-
19:17:41 21.1.2015
no ta barča ma práve ze naschvál vymenenú hlavu mareny A tých uprav nieje až tak veľa
-
15:39:15 21.1.2015
u tý barči je ale blbost se bavit o hlavě...:) když je všechno jinak...
jak jsme psal..použij vhodný vačky a správně načasovaný a výkonově rozhodně neztratíš..hlavy jsou stejný krom obrobení "ložiska pro variátor..)
-
13:55:03 21.1.2015
Měl jsem na mysli sériová hlava mařena vs. sériová hlava Coupé.
-
22:00:01 20.1.2015
je to s tohoto hlava je vraj zbrúsená 0,25mm vymenené ventily + zdvihátka za silnejšie
-
15:37:47 20.1.2015
proč by ne?
ventily stejný, kanály stejný, jen vyčky jiný..pokud použije obě vejfukový vačky z 1.8-2L TS motoru a rozumně je načasuje a pak doladí ECU výkon neutrpí, ba naopak...
taky jedu variátor OFF a VIS OFF a výkonově na tom jsem líp.. potřebuju teda doladit spdoní část od cca 1500 do 3000 kdy to je takový mdlý (utaženej vracák mi dvojka nesebera a musím dát za 1, nebo přes spojku, to se ale bavíme o sportu v provozu mě to neomezuje), ale od 3000 vejš se serie nečapá...
-
11:52:42 20.1.2015
Hlava z Mařeny ti nedá takový výkon jako origo.
-
17:55:14 18.1.2015
Teraz neviem či je lepšie dat repasovanú hlavu z mareny "bez variátora" alebo dat novy variátor:)a upravovať hlavu:)
-
21:11:00 5.1.2015
Drzim palec :-)
-
16:09:56 5.1.2015
Thanks to some pictures I saw several years ago in the spanish alfisti forum I got to know about an interesting one-way valve. It´s an official Alfa Romeo document where they say it´s recommended (I would say it´s COMPULSORY) to install this one-way valve (ePer # 60677899) in the cylinder head. It consists of a cylinder with a metal ball and a spring calibrated to an exact pressure. This valve comes up as a solution to the noisy variator problem and prevents from further malfunctioning and premature wear of the variator. Some of the latest Twin Spark engines were fitted as stock. For those of us who do not have it installed you may use the instructions I post below (I´m sorry it´s in spanish but I´m sure anybody who is interested in would manage to get this translated):
-
16:02:19 5.1.2015
A ďalšia
-
16:01:54 5.1.2015
hlava + ventil
-
16:01:21 5.1.2015
Fotky ventilu
-
15:54:30 5.1.2015
ABYSS
Nájdi si cenu nikde nemáš nad 220 euro za variátor ricambi .Daj si fóra od fiatu aj od alfi .ANO píšu tam ze to začalo klepať aj po20 000 km a dal si to robiť priamo vo fiate !!! Podla mňa je to konštrukčná chyba motora dúfam ze to spätný ventil vyrieši
-
09:47:05 5.1.2015
Ved kup skus, daj spatny ventil a mozno budeme vsetci prekvapeni. Ze to bude fungovat paradne. Nikto tu na fore zatial takuto upravu nepreviedol aby mohol napisat skusenost. Na tej stranke je postup osadenia ventila?
-
02:27:34 5.1.2015
neviem kde si ho kupoval ale variátor je orig Ricambi .Osobne neviem ze by ho niekto robil ako náhradu
Aj keď dnešnej dobe globalizácie:)V každom prípade na všetkých je Ricambri
http://www.alfisti.net/alfa-forum/tuning-styling/1 00934-145-selespeed.html
to je odkaz na tu úpravu hlavy a mno iného pekne fotky
-
23:11:16 4.1.2015
190eur stoji nahrada, aby si nelutoval po prejdeni 20 tisic km. Cena origo variatoru sa pohybuje niekde inde....
-
22:24:57 4.1.2015
variátor aj na slovensku sa dá kúpiť okolo 190euro na ebay približne tak isto .Na ebay sa 4 roky dozadu predával za 140
-
17:27:59 4.1.2015
nemam namysli ten jednosmerny ventil ale ten variator samotny
-
17:16:33 4.1.2015
upráva hlavy vôbec nieje zložitá len do kanálika sa dá spätný ventil za par euro
-
16:26:20 4.1.2015
tak to pocitaj tak 1000 eur za takuto fajnotku
-
15:57:46 4.1.2015
ale ale už sa to tu riešilo . Spätný ventil bol myslím ako zlepšenie na niektorej AF je to tam krásne od fotené keď to nájdem dám odkaz. Potom sa to dávalo do stila Standard .
