Výměna oleje

  • sebo 1.8 16V
    no ta barča ma práve ze naschvál vymenenú hlavu mareny A tých uprav nieje až tak veľa
  • Honza
    u tý barči je ale blbost se bavit o hlavě...:) když je všechno jinak...

    jak jsme psal..použij vhodný vačky a správně načasovaný a výkonově rozhodně neztratíš..hlavy jsou stejný krom obrobení "ložiska pro variátor..)
  • Denis 1,9 JTD:(
    Měl jsem na mysli sériová hlava mařena vs. sériová hlava Coupé.
  • sebo 1.8 16V
    je to s tohoto hlava je vraj zbrúsená 0,25mm vymenené ventily + zdvihátka za silnejšie
  • Honza
    proč by ne?

    ventily stejný, kanály stejný, jen vyčky jiný..pokud použije obě vejfukový vačky z 1.8-2L TS motoru a rozumně je načasuje a pak doladí ECU výkon neutrpí, ba naopak...

    taky jedu variátor OFF a VIS OFF a výkonově na tom jsem líp.. potřebuju teda doladit spdoní část od cca 1500 do 3000 kdy to je takový mdlý (utaženej vracák mi dvojka nesebera a musím dát za 1, nebo přes spojku, to se ale bavíme o sportu v provozu mě to neomezuje), ale od 3000 vejš se serie nečapá...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Hlava z Mařeny ti nedá takový výkon jako origo.
  • sebo 1.8 16V
    Teraz neviem či je lepšie dat repasovanú hlavu z mareny "bez variátora" alebo dat novy variátor:)a upravovať hlavu:)
  • Abyss
    Drzim palec :-)
  • sebo 1.8 16V
    Thanks to some pictures I saw several years ago in the spanish alfisti forum I got to know about an interesting one-way valve. It´s an official Alfa Romeo document where they say it´s recommended (I would say it´s COMPULSORY) to install this one-way valve (ePer # 60677899) in the cylinder head. It consists of a cylinder with a metal ball and a spring calibrated to an exact pressure. This valve comes up as a solution to the noisy variator problem and prevents from further malfunctioning and premature wear of the variator. Some of the latest Twin Spark engines were fitted as stock. For those of us who do not have it installed you may use the instructions I post below (I´m sorry it´s in spanish but I´m sure anybody who is interested in would manage to get this translated):
  • sebo 1.8 16V
    A ďalšia
  • sebo 1.8 16V
    hlava + ventil
  • sebo 1.8 16V
    Fotky ventilu
  • sebo 1.8 16V
    ABYSS
    Nájdi si cenu nikde nemáš nad 220 euro za variátor ricambi .Daj si fóra od fiatu aj od alfi .ANO píšu tam ze to začalo klepať aj po20 000 km a dal si to robiť priamo vo fiate !!! Podla mňa je to konštrukčná chyba motora dúfam ze to spätný ventil vyrieši
  • Abyss
    Ved kup skus, daj spatny ventil a mozno budeme vsetci prekvapeni. Ze to bude fungovat paradne. Nikto tu na fore zatial takuto upravu nepreviedol aby mohol napisat skusenost. Na tej stranke je postup osadenia ventila?
  • sebo 1.8 16V
    neviem kde si ho kupoval ale variátor je orig Ricambi .Osobne neviem ze by ho niekto robil ako náhradu
    Aj keď dnešnej dobe globalizácie:)V každom prípade na všetkých je Ricambri
    http://www.alfisti.net/alfa-forum/tuning-styling/1 00934-145-selespeed.html



