-
18:52:30 16.12.2013
Myslel jsem jestli u Turbíny není něco jinak ...
-
13:02:00 14.12.2013
Honza diky za popis
já dal místo toho origo blbě fungujícího nějaký nový ale údajně z forda, byl v kupe co jsem koupil na díly, a zatím se zdá OK, po startu při nižších teplotách cca 1200 ot/min po ohřátí motoru klesne na cca 950,
je protože jsem četl co může způsobit chudá směs jsem chtěl vědět zda tím šroubkem nemůžu něčemu uškodit,
-
12:32:31 14.12.2013
jistě, proč by nemělo?
-
10:30:51 14.12.2013
Honza: funguje to i u 16vT ? Myslím vyhození VAE ventylu ..
-
17:30:43 13.12.2013
volnoběžnej ventil je věc, kterou už pro jeho stáří a pochybnou těsnost opotřebenýho pístku zatím vyhazuju
jak to nastavit:
1)měj prohřátej motor (buď po delší jízdě, nebo ohřevem na volnoběh dokud 2x po sobě nezapne větrák..)
2)odpoj volnoběžnej ventil
3)nastav požadovanej volnoběh (900ot/min)
v případě vyhození celýho aparátu postupuju takto:
bod 1 jako přechozí případ
2)šroubek vyšroubuju ven co to jde
3)zapni všechnymožný spotřebiče (světla, topení, saharu, klimu)
4) nastav takový otáčky, při kterejch nemá motor tendenci chcípnout (tj zas kolem 900)
5) pak se nediv, že motor při nízkým el. odběru drží vyšší volnoběh a při startu mu musíš na cca 5s trochu pomoci plynem..
-
10:20:56 13.12.2013
jestli chceš ladit šroubkama kup si karbec...
-
22:15:12 5.12.2013
Honza:
no ja si rad necham poradit, takze tim nastavenim vzduchu sroubkem na klapce nemůžu způsobit chudou směs?
P.S. nechci ladit výkon ale spolehlivý chod , měnil jsem volnoběžný ventil a řeším nastavení volnoběhu jako takový
-
15:29:57 5.12.2013
šroubkem na klapce nenaladíš nic krom vzduchu proudícího pomocným kanálem...
lambda sama neukočíruje nic, to dělá pouze ECU...
navíc lambda je jenom economy fíčura, aby ti auto nežralo 15l když to nepotřebuješ, ale jen 10 l (tj řj koriguje směs na základě jejího signálu v rámci klíče: max 60% otevření klapky/zatížení motoru a max 4500 otáček.. tj oblast kde se pohybuješ nejvíc.. a to navíc v rozmezí nějakejch +/- 10/15% max.)
chce to více studovat funkci motoru a jeho akčních členů než začneš pochybně "ladit"..pak zjistíš že to o co se snažíš je pitomost...
-
06:44:05 5.12.2013
jdem mi treba o to ze na 16V bez turba pokud si doladím tím sroubkem na klapce smes tak aby byl OK volnobeh a je OK lambda zda muze byt smes chuda nebo to lambda ukociruje,
-
03:06:51 5.12.2013
Pegas77 :
Přímou metodou - měřením poměru palivo/vzduch širokopásmovou lambda sondou.
Nepřímou metodou - měřením teploty výfukových plynů. Tu teplotu ale může ovlivnit více věcí.
Beru to z toho pohledu, že má upravenej motor.
-
23:43:50 4.12.2013
jakými metodami se dá chudá směs identifikovat ?
-
18:29:14 4.12.2013
Ano
-
18:12:47 4.12.2013
chudá směs znamená větší teploty?
-
20:51:31 24.10.2013
Aha, to jsou veci :) ja najel asi tak max 10 km s tim no a byla to malinka dirka, ted uz to vse funguje jak ma
-
17:57:43 24.10.2013
no praskla mi spona na hadici mezi váhou a turbem. sálo to falešnej vzduch a chudá směs a trvalo to 50km, a byli písty KO...
-
14:15:32 24.10.2013
tak opraveno,prasklá hadice mezi filtrem a turbem,děkuji Honzo :)
-
09:28:30 24.10.2013
Jak presne???
-
00:10:41 24.10.2013
takhle přesně jsem si popravil písty...
-
20:07:56 23.10.2013
Hm, hadice od filtru k turbu byla trosku jeta a jak jsem ji furt ohybal, to ji taky asi moc nedalo, zkusim dat jinou a dam vedet, zstim dik. Snad ji nekde sezenu.
-
19:22:21 23.10.2013
4 a 4 = velká zátěž.. kde se projevuje buď málo benzínu, či vzduchu.. takže si pracoval blbě a něco nezapojil (kabel k váze, netěsnost mezi váhou a turbem...)
-
18:28:57 23.10.2013
jo a mám upravené auto, , takže jednotkou to nebude asi
-
18:10:56 23.10.2013
měl jsem venku svody a turbo, dal jsem to zpět a teď to jen na čtyrku a pětku asi v 6 tis začne cukat, nevíte někdo co to?