlepsi. Je to jednoduchy a celkem rychly nez tu tyden cekat na reakci..
Ano jak Mobil1 tak Valvoline tak Selenia i Total maji vsechny neco do sebe a jsou nejlepsi mezi oleji ale ktery si vybrat? ;) Procti si ty stranky a uvidis sam..;) -
08:43:13 9.12.2011Jezdím jen když není sníh a přes listopad-březen téměř vůbec.
20VT je ale na zimu pohodové auto, stačí ho nastartovat nechat chvilku ohřát (hlavně dokud se nezačně ohřejvat olej) a pak pomalu zajíždět. Než ujedu tak těch 5-10km tak je už motor krásně prohřátej a uvnitř mám po zapnutí topení saunu :))
Kdybych měl coupé jako jediné auto, tak si myslím že na zimu je naprosto perfektní, mě je ho ale na tohle moc líto ;) -
13:18:38 8.12.2011amadeus69: ty jezdis v zime? a jakym stylem nechas auto ohrat? a do jaky teploty jezdis?
-
12:58:30 8.12.2011Po predchozich fajn zkusenostech a filtrem od KN (na motorce), bych rad do FC pripadne taky KN filtr ...
Tusite nekdo kde sehnat info jakej ? :-)
Asi ne - kdyz na webu KN neni :-(
http://www.riegger.cz/obchod/kategorie/16/k-n-olej ove-filtry/ -
12:43:46 8.12.2011A filtr treba tento ?
http://autokelly.cz/#PATH=3761801;144765;146519;154917;5515754;5515755;5515756|CT=5|PCT=4|CUR=0|EM=False|PGS=20|PT=0|PDID=1391197|PVT=1|SHT=1|SD=0|ST=4|LNG=0| -
12:30:44 8.12.2011Znate nekdo z vlastni zkusenosti napriklad ...
http://www.tmcars.cz/olej-shop/eshop/0/0/5/35-Shel l-Helix-Ultra-5W-40-5L -
12:22:11 8.12.2011A kolik je ta napln pro 1.8 ? Kdyz je pro 16V 5,2litru, tak bude mensi ?
-
09:10:18 8.12.2011Warhol: Olej 20w50 rozhodně není celosezóní olej, s tímhle můžeš jezdit tak od jara do podzimu rozhodně né v zime!!!!
Pokud nechcete lejt seleni, výborný olej hlavně pro závodní ježdění je Mobil1 Rally Formula 5w50 ten strčí všechny ostatní oleje do kapsy. Hlavně výborně zabraňuje pěnivosti, která pošle motor po pořádné jízdě (na okruhu, nebo okreskách) do kytek jako první :) -
00:55:52 8.12.2011Feki: jak nejvetsi filtr ? je snad nejake omezeni, ne ?
A olej no, hlavne musi pro motor prinaset mensi opotrebeni, absolutni spolehlivost pri studenych startech, ale melo by se s nim dat i blbnout ... kapku ... Nechci sahnout vedle, proto se ptam ... Vim ze bracha do 16VT resil zda Selenii ci jinej - tedy to nebylo tak proste ...
Diky ! -
00:01:36 8.12.2011ja som si filter z netu objednával ale nie som si istý ci je OK "SCT SM158"
ak ma niekto skúsenosť napíšte -
21:00:44 7.12.2011jeste muzete zkusit sunoco energy racing 20W50, facko s tim jezdi dobre
-
19:59:17 7.12.2011LWQ filtr ten nejvetsi co ti nabidnou treba v Kelly nebo podobnejch.. Vyjedou ti nabidku a vyber nejvetsi..
Z leju nevim, zalezi co od toho ocekavas.. Na normalni jezdeni ti staci vcelku kterejkoliv olej se specifikaci ktera do tvyho auta patri.. Na znacce uz tolik nezalezi.. Ja jezdil i blbej Mogul 10W40 a byl uplne v cajku.
Shaman: rekl bych ze dobra volba.. -
19:47:25 7.12.2011Ahoj každemu. Čo vy na tento olej? SELENIA PURE ENERGY MULTIPOWER 5W-40. A pište len čo sa vyznate. Dakujem.
