Žhavení Alfa

  • Hymla bez VT
    závady
  • Hymla bez VT
    zkusil jsem jeden ten starý žhavič napojit a asi do 4 vteřin o otočení klíčkem byl rudý jako ruská vlajka.

    chtělo by se mi tedy od žhavení upustit

    nadruhou stranu dnes u mě byl kamoš s diagnostikou a něco s ovládáním jednotky předehřevu vyskočilo i v závadách (viz foto)

    jeden mechoš od italů mi zas radí mrknout se na tlak paliva a vstřikovače, netušíte kolem jakých čísel by se to mělo motat ?
    PC ukázal tlak kolem 335bar na volnoběh a 520bar ve 2tis ot/min

    auto po naskočení jede krásně plynule, nevynechává, zátah má pěknej...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Je to na 100% nenažhavené, já měl na dieselu ten samý problém, pod -3 stupně ani škyt.
    Jak píše Hona, zkus otestovat relé žhavení, bude někde na příčce za motorem. Ale vadné relé by mělo způsobit chybu a kontrolka žhavení by měla blikat, takhle to aspoň bylo na Bravu. Já bych změřil napětí při zapnutém žhavení, jestli do toho něco teče, pojistku na žhavičky a přinejhorším ručně zapojit drát na žhaviče a nažhavit je ručně, tak 10 sekund, potom startovat.
  • hona20VT
    Jednou se mi u 156 2,4 stalo to stejný.Zkus počkat cca 15 vteřin po tom krátkém zhasnutí kontrolky a až pak nastartuj.Mě to ty první vteřiny žhavilo jen sporadicky a až zhasla kontrolka tak po 10-15 vteřinách se žhaviče nažhavily na max.Vyměnil jsem pak relé žhavení a byl klid. :-)
    Zkus vymantovat nějaký žhavič připoj drát od žhavení,spoj žhavič s kostrou a pozoruj jestli žhaví a jakým způsobem.
  • Hymla bez VT
    zdárek

    chlapci předem se omlouvám že nejde o coupe, ale sháním radu: jde o AR 156SW 2.4JTD 110kW

    s příchodem nižších teplot (-5°C) můžu při prvním ranním startu točit motorem jako o závod ale nenaskočí
    kontrolka žhavení po cca 3-5 vteřinách zhasne ale jen točím

    nasadil jsem nové žhaviče Bosch ale efekt žádný

    chci se zeptat jestli s tímto máte nějakou zkušenost, popř bych si vzal potřebné díly k opravě
    jestli to má nějakou ŘJ žhavení, poruchové některé relátko....

    zkusil jsem cáknout trochu čističe brzd do sání před startem hned z rána a okamžitě to jede, čekám tedy chybu opravdu někde u žhavení

    v LÉTĚ startér motorem zatočí taky asi 2-3x ale bez problémů chytne, jede bez cukání, výkon plynulý.....
    ale teď v zimě prostě ráno nenastartuje (každý další start během dne už je "normální")


    předem díky za tip, či radu