Ja keď dám meniť variátor tak jedine aj z úpravou hlavy + rozvody
-
14:17:33 4.1.2015
celkom zaujimave, vsetci to rachtanie prirovnavaju zlemu variatoru ale mne to neslo do hlavy skrz to ze pri studenom starte mi variator nikdy nezarachtal. Iba pri teplom starte sem tam nieco bolo pocut. Takze mam zodpovedanu svoju dlhorocnu otazku :) Inak hrozi nejake poskodenie motora tymto javom? Spatny ventil mali 5 valce ale myslim ze coupe 1.8 ich nikdy nemali. Kedze vyroba skoncila udajne 9/2000. Viem ze boli len 2 druhy variatorov v 96/97 ked zacal motor 1.8
-
13:23:33 4.1.2015
přesně tak... rozpálenej olej vyteče z hydra, a pak to chvíli rachtá jak nafta... svůj díl na tom má i absence z5tného ventilu v mazacím kanálu do hlavy, kterej už ale novější 1.8my měli (po r. 2001)
-
10:22:06 4.1.2015
Honza dotaz na tebe. Chces tymto povedat ze pri teplom starte mozu zaklepat hydra podobne ako zly variator? To jest na par sekund kym sa tam nenatlakuje olej? Niekedy sa mi to stava ale len za tepla ze mi nieco zarachta na par sekund potom uz je ticho. Olej je predpisana selenia interval vymeny 6-7tisic max. Motor 1.8
-
22:05:50 3.1.2015
co pomáhá k degradaci:
1) vzduch
2) spaliny co proniknou do klikový skříně
3) samozřejmě benzín
4) stáří náplně
pozn. jelikož mi stilo svýho času bralo dost oleje, recykloval jsme vyjetej olej (5W50 Mobil 1) z ostatních motorů v něm (krom hlavy motoru škoda nebyla..). překvapivě i přes rok stará náplň co již něco najela, ve stilu fungovala tak, že nebyl problém s klepání hyder po startu za tepla (ano ten zvuk co si většina z vás myslí že je variátor, ale oni to jsou jen nenatlakovaný hydra..), ani s mazacími tlaky za různej podmínek i při 30-35° C hicech v létě na okruhu...
-
18:06:45 3.1.2015
Je otázne co degraduje vlastnosti oleja či km alebo počet štartov či teplota alebo ci motoru stúpaš na krk . To by si musel robiť test oleja dajme tomu po 5 rokoch a 5000km alebo po 5000km len v lete alebo 5000km len v zime :)
Pochybujem ze taky test niekto robil ak nie opravte ma
-
16:03:01 3.1.2015
Oleje 10w50 nebo 10w60 jsou jen na 10 000km a méně!!!!Po těchto km dochází k velké degradaci a ztrátě vlastností oleje.
-
14:02:04 3.1.2015
Male rozdiely sú ale v skratke sa dá povedať ze 10W60 je hustejšia každá !
A asi každá zlepši mazacie tlaky pri saharach:)
-
22:35:56 2.1.2015
Není 10w60 jako 10w60. Musíte si sehnat technické listy kde jsou rozdíly napsaný a na první pohled je jasný jaký olej máte v ruce nebo o něm premýšlíte.
-
01:04:44 2.1.2015
Ravenol 10W60 je pre 1,8 hustý olej za studena hlavne v zime je lenivá . Ale nemusel som dolievať ani klapku oleja .Jednoznačne ak niekto dolieva more oleja tak doporučujem 10W60 uvidím ako to bude na 5w50 určite napíšem
-
23:53:47 1.1.2015
Sebo: a těch 5w50 jsi tam dával proč?
-
18:11:09 29.12.2014
Takže vymenený 10W60 za 5W50 mobil1
Motor sa mi zdá že stíchol ci bude žrať olej uvidím na 10W60 som nič nedolieval
-
23:10:46 3.11.2014
a proč jezdit olej 5w50, když 10w60 maže spolehlivě do -15 aspon a stejně jezdíme hlavně za tepla a za tepla je 10w60 podstatně lepší a drží vyšší mazací tlak...
