Selenia 20K

  • Alejandro
    může mi někdo prosím říct jaký je tlak oleje při použití 5w30 při 80 stupních na oleji na volnoběh a při 100 stupních?
    Při 100 stupnich na oleji se mi zdá tlak 2,6 na volnoběh nereálný...tedy aspon u 20VT, kde výrobce předepisuje minimální tlak 1,5 na volnoběh
  • Abyss
    Kyvam rukou k tejto teme, a uz sa radsej nevyjadrujem :)lejte si tam aj raciol
  • von Raven
    Liju to tam už asi 6 let a pohoda i s častýma otáčkama do omezovače a 20tis km to zvládne s přehledem. Divné je, že jiné 10W40 tečou a tohle je spíš hustší jak med a taky se mi zdálo, že s jinýma řidšíma šel motor rychleji do otáček (kdysi jsem tam lil něco do porsche). Tak jako tak vydrží dlouho a zvládá i větší zátěž.
  • sebo 1.8 16V
    Abyss
    áno oleje idú dopredu ale FC je z roku 95-00 :)
    viskozitu ma pri 100C nižšiu ako 20k takže typujem že tlak mazania budeš mat nižší a bude viac miznúť to je všetko možno o malinko menšiu spotrebu ktorú zase doleješ v oleji:)
    Inak mimochodom 5w30 PE je úplne bežný lacný olej ale asi ho ma ten mechanik 60litrovy kanister tak ho dava všade:)
  • Abyss
    Dolezite je hlavne to ze ked ma ist do auta plna syntetika nech tam ide plna. A celkovo na oleji netreba setrit. Ked ide do coupe raz predpisana danna selenia tak nou nikto nemoze nic pokazit. Len treba brat do uvahy to ze vyvin olejov ide dnom co dnom dopredu a v dnesnej dobe su klasicke oleje porovnatelne s olejmi ktore boli pred 15 rokmi spickou. Samozrejme nemam namysli oleje z Tesca alebo kauflandu, mam namysli osvedcene znacky... A tema olej na tomto fore je velmi akcna tema :D to sa musi nechat
  • Abyss
    Sebo: napisem ti tak ze kamarat je da sa povedat tiez z Popradu a ma takisto 1.8. JAzdi na valvoline 5w30 FE a tlak pri 90C ma velmi peknych 2,5B. Ja jazdim na selenii a tlak mam pri 100C 1,7B ale nieco mam zo samotnym budikom lebo nechce mi vyliest ani na 3B. Tlak na volnobehu pri studenom motore mam v skutocnsti 4,5B a 100C 2,6B podla externeho merania. Zimu nejazdim takze neriesim, v lete sa mi to vysplha niekedy aj na 120C ale budiku v aute neverim, Mam potvrdene ze auto maze dobre.
  • Abyss
    Alejandro: ty by si nebol ani ten posledny clovek od ktoreho by som si nechal poradit co mam vliat do auta. Uz len z toho titulu ked si ma presviedcal ze sa zamok neda vybrat zo spinacky :D a preto musim od teba kupit vsetko :) Takze moj mechanik si svoj papier moze pekne nechat :)
    PS: Zato ked je vo Fiate predpisana selenia to neznamena ze tam nemozes naliat MOTUL ktory je najmenej o 3 triedy vyssie od selenky.
  • sebo 1.8 16V
    Honza
    keď nebudeš mať dobre namazaný reťaz a druhy bude potom oba dáš do nafty a dôkladne vyčistíš kľudne aj do odhrdzovača ktorý bude viac predlžený ? :) :) Jednoducho nemazaná trecia plocha sa skorej opotrebuje .
    Keď mu na 20k zmizne 0,5 litra je odvaha dať tam w30 .Mne pri 10w40 castrol 0,5 na 10 000km žralo pri 10w60 nič .Aj keď pri chode motora je pozorovatelňa lenivosť je hustejší aby nebol urazení honza ma vyššiu viskozitu pri
    100C 23,34
    40C 163
  • Honza
    to mi osvětli..

    "konštrukčná vada mazania nespôsobuje zväčšenie konštrukčných vôli?"


  • Elkar
    To mi nejde na mozek že KAŽDÁ diskuze o oleji se strhne v takovej clusterfuck.
  • sebo 1.8 16V
    konštrukčná vada mazania nespôsobuje zväčšenie konštrukčných vôli? :) :) :D:D
    ANO hustota je nesprávny slang správne je viskozita pri určitej teplote
    "Viskozita udáva pomer medzi šmykovým napätím a zmenou rýchlosti v závislosti na vzdialenosti medzi susednými vrstvami"

    tu si každý nájde a porovná keď dá do Google olej a koncovku PDF nájde mu katalógový list k oleju .