-
12:07:23 7.12.2011A http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1409 taky nevypada spatne ...
-
12:05:19 7.12.2011Sorry, ze tohle zas otviram, ale rad bych zvolil nejakej vhodnej olej pro moje FC 1.8 na nadchazejici zimni provoz ... Za rok dam v prumeru 20000km, takze nejak koncem dubna bych to zas zmenil na nejakej pro letni sezonu.
Ted tam je Fuchs 10w40 a ma nalitano kolem 9500km.
Libi se mi Shell (s kterym mam vyborny zkusenosti v motorce) a Mobil1. Selenie dle specifikace je fajn, ale nelibi se mi ty TDI zvuky, jak tu Edrig popisoval. Tedy bych rad, aby i studenej olej mazal co nejdrive. Vetsinou jezdim radove desitky kilaku denne po Praze. Jen obcas cca. 200km dlouhou trasu. A v zime opravdu neplanuju nijak "kravit" - ackoliv Pirrelky by za test staly :-P
Jo a druha vec - jakej olejovej filtr ? :-)
BTW: Tohle by se mohlo napsat do rad a navodu, at se to tu periodicky neresi ... ;-) - at uz typ, tak i velikost naplne ... -
19:19:42 29.12.2010Hm ja tiez nic nedolievam a tiez ma farbu takeho svetleho medu ale odvahu ze je motor ok veru nemam ma 11 rokov
-
18:55:19 29.12.20101liter na 1000km???Tak vy nemusite menit olej nikdy :D ja pouzivam seleniu 10w60,na 10000km nedolievam ani kvakpku oleja a ked menim olej,tak neni olej ani cierny,este ma farbu ako med...tak este nemam zly motor urcite :-)
-
16:07:14 14.12.2010Do tohodle u starýho motoru který je před smrtí bych rozhodně nešel. Jestli není lepší vypláchnout motor jen olejem s filtrem, vyjde to nastejno a s větší jistotou že se něco neucpe desetiletou usazenou sr...
-
13:50:55 14.12.2010http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/25-1-Liqui-M oly/39-2-Prisady-do-oleja-nafty-chladic/5/350-Prep lach-motora-300ml
Ma to zmysel robiť pred výmenou oleja?Tak isto je podobne preplachovanie vodného okruhu
dik -
05:48:17 14.12.2010benzín do oleje jde i v případě, pokud již není termostat v kondici a jednotka poměrně dlouho cpe benzínu víc než je třeba...
-
20:55:38 13.12.2010JA som tiež nič nedolieval ale zase ho nemám dlho nemám ho kde až tak točiť.Ta vec že keď sa nestráca olej tak bude v nom voda by mohlo mat logiku ak by sa aspoň ta míňala keď nedolievam ani vodu?Stým benzínom mno neviem to by muselo byt špatne spaľovanie
-
17:16:34 13.12.2010Tak to mi coupaso olej nežere naštěstí. najeto 3t km a nemusel sem dolít, pořád v rozmezí rysky.
-
16:05:46 13.12.2010- do 1L to je v normě... pamatuju, jak naše coupe v seriovým stavu nežralo skoro nic a pak se najezdilo cca 100km ostrým tempem na mimoňským letišti při MV IV. to zmizel cca litr oleje...
poté se sápnul rozvoďák, udělal GO hlavy a spotřeba i při kudle do 0,5l na 1000km, kterou beru jako běžnou spotřebu u jakýhokoliv motoru bez zjevných úniků (únik se nepočítá do spotřeby..)... ktere se občas řádně vytočí...