10w60 je předepsaný do Maserati jako nejlepší olej...není tam 10w40 ani 5w50 :)
A Coupe 20vt točí 7500 otáček, to není zrovna málo...navíc se přidává extremní zahřívání oleje díky turbu a také značné "stáří" motoru a tedy náchylnost
Souhlasím s Ravelem
-
21:27:18 3.11.2014
kámošovi na Selenii 20K zaklepalo na klice Fiat Bravo HGT 20V
já co jezdím často město (kolony) a rád točím motor tak v parnu na Selenii 20K padali mazací tlaky z 2 Bar na 1.5-1.4 Bar takže proto ten hnůj..
uvažoval sem taky o Selenii 10w60 ale... jezdím celoročně takže sem zkusil Mobil 1 5w50 a už mám zasebou jak zimu tak i parna a mazací tlak se drží relativně stabilně 2.4bar.. jsem mnohem klidnější když tomu točím :)
ten MOL sem někde četl že je to česká značka ale komu teď patří nevím... ale určitě ho zkusím :)
sebo 1.8 16V: napiš pak mazací tlaky :)
-
19:19:21 3.11.2014
Pokud trváte na 10W60, tak bych vybíral mezi
Shell Helix Ultra Racing SAE 10W-60, BMW M, Ferrari, MB 229.1, VW 501.00, 505.00, Fiat 955535 H3 nebo
Petronas Syntium Racer X1
SAE 10W-60, ACEA A3/B3/B4, API SL/CF (mimochodem Petronas vyrábí i Selenii, ale Syntium je jeho prémiová značka).
-
19:07:48 3.11.2014
Mobil 1 5w50 je už kúpený a budem môcť porovnať verzus 10W60 :) dám vedieť .
Inak
na zimu by som sa riedkeho oleja nebál
:)
-
18:30:09 3.11.2014
Invi: ten tvuj olej 10W60 Yacco má velice podobne parametry jako Selenia 10w60, či Shell 10W60...zdá se mi, že vyniká v nízkých mrazivých teplotách...nevím HTHS udaj, který je dost podstatný...
Jo a jinak žádné řidké vodičky typu 0w30,5w30,0w40,5W40, které při 100 a více stupnich neudrží tlak mazací....ani do Mobil 5W50 bych nešel,má totiž výrazně nižší viskozitu 17,5 a 104
Kupte tam prostě kvalitní olej 10w60 Seleni,Shell nebo Valvoline a není co řešit.
CO jsem našel já, tak nejlepší je ten Shell 10W60 a doporučuje ho i Ferrari a taky Maserati v Australii
-
18:01:51 3.11.2014
Parametry: Motorový olej Mobil 1 Peak Life 5W-50, 4L
Použití oleje motorový olej
Typ oleje syntetický
Specifikace ACEA A3/B3, A3/B4
Specifikace API SM/CF
Firemní normy MB-Approval 229.3/229.1, VW 501 01/505 00, Porsche A40
SAE 5W-50
Balení 4 litr
-
19:17:47 2.11.2014
Selenia 20k -hnoj:) myslím dosť prehnane tvrdenie myslím ze svoje + ma ale neaktuálnu cenu .
enzim
Selenia je dodávateľ fiatu a dodávateľské vzťahy sú "zakuklene" za doporučenie sa platia pekne obnosy asi preto je drahšia :).
Raven
suhlasím na zimu kvalitnú 5w30 a v lete 10w60
ale kto to bude tak robit
-
18:59:10 2.11.2014
Heretic20V - ten MOL je bejvalá čeká firma má ten pocit ? Já ho leju do daily car, ale nákou normální řadu..
Nevim podle mě papír snese hodně,když ho výrobce doporučuje Selenii, tak proč jí tam nedat ?
-
14:12:13 2.11.2014
já osobně nikdy do žádnýho auta už nedám 10w40 jsem zhýčkan oleji co mají velký teplotní rozsah
Selenia 20K je hnůj proti Mobil 1 5w50
příští rok přemýšlím nad tímto olejem :
MOL Dynamic Racing SAE 5W-60
Density at 15°C [g/cm3] 0,860
Kinematic viscosity at 40°C [mm2/s] 152,0
Kinematic viscosity at 100 °C [mm2/s] 23,2
Viscosity index 182
Pour point [°C] -45
-
13:22:40 2.11.2014
Když nevím kudy kam, přečtu návod k obsluze (viz. přiložené foto).
Co z návodu alespoň pro mě vyplývá?
Je nutné rozlišit, co Fiat předepisuje:
SAE 10W40, ACEA A3, API SJ pro teploty nad cca. 0°C s dolní mezí použitelnosti cca. -15°C.