    PS w30 je na leto na starý motor čo ma FC z konštrukčnou vadou mazania motora malo to je všetko čo som chcel
  • Honza
    motor TS od alfy je naprosto identickej jako 1.8 16V, či 20V/VT

    proč žere olej - konstrukční chyba u modelů splňujicích euro 3.. některý motory žerou, některý ne.. dáno zacházením s motorem a stavem válců.. je tam totiž průser v odvodu oleje z pod stíracího kroužku u EU 3.. a v určitej moment opotřebení (kterj silně ovlivnuje majitel auta zacházením a vodičkama co do toho leje..) tak malá štěrbina v pístu přestane zvládat odvod oleje a ten zůstane na válcích a začne být tlačen těsnícíma kroužkamado spalováku a spalován... u starý EU 2 generace mohl vypadat válec jakkoliv a olej to přes válce nežralo..protože odvod oleje byl dimenzován dostatečně

    víš vůbec co to je "hustota" o čem tu blábolíš.. v ohřátým motoru ten olej je stejně jak vodička... a to číslo za W jen ukazuje an to, při jaký teplotě se ti začne trhat olejovej film a olejová pumpa ho přestane zvládat nasát...
  • sebo 1.8 16V
    honza
    teba beriem ako odborníka ale stým to sa budem hádať ANO alfy najviac žeru olej a preto sa doporučovala selénia lebo je hustejšia .A keď dáš riedky a "zmizne" motor sa zadrie . Možno v Čechách niesu staršie alfy "ročníky ako FC " náchylné na zadretie tak na slovensku sú .
  • Honza
    to co blábolíš o zadírajicích se alfách kvůli vůlím... tak si nafackuj.. a pokut to trvdí nějakej mechanik, tak by neměl opravovat auta, možná tak dětský tříkolky...

    protože ten motor má normální provozní vůle jako každej jinej motor libovolnýho výrobce

    válec-píst 0,05-0,08mm, šály na klice cca to samý (přesný hodnoty máš v manuálu..)

    to že ty motory odcházej je v mozku majitele (kterej tomu naloží za studena a vystřelí tak redukčák tlaku oleje..) a nevychytaným chlazení pístů, kdy jsou ostřiky krmený z hlavního olejovýho kanálu stejně jako je mazaná klikovka... pak když takovej ostřik propouští když nemá klesá rapidně tlak oleje.. co jde i na kliku...nejdejbože aby těch ostřiků co nezavíraj bylo víc a je na prser zaděláno... kdo do toho někdy zkusil fouknout hubou ví o čem mluvím...


    nad ničím bych nelaboroval a dal tam prostě 5W50 na esterový bázi (Mobil 1..)..to je použitelný za všech okolností a snese to velmi tvrdý zacházení s motorem...
  • sebo 1.8 16V
    5w30 asi zníži spotrebu paliva "asi" nemyslím ze by bol problém ani tak teplota tu zvládne aj cez 100C skorej vidím problém ze pri tej teplote bude doslova miznúť .Možno dnešné nove motory sú robene na 5W30 a olejové priestory sú výborne utesnené a presne ale FC je veterán ktorý spapá 0,5l oleja na 10tisic aj na 20k a ta je ako medik ktorá je porovnateľná skorej z 10w60 aspoň hustotou . Pri tej 5W30 by som v horúčavách kontroloval hladinu oleja koľko ho tam je.
    Ak na 20doleje 0,5litra tak by som som do toho nešiel ak nemusí dolievať vôbec nič tak by to mohol motor prežiť ale nevidím dôvod prečo by takto riešil nejaký poldecák na spotrebe . Napríklad alfy sa kvôli vôľam v motore z iným olejom ako selenia zadierali . Je to trosku o hubu:)
  • Alejandro
    abyss: prostě dávat zam 0w30 nebo 5w30 je uplná blbost, ten tvuj mechanik by měl vrátit výuční list :D