olej třeba měnit je, protože věc jako kal pak tvoří takovou nepěknou sračku co jde seškrábat pouze špachtlí...a ten se právě z motoru vypouští , pokud motor jezdil na kvalitní olej -
12:12:23 13.12.2010Innocento jsem v klidu :D
Vojta litr na 1000 je mega fest (musel by menit filtr nekdy ale ne moc casto :) jinak tahle hodnota je furt v norme coupe, taky jsem cumel a je to v manualu jako porad dobry... auto do vymeny by melo sezrat asi dve deci, pokud nezere ani kapku taky je to pak divne a mel by se vypusteny olej zkontrolovat jestli v nem neni voda nebo benzin -
10:03:47 13.12.2010von Raven : Jelo to asi takhle nemyslel. Chytnul se toho názvu RAVENol
-
09:34:46 13.12.2010Honza: Jak ti to žere 1L/1000km, tak to máš good..To už ani nemusíš nikdy měnit olej, jen ho pořád doléváš a máš pořád čerstvý :-D
-
09:08:08 13.12.2010Jelo to ze mam 1.8 neznamena ze jsem socka a kupuju do ni sracky... kdybys byl gramotny vis ze tam davam selenii a predtim to co se davalo do porsche
-
05:41:32 13.12.2010ano benzín 1.8.. a na olej je trochu rozežraný...(1l/1000km..)
zřejmě 20tis km interval a oleje co s edo toho lily motoru a hlavně pístním kroužkům neudělali dobře.. s tím mobilem to trochu kleslo, a motor se začíná zavntř pročišťovat...
až bude čas změřím tlaky ve válcích a tlak oleje...
když to bdue žrát dál, tak udělám lehčí GO.. (kruhy, šály, gufírka na ventilech + trochu vylepšíme hlavu) -
21:15:43 12.12.2010jo - von Raven přeci.
-
21:14:00 12.12.2010Ma niekto skúsenosti z olejom Ravenol
-
12:56:49 11.12.2010Stilo máš benzín ?
Nezačne žrát olej ? -
12:55:50 11.12.2010No mne to zere dost oleja. Ked som to kupil od Patrika tak mi nevedel povedat aky je tam olej, tak som tam lial Seleniu 10W 40, potom som robil vymenu tak mi tam dali Shell Helix plus 10W 40 a teraz tento mobil. Pytal som sa ho ci treba teraz kupovat tento Mobil ak budem potrebovat doliat, sa zasmial ze to je jedno co do toho lejem ze su aj tak vsetky od dvoch vyrobcov:) Ale asi budem kupovat ten isty teraz nech to nemiesam.
btw som zvedavy ako rychlo sa bude minat, doteraz som dolieval tak liter na 3 az 4 tisic km, co sa mi zda vela:)
-
09:34:16 11.12.2010a je lepší motoru dopřávat kvalitnější olej a správnou údržbu, než řešit opravy za desetitisíce...
vidím to u mýho stila - ač má najeto cca 90000tkm, tak v motoru byl nehoráznej kal, a trochu víc to bralo olej - dle záznamů se do toho lil OMW 10W 40 s intervaly 20000tkm...
nalil sem můj oblíbenej mobil 1 5W 50, kterej snese i hodně ostrou jízdu po delší čas a hle... kal se začíná uvolňovat a spotřeba se začíná zmenšovat.. což svedčí o tom že se díky čistícím schopnostem uvolňujou připeklý pístní kroužky.. -
09:30:36 11.12.2010no ono kvalitu oleje poznáš při případným rozebírání motoru...
čistota všech dílů, žádný, nebo minimální kalový usazeniny, volný (nezapečený) pístní kroužky, minimální stopy opotřebení... -
23:18:23 10.12.2010Jediný co poznáš ( a hodně ) bude podstatně jiná cena :)
-
16:33:04 10.12.2010Mobilem vůbec nic nezkazily... jsou to jedny z TOP olejů na trhu ve svých třídách...
-
20:11:40 9.12.2010presne 10W40 alebo lepšie 10W60
-
20:01:28 9.12.2010Vadit by to nemelo,vim o par lidech co tenle olej jezdi..Ale melo by tam byt neco jineho..Kazdopadne nevim kde se to v servisu docetli..Mozna tak z nejakejch tabulek pro novy Fiaty..Ale kdybych to prdnul do servisu a oni by mi tam nalili neco co tam nechci tak bych byl nasranej asi..:)
-
19:24:41 9.12.2010ahojte,
mal som auto v servise (20V bez turba) a jedna z vecí čo robili bola aj výmena oleja. Doteraz som tam dával Shell 10W 40, oni mi tam ale dali 5W 40 Mobil 1, vraj to vyčítali v špecifikáciach výrobcu(???).
