měnit olej po přehřátí?

  • Denis 1,9 JTD:(
    Ty silikonové hadice by měly být OK, jsou sice z Číny, ale kvalita vypadá dobře.
  • ROSSI 20VT Plus
    díky, ano je to auto na denní ježdění, mám ho 7 let a dopřávám mu náležité péče. Jsem tak nějak vnitřně přesvědčen, že je to ok, protože vím jak s ním jezdím a za jakých okolností se to stalo. Spíš jsem se chtěl ve svém přesvědčení utvrdit :-). Šlo mi hlavně o to, jakou mohl mít olej při tom tlaku teplotu a zda nemohlo dojít k jeho spečení, k čemuž snad nedošlo.
    A nevyvařil jsem, protože nebylo co, voda unikla dřív než stačila vařit... .
    Takže díky moc za názory, právě objednávám silikonové hadice ať mám pokoj a nedostanu se do podobných problémů zase za pár km s jinou hadicí. Jinak, jiné než tuningové nebo starší origo už nejdou nikde sehnat, ani v itálii, zkoušel jsem vše... .
  • Denis 1,9 JTD:(
    Pokud jsi to nehonil a jezdíš na Selenku Racing, tak by to mělo vydržet. O turbo bych se nebál. Neměl jsi tlak 0 bar, takže to i mazalo, nebál bych se to dojezdit, pokud nejezdíš kudlu. Samozřejmě se tady najdou ostatní, co mi budou oponovat, že nevím, co se stalo...a to je pravda. Nejblíž k tomu, co se mohlo nebo nemohlo stát, jsi ty, takže jestli v tobě hlodají pochyby, nemá cenu se ptát na názor.
    To, jak jezdíš, mi zní, jako auto na denní ježdění, a kdyby se mi tohle stalo na mojem autě a měl bych tam 10W60, olej bych neřešil, spíš bych se ptal na stav těsnění, pokud jsem to uvařil.
  • ROSSI 20VT Plus
    stalo se mi to až v posledních cca 5km jízdy kdy jsem jel ve městě a otáčky se nedostaly nad 2500, byla zima, lehce nad nulou, takže by snad mělo být turbo uchlazeno a tlak oleje byl při těchto otáčkách v normě, pouze na volnoběh mě ten pokles praštil hned do očí. Auto jsem teď po 4dnech musel přeparkovat, znělo normálně, nekouřilo, vše jak má být, vč.tlaku. Na turbu mám najeto 70tisíc pouze na 10w60 a nijak to nehoním (mám tam obvykle dvě děti...). Je při těchto podmínkách možné, že to přežilo bez úhony?
    Nejvíce mě zarazilo, že pokud se to stane, v podstatě nijak se o tom člověk nedozví a motor může jít do kopru... .
  • Coupe20VT PLUS :-D
    hlavně v momentě kdy necirkuluje voda, tak nechladíš turbo...
  • Honza
    pokud padnul ze skoro 3 bar na volnoběh za tepla k 1 baru, tak na oleji muselo bejt kolem 130°C ve vaně... i s chladičem oleje (mě se jednou povedlo dosta olej taky ke 130°C i s chlazením.. tlak padnul na volnoběh na 0 a už to bylo lehce mázlý na klice (novej olej a prodat to by bylo řešení..a určitě by to ještě něco kolem zeměkoule najezdilo..)
  • Alejandro
    1 bar místo 3 na volnoběhu? tak to ten olej měl minimálně 100 stupnů....a jaký olej to byl? pokud 10w40 tak určitě vyměnit po 5000 km a tak vysoké teplotě.....pokud 10w60, tak jsi na tom celkem dobře...ale já teda měním i 10w60 bud po roce a nebo po 6000 km, jezdím často město, takže prašně prostředí a studene starty a navíc brzda plyn :D
  • ROSSI 20VT Plus
    Zdravím pánové, potřeboval bych radu.
    Rupla mi hadice na vodu vedoucí od termostatu dále. Stalo se mi to pár km před příjezdem z 250km trasy a jediné, co indikovalo problém, byl pokles tlaku oleje na cca 1bar při volnoběhu (normálně mám 3...), a auto přestalo topit. Logicky jsem kouknul na teplotu vody 95°C, a při zastavení jsem zpozoroval drobný obláček páry z levého podběhu. Voda tedy necirkulovala a uniklo vše nad termostatem. vzhledem k tomu, že má plusko "inteligentně" místo teploty oleje voltmetr (proboha proč! to měl naposledy Moskvič) nevím, zda není olej spálený a nemám-li ho pro jistotu vyměnit. jezdím posledních 70tkm na Selenii Racing a ta něco snese. Jsem v polovině 10tkm cyklu výměny a chladič oleje včetně hadic mám zcela nový, takže by na tom nemusel být olej tak zle. venku bylo celou cestu kolem 1-3°C.
    Díky moc za rady