Pro doplneni, kdyz uz doslo na detaily, zdanlive jednoducha novinka od Forge, ktera prave castecne resi ty rozdily tlaku v potrubi a dovoluje tak ventilum pracovat rychleji i udrzet vice pretlaku.
http://www.farmofminds.com/gamechanger-clever-new- turbo-dv-technology-from-forge/
Nastavení BlowOff
-
10:48:05 3.9.2014
-
17:12:06 30.8.2014Udelej si video a ti povieme nazor ci to funguje jak ma a poradne na to slapni...do 2500ot ma chcechtat cez filtr ale nad 2500ot urcite mam mat silny odfuk hlavne ten blitz,to je jedno aky vyfuk mas,mne aj bez vyfuku bolo slyset silny odfuk normalne,aj origi bosch bolo pocut aj ked to stoji za prd :D ked nepocut pri plnem tak ja si myslim ze neci stym je,mozna pomali zatvara ten pist...
-
20:20:06 29.8.2014Po přečtení diskuzí, jsem dospěl k názoru,že BOV funguje jak má.Děkuji
-
14:30:13 17.8.2014Tak pružinku jsem sehnal a už laboruju jen s přesnym seštelovánim.
Pístek při volnoběhu uplně zavřenej.
Po puštení plynového pedálu z otáček ( stojícího auta),
Se lehce otevře a zase zavře..
Při jízdě se to chová tak, že do cca 2500ot. se po puštění plynu chechtá - sport. filtr.
A při ot. nad cca 2500 ot. Se nechechtá (neni slyšet).
To přisuzuju samotnýmu BOVu od Blitzu + nerezovému výfuku,přes který toho není moc slyšet :)).
Je to tak správně?
-
21:03:07 13.8.2014Invy : No jo, jenže já to potřebuju vysvětlit ,jak pro lajka :)).
Ale napsal si čím míň tím líp a to je taky blbost :) -
20:24:04 13.8.2014Nastavil jsem to podle phoba a chova se to hned jinak (lépe) Díky ti.
-
20:23:45 13.8.2014Vžyť jsem ti to jasně napsal předtím ne? :)))
-
19:04:28 13.8.2014Teď už mi to taky při jde logický,když to napsal Phob.
Ale někdo ze sebe toho hlupáka udělat musel :).
Tak snad to pomůže dalším.
Jen si nechat vyrobit správnou pružinku na nejvyšší podtlak při volnoběhu (nezahřátý motor) a bude hotovo.
-
18:20:24 13.8.2014Logicky, veškeré "podtlakovéhadičky" vycházejí z parohů sání, kde je při puštěném plynu ( zavřená klpa ) podtlak, protože si motor nasává vzduch víceméně sám. Jakmile přidáš plyn a roztočíš turbínu která začne tlačít do sání motoru vzduch pod tlakem, bude stejný tlak ve všech hadičkách a hadicích, respektive v celém sání. Tudíž zavřený blow-off nedrží jen pružina uvnit, ale i tlak ze sání který tlačí na píst z obou stran ( od podtlakové haičky vs. z velké hadice sání ), pak už je to jen o poměru ploch jak psal Phob
-
09:46:54 13.8.2014PhoB
Ale díky za vysvětlení,určitě se ta debata bude hodit více lidem. -
09:45:26 13.8.2014Já sem právě měl problém s propouštěnim podtlaku.To jsem vyřešil výměnou O-kroužků a v pořádku.Teď už potřebuju jen vyřešit správnou tuhost pružinky.
Která u Blitzu je dost tuhá - potřebuje výměnu.
Nevěděl jsem,že trubičkou kterou prochází podtlak.Prochází při sešlápnutí plynu taky přítlak.To je pro mě novinka.
A taky tím pádem, moje teorie je už o ničem.
Jestli to tak je,tak tvoje praxe je správně určitě.
Teď tam mám bohužel slabou pružinu a jak si psal,otvírá se
mi už při volnoběhu. Ale při studeným motoru - zakolísají otáčky.
No jo,jenže podtlak při volnoběhu studeného motoru a zahřátého je taky rozdílný. -
00:19:02 13.8.2014Zase, teoreticky. Pro udrzeni zavreneho ventilu pod plnym plynem a sebevyssiho tlaku turba, staci jakkoli slaba pruzina. Jelikoz tlak z obou stran bude na pistek stejny.
V realu se zase dostavame do tech nepomeru prumeru, rozdilu tlaku v potrubi (poloha ventilu, ztraty...).
Ventil muze byt nekdy pootevreny pri akceleraci s castecne otevrenou skrtici klapkou. A samozrejme k extremu kdy zacne poustet i tlak pod plnym plynem muze taky dojit. Casto se to resi v souvislosti s OEM uzavrenymi ventily, ktere jsou ovsem na volnobeh otevrene celkem hodne -> tzn jak nastaveni pro 16vt "mirne pootevreno" a 20vt uplne zavreno je tedy tvrdsi = udrzi vyssi tlak nez by k takovemu efektu doslo.
Zkratka se neboj, otestuj zda tesni podtlakova cast tveho ventilu a nastav to jak jsem predtim napsal.
-
10:57:22 12.8.2014Ty hodnoty jsou orientační na obrázku. Ale je na něm pěkně vidět,že když by se otvírala jen např. při podtlaku -0.6bar a tlaku turba 0,2bar..Tak ten Bov,pak nemůže udržet max.tlak turba 1.2bar a bude propouštět dřív.