Nebude to problém? Tvrdil mi ten opravár že to je úplne v pohode.
Dakujem za rady -
12:55:42 4.9.2009No jo ja ani nevím co teď mas..:) Tak já se v sobotu skontaktuju se Simim a dame ti vědet nebo když nebude moct tak to nějak poresime..;) A ze bys mi ho kdyžtak vzal..Jinak pošli cislo a víc po founu ať z toho tady zas neděláme instant messager..:)
-
12:45:35 4.9.2009Joo Good to rozsek..Mno nevím teď v záři pojedu s prazakama na motokáry jinak ani u Simiho sem nebyl ani nepamatuju-už jsem nebyl 2mesice skoro doma..:( Ted jedu dnes domu tak uvidím a možna v neděli když bude chvilka tak ze bych se ke Standovi na skok podíval..Jo nemám já slibenej airbox z 20VT?Mas ho ještě nebo ne?Taky bych potreboval vědet jesi ho dam do 20V pac vy ho mate myslím obráceně..Tak abych ho nebral zbytečně..
-
12:35:07 4.9.2009Tohle tema bylo zřízeno na vseobecnej přehled,znalosti a zkušenosti o olejich..Nejde tu o konkretni dotaz.Muže sem někdo dat odkaz stejně jako to tu už někdo udělal a člověk se muže dozvědět víc..Ne jako kazdej kdo se tematem zeptá na něco konkrétního což zajímá jednoho ale druhyho vůbec..Takže sem dal olej a vše okolo a muže se to sr*t sem ale jesi to někomu vadi,muzu to smazat a nechte si tu rozdelavat 1000 dalších konkrétních dotazu k oleji..TAKŽE ASI TAK...
-
09:26:47 4.9.2009POL 20 VT.My laici zdaleka nemůžeme dosáhnout chytrosti jiných.A to i přesto,že se třeba já vozidly zabývám již desítky let.Takže závidím Tobě a jiným,stejně chytrým.
-
22:39:54 3.9.2009nechápu co tady pořád řešíte? Každý rok nebo na 8tis. dejte novej 10W60 a hotovo. Pro laika lepší jistota není..Stále stejný srance, jeden chytrák lepší než druhej.. :-) Tabulka od Thora je dobrý vodítko, ale zase pro laika nic neříkající páč dvakrát za sezónu stejně měnit nebude! Už se na to vyserte! :) bla bla bla ..
-
22:26:56 3.9.2009Dodatek:navíc mám teplou garáž,takže nemám v zimě místo oleje med a vůz v zimním období startuji venku,nezahřátý velmi zřídka(na lyže nejezdím).
-
22:10:15 3.9.2009Já jsem měnil po cca 8000km.
-
22:09:16 3.9.2009Tak mi řekněte jaký je "rozdíl" v olejích když zimní rozsah je u obou olejů 10w .Nejlepší by bylo vyměnit olej 10w60 na jaře protože na podzim pokud budu normálně jezdit cca 10-15tis rok tak z něho stejně udělám 10w40 jelikož provozem dochází k degradaci oleje vlivem používání.
-
22:06:19 3.9.2009Luxor,Innocento.Olej Selenia měl najeto 10.800 km.Valvoline pro mne řešením je,protože prozatím nemusím měnit hydroštely nebo variátor.Že by motoru ublížil,toho se neobávám.Spíš se ale domnívám,že jeho klady po ujetí pár tis.km povadnou.Nkonec jsem mohl zůstat i při Selenii a na hlučnost těsně po nastartování se vykašlat-mtoru to zase tak neublíží.Volil jsem zkusmo tuto cestu a zatím to funguje.
-
16:13:16 3.9.20092 edrig: kolik jsi měl na tom předchozím oleji nalítáno?
-
16:01:52 3.9.20092 Innocento: Dobrý motor to vydrží. Ale časem může být problém vrátit se k řídkému oleji.
