Problem 16VT

  • krisz
    No ja vim ale kto pride a mi to nastavi??? Do fiatu nechcem ist,tam by som nechal aj gate :D
  • Denis 1,9 JTD:(
    ..Tak jsem to blbě přečetl:) Honza má pravdu s těma vůlema.
  • Charles
    Nevím, kdo ti to dělal, ale ohle je základ, když zabrušuješ ventily, že se změní ventilové vůle, které se musí změřit a následně vyměnit podložky podle potřeby.
  • krisz
    A nevie nahodou nekdo v plzni nejaky servis alebo nekoho kto by mi nastavil ty ventily? A mate pravdu mi pomiesali ty podlozky ked mi rozebirali hlavu jak som nechal to prebrusit....
  • Honza
    blbost..

    ůle ventilů 0,35/45 sání-0,4/5 výfuk

    0,8mm je vůle pro kontrolu časování, kdy se už neberou v úvahu náběžný rapmy profilu vaček, který dobu otevření výrazně prodlužjou (dle profilu klidně o 60-80°ú
  • Denis 1,9 JTD:(
    Nikde jsem se nedočetl, jestli jsi dodržel pořadí podložek na hlavě, když jsi to skládal. Jestli jsi je přehodil, tak jsi v prdeli, prostě máš polovinu ventilů moc otevřenou a polovinu příliš velkou vůli, takže polovina válců nejede vůbec a druhá půlka s malým výkonem, to, že ti to dělá problém za tepla by to jenom potvrzovalo. Vem si spároměrky a zkontroluj vůli mezi vačkou a palcem, když má být ventil zavřený, udělej to u všech 16 ventilů, vůle by měla být za studena 0,8mm všude.
  • krisz
    Radsej napisem phobovi co dal a presne o tom hovorim,kompresni pomer u meho motora podla vyrobca je 8:1 ale nikto nevie aky tlak ma bit presne vo valcich a to je divne ze to nikde nepisu aspon v psi....
  • krisz
    Tak trochu som hladal a nekde psali ze u starsiho turba 10-11atm je normal,minimum hodnota 7-8atm a rozdil medzi valcami max. 1atm....ked su ventilove vule tak co stym,radsej mam dat nove ventily vsade+ty bazmegy na co dava gufera?
  • Honza
    co ventilové vůle?

    u "oldskůl" turbomotoru (tj. s komprensím poměrem kolem do 8,5:1) jsou kompresní tlaky samozřejmě nižší -kolik to ti neřeknu

    u NA motorů platí pravidlo, že to co je kolem 10 atm, už by se mělo řešit minimálně řebroušením sedel a ventilů... pokud se ani to potom nezlepší, jsou horší válce...

    dobrje NA motor by měl vykazovat tlaky na 11atm, s tím že významnej vliv má kompresní poměr a vačky... není problém mít kompresní tlaky i kolem 16atm..ale to už jsou spíš trochu víc upravený NA motory...

  • krisz
    Tesneni je nove,ventily,sedaky,hlava zabrusena,gufera su nove,novy olej valvoline 10w 60,nove rozvody,takze jak so psal aj niz podla mne ventily su dobre poskladane ked na 1-2 valci tlaky su skoro v norme...Takze to moze delat saci vacka?
  • krisz
    Diky honzo za pekny koment ale som elektromechanik ale rad ako hobby delal aj auta,ale mozna aj mne je to divne ale kompresse nikdy som nedelal ani nemeral,tedka prvy krat v zivote,ale ja stale hovorim nikdy neni neskoro :D Inak na auta dokazem udelat vsetko ked chcem napr. Kamosovi pptkal motor na audi 2.5tdi,sam som to rozebral,sam som vymenil gufera,ventily som poskladal,nechal som zabrusit vsetko,tesneni som vymenil,rozvody som poskladal bez pripravku!(v plzni automechanik rikal za ani nemam sahat na rozvody bez pripravku,protoze bez toho sa neda poskladat motor!) a kamos veselo jezdi uz 2roky(40000km),a okrem tohto auta uz som delal par aut neboj sa ani by si neveril tomu,tak nabuduce nechaj pre seba takovy komment ked ma nepoznas! Ja ani sam nemozem za to ze nikdo som nepotreboval kompresiu merat....Tak inak zeptam kolik ma bit komprese u 16VT a ci je 10-10.7 malo protoze v manualu to nepisu ani v psi len kompresni pomer,diky
  • Honza
    samozřejmě 2,3 a 5,8 jsou tlaky úplně v prdeli (jak zmiňuješ, můžou to bejt vačky, ale taky schořelý těsnění, nebo ještě větší průser..), hodnoty kolem 10 by ještě šly u motoru s tak nízkým statickým KP