SAE 5W30, ACEA A1, API SJ pro teploty pod cca. 0°C s horní mezí použitelnosti cca. 20°C.
(předepsané specifikace olejů je možné všeobecně chápat jako minimální, nezakazující použití olejů splňujících vyšší normy).
A co Fiat doporučuje: Selenia 20K a Selenia Performer.
Nabízí se otázka, proč tedy Fiat pro celoroční použití nepředepsal olej 5W40? Podle mého názoru zejména z důvodu vysoké ceny (v 90-tých letech minulého století stál litr oleje 5W40 cca. 500,-Kč). Předpis výrobce však zjevně použití oleje 5W40 nevylučuje, dostatečnou hodnotu HTHS při vysokých teplotách zaručuje ACAE A3.
V dnešní době, kdy jsou oleje 5W40 dostupné není podle mého názoru nutné použití oleje 10W40 řešit a v případě nadměrné spotřeby oleje nebo nízkého tlaku mazaní použít jako celoroční olej 5W50 nebo 10W60 (možná trochu paradoxně mají oleje 10W60 významně nižší bod tuhnutí než 10W40 a jsou tedy pro zimní provoz vhodnější).
Použití oleje konkrétní značky nemá podle mého názoru zásadní význam. Osobně jsem ochotný nalít do motoru téměř cokoli s předepsanou specifikací. Brava 1,2 z roku 99 má dnes přes 270000 km (s původními vačkami), z toho minimálně 100000 km ujela na Castrol Softec TXT, momentálně jezdí "značkový" olej TANK ONO 5W40, na dolévání bez problému používám i olej W5 5W40 z Lídlu. Jsem přesvědčený, že dobrá kondice motoru je dána zejména důsledným používáním olejů 5W40, přestože předpis Fiatu je pro Bravu naprosto stejný jako u FC.
Všeobecně se uvádí, že k největšímu opotřebení motoru dochází po studeném startu, než se hustý olej dostane na všechna mazaná místa. Z tohoto hlediska mi připadá používání oleje 10W40 v motoru s hydraulickými zdvihátky v zimním období jako nerozumné.

-
19:52:00 1.11.2014
V dobe globalizácie bude 10 značiek ktoré budu mat 10W40 a budu sa robiť v jednej linke:)
Chlapci preberte sa značka už nič neznamená !!
-
09:08:50 1.11.2014
-
22:49:26 30.10.2014
...
-
22:22:07 30.10.2014
mam astmatika a mam 10W60 pri pracovnej teplote "90C" je to výborný olej .Ak si niekto v aute kompenzuje nejaké komplexy a jazdi brzda a plyn na podlahu a nerieši že mu to žerie 25litrov je presne preňho .10W60 sa podstatne menej "stráca" takže pre niekoho komu žerie 1liter na 1000km to môže byt lacnejšia alternatíva.
- Za studena je motor ako na "vazelíne"
-
20:08:12 30.10.2014
plná syntetika je blbost... spojovat si označení XWXX s tím jestli to je plná/polo, či minerál je kapitální hovadina...
když astmatik dostává co proto, tak i tam má 10W60/20W60 co dělat..chtěl bych vidět jak by přežil s vodičkou typu XW40 těžkou kudlu...
někdy stačí 5 minut a čím starší motor tím rychlejší je pak smrt...
-
19:41:48 30.10.2014
a není 1W60 plna syntetika? ta nemá v astmatikovi myslim co delat, navíc mam předepsanou 10W40 tak řesim tuto specifikaci, jezdim temer celoročně (pokud není snih a nasoleno i v zimě)
jezdim většinou "na spotřebu" sem tam na to na pár sekund šlápnu
teplotu oleje mam po procisteni chladici soustavy teplotu oleje i v kolonách pod 90st spis kolem 80
-
18:02:23 30.10.2014
pegas: Valvoline 10w40 má Viskozitu při 100°C 14, tedy o polivinu nižší než 10w60. Jak dosáhneš na oleji 100 stupnu, tak bude tlak výrazně nižší a motor bude více trpět
-
17:26:06 30.10.2014
invi: můžeš nahodit nějaká technická data toho tvého Yacco Galaxie GT?