???? Rozumíte mi ,nebo plácám blbosti???? :) -
10:29:30 12.8.2014Přidám obrázek pro názornost..
-
10:16:21 12.8.2014Kdyby se seřizoval jen na "lehký" sešlápnutí plynu,tak neotvíral by se náhodou při maximálním plnícim tlaku předčasně?
-
22:53:05 11.8.2014Tvemu pocitani nerozumim, ale pridam par postrehu z praxe.
Pro nastaveni ventilu mimo sily pruziny hraje roli jeji charakteristika a take prumery resp obsahy poch na ktere tlaci pretlak a podtlak.
Proto nastaveni nelze zevseobecnit nejakou ciselnou hodnotou. Udaje v eshopech ze je ventil na XX baru a podobne jsou rovnez zavadejici.
No a pak i detail provedeni ventilu, je tady rozsirena v drtive vetsine cinska produkce, ktere velmi casto netesni podtlakova cast. Takovy ventil zahodit.
Obecne, pokud mame dokonale funkcni ventil(po technicke strance), tak na volnobehu:
20vt, ventil musi byt zavreny, nastavit tak, aby se mel snahu otevirat co nejdrive i pri malem tuknuti do plynu, ale zaroven tak, aby se stihnul zavrit nez otacky spadnou zpet na volnobezne. Pote jeste lehce pritahnout, a overit zda nebudou padat otacky pri prijezdech na krizovatku(z mirne akcelerace pustit plyn a zaroven vyslapnout spojku).
16vt je v tomhle smeru jednodussi, nastavit na mirne pootevreni uz pri volnobehu. Zaruci nejrychlejsi moznou reakci. Houpani otacek zde nehrozi, pouze teoreticke riziko prisati spinaveho vzduchu. -
19:52:54 11.8.2014No jo, jenže nesmí být tak malej, aby se neotevřel samotným tlakem turba a samotným podtlakem..
Přemejšlel sem nad tim a pokud nemám pravdu opravte mě,ať se tu někdo neučí blbosti z mého samostudia :)).
Přišel jsem na to,že BOV při max.tlaku turba 1.2bar, musí být nastaveno na víc jak 1.2bar (třeba 1.25bar).No a pak,kdyby někoho vrtalo hlavou jakto?
Jinak by to ani nefungovalo..BOV se otevře sečtenim tlaku turba a podtlaku při puštění plyn pedálu..Takže BOV šetří turbo dejme tomu od 0.7 bar (záleží na podtlaku sání)..
-
19:52:30 11.8.2014No jo, jenže nesmí být tak malej, aby se neotevřel samotným tlakem turba a samotným podtlakem..
Přemejšlel sem nad tim a pokud nemám pravdu opravte mě,ať se tu někdo neučí blbosti z mého samostudia :)).
Přišel jsem na to,že BOV při max.tlaku turba 1.2bar, musí být nastaveno na víc jak 1.2bar (třeba 1.25bar).No a pak,kdyby někoho vrtalo hlavou jakto?
Jinak by to ani nefungovalo..BOV se otevře sečtenim tlaku turba a podtlaku při puštění plyn pedálu..Takže BOV šetří turbo dejme tomu od 0.7 bar (záleží na podtlaku sání)..
-
20:00:27 24.7.2014čím menší tlak pružiny nastavíš, tím lepší pro turbínu.
-
20:00:26 24.7.2014čím menší tlak pružiny nastavíš, tím lepší pro turbínu.
-
13:32:19 24.7.2014Invy: princip chápu,jen bych potřeboval odpovědět na velikost podtlaku.
Jestli je postupně se zvyšující v závislosti na ot. motoru?
A od jakých hodnot nastavit otevření BOV?
Aby se mi neotvíral moc brzo,ani pozdě ..
Jestli víš budu rád za radu :) -
18:35:05 23.7.2014Blow je řízený tlakem/podtlakem z prostoru za klapkou. Roztočíš turbínu, je tam tlak - pístek ve ventilu je zavřený, pustíš plyn (zavřeš klapku), vznikne ti v prostoru za klapkou podtlak, ten vedením otevře pístek ventilu a propustí tlak v oblasti mezi turbem a klapkou (před klapkou), který vznikne díky setrvačnosti turbíny.
-
12:57:25 23.7.2014Tak blow zprovozněn,poradí někdo od jakých ot se má blow otvírat? Tipuju od 2500 ot.,když začíná turbo tlačit?
Teda jestli je v podtlaku rozdíl při rozdílných otáčkách?
-
23:21:40 13.7.2014Kdyby tu někdo napsal hodnoty od jakého podtlaku má být ventil otevřen, popř. jiné důležité rady info, byl bych taky rád.
-
09:38:54 1.6.2014Nikdo nic? taky s tim trochu laboruju a neak to taky nechápu..
-
18:52:04 30.4.2014Trochu jsem to nepobral, tak mě zajímá, jakou máte zkušenost vy odporníci. Před srazem jsem přitáhl regulovatelný blow (sezílil přítlak pístku) a motor prostě neměl výkon, měl, ale zátah byl prokazatelně menší. Po opětovném povolení se zdá, že motor dostal chuť k životu a jel zase jinak, kluci z Ostravského srazu viděli na živo a ví o čem mluvím.
Můžete mi někdo vysvětlit jak je tohle možné? Podle zákonů fyziky by přece větší pořítlak pístku měl zajistit lepší těstnost v sacím systému a né naopak, co je to za blbost? :-D
Díky za vaše postřehy ;-)