na 4 a 5 cuká

  • kisik
    Myslel jsem jestli u Turbíny není něco jinak ...
  • Pegas77
    Honza diky za popis

    já dal místo toho origo blbě fungujícího nějaký nový ale údajně z forda, byl v kupe co jsem koupil na díly, a zatím se zdá OK, po startu při nižších teplotách cca 1200 ot/min po ohřátí motoru klesne na cca 950,

    je protože jsem četl co může způsobit chudá směs jsem chtěl vědět zda tím šroubkem nemůžu něčemu uškodit,


  • Honza
    jistě, proč by nemělo?
  • kisik
    Honza: funguje to i u 16vT ? Myslím vyhození VAE ventylu ..
  • Honza
    volnoběžnej ventil je věc, kterou už pro jeho stáří a pochybnou těsnost opotřebenýho pístku zatím vyhazuju

    jak to nastavit:

    1)měj prohřátej motor (buď po delší jízdě, nebo ohřevem na volnoběh dokud 2x po sobě nezapne větrák..)
    2)odpoj volnoběžnej ventil
    3)nastav požadovanej volnoběh (900ot/min)

    v případě vyhození celýho aparátu postupuju takto:
    bod 1 jako přechozí případ
    2)šroubek vyšroubuju ven co to jde
    3)zapni všechnymožný spotřebiče (světla, topení, saharu, klimu)
    4) nastav takový otáčky, při kterejch nemá motor tendenci chcípnout (tj zas kolem 900)

    5) pak se nediv, že motor při nízkým el. odběru drží vyšší volnoběh a při startu mu musíš na cca 5s trochu pomoci plynem..
  • Warhol
    jestli chceš ladit šroubkama kup si karbec...
  • Pegas77
    Honza:

    no ja si rad necham poradit, takze tim nastavenim vzduchu sroubkem na klapce nemůžu způsobit chudou směs?

    P.S. nechci ladit výkon ale spolehlivý chod , měnil jsem volnoběžný ventil a řeším nastavení volnoběhu jako takový
  • Honza
    šroubkem na klapce nenaladíš nic krom vzduchu proudícího pomocným kanálem...

    lambda sama neukočíruje nic, to dělá pouze ECU...

    navíc lambda je jenom economy fíčura, aby ti auto nežralo 15l když to nepotřebuješ, ale jen 10 l (tj řj koriguje směs na základě jejího signálu v rámci klíče: max 60% otevření klapky/zatížení motoru a max 4500 otáček.. tj oblast kde se pohybuješ nejvíc.. a to navíc v rozmezí nějakejch +/- 10/15% max.)

    chce to více studovat funkci motoru a jeho akčních členů než začneš pochybně "ladit"..pak zjistíš že to o co se snažíš je pitomost...

  • Pegas77
    jdem mi treba o to ze na 16V bez turba pokud si doladím tím sroubkem na klapce smes tak aby byl OK volnobeh a je OK lambda zda muze byt smes chuda nebo to lambda ukociruje,
  • Innocento
    Pegas77 :

    Přímou metodou - měřením poměru palivo/vzduch širokopásmovou lambda sondou.

    Nepřímou metodou - měřením teploty výfukových plynů. Tu teplotu ale může ovlivnit více věcí.

    Beru to z toho pohledu, že má upravenej motor.
  • Pegas77
    jakými metodami se dá chudá směs identifikovat ?
  • Invi
    Ano
  • Elkar
    chudá směs znamená větší teploty?
  • K0K1N 20VT
    Aha, to jsou veci :) ja najel asi tak max 10 km s tim no a byla to malinka dirka, ted uz to vse funguje jak ma
  • Coupe20VT PLUS :-D
    no praskla mi spona na hadici mezi váhou a turbem. sálo to falešnej vzduch a chudá směs a trvalo to 50km, a byli písty KO...
  • K0K1N 20VT
    tak opraveno,prasklá hadice mezi filtrem a turbem,děkuji Honzo :)
  • K0K1N 20VT
    Jak presne???
  • Coupe20VT PLUS :-D
    takhle přesně jsem si popravil písty...
  • K0K1N 20VT
    Hm, hadice od filtru k turbu byla trosku jeta a jak jsem ji furt ohybal, to ji taky asi moc nedalo, zkusim dat jinou a dam vedet, zstim dik. Snad ji nekde sezenu.
  • Honza
    4 a 4 = velká zátěž.. kde se projevuje buď málo benzínu, či vzduchu.. takže si pracoval blbě a něco nezapojil (kabel k váze, netěsnost mezi váhou a turbem...)
  • K0K1N 20VT
    jo a mám upravené auto, , takže jednotkou to nebude asi
  • K0K1N 20VT
    měl jsem venku svody a turbo, dal jsem to zpět a teď to jen na čtyrku a pětku asi v 6 tis začne cukat, nevíte někdo co to?