Po několika hodinach googlování se mi podařilo najít data Selenia 10w60 na italských strankach Alfistů, zvláštní je, že nejsou na oficiálních strankach a Selenia neodpověděla na muj dotaz, když jsem se na ně ptal.
http://flcf.onion.it/commonfile/ita/pdf/1047_stec_ ITA.pdf
viscosità cinematica a 40°C: 151cst
(ASTM D 445) a 100°C: 22,68cst
chybí HTHS Viscosity @ 150°C
A ted Shell 10w60:
183
24,6
HTHS:5,42
Dle těchto změřených dat je lepší Shell 10W60
-
16:40:26 30.10.2014
Používám Yacco Galaxie GT, je to přímý konkurent Motulu 300V.
Pokud se ti chce pohledej na něm něco špatného abys mi to vyvrátil. Řídím se radami zkušených :-)
-
16:35:01 30.10.2014
podařilo se mi najít ještě tyto zajímavé udaje k Shell 10W60:
-HTHS Viscosity @ 150°C: 5,42 (minimum je 2,8, čím vyšší tím lepší..udává sílu tlouštky olejového filmu a odolnost proti střihu)
-splnuje Fiat 9.55535 H3 (=Qualification for gasoline engine lubricants granting very high performances.)
-Specifically designed for the Ferrari 360 Modena
Challenge and for sporty use of thee standard Ferrari F360 Moderna car.
-
00:16:32 30.10.2014
https://www.motul.com/cz/cs/products/oils-lubricants/300v-le-mans-20w60--2
tohle mi bylo doporučeno, a spokojenost... ale je to sezoní olej jaro až podzim...
-
22:57:43 29.10.2014
a v 10W40 pro (16V astmatik) VALVOLINE je na tom jak?, mě ho doporučil mechanik co dělá italy
-
22:01:29 29.10.2014
invi: tak jaký je ten tvůj super olej co tam liješ? já Valvoline 10w60 jezdil spokojeně 3 roky a Castrol 10w60 Edge 1 rok
Důležité jsou technické parametry jako viskozita při 100 stupních
-
21:50:51 29.10.2014
Přidřený motor na Castrolu jsem videl na vlastní oči, později mi zkušený motorář potvrdil, žer ta sračka ve Fiaťáckém motoru nemá co dělat. Co se dále týče jiných alternativ, Valvoline VR1 o kterém jsem myslel že bude fajn, známému na lancii umrtvil vačku, takže už ani tomu nevěřím.
Dovol abych citoval část tvého článečku: "Shell Helix Ultra Racing 10W/60 je vyvinut pro překonání náročných požadavků nejmodernějších závodních motorů a poskytuje jim jedinečnou ochranu. Je určený pro přeplňované i nepřeplňované benzínové motory, zejména pro závodní vozy a motory vybavené víceventilovou technologií" Přesně tohle se píše u kdejakého oleje jakékoliv značky, takže nezájem :-D Tím nechci říct že se tento Shell nehodí, ale kde se v lidech bere ta blbost, podstrkovat ostatním pořád něco jiného, když už tady ten ověřený olej máme?
Proč používám jiný olej? Protože 16VT je mega náchylný na nedodržování intervalů, neodpouští kvalitu oleje a chci aby dostal co nejlepší péči, protože mám na něm více koní než serie, Vybral jsem olej který mi poradilo několik nejzkušenějších lidí které znám (jeden zde z fora).
-
18:03:11 29.10.2014
chtěl bych vidět, který olej má lepší parametry než: "SHELL HELIX ULTRA RACING 10W/60 je plně syntetický motorový olej určený pro osobní vozy. Shell Helix Ultra Racing 10W/60 je vyvinut pro překonání náročných požadavků nejmodernějších závodních motorů a poskytuje jim jedinečnou ochranu. Je určený pro přeplňované i nepřeplňované benzínové motory, zejména pro závodní vozy a motory vybavené víceventilovou technologií. Shell Helix Ultra Racing 10W/60 je používán i pro série Ferrari Challenge. Při vývoji motorového oleje Shell Helix Ultra Racing 10W/60 jsou využity technologie a zkušenosti firmy Shell z F1. Splňuje specifikace: BMW M, Ferrari, MB 229.1, VW 501.00, 505.00, Fiat 955535 H3"
Viskozita při 100°C, mm2/s
24,6 (vyšší než má konkurence)
Viskozitní index
183
API
SL/CF
Bod tuhnutí °C
-45
Kinematická viskozita při 40 °C
163
-
17:37:46 29.10.2014
invi: ono hlavně přibývá pitomců co si libovolně prodlužují výměné intervaly místo toho, aby je ve městě zkracovaly a nemění co 12 měsíců...pak se není čemu divit, že odejde turbo a následně i motor...jo a fámy, že někdo nalil Castrol a díky tomu zadřel se mi nezdají....záleží na co to jezdilo a jak to jezdilo tisíce kilometrů před tím...ono když to někdo honí za studena k omezovači, tak nepomůže ani Selenia
A z jakého důvodu nepoužíváš Selenii?
kdybys teda měl být důsledný, tak tam je ve Fiat manuálu napsaný Selenia 10W40, ale proč to tam lít, když už existuje lepší olej 10w60? A navíc každý výrobce aut doporučuje jednoho výrobce oleje za co dostává nemalé peníze. Takže argument "z principu", že je to napsaný v manuálu starým 15 let mě nepřesvěčil..