    to je odkaz na tu úpravu hlavy a mno iného pekne fotky
  • Abyss
    190eur stoji nahrada, aby si nelutoval po prejdeni 20 tisic km. Cena origo variatoru sa pohybuje niekde inde....
  • sebo 1.8 16V
    variátor aj na slovensku sa dá kúpiť okolo 190euro na ebay približne tak isto .Na ebay sa 4 roky dozadu predával za 140
  • Abyss
    nemam namysli ten jednosmerny ventil ale ten variator samotny
  • sebo 1.8 16V
    upráva hlavy vôbec nieje zložitá len do kanálika sa dá spätný ventil za par euro
  • Abyss
    tak to pocitaj tak 1000 eur za takuto fajnotku
  • sebo 1.8 16V
    ale ale už sa to tu riešilo . Spätný ventil bol myslím ako zlepšenie na niektorej AF je to tam krásne od fotené keď to nájdem dám odkaz. Potom sa to dávalo do stila Standard .
    Ja keď dám meniť variátor tak jedine aj z úpravou hlavy + rozvody
  • Abyss
    celkom zaujimave, vsetci to rachtanie prirovnavaju zlemu variatoru ale mne to neslo do hlavy skrz to ze pri studenom starte mi variator nikdy nezarachtal. Iba pri teplom starte sem tam nieco bolo pocut. Takze mam zodpovedanu svoju dlhorocnu otazku :) Inak hrozi nejake poskodenie motora tymto javom? Spatny ventil mali 5 valce ale myslim ze coupe 1.8 ich nikdy nemali. Kedze vyroba skoncila udajne 9/2000. Viem ze boli len 2 druhy variatorov v 96/97 ked zacal motor 1.8
  • Honza
    přesně tak... rozpálenej olej vyteče z hydra, a pak to chvíli rachtá jak nafta... svůj díl na tom má i absence z5tného ventilu v mazacím kanálu do hlavy, kterej už ale novější 1.8my měli (po r. 2001)
  • Abyss
    Honza dotaz na tebe. Chces tymto povedat ze pri teplom starte mozu zaklepat hydra podobne ako zly variator? To jest na par sekund kym sa tam nenatlakuje olej? Niekedy sa mi to stava ale len za tepla ze mi nieco zarachta na par sekund potom uz je ticho. Olej je predpisana selenia interval vymeny 6-7tisic max. Motor 1.8
  • Honza
    co pomáhá k degradaci:

    1) vzduch
    2) spaliny co proniknou do klikový skříně
    3) samozřejmě benzín
    4) stáří náplně

    pozn. jelikož mi stilo svýho času bralo dost oleje, recykloval jsme vyjetej olej (5W50 Mobil 1) z ostatních motorů v něm (krom hlavy motoru škoda nebyla..). překvapivě i přes rok stará náplň co již něco najela, ve stilu fungovala tak, že nebyl problém s klepání hyder po startu za tepla (ano ten zvuk co si většina z vás myslí že je variátor, ale oni to jsou jen nenatlakovaný hydra..), ani s mazacími tlaky za různej podmínek i při 30-35° C hicech v létě na okruhu...
  • sebo 1.8 16V
    Je otázne co degraduje vlastnosti oleja či km alebo počet štartov či teplota alebo ci motoru stúpaš na krk . To by si musel robiť test oleja dajme tomu po 5 rokoch a 5000km alebo po 5000km len v lete alebo 5000km len v zime :)
    Pochybujem ze taky test niekto robil ak nie opravte ma
  • ZdenysM.L.
    Oleje 10w50 nebo 10w60 jsou jen na 10 000km a méně!!!!Po těchto km dochází k velké degradaci a ztrátě vlastností oleje.
  • sebo 1.8 16V
    Male rozdiely sú ale v skratke sa dá povedať ze 10W60 je hustejšia každá !
    A asi každá zlepši mazacie tlaky pri saharach:)
  • ZdenysM.L.
    Není 10w60 jako 10w60. Musíte si sehnat technické listy kde jsou rozdíly napsaný a na první pohled je jasný jaký olej máte v ruce nebo o něm premýšlíte.
  • sebo 1.8 16V
    Ravenol 10W60 je pre 1,8 hustý olej za studena hlavne v zime je lenivá . Ale nemusel som dolievať ani klapku oleja .Jednoznačne ak niekto dolieva more oleja tak doporučujem 10W60 uvidím ako to bude na 5w50 určite napíšem
  • ZdenysM.L.
    Sebo: a těch 5w50 jsi tam dával proč?
  • sebo 1.8 16V
    Takže vymenený 10W60 za 5W50 mobil1
    Motor sa mi zdá že stíchol ci bude žrať olej uvidím na 10W60 som nič nedolieval
  • Alejandro
    a proč jezdit olej 5w50, když 10w60 maže spolehlivě do -15 aspon a stejně jezdíme hlavně za tepla a za tepla je 10w60 podstatně lepší a drží vyšší mazací tlak...