  • Honza
    kompresní poměr a kompresní tlak je úplně něco jinýho... pokud nerozlišuješ rozdíl mezi těmito dvěma parametry, radši jdi sbírat motýly, než se hrabat v motoru... :)
  • krisz
    Caote,tak dneska som nameral tlaky ve valcich,takze za radom 1-2-3-4valec:10-10.7-2.3-5.8...takze moze to delat spatna saci vacka,ze su predrene palce? Podla manualu kompresni pomer ma bit 8:1 takto znamena ze kazdy valec ma mat hodnotu 8atm? Lebo nechce sa mi verit ze spatne som poskladal ty ventily,lebo ani v 1-2 valci by neboli normalne tlaky co? Jak su vyndal ty vacky,tak na 3-4 valci boli vyditelne predrene a mensie ty palecky...
  • krisz
    Diky phob,tak najprv premeram ty tlaky a ked vsetko bude v poriadku tak potom vstriky???
  • PhoB
    V jetservisu se nejedna o repas vstriku, je to jen proste vycisteni ultrazvukem s testem na stolici, vadny vstrik to nezachrani, jen zjisti a dalsi postup je za dalsi penize.

    Cerna svicka znamena naopak moc smesi nebo spatne spalenou.

    Spatna ventilova vule - pomichane ventilove podlozky pri vymene tesneni pod hlavou?
    Sedrene palce vacky na inkriminovanem valci?
    => zmerit tlaky ve valcich
  • Scoupe
    tak v tom pripade to je ok, jeste se podivej zda jde do vstriku proud zda nemas spatnou zasuvku nebo kabel..
  • krisz
    Peto ja uz som zkusal vsetko mozne,prehodil som svicky,kable,civky a nic,proste neide a tak vypada ze treti valec nedostava palivo protoze ta svicka je uplne cerna,poslem na repas ty vstriky a aspon budem vediet ze ty budu v poradku...
  • Scoupe
    asi sem jinej, ale ja bych sel cestou svicka, kabel od ni, civka a az potom tahal vstriky.. nez vyndat vstriky poslat na repas nahodit je a zjistit ze je vse pri starem, ale tem vstrikum ten repas jen prospeje o tom zadna ale asi bych zacal jinde..
  • lukas.01
    Pokud máš podezření na vstřik, tak ho dej na jiný válec. Jestli se ten problém projeví na tom válci s "vadným" vstřikem, tak máš jasno. Pokud zůstane problém na třetím válci s jiným vastřikem, tak hledej dál.
  • krisz
    Fakt za za 1200kc s postou mi repasuju vstriky,to je hodne dobra cena :) Tak zitra pojdem vyndat vstriky a to aj poslem hned :) diky za info
  • Invi
    jj přesně, jetservis .. ještě někde můžu najít procentuální hodnoty z testů před a po repasi.
  • krisz
    neni to nahodou jetservis?
  • krisz
    Ok tak nebudem vul :D posli mi adresu alebo jejich stranku ze kde si repasoval vsetke 4vstriky za tu cenu,tu v plzni chcu za jeden vstrik asi 500kc...
  • Invi
    Nebuď vůl y vyndej je samozřejmě všechny. Já je repasoval za 1200kč i s poštou.
  • krisz
    Takze dneska som skusal par veci,vyndal som svicky a 3 vyzerali normalne jak ma bit a jeden bol uplne cerny, ten treti,som nastartoval motor a odpojil som tu tretiu svicku a motor bezel normalne dal,takze to bude asi vstrik ze? benzin ide normalne s velkym tlakem,nezkusal som tlak benzinu lebo nemam na to naradie ale tam bol velky tlak,urcite je na vine jeden vstrik,kolik stoji vycisteni?
  • krisz
    Neviem zitra zkusim a uvidime,ale citit z motoru benzin a za tepla nejak rychlo nastartuje :D Inak spotreba na dalnici je skoro 2x vyssia :D
  • Honza
    je to bohatý jak prase.... nemáš ucpanou zpátečku paliva z lišty? změř tlak paliva...
  • krisz
    Tak chlapci aspon mi poradte co vsetko potrebujem na to aby som mohol doma diagnostikovat 16VT,jake kable,odkial stiahnut nejaky lepsi soft atd,diky
  • Pegas77
    sem se ted taky nazlobil s volnoběhem a nakonec bylo vadny spojeni na konektoru od potaku polohy skrtici klapky, skoro porad mi svitil vstrik, při nejakych otackacj nad 2000 a soivisle jizde to zhaslo a po ubrani zase rozsvítilo, na diagnostice to bylo prvne OK ale predevcirem koukam bez seslaplyho plynu to ukazovalo 60stupnu, stacilo malinko zahejbata a bylo 0,2st.
  • krisz
    Nenastavoval nemal som cas na to,tebe to robila klapka?...ale nechapem preco ide na volnobeh ako na 3valce a potom nad 3000ot ide normalne,akurat ta sila neni co bolo predtym a preco fuka len do 0,8bar aj vtedy ked nesviti vstrik...svicky su irridiove,kable bosch,vsetko funguje jak ma,lambda asi je spatna ukazoval za tepla 0,95V,ale neverim ze kvoli lambde je v prdeli ten motor,predtym nebol problem...nejake napady este?
  • Adys
    Tu klapku si nastavoval? Mě to s těmi otáčkami taky dělalo... viz. video:

