Odvětrávání klikové skříně

  • Coupe20VT PLUS :-D
    ne nemělo by to mít vliv...
  • Alejandro
    může mít prodelšení sacího potrubí za následek "dušení" motoru s navýšeným výkonem z duvodu nedostatku vzduchu a následné nadměrné olejování do prostoru 3 a 4 (za váhou vzduchu a do blow off)???
  • Coupe20VT PLUS :-D
    8 slouží tak, že v momentě, kdy začne tlačit turbo, ten jednocestný ventil 7 se zavře a v tu chvíli ti neuniká tlak ze sání.

    měl jsem doma origo 20VT, které mělo pouze odvětrání z víka a blok odvětráván vůbec nebyl... bylo to tak origo. jednalo se o 20VT plus z r.v.2000


    možná najdu odkaz, jak to minulý majitel řešil...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Kisik: Já to mám podobně, ale místo té hadice dolů mám malinký oddechový filtr (16VT) Auto zatím drží bez problémů, žádné jsem nezaznamenal.
  • kisik
    Takže tohle není zrovna ideální řešení ?
  • Honza
    jo a je dobrý odsávání v tovární podobě zachovat(v zahraničí by auto nemuselo projít tamní STK..kvůli emisím) , nebo k němu dát separátor s vhodným objemem a hadicema o dostatečným průřezu...

    motor totiž má vždy profuk, ten způsobuje přetlak v klikový skříni a pokud to je ventilováno do atmosféry (bez občasnýho podtlaku, nebo podtlaku o minimální úrovni), tak to někdy nestačí a tlačí to olej skrz všechny těsnění ven.. potom je motor poblitej od oleje... v extrému to dokáže vystřelit víčko, či měrku:)
  • Invi
    Napsal jsi vše co jsem potřeboval, díky.
  • PhoB
    Motor musi mit odvetrani, nedokonalosti konstrukce proste pod pisty vznika pretlak. Tovarni system je samozrejme navrzen tak, aby stihal "odvetravat" motor v originalni podobe, stejne tak neni mozne aby nekde jen trcela hadice a z ni kapal olej na zem - proto se byt minimum oleje recikluje do sani.
    Na 20vt schematu jeste neni patrny vstupni odvetraci otvor primo v bloku pod tim boxem(ten je do bloku nasazeny na O krouzek).
    Vyvod 8 slouzi v moment, kdy v hadici (4) neni dostatecny podtlak a zaroven je podtlak v sani za skrtici klapkou.
    Nekdy jsou ve vyvodech restriktory pro spravny balanc podtlaku/pretlaku. Kdyz zpruchodnite sani pred turbem, tak v (4) uz vznika mensi podtlak. Zvysite tlak turba, ve (4) se v ten moment podtlak zvedne, ale zaroven se zvedne tlak v (1) a bloku.
    Uplne zruseni systemu a vyvedeni hadice jen pod auto neni optimalni reseni(ekologicky i funckne), jen nejjednodussi a prostorove nenarocne.
  • Invi
    Dotaz na odborníky, jedná se jen o turbo verze. Musí mít tento systém nucené odsávání před turbem? Jako příklad uvádím z příručky 20VT, 16VT má systém jinak řešený, ale princip stejný. Na starších autech je odvětrávání bez odsávání.
    Dále věc které nerozumím, na obrázku jsou výpary odsávány z víka hlavy motoru, v separátoru to zkape zpět do vany a plyny jdou do sání před turbo. K čemu slouží vývod do sacích svodů (8), který musí být přerušovaný zpětným ventilem. Proč to tam je? Tento vývod jsem vytáhl k podvozku, ale hadice je suchá, takže to zřejmě nefunguje.