    10w60 je předepsaný do Maserati jako nejlepší olej...není tam 10w40 ani 5w50 :)
    A Coupe 20vt točí 7500 otáček, to není zrovna málo...navíc se přidává extremní zahřívání oleje díky turbu a také značné "stáří" motoru a tedy náchylnost

    Souhlasím s Ravelem
  • Heretic20V
    kámošovi na Selenii 20K zaklepalo na klice Fiat Bravo HGT 20V

    já co jezdím často město (kolony) a rád točím motor tak v parnu na Selenii 20K padali mazací tlaky z 2 Bar na 1.5-1.4 Bar takže proto ten hnůj..

    uvažoval sem taky o Selenii 10w60 ale... jezdím celoročně takže sem zkusil Mobil 1 5w50 a už mám zasebou jak zimu tak i parna a mazací tlak se drží relativně stabilně 2.4bar.. jsem mnohem klidnější když tomu točím :)

    ten MOL sem někde četl že je to česká značka ale komu teď patří nevím... ale určitě ho zkusím :)

    sebo 1.8 16V: napiš pak mazací tlaky :)
  • Ravel
    Pokud trváte na 10W60, tak bych vybíral mezi
    Shell Helix Ultra Racing SAE 10W-60, BMW M, Ferrari, MB 229.1, VW 501.00, 505.00, Fiat 955535 H3 nebo
    Petronas Syntium Racer X1
    SAE 10W-60, ACEA A3/B3/B4, API SL/CF (mimochodem Petronas vyrábí i Selenii, ale Syntium je jeho prémiová značka).
  • sebo 1.8 16V
    Mobil 1 5w50 je už kúpený a budem môcť porovnať verzus 10W60 :) dám vedieť .

    Inak

    na zimu by som sa riedkeho oleja nebál
    :)
  • Alejandro
    Invi: ten tvuj olej 10W60 Yacco má velice podobne parametry jako Selenia 10w60, či Shell 10W60...zdá se mi, že vyniká v nízkých mrazivých teplotách...nevím HTHS udaj, který je dost podstatný...

    Jo a jinak žádné řidké vodičky typu 0w30,5w30,0w40,5W40, které při 100 a více stupnich neudrží tlak mazací....ani do Mobil 5W50 bych nešel,má totiž výrazně nižší viskozitu 17,5 a 104
    Kupte tam prostě kvalitní olej 10w60 Seleni,Shell nebo Valvoline a není co řešit.
    CO jsem našel já, tak nejlepší je ten Shell 10W60 a doporučuje ho i Ferrari a taky Maserati v Australii
  • turbo
    Parametry: Motorový olej Mobil 1 Peak Life 5W-50, 4L
    Použití oleje motorový olej
    Typ oleje syntetický
    Specifikace ACEA A3/B3, A3/B4
    Specifikace API SM/CF
    Firemní normy MB-Approval 229.3/229.1, VW 501 01/505 00, Porsche A40
    SAE 5W-50
    Balení 4 litr
  • sebo 1.8 16V
    Selenia 20k -hnoj:) myslím dosť prehnane tvrdenie myslím ze svoje + ma ale neaktuálnu cenu .

    enzim
    Selenia je dodávateľ fiatu a dodávateľské vzťahy sú "zakuklene" za doporučenie sa platia pekne obnosy asi preto je drahšia :).

    Raven
    suhlasím na zimu kvalitnú 5w30 a v lete 10w60
    ale kto to bude tak robit
  • enzim
    Heretic20V - ten MOL je bejvalá čeká firma má ten pocit ? Já ho leju do daily car, ale nákou normální řadu..

    Nevim podle mě papír snese hodně,když ho výrobce doporučuje Selenii, tak proč jí tam nedat ?
  • Heretic20V
    já osobně nikdy do žádnýho auta už nedám 10w40 jsem zhýčkan oleji co mají velký teplotní rozsah
    Selenia 20K je hnůj proti Mobil 1 5w50
    příští rok přemýšlím nad tímto olejem :