-
15:12:45 29.10.2014
Mluvím o tom, že selenia splňuje požadavky, pro spolehlivý chod motoru, protože ano pochopili jste, olej je nejdůležitější položkou v údržbě auta, která ovlivňuje životnost a spolehlivost motoru. Bohužel stále přibývá pitomců, kteří kupují kdejaký sudový olej a po roce řeknou: "však to maže dobře, stejně jako ten předepsaný" ... Pak máme vystřelené ojnice, sedřené vačky, šišaté šály apod.
Je mi jedno kolik je lepších olejů než Selenia, ale aspoń mám jistotu, že v normálním provozu udrží motor v kondici.
PS: Taky nepoužívám selenii, ale z jiných důvodů, jde jen o proncip, je tam napsaná, tak ji tam dávej.
-
10:35:23 29.10.2014
přesně tak. SELENIA už dávno není top... taky nemůže. vývoj olejů se za těch pár let přeci jenom někam posunul. selenia je stručně takový nejhorší dobrý olej,
ale jak píše ALEJANDRO, jsou jiné a lepší oleje...
-
21:13:21 28.10.2014
můžete mi prosím vysvětlit v čem přesně je Selenia lepší než Shell, Valvoline či Mobil? Selenia na svých oficiálních strankach neudává ani viskozitu ani jiné technické udaje...proto nejde porovnat s konkurencí :) kinematickou viskozitu jsem našel u nejvyšší u Shell Helix Ultra 10W60, tudíž by měl nejlepe držet tlak oleje při cca 100 stupních....na "zázračná aditiva" moc nevěřím.....
-
17:37:53 28.10.2014
Kdo chce spolehlivě jezdit, naleje předepsanou Selenii, kdo chce ušetřit pár korun a dojebat si auto, řeší na foru který olej je nejlevnější :-D
-
17:00:31 27.10.2014
Taky ted premejšlim co koupit za olej do 1.8 a asi vemu selenii 20k
-
19:17:25 1.10.2014
castrol šiel kvalitou dole ale chvalabohu je na vyber dosť kvalitných olejov
-
16:46:36 1.10.2014
Na Castrolu zaklepalo 16VT-čko toto léto i kolegovi z Ostravska.
-
15:36:47 30.9.2014
koukni do materiálovejch listů a požadovaný specifikace a uvidíš, že žádnej castrol v tom nemá co dělat...
ono to bylo poznat na motoru v coupe (díky tomu zadřeno) v tipu (zadřeno) a v HGT (mlátily hydra jak prase+ zlatavej povlak) když sem olej v minulosti řešil v servisu... jakmile sem si trochu oleje nastudoval, tak neleju nic jinýho než jen Mobil 1 5W50 a od tý doby (už je to skoro 10 let) jsem neřešil žádnej mechanickej průser... ono to na to nějak dokáže jet, ale zkus motor podržet 15-20minut pod krkem...
-
13:15:42 30.9.2014
jediný dobrý olej je 10W60 :)
-
06:23:40 30.9.2014
Castrol bych taky nedával, jednou jsem to nalil do 2.0 16v a budík tlaku oleje lítal nahoru a dolů. Vyměnil jsem za Selenku a byl klid..
-
23:39:01 29.9.2014
Ked uz tak aspon 10w 40 a doporucujem mobil 1,shell helix alebo samozrejme seleniu...
-
21:47:41 29.9.2014
Honzo proc nedoporucujes ten castrol? momentalne ho uz nejezdim ale ze zvedaostim se ptam, diky
-
19:35:40 29.9.2014
s klidným srdcem ano... vyhni se akorát castrolu atd...
Ideálně selenia, Mobil 1....
-
19:02:03 29.9.2014
Zdravím, budu měnit olej a tak se chci zeptat jestli můžu dát 15W40 nebo mi někdo doporučí něco jiného, moc toho nenajezdím mám 2.0 16v, díky