Krupani pri rozjezdu a zastavovani

  • Džanek
    dnes vymeneny brzdove kotouce + desky.
    a jako bonus srouby na inkriminovanem kole.

    na srouby jsem pojal poddezreni po vcerejsim odposlouchavani uchem u kola. Mam neorigo litaku + sem nechal original srouby. Bohuzel ty srouby maji nizkou hlavu i ten dosedaci kuzel.
    pro srovnani foto
    sroub Coupe druhy z leva
    sroub barchetta uprostred.

    Zretelne maji mensi kuzelovou plochu nez ty ostatni.

    Kazdopadne pri odjezdu ze servisu ani tuk.. po zkouseni rozjizdeni a zastavovani taky nic. Jen pri jizde se ozvalo sem tam sporadicke jedno krupnuti, takze nejasam:/ uvidime jak se to bude projevovat dal.



  • Džanek
    za 8 let uz si clovek asi zvykne:))
    ale je to v prd... ze to je k nenalezeni.
    Pokud to dela jen pri rozjezdu a zastaveni tlumic bych asi vyloucil.. ten je v nejakem pohybu porad, takze by se to ozyvalo i pri jizde.

    Ja jsem vcera "houpal" autem se zatazenou ruckou a nic.
    Ale jakmile se auto pohnulo tak se to ozvalo jakoby od trmenu.. desky i kotouce mam sjety tak ze by nejaka vule? ale i pri brzdeni?? Navic to nevysvetluje to preneseni zvuku na druhou stranu auta.
    Nicmene v tydbu budu menit kotouce vc. desticek tak nadeje upiram timto smerem:)

  • LUKE 1.8 H8C
    Dělá mi to taky při rozjíždění. Pak za jízdy se to nevyskytuje a dělá mi to už cca 8 let, co jsem to auto koupil. Někdy častěji, někdy méně, někdy vůbec. Za tu dobu jsem vyměnil ložiska, horní uložení tlumičů, brzdy, zadní uložení nápravy, řízení a čepy řízení, ramena,jednu poloosu a mám jiný starší řízení a ten záhadný zvuk je tam pořád :-)

    Teď se ještě chystám vyměnit tlumiče, ale tam bych tomu velkou šanci nedával.

    Taky je to pro mě záhadou a člověk se snaží naposlouchat odkud ten zvuk vychází.
  • Džanek
    spis ne, dela to i v primem smeru, kdy vubec netocim volantem. Pri toceni taky nic zvlastniho nepozoruju..
    Naposledy jsem si vsiml, ze to zacina praskat jeste kdyz auto prakticky stoji, ale zabira spojka - proste v momente rozjeti, kdz se jeste nestaci otocit ani kolo. Spojka je nova, takze tam bych chybu taky nechledal. Navic to dela i pri zastaveni a bez kvalku = mimo zaber. Tipoval bych lozisko ulozeni tlumice nebo lozisko kola, ale nedovedu si vysvetlit proc se ten zvuk presunul na opacnou stranu auta, kdyz sme vymenili poloosu..to je mi proste zahadou.
  • Alejandro
    a nemůže to dělat řízení? nepřskakuje ti v něm občas když otáčís volantem?
  • Denis 1,9 JTD:(
    Měla by. můžeš pohnout s hodně věcma na nápravě.
  • Džanek
    kdyz necham preventivne vymenit vsechny sinetbloky na ramenach tak musi nasledovat geometrie?
  • Džanek
    Invi: dela to i pri rozjezdu kdy jsou brzdy volny...

    musi to mit souvislost s ulozenim ramen/cepem

    kdyz mi vytahli a nahodili tu osu poprve, tak to na 14dni zmizelo. Pak se to zacalo projevovat zase pozvolna.
    Podruhe to same jen s rozdilem, ze se to ozvalo rychleji.. a dnes to zacalo krupat rovnou na druhy strane... coz si teda vysvetlit neumim:)


  • Pegas77
    ono je problem obcas odhalit pravy misto odkud zvuky jdou, podle priznaku jsem chtel echat vymenit prave predni lozisko a nakonec to bylo leve predni

    takovy krupani mi u Tipa delalo lozisko zaveseni zadniho ramene , kolo do A a jak se to vymlelo vice tak to v urcitych fazich jizdy pekne krupalo, take mi chvili trvalo nez jsem zjistil odkud ze to leze to krupani
  • Invi
    Podle poslední věty bych šel rozhodně po brzdách, aspoň pro dobrý pocit. Kdyby mi praskaly kola, tak určo zkontroluji kotoruče, ložiska.
  • Džanek
    takze pro kratkem studiu interneru jsem nasel par lidi s podobnejma priznakama.

    Tip: spatne silentbloky ramen?
    mam je cca 3,5roku najeto neco malo pres 20tis km. zn Ruville takze ta sem chybu nehledal... nicmene jezdim jen v lete a v zime ne..takze to mozna pro ty gumy neni idealni.

    otazka, co vsechno se da zrepasovat na ramenach? silentbloky/cepy?

    diky
  • Džanek
    Caute uz asi pul roku resim s Brnenskymi experty moznou pricinu tajemnych zvuku. Pri rozjezdu i zpomalovani se ozyva praskani chceteli krupani od kola z ridicovi strany. Padlo podezreni na homokloub. Auto bylo ve dvou servisech dohromady 4x z toho osa venku 2x, aby pani zjistili, ze vnitrni kloub 108mm u nas proste k sehnani neni. Tudiz jsem sehnal horkotezko jetou. Dnes mi pak servisak rika, ze jestli ji tam opravdu chci dat, kdyz se mu jevi horsi nez ta ma... Nicmene vymenili sme, tak abychom meli jistotu, ze je problem v ose. Ukazalo se vsak, ze prekvapive asi neni!! Praskani je po vymene intenzivnejsi nez predtim, ale co vic ozyva se od druheho kola!! Tolik k analztickzm schopnostem mechaniku. Tak ted radte:) Beru kazdej tip vsema deseti!
    Rekapitulace: praskani se ozyva tedy pri rozjezdu/dobrzdovani i s vyslapnutou spojkou i vypnutym motorem.