    sebo: 5W-50 je dobrá volba pro Poprad
  • sebo 1.8 16V
    abyss
    ak más 20k tak v lete v horku porovnaj tlak mazania aby si nebol prekvapený stou Valvoline 5w30 FE v horúčave v zápche :)
    Keď chceš valvoline tak račej VR1 RACING 5W-50 a zvládne aj zimu aj leto
  • Invi
    Co si myslíte o oleji Yacco Galaxy? Nikdo to moc nezná, ale kvalita je údajně na vysoké úrovni.
  • Honza
    stačí vlízt do technickej listů favorizovanejch olejů a porovnat parametry- a taky hlavně bázi... esterovou bázi ano, hydrokrak ne! ikdyby to byla 10W60...
  • Alejandro
    abyss: a já mám zase info od techniků Castrol, konfrontované s názorem Valvoline a techniků od Texaca...olej specifikace 10W40 můžu používat i do -15, podstatné je, že i v Popradě je v létě 25 nad nulou a 10W40 olej končí na teplotě oleje cca 105 stupnů...pokud nemáš velké chladiče oleje a neuchladiš třeba v koleně a na semaforech a přehřeješ ho, tak konec oleje 5w30 bude ještě rychlejší :D Ještě jsem došel k závěru, že v autoservisech olejům moc do hloubky nerozumí...10w60 gunguje i při teplotě oleje 130-140 a nic se nezadře....teoreticky funguje i ve vyšších teplotách, ale to zase nevydrží některé součásti motoru...Nevidím žádný duvod, proč tam dávat poddimenzovaný olej 5w30 či 0w30, když výrobce udává 10w40. Dalo by se požít 10w50, 10w60, 5w50,0w50, 5w40,0w40...
  • Invi
    Když jsem si ještě se svým nevěděl rady, zavolal jsem zkušeného mechanika z Fiatu, starý pán, vypadal že ví o čem mluví. Jeho slova: "ty auta jsou na hovno, je to staré, musíš se o to starat, je těžké to udržet pohromadě" .. Takže sorry .. ale z takových už jsem vyléčený :-D
  • Innocento
    :-D
  • Abyss
    Alejandro: ak vies co su Vysoke Tatry tak ti dojde. Chlapik co mi servisuje auto uz niejaky ten piatok pozna talianske auta a vravel mi ze selenia 20K nieje zly olej ale pre klimu v ktorej sa nachadza moje auto nieje dobry. Olej je urceny do teplejsich krajin koli dobrej mazatelnosti, ale ak sa snim ma startovat pri -15tkach tak si nechcem predstavit co sa deje v tom motore. A dodal som tam " FE " tj ze to nieje obycajna 5W30 ale s prisadami co sa selenke vlastnostami vyrovna. Kazdopadne ma nazory inych nezaujimaju. Ale dakujem, info mam od cloveka co robi talianov vyse 20 rokov tak necham si poradit :)
  • sebo 1.8 16V
    ta 5W je na Poprad OK na zimu ale W30 na leto no neviem :) . Tiež myslím ze minimum na leto W40
  • Alejandro
    abyss: že je lepší 5w30 ? na to jsi přišel jak? výrovce udava 10w40, pokud měnit za jiný typ, tak má smysl jen 10w60
  • Abyss
    selenia je pre nase klimaticke podmienky da sa povedat zbytocna. Ti ktory jazdia v zime tak snou tyraju motor. Lepsia nahrada je Valvoline 5w30 FE Takze vyzera to tak ze na dalsi rok skusim valvoline
  • sebo 1.8 16V
    20k je predpísaná to iste zvládne aj iná kvalitná 10w40 . Niektorý jazdia a v premávke ako na okruhu tam jednoznačne 10W60 :) .
    Takže keď miluješ seleniu a jazdíš ako človek tak 20k keď ako "beky" tak SELENIA RACING "10W60"
  • krisz
    Urco tie 10w 40-ky su kvalitnejsie teraz ako 15-20let do zadu,na bezne jazdenie staci 10w 40 a to mozes pouzivat cely rok,ked v zime teplota neklesne pod -25C...Ale v lete radsej pouzivat racing 10w 60 kvoli mazania a kvality oleja...
  • amadeus69
    Ano je to on olej co je předepsaný v origo příručce - Selenia 20k :)
  • Elkar
    Já se jen ptal jestli to je přesně ten co předepisuje Fiat původně k FC. Nic víc.

    ono to značení se mohlo za těch 20 let změnit.
  • sebo 1.8 16V
    Skôr zaleží čo ten človek stým robí .Napríklad Beky jazdi na okrskách 200 takže tomu by malo byt malo 10w60 :) .Keď človek to auto používa normálne a všíma si budíky stačí 10w40 :).
    Iné je nadmerná strata oleja tam je 10W60 lepšia to mam overene
  • krisz
    V zime 10w 40 staci ked nebivas nahodou nekde kde je furt -25,-30C :D Ale v lete radsej 10w 60 kvoli mazani,5l stoji len cca. 300-400kc vic ale sa oplati pouzivat...
  • Innocento
    A už se to zas rozjíždí... :-)
  • Morris_3nec
    Do 16VT liju Selenku RAcing 10W60
  • Invi
    Proč né Racing?
  • Abyss
    Hej. Presne ten vzdy objednavam.
  • Elkar
    Rychlý dotaz, je tohle ten olej co Fiat přímo předepisuje pro 16VT nebo 20VT???

    http://www.oleje.cz/p/selenia-20-k-10w-40-5-l--206 2