    MOL Dynamic Racing SAE 5W-60

    Density at 15°C [g/cm3] 0,860
    Kinematic viscosity at 40°C [mm2/s] 152,0
    Kinematic viscosity at 100 °C [mm2/s] 23,2
    Viscosity index 182
    Pour point [°C] -45
  • Ravel
    Když nevím kudy kam, přečtu návod k obsluze (viz. přiložené foto).
    Co z návodu alespoň pro mě vyplývá?
    Je nutné rozlišit, co Fiat předepisuje:
    SAE 10W40, ACEA A3, API SJ pro teploty nad cca. 0°C s dolní mezí použitelnosti cca. -15°C.
    SAE 5W30, ACEA A1, API SJ pro teploty pod cca. 0°C s horní mezí použitelnosti cca. 20°C.
    (předepsané specifikace olejů je možné všeobecně chápat jako minimální, nezakazující použití olejů splňujících vyšší normy).
    A co Fiat doporučuje: Selenia 20K a Selenia Performer.
    Nabízí se otázka, proč tedy Fiat pro celoroční použití nepředepsal olej 5W40? Podle mého názoru zejména z důvodu vysoké ceny (v 90-tých letech minulého století stál litr oleje 5W40 cca. 500,-Kč). Předpis výrobce však zjevně použití oleje 5W40 nevylučuje, dostatečnou hodnotu HTHS při vysokých teplotách zaručuje ACAE A3.
    V dnešní době, kdy jsou oleje 5W40 dostupné není podle mého názoru nutné použití oleje 10W40 řešit a v případě nadměrné spotřeby oleje nebo nízkého tlaku mazaní použít jako celoroční olej 5W50 nebo 10W60 (možná trochu paradoxně mají oleje 10W60 významně nižší bod tuhnutí než 10W40 a jsou tedy pro zimní provoz vhodnější).
    Použití oleje konkrétní značky nemá podle mého názoru zásadní význam. Osobně jsem ochotný nalít do motoru téměř cokoli s předepsanou specifikací. Brava 1,2 z roku 99 má dnes přes 270000 km (s původními vačkami), z toho minimálně 100000 km ujela na Castrol Softec TXT, momentálně jezdí "značkový" olej TANK ONO 5W40, na dolévání bez problému používám i olej W5 5W40 z Lídlu. Jsem přesvědčený, že dobrá kondice motoru je dána zejména důsledným používáním olejů 5W40, přestože předpis Fiatu je pro Bravu naprosto stejný jako u FC.
    Všeobecně se uvádí, že k největšímu opotřebení motoru dochází po studeném startu, než se hustý olej dostane na všechna mazaná místa. Z tohoto hlediska mi připadá používání oleje 10W40 v motoru s hydraulickými zdvihátky v zimním období jako nerozumné.
  • sebo 1.8 16V
    V dobe globalizácie bude 10 značiek ktoré budu mat 10W40 a budu sa robiť v jednej linke:)
    Chlapci preberte sa značka už nič neznamená !!
  • Pegas77
    a co něco takového?

    http://www.millersoils.cz/ee-semi-synthetic-10w40? c=223 ?
  • Invi
    ...
  • sebo 1.8 16V
    mam astmatika a mam 10W60 pri pracovnej teplote "90C" je to výborný olej .Ak si niekto v aute kompenzuje nejaké komplexy a jazdi brzda a plyn na podlahu a nerieši že mu to žerie 25litrov je presne preňho .10W60 sa podstatne menej "stráca" takže pre niekoho komu žerie 1liter na 1000km to môže byt lacnejšia alternatíva.

    - Za studena je motor ako na "vazelíne"
  • Honza
    plná syntetika je blbost... spojovat si označení XWXX s tím jestli to je plná/polo, či minerál je kapitální hovadina...

    když astmatik dostává co proto, tak i tam má 10W60/20W60 co dělat..chtěl bych vidět jak by přežil s vodičkou typu XW40 těžkou kudlu...

    někdy stačí 5 minut a čím starší motor tím rychlejší je pak smrt...
  • Pegas77
    a není 1W60 plna syntetika? ta nemá v astmatikovi myslim co delat, navíc mam předepsanou 10W40 tak řesim tuto specifikaci, jezdim temer celoročně (pokud není snih a nasoleno i v zimě)

    jezdim většinou "na spotřebu" sem tam na to na pár sekund šlápnu

    teplotu oleje mam po procisteni chladici soustavy teplotu oleje i v kolonách pod 90st spis kolem 80
  • Alejandro
    pegas: Valvoline 10w40 má Viskozitu při 100°C 14, tedy o polivinu nižší než 10w60. Jak dosáhneš na oleji 100 stupnu, tak bude tlak výrazně nižší a motor bude více trpět
  • Alejandro
    invi: můžeš nahodit nějaká technická data toho tvého Yacco Galaxie GT?

    Po několika hodinach googlování se mi podařilo najít data Selenia 10w60 na italských strankach Alfistů, zvláštní je, že nejsou na oficiálních strankach a Selenia neodpověděla na muj dotaz, když jsem se na ně ptal.
    http://flcf.onion.it/commonfile/ita/pdf/1047_stec_ ITA.pdf
    viscosità cinematica a 40°C: 151cst

    (ASTM D 445) a 100°C: 22,68cst
    chybí HTHS Viscosity @ 150°C

    A ted Shell 10w60:
    183
    24,6
    HTHS:5,42

    Dle těchto změřených dat je lepší Shell 10W60
  • Invi
    Používám Yacco Galaxie GT, je to přímý konkurent Motulu 300V.
    Pokud se ti chce pohledej na něm něco špatného abys mi to vyvrátil. Řídím se radami zkušených :-)
  • Alejandro
    podařilo se mi najít ještě tyto zajímavé udaje k Shell 10W60:
    -HTHS Viscosity @ 150°C: 5,42 (minimum je 2,8, čím vyšší tím lepší..udává sílu tlouštky olejového filmu a odolnost proti střihu)
    -splnuje Fiat 9.55535 H3 (=Qualification for gasoline engine lubricants granting very high performances.)
    -Specifically designed for the Ferrari 360 Modena
    Challenge and for sporty use of thee standard Ferrari F360 Moderna car.

  • Coupe20VT PLUS :-D
    https://www.motul.com/cz/cs/products/oils-lubricants/300v-le-mans-20w60--2

    tohle mi bylo doporučeno, a spokojenost... ale je to sezoní olej jaro až podzim...
  • Pegas77
    a v 10W40 pro (16V astmatik) VALVOLINE je na tom jak?, mě ho doporučil mechanik co dělá italy
  • Alejandro
    invi: tak jaký je ten tvůj super olej co tam liješ? já Valvoline 10w60 jezdil spokojeně 3 roky a Castrol 10w60 Edge 1 rok

    Důležité jsou technické parametry jako viskozita při 100 stupních
  • Invi
    Přidřený motor na Castrolu jsem videl na vlastní oči, později mi zkušený motorář potvrdil, žer ta sračka ve Fiaťáckém motoru nemá co dělat. Co se dále týče jiných alternativ, Valvoline VR1 o kterém jsem myslel že bude fajn, známému na lancii umrtvil vačku, takže už ani tomu nevěřím.

    Dovol abych citoval část tvého článečku: "Shell Helix Ultra Racing 10W/60 je vyvinut pro překonání náročných požadavků nejmodernějších závodních motorů a poskytuje jim jedinečnou ochranu. Je určený pro přeplňované i nepřeplňované benzínové motory, zejména pro závodní vozy a motory vybavené víceventilovou technologií" Přesně tohle se píše u kdejakého oleje jakékoliv značky, takže nezájem :-D Tím nechci říct že se tento Shell nehodí, ale kde se v lidech bere ta blbost, podstrkovat ostatním pořád něco jiného, když už tady ten ověřený olej máme?

    Proč používám jiný olej? Protože 16VT je mega náchylný na nedodržování intervalů, neodpouští kvalitu oleje a chci aby dostal co nejlepší péči, protože mám na něm více koní než serie, Vybral jsem olej který mi poradilo několik nejzkušenějších lidí které znám (jeden zde z fora).
  • Alejandro
    chtěl bych vidět, který olej má lepší parametry než: "SHELL HELIX ULTRA RACING 10W/60 je plně syntetický motorový olej určený pro osobní vozy. Shell Helix Ultra Racing 10W/60 je vyvinut pro překonání náročných požadavků nejmodernějších závodních motorů a poskytuje jim jedinečnou ochranu. Je určený pro přeplňované i nepřeplňované benzínové motory, zejména pro závodní vozy a motory vybavené víceventilovou technologií. Shell Helix Ultra Racing 10W/60 je používán i pro série Ferrari Challenge. Při vývoji motorového oleje Shell Helix Ultra Racing 10W/60 jsou využity technologie a zkušenosti firmy Shell z F1. Splňuje specifikace: BMW M, Ferrari, MB 229.1, VW 501.00, 505.00, Fiat 955535 H3"

    Viskozita při 100°C, mm2/s
    24,6 (vyšší než má konkurence)
    Viskozitní index
    183
    API
    SL/CF
    Bod tuhnutí °C
    -45
    Kinematická viskozita při 40 °C
    163

  • Alejandro
    invi: ono hlavně přibývá pitomců co si libovolně prodlužují výměné intervaly místo toho, aby je ve městě zkracovaly a nemění co 12 měsíců...pak se není čemu divit, že odejde turbo a následně i motor...jo a fámy, že někdo nalil Castrol a díky tomu zadřel se mi nezdají....záleží na co to jezdilo a jak to jezdilo tisíce kilometrů před tím...ono když to někdo honí za studena k omezovači, tak nepomůže ani Selenia

    A z jakého důvodu nepoužíváš Selenii?
    kdybys teda měl být důsledný, tak tam je ve Fiat manuálu napsaný Selenia 10W40, ale proč to tam lít, když už existuje lepší olej 10w60? A navíc každý výrobce aut doporučuje jednoho výrobce oleje za co dostává nemalé peníze. Takže argument "z principu", že je to napsaný v manuálu starým 15 let mě nepřesvěčil..
  • Invi
    Mluvím o tom, že selenia splňuje požadavky, pro spolehlivý chod motoru, protože ano pochopili jste, olej je nejdůležitější položkou v údržbě auta, která ovlivňuje životnost a spolehlivost motoru. Bohužel stále přibývá pitomců, kteří kupují kdejaký sudový olej a po roce řeknou: "však to maže dobře, stejně jako ten předepsaný" ... Pak máme vystřelené ojnice, sedřené vačky, šišaté šály apod.

    Je mi jedno kolik je lepších olejů než Selenia, ale aspoń mám jistotu, že v normálním provozu udrží motor v kondici.

    PS: Taky nepoužívám selenii, ale z jiných důvodů, jde jen o proncip, je tam napsaná, tak ji tam dávej.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    přesně tak. SELENIA už dávno není top... taky nemůže. vývoj olejů se za těch pár let přeci jenom někam posunul. selenia je stručně takový nejhorší dobrý olej,

    ale jak píše ALEJANDRO, jsou jiné a lepší oleje...
  • Alejandro
    můžete mi prosím vysvětlit v čem přesně je Selenia lepší než Shell, Valvoline či Mobil? Selenia na svých oficiálních strankach neudává ani viskozitu ani jiné technické udaje...proto nejde porovnat s konkurencí :) kinematickou viskozitu jsem našel u nejvyšší u Shell Helix Ultra 10W60, tudíž by měl nejlepe držet tlak oleje při cca 100 stupních....na "zázračná aditiva" moc nevěřím.....
  • Invi
    Kdo chce spolehlivě jezdit, naleje předepsanou Selenii, kdo chce ušetřit pár korun a dojebat si auto, řeší na foru který olej je nejlevnější :-D
  • Venca
    Taky ted premejšlim co koupit za olej do 1.8 a asi vemu selenii 20k
  • sebo 1.8 16V
    castrol šiel kvalitou dole ale chvalabohu je na vyber dosť kvalitných olejov
  • Invi
    Na Castrolu zaklepalo 16VT-čko toto léto i kolegovi z Ostravska.
  • Honza
    koukni do materiálovejch listů a požadovaný specifikace a uvidíš, že žádnej castrol v tom nemá co dělat...

    ono to bylo poznat na motoru v coupe (díky tomu zadřeno) v tipu (zadřeno) a v HGT (mlátily hydra jak prase+ zlatavej povlak) když sem olej v minulosti řešil v servisu... jakmile sem si trochu oleje nastudoval, tak neleju nic jinýho než jen Mobil 1 5W50 a od tý doby (už je to skoro 10 let) jsem neřešil žádnej mechanickej průser... ono to na to nějak dokáže jet, ale zkus motor podržet 15-20minut pod krkem...
  • Alejandro
    jediný dobrý olej je 10W60 :)
  • Oddy
    Castrol bych taky nedával, jednou jsem to nalil do 2.0 16v a budík tlaku oleje lítal nahoru a dolů. Vyměnil jsem za Selenku a byl klid..
  • krisz
    Ked uz tak aspon 10w 40 a doporucujem mobil 1,shell helix alebo samozrejme seleniu...
  • Scoupe
    Honzo proc nedoporucujes ten castrol? momentalne ho uz nejezdim ale ze zvedaostim se ptam, diky
  • Honza
    s klidným srdcem ano... vyhni se akorát castrolu atd...

    Ideálně selenia, Mobil 1....
  • prochyyy
    Zdravím, budu měnit olej a tak se chci zeptat jestli můžu dát 15W40 nebo mi někdo doporučí něco jiného, moc toho nenajezdím mám 2.0 16v, díky