Tak po výměně je to úplně jiný auto. Po nastartování za studena tak půl vteřinky klepne ale pak už je tichej jak vánek. Včera jsem zrovna zkoušel ho zahřát aspoň na 100 stupnu a na volnobeh tlaci neco malo pod 3 pri 90 už je rucicka na trojce. Možná je to subjektivní, ale přijde mi že se mu chce víc do otáček, ale to mi může jen přijít. A brzdy byly způsobený zaneseným ventilem u posilovače, po profouknutí pod trlakem už to brzdí zase parádně ( na svoje poměry samozřejmě :D, s 20VT bych asi vylít z auta)
Jaký olej do 1.8? Prosím
-
12:12:16 30.1.2015
-
20:30:28 29.1.2015tak jsme s bratrem koupili do 2.0 20V 113kW Yacco GALAXIE GT 10W-60. parametry má slušné, tak doufám, že to není špatná volba...
jinak muj motor 20VT už si zvyknul na 20W60 MOTUL LE MANS a nevidím důvod měnit... -
15:08:17 29.1.2015Pánové,
nechci Vám brát iluze, ale 10W40 a 5W40 se viskozitou lišízejména při nízkých teplotách. Ve 100°C mají viskozitu prakticky stejnou.
Například:
Olej visk.100°C VI TBN
Selenia 20K 10W40 14,7 150 7
Selenia K 5W40 15,0 175 10,2
Selenia Racing 10W60 23,0 150 8,6 -
00:26:03 29.1.2015Brzdovka je tři měsíce stará. 5w40 mi někdo poradil na zimu. Ale právě proto, že chci motoru dát co potřebuje se ptám co jezdí ostatní. ;) a budíky jsou O.K. motor má teď čerstvě 100, třeba ještě je na tom opravdu tak dobře, ale zrovna vcera jsem koukal a bylo tam 2,5 pri cca 95°
-
21:21:51 28.1.2015intri: a důvod proč tam leješ olej specifikace 5w40, kterej je ještě řidčí než 10w40?
jseš si jistej, že ti měří dobře budík??? 2,6 baru při 100 stupních na oleji se mi zdá na volnoběh nereálné
brzdy: co vyměnit brzdovku? -
20:13:38 28.1.2015To Alejandro: podle budiku to nikdy nekleslo ani pod 2,3.. A to ani při 100+°
-
20:07:50 28.1.2015Při 90° jsem s tim olejem co je tam teď měl dle budíku cca 2,7. Jde mi ale hlavne o to aby se uklidnil ten " cvakot" zítra ho vyměním tak uvidim. Ješte jedna věc, auto začlo ze dne na den hůř brzdit, pedál jako by ztvrdl. Možná to můze byt zanesenym ventilem u posilovace ale nenapada vas nekoho jina pricina?
-
19:36:03 28.1.2015Tak škoda ze nenapísal aký to ma mazáci tlak na Saharách Mne 5w50od mobilu maže na 90C 2,8 merač nieje upravovaný lebo 10W40 od "kastrólu" klesal na 100C aj k 1.
Ak mu nežerie olej kvalitná 10W40 bude stačiť -
17:19:53 28.1.2015a důvod proč tam liješ řidkou "vodičku" 5W40? v manuálu je jasně daný 10w40, tak tam dej 10w40 nebo něco lepšího ale i dražšího jako 10w60....5w40 je ještě řidčí než 10w40 a tudíž bude zahřátej olej držet mazací tlak ještě hůře...a řekl bych, že až ten olej bude mít přes 100 stupnů, tak na volnoběh neudrží ani minimální mazací tlak předepsaný od Fiatu 1,5 baru
-
19:23:44 27.1.2015v 1.8mě mám 5W50 od Mobilu a mam léta klid (pokud teda nestartuju rozpálenej motor po delším řádění na okruhu, kdy všechno steklo dolu..to si tona 2 sekundy zaklepe z hyder..)... předtím to jezdilo na buchvíco a motor zněl jak kopa železářství i na volnoběh
-
19:01:36 27.1.2015Jaký byste mi doporučili olej do 1.8? Začal mi trochu víc klepat motor (variátor budu měnit až jako poslední možnost) Teď je tam 5W40 od Mobilu. Plná syntetika. Chtělo by to asi něco hustšího, protože když nechám motor chvilku bežet, aby se dostal olej všude, je tichej jak letní vánek. Ale přidám plyn na volnoběh a zase se rozklepe. Bavil jsem se o tom s mechanikem a říkal že bysme mohli zkusit polosyntetiku, ale že sám přesně neví, co by do toho mohl nalít, že musí kouknout na normy. Tak by mě zajímaly vaše zkušenosti, co lejete vy ? a jak se to projevuje na kultivovanosti motoru a zvuku? Moc díky za odpovědi.