Ext. wastegate

  • PhoB
    S mazatim optarne, jak jsem naznacoval. Originalni mazane nejsou, na mazivo se muzou nachytavat saze...
    Ucinana je to ale lepsi nez to nechat na sucho.

    Stejne tak se pak muzou povolovat sroubky drzici ja ventil s membranou ci se povoli cele hlinikove telo od litinoveho spodku.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Já mám tu čínu doma taky, tak vím :) ASpoň je to info pro mě, že to opravdu musím ošetřit, než to dám do auta:)
  • Invi
    Koupil jsem tedy měděnku ve spreji, zřejmě ta samá co mi nabízíš, akorát tam píšou -30° - 1100°. Ventil se pohybuje bez odporu, tak uvidíme zda to takhle bude fungovat. Pokud né, nechám ho celý vyrobit z nerezi a bude klid.
  • Phoboss 1,8 16V
    Jak se stavíš pro zbytek palubovky, dám ti měď ve spreji (Mazivo proti zadírání na bázi mědi) :D Používá se přímo pro odvětví, jako je doprava a energetika. Včetně turboagregátů, šroubů výfukových systémů, výměníků tepla, parních potrubí, brzdových čelistÍ. Odolnost od -30 do +980°C :)
  • Invi
    Podařilo se mi sehnat nějaké mazivo do 650°, nechám se ještě poinformovat, kdyžtak kamarád má doma měděnou vazelínu, víte někdo neco bližšího?
  • Phoboss 1,8 16V
    něco na bázi mědi by mohlo obstát což?
  • Invi
    I ty Denisi jsi psal správně, promiň.
  • Invi
    Nedalo mi to spát, tak jsem wastegate rozebral, phob měl samozřejmě pravdu, ventil se přidíral ve vodítku. Naštěstí né tak moc, tak jsem ho vyleštil a budu tedy shánět nějaké mazivo. Dost mě zarazilo, že vše je uvnitř suché, ničím se to nemazalo ve výrobě :-/
  • Invi
    Nedalo mi to a přeházel jsem zase hadičky regulace, wastegate funguje bez ptoblému, ani jednou nezazlobil. Teď je membrána ovládána z obou stran, tak začala fungovat jak má. Každopádně uvidím co to bude dále dělat, pokud se to ještě stane, rozeberu ho a uvidím. Díky za rady.
  • PhoB
    Ano, proste cinan nepouziva tak kvalitni materialy, ktere by odolavaly vysokym teplotam.
    Pravdepodobne ti zadrhava drik ve voditku.

    Tady je to citlive misto, kvalitni original pocita s tepelnou roztaznosti materialu tak aby se ventil bezproblemu hybal ale zaroven nedovolil prilisnemu uniku ovladaci tlaku z pod membrany(nebyva tam zadne tesneni). Pokud bys cinana prostruzil na mirne vetsi prumer, tak nastane problem s ovladacim tlakem.
    Rozebrat, vycistit "namazany" material ve voditku, zahladit drik a treba slozit s lehkym promazanim driku nejakm specialnim teplene odolnym mazivem.

    Kazdopadne ho sundej, otevri(vyndej pruzinu), zahybej s ventilem a bude jasno.
  • Invi
    je to fmic.pl, divné ale je, že když se vzpamatuje, tak regulace dále normálně funguje. Kdyby foukla membrána nebo něco, tak by přece nešel vůbec, neo nevím, je to divné.
  • Denis 1,9 JTD:(
    Viděl bych to na výrobní vadu. Není to nějaká Čína? Ty mají většinou ventil z obyč oceli namísto z nerezu. Co máš v tom WG za pružinu?
  • Invi
    Chlapi při dnešní projížďce mi 2x zůstal viset wastegate, tzn. zůstal otevřený, i na volnoběh. Mohlo by se jednat o výrobní vadu, nebo špatné zapojení podtlaků. Možnosti zapojení jsou totiž dvě. Momentálně mám toto zapojení (obr.)