  • krisz
    Tak neuspesnych 900km za sebou,stk+ek nepodarilo sa urobit CO 30x bol vyssi ako ma bit :D za peniaze nedalo sa urobit,kokoti...auto ma nasralo dneska,neide jak ma,ked drzim otacky nad 2500ot tak prestane svitit vstrik a da sa vytocit motor az do obmedzovace,ale ked pustim plyn tak hned vysvieti,dalsi problem ked na 4-5-ku od 2000ot slapnem na plny plyn tak striela do vzduch.filtra...na volnobeh stale ide jakoby na 3valce ale nad 3000ot keby uz slo normalne ale motor nema silu,ked vstrik nesviti ajtak nepusti tlak turba nad 0,8bar,mam chiplu jednotku a predtym som mal tlak 1,5-1,25bar,ja uz neviem co stym...zeby spinave vstriky alebo mensi tlak paliva???
  • krisz
    Tak prosim ta napis mi na mail krisz887@seznam.cz co a jak, ja som inak skusal dneska to nastavovat ale nejak moc nereagoval, som odpojil aj ten kabel co ide na klapku, zadna zmena nebola, trosku divne...
  • Invi
    Zkus nastavit klapku, docela jí to indikuje. Jestli nevíš jak - email.
  • krisz
    Tak na nic som neprisiel akurat ze lambda je asi spatna,zitra na mna caka bud 1000km alebo 1800km zavisli ze kde vybavim narychlo stk+ek za priplatok :D
  • krisz
    Jo ked nastartujem auto tak hned vysvieti vstrik a este aj kolisaju otacky, ked pridam na 2000ot tak zhasne vstrik a da sa vytocit motor, ale ked pustim plyn hned sviti... Lambda ukazuje 0.95v to je asi spatne ze?
  • Invi
    Okamžitě se má rožnout kontrolka vstřikovaču a motor lehce zvýší otáčky - nouzový režim.

    Cože ti to dělá?
  • krisz
    Tak vsehno sedi jak ma ale stejne to neide jak ma... Odpojil som ten kabel co ide na klapku a nic se nestalo motor bezi dalej bez zmeny, to ma nieco znamenat?
  • krisz
    Este napadlo mi nieco,ty remenice na vacky vydim ze asi nie su stejne,mozna som to blbe poskladal???
  • krisz
    Tak chlapci potrebujem surne pomoc,zitra uz musim fakt na SR a dneska musim nejak urobit ten auto aby jelo normalne,tak zkusim napisat co sa deje.Tak som mal sundanu hlavu musel som vymenit tesneni...Hlava bola zbrusena,vycistena,ventily zabrusene,gufera vymenene a poskladane znova...dal som aj novu spojku...tak som poskladal vsetko tak jak to bolo predtym,dal som nove rozvody,som nastavoval podla ciarky ako to ma bit...hadice,kable na miesto a prislo startovani,auto v pohode nastartovalo na prvni pokus(som sa divil)za studena drzal normalne otacky cca 1200ot,a potom za tepla uz zacali padat az na 900ot a motor jede ako na 3valce(predtym ot. som mal cca. 1050 ale motor jelo pekne)Tak a dneska rano som chcel ist uz na SR udelat technickou,ale ten auto proste nejede,teraz minimalne o 50% je slabsi motor...neviem fakt co stym,ale dneska potrebujem poradit suuurne,lebo zitra uz fakt musim ist na SR...auto startuje v pohode,sviecky su dobre,kable som premeral pred chvylkou ukazovaly 9Kohm takze asi stym nebude,za studena drzi normalne otacky,ale za tepla konec,vstrik nevysvieti ani za tepla,da sa vytocit motor normalne,ale ked napr. pri 40km/h dam 3ku a slapnem na plyn tak zadne zrychleni a motor nema pravydelny chod,pomooooooc prosiiiimmmm,diky