-
15:47:54 3.9.20092 Thor : Pravda. Já jenom, že by mě nenadchlo, kdyby motor po aplikaci hustšího oleje zklapnul
-
15:40:07 3.9.2009No jo pak je to teda o tom gdo castejckrat startuje a kdo nechává motor dlouho běžet a gdo ho pretezuje-podle toho zvolit olej..A ty hodnoty olejů-vždyť na vetsinu teplot se ani nedostanem..
-
15:38:28 3.9.2009Mohlo by to být řešení, ale chtělo by to nejezdit v zimě, nebo alespoň předehřívat olej ve vaně. Pro stroje se vyrábí speciální ohříváky.
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-oleje/ohrivac e-oleje -
15:25:41 3.9.2009Takže to neni řešení :-)
-
15:19:21 3.9.2009Problém je že 80% opotřebení je po nastartování studeného motoru, než se protlačí olej na ložiska. Hustý olej dotěsní vůle, zlepší rezervu při vysokém zatížení (teplotě) ale zhorší opotřebení po startu.
při přechodu z 15W na 20W byly časy 2 a 6 vteřin do začátku mazání.
Jinak malé srovnání olejů
viskozity při teplotách 130C - 100C - 40C - 4C (cSt=centiStokes)
HTHS = High Shear High Temperature at 150C
- PP = Pour Point = Bod tuhnutí
- FP = Flash Point = Bod vzplanutí
- VI = Viscosity Index
SELENIA
SELENIA K 5W40 = 8.05cSt - 14.3cSt - 87.36cSt - 575.85cSt
HTHS XXcP / PP -36C / FP 232C / VI 170
SELENIA RACING 10W60 = 11.93cSt - 23.0cSt - 186.8cSt - 1683.98cSt
HTHS XXcP / PP -40C / FP 230C / VI 150
Valvoline SynPower 5W40 = 8.31cSt - 14.7cSt - 88cSt - 561.42cSt
HTHS XXcP / PP -42C / FP 220C / VI 174
Valvoline Racing 10W60 = 12.55cSt - 23.0cSt - 150.0cSt - 1002.36cSt
HTHS cP / PP -39C / FP 220C / VI 183
MOTUL 300V 5W40 = 7.86cSt - 13.8cSt - 80.8cSt - 506.10cSt
HTHS 4.51cP / PP -36C / FP 216C / VI 176
Mobil 1 0W40 (API SM/CF, ACEA A3/B4) = 8.05cSt - 14.0cSt - 78.3cSt - 458.59cSt
HTHS 3.7cP / PP -XXC / FP 230C / VI 186
Mobil 1 5W50 (API SM/CF, ACEA A3/B4) = 9.77cSt - 17.4cSt - 104.6cSt - 653.59cSt
HTHS 4.3cP / PP -XXC / FP 228C / VI 184 -
15:00:24 3.9.2009A není ten valvoline semisyntetickej(polo)?Ale co četl jsem ze i mineraly jsou dnes na úrovni syntetiky...
-
14:54:02 3.9.2009No tak je asi rozhodnuto všech co jsem se ptal na tento typ oleje tak jen chvala..Jinak jak přesně vše vyčistím po starém oleji když už jsme u ty výměny?
-
14:52:55 3.9.2009Mě by zajímalo jestli je v pořádku, když motor dělá pazvuky s olejem, kterej tam patří. Jinej olej by snad neměl bejt řešením. Nebo ne?
-
14:32:50 3.9.2009Tak jsem doslova zůstal "s otevřenou hubou". Po aplikaci Valvoline 10W-60 v mém FC 1.8 odstranil tento olej veškeré pazvuky motoru a hlavně chod jako diesel.Pokud to vydrží aspoň pár tisíc km budu na výši spokojený.Opravdu bych nepředpokládal takový vliv od použitého mazadla.Oproti Selenii 20K je to zásadní rozdíl.Navíc mne potkalo další příjemné překvapení-dnes jsem prošel STK bez jakýchkoliv potíží.Takže důvod k oslavě.
-
15:31:40 31.8.200910W60 valvoline hodne dobrej pro motory s turbem
-
12:22:04 31.8.2009Mě to mlátilo i teplý.Ted s 10w60 už né.
-
11:50:50 31.8.2009Motor FC 1,8 mi za studena mlátí jak diesel-předvedl jsem to na srazu Lučina.Takže se to pokusím zklidnit Valvolinem w10-60,ikdyž tento olej je pro atmosféru zbytečný.Jsem zvědavý jak to dopadne.Dle předchozích příspěvků na fóru by se to mohlo kladně projevit.Po odzkoušení budu informovat.
-
11:42:37 31.8.2009Feki.U motorových olejů jsou rozhodující dva činitelé.Viskozita,ta se udává na př 10W-40.Druhý činitel je kvalita,závislá na přísadách které olej obsahuje.Ta se udává v písmenech.U benz.motorů dle API je to vždy S a k tomu další písmeno -třeba L.Čím je toto druhé písmeno dále od počátku abecedy,tím je kvalita oleje vyšší.Takže je faktem,že na příklad oleje 10w-40 nejsou stejné,protože s liší kvalitativním faktorem.Navíc ještě hraje roli skutečnost,zdali se jedná o oleje minerální,polosyntetické nebo plně syntetické(ty mají upravenou svoji molekulární stavbu).Minerální se u moderních motorů nedoporučují.
-
22:19:42 29.8.2009Pokud bude auto přes zimu stát tak můžeš dát Valvoline 10w60.Je to olej na extrémní použiváni.To bude zas keců tady:-))
-
22:14:33 29.8.2009No víš přes zimu bude auto stát tak se snažím auto ,,uzit''..:) Jezdim dálky tak 6x do mesice cestu cca 330km jinak kazdej den město cca 5km ale pokud je motor nezahratej tak se snažím zbytečně nehonit ale pokud je rozjezdena tak neodolam a dost točím..Na procenta nevím jak vyjádřit,tak 50%město 50%mimo+dálnice..Možna 60%město...nevím..Palivo vetsinou 95 někdy 98...
-
22:06:45 29.8.2009To ,že je černej jak bota neznamená ,že olej je špatny (pokud se řádně mění), ale to že se do oleje uvolnuje špína z motoru.Tu špínu ovlivnuje použité palivo a styl jízdy a jinné věci.Jak jezdíš?% město dálka?
-
21:56:22 29.8.2009Olej je Mogul 10w40 a je na něm cca 4000 ale už teď je cernej jak bota..:( Jinak ohrata je u mě 90+-...Otacky volnobehu stěží 700
-
21:50:53 29.8.2009Jaký máš olej v motoru a kolik máš na ten olej najeto?
-
21:50:26 29.8.2009ohřátá a ohřátá... jaká je teplota oleje? to je důležitý údaj... a otáčky při jakých ten tlak ukazuje.
-
21:47:46 29.8.2009Nechápu ale dam sem svý udaje..Za studena mi tlačí 3b a ohrata mi tlačí 1,5cca...Je to ok?
-
20:38:03 29.8.20092 Feki : Až si dočteš Thorovo článek, tak si zjisti, kolik tlačí Coupé (např.) olej za studena ;-)
-
10:14:17 28.8.2009Tož čitaj:
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=zajim avosti_komentare
Jinak opotřebení se nevyhneš, protože konstruktéři motorů jsou paka.
Správné by bylo externí elektrické olejové čerpadlo (alespoň pro start), které by mazací systém natlakovalo a pak by se teprve startovalo. -
08:19:37 28.8.2009Vím ze se neco podobnyho řešilo ale mám konkretni otazky+vseobecnej zájem se neco dozvědět.Takže,chtěl bych vědet jakej olej je UPLNE ZE VSECH nejlepší do myho petivalce NA.Myslím ze do turbomotoru se taky musí použit trosku jinej ne?Proto se ptám..Dal mě zajímá jakej je rozdíl mezi oleji stejné specifikace(napr.10W 40) od napr.Selenie a totožným olejem napr.Mogul...???Technicky vzato by to mělo byt stejné..Nebo jsou jinak viskózní nebo jak je to?a jaky jsou přesný hodnoty tlaku oleje(myslím ze za studena 3b,rozehratej 2b,a v tahu přes 3b) v tom případe jestli je problém když mi místo 2b rozehratej motor tlačí 1,5?