Přetěsnění ventilového víka 20VT

  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    nejsem si úplně jistej neb jsem 1,8 nikdy nedělal, ale protože jsou si ty motory velmi podobné,přiklonil bych se k tomu že jo.

    hlavnš použít kvalitní těsnění,bez toho to nikdy nebude ono
  • sebo 1.8 16V
    Ten silikón pridať do tých rohov aj na 1,8?
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    du růžků u rozvodových kol,poznáš to
  • Turok
    Taky se chystám na výměnu těsnění může mi někdo poradit, na která místa je dobré dát ten silikon? Díky
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    v mailu
  • ZERO
    Dobře, díky za rady. Koupím teda sadu těsnění elring. Co jsem našel, tak podle katalogu to má číslo 199.100, je to tak správně? Jinak, já jsem sice strojař, ale automechanik nejsem, takže pokud má někdo s konkrétní věcí zkušenost, rád si nechám poradit a nebudu přece vymýšlet už vymyšlené a zbytečně laborovat s něčím, co už dlouhodobou praxí a většinou finančně náročnou metodou pokus omyl někdo už vyzkoumal. Vím, že je to těžce nabyté know-haw, takže jsem moc rád, že mi někdo ty cenné zkušenosti předá.
    Pokud je to v mých silách a na konkrétní opravu si troufám, dělám to nejraději vše sám, to je jediná jistota, že to nikdo neojebe. Dělám to u kamaráda, co má autodílnu.
    Takže když budeš tak hodný Marceli, upřesni mi prosím, kam přesně dáváš ten černý silikon, jestli ho mám máznou zespoda, nebo zvrchu tesnění a do jakých bodů. Viz obrázek. Vím, že se ptám strašně moc detailně, ale když má někdo zkušenost, rád se všechno dozvím.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    silikon ale jen do růžků u kol,jinak neee
  • Coupe20VT PLUS :-D
    elring a černý silikon od loctite a je to 100%
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    to nebylo myšlený na tebe, to jsem jen tak fláknul do debaty abych zjistil jak kdo myslí. origoš to být nemusí ale určitě to nesmí být ajusa -to nedrží neb je to šit.

    mě se osvědčil payen a nebo elring. celkově používám produkty elring a musím říci že je to dobrá parta :-) drží jim to všude kam to dám :-)
  • ZERO
    Nevím jaké je nejlevnější, ale já mám v plánu objednat origo u Fiatu. Myslel jsem, že je to patrné z prvního příspěvku. Nebo je to špatná volba? Tak co mi poradíte?
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    už to před tebou někdo sprasil a tobě to zůstalo v rukách, to se taky může stát. to víko je dostatečně tuhý na to aby bylo nesmrtelný když se to dělá tak jak má.

    no a jaký těsněníčko tam dáme? to nejlevnější? :-)
  • JardaITC
    Prasklý růžek už mám také za sebou. Utahováno rovnoměrně od středu do stran a stejně křup. Na poprvé se to povedlo a na podruhé ruplo. Prasklo to při utahování šroubovákem!
  • Coupe20VT PLUS :-D
    http://www.polak.ch/coupemanual/20valve%20torque.h tm

    pravda, plácnul jsem nesmysl.

    tady je odkaz na přesné momenty všech šroubů a na víko je 9Nm
  • Honza
    utahuju malou golou velmi lehce a jak popsla marcel -musíš vědět v jakým pořadí jednotlivý šrouby...jinak těsnění nebude smáčknutý rovnoměrně (podobnej postup jako u hlavy) a jak známo guma se chová jako kapalina, takže když to utahuješ najednou a moc, někam ti tý gumy nateče víc než dost aby to prdlo!

    mimochodem nikdy mi tohle neprdlo...ale motorů/ventildeklů podobně zkurvenejch sem měl pod rukama víc než dost...

    co se týče těsnění, je to velká laborace... kupovalsem všechno možný a nakonec jezdím oroginál fiat starej 10 let, co na tom motoru jezdil doposud a mám klid...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    ten roh praská jen tomu kdo není strojař. každej strojař ví jak se takovýhle víka utahujou. moment u M6 25Nm,dej si facku na břicho a nešetři se Ondro!!! M6 se utahuje 7Nm = síla normálního zápěstí.

    velmi důležitý ještě je jaké těsnění pořídit a jakