-
23:19:50 2.10.2013
hm jasne ze lepšie zohnať motor ktorý je ešte zapojený :) .Ale ako si písal môže by zaseknuté na kompletku . Keby som si chcel dat do poriadku motor Generalku tak na tom ktorý ide "vlastný" ale keby sa sekol by som ráči nejaký kúpil .Ale je to lotéria
-
18:28:19 2.10.2013
měnit motor je z bláta do louže... měl sem to v plánu v době když se mi rozlítlo tipo.. pořídit něco a jen to přehodit...
řadši sem se rozhodl jít stavbou zcela novýho motoru
výsledek je pořízení něčeho je silně nejistej pokud nemáš šanci s motorem auto projet, změřit mu tlaky, profuk a mazání...
sám sem takhle pořídil dost 8/16V/VT motorů který prej do poslední chvíle jely(potřeboval sem mnoho dílů na pokusy, tak mě stav nezajímaly):
1) motor docela čistej, žádný úniky, hlava OK, písty jevily znáky potkana a ohlá klikovka, protože horní šála na prostředku byla úplně KO..důsledek odlehčenýho setrváku bez vyvážení...
2) motor hlava OK, písty OK, klikovka po přebrusu, mezi hrotama rovná, ale čep 4 válce natočenej (asi jek se to v minulosti zadřelo) tak že HU na tomto válci nastávala o 0,1mm jinde než na 1 válci :)..tudíš zfušovanej přebrus
3) motor opravenej potkan se situací jak sme popisoval -rozpěchovaný písty a vyleštěnej blok na vejfukový straně přesně podle otisků pístů...
a mohl bych pokračovat:) úroveň servisů/mechaniků je bídná..osobně už nechám na moje auta šahnout pouze 5-6 lidí...
-
18:12:46 2.10.2013
nejsem sadista, mam už svůj standart oprav pod kterej se už nesnížím, protože jak to udělám, tak určitě budu v budoucnu řešit problém díky tomu, že sem něco ojebal, nebo si prostě řek to je dobrý, to stačí jen omejt...
2x se mi to vysmtilo a potřetí už to neudělám... jednou zmíněnej potkan u 2l 16v, kterej skončil sežranou vačkou... podruhý "jen" překroužkování u stila a zdrsnění válců...který ve výsledku nadále žere olej...přičemž problém "proč" v tom motoru je už jaksi na rýsovacím prkně v itálii
-
17:53:39 2.10.2013
Honza
si sadista:)
ak más pravdu tak lacnejšie vymeniť motor
-
18:09:06 1.10.2013
viz mj příspěvek na FB
zmasakrovaný bude všechno co bude možný - tj ventily a vodítka (jak ventil dostane ránu rozpěchuje se a začně v rámci stovek mm likvidovat i vodítko a zdvihátko)
pokud to někdo opraví pouhou výměnou ventilů bez "kalibrace" vodítek a zvihátek či jejich výměnyje šance že motor sice bude jezdit, ale zvýšený síly na překonání váznoucího vodítka/ventilu začnou likvidovat vačku...
a ještě k potkanu - zároveň jak trefí píst,tak se rozpěchuje i ten, protože mačkáš ocel do hliníku.. jak se rozpoěchuje píst je hotovo, protože ten změní svůj tvar a začne likvidovat válec, pokud to někdo opraví stylem výměny hlavy.. jeden vyježděnej blok tady mam...
a pokdu se to takhle točí budou KO všechny ventily- většinou to odnášej sací.. protože jdou proti pohybu pístu ..někdy i výfukový.. na 2l 16V 102kW sem zažil oba případy:)
-
16:46:03 1.10.2013
Řešili jsme to na FB, klika se točí volně bez odporu, žádné zvuky, servané zuby na rozvodovém řemenu kolem řemenice u kliky (vačky stojí).
Asi KO ventily a kdo ví co ještě.
-
15:48:50 1.10.2013
tiež som to tak pochopil :) Video som nevidel ale nemyslím ze to bude len rozvodmi a neseklo by sa to .
-
06:49:50 1.10.2013
Mario sa snazi vysvetlovat,ze starter toci ale motor sa nepohne,ma na facebooku video ide o to ze rozvodovy remen sa toci dookola ale motor sa nepohne,to znemena ze ten remen nekde stratil zuby :D To asi bude potkany motor,ale ked ma statstie tak len rozvody vymenit a ide dalej...
-
19:51:24 30.9.2013
No píšeš že starter točí a netočí motorem? To ti asi nezaskakuje pastorek starteru do věnce setrváku ne?
-
18:09:35 30.9.2013
JP: Elektrika je v poriadku čerpadlo počujem motor sa nesnaží ani o to eh eh eh vôbec nič dám video na facebook do skupiny fiatcoupe.cz pozrite a pomozte diki
-
10:30:20 28.9.2013
podla popisu ze motor vôbec štartér neotočí "niečo seklo"
-
01:43:00 28.9.2013
Motorom ani nepohne znamená co? Jako že se ten motor pokouší nastartovat a točí jako normálně, ale jenom nenastartuje (tzn. nezapálí)? Pak by to mohla bejt spousta blbostí od senzoru klikovky po imobilizér. Nebo se to prostě při pokusu o start s dobrou baterkou fakt "ani neotočí" (tzn. nedělá to ani ehe-ehe-ehe-ehe:))? Elektrika jinak funguje (jdou třeba zapnout světla, vrčí čerpadlo po otočení klíčku apod.)?
-
00:30:37 27.9.2013
No jestli starter nedokáže otočit motorem tak je zle...
-
21:38:46 26.9.2013
Invi: presne ako ked zajazdy dôjde benzín ale nič neškublo len som podrail a spojkový pedal tak trocha zavybroval a skapalo to a konec nenaskoči už ale ako to skapalo ziadny zvuk alebo skubnutie nebolo
-
15:01:47 26.9.2013
No ještě mě napadlo, že se zadřely vačkový hřídele - to se stalo taťkovi, když jsme vezli auto z bazaru: samozřejmě šlo jim zpátky a opravit na jejich náklady (do měsíce bylo zpět s novým motorem) - no jinak to vidím taky spíš na rozvody (klika mě jen tak napadla)
-
22:49:44 25.9.2013
Na klice by určo zaklepal podle mě. Popiš přesněji moment "naraz auto skapalo" .... Dotočil jako by bez benzínu, nebo to škublo najednou ..
-
20:26:29 25.9.2013
No popsaný symptomy poukazujou jen na dvě možnosti a to: rozvody - škublej řemen anebo zadřená klika - jestli píšeš, že rozvody jsou ok mrkl bych na tu kliku
-
19:29:35 25.9.2013
Starter toči a motor ne? Ups...to nebude dobre asi...
-
18:39:29 25.9.2013
Zdravím dnes som siel do práce a pri dojazede som podradil naraz auto skapalo skusal som nastartovat no nic rozvody su ok pri startovani sa toci len starter ale motorom ani nepohne neviete kde moze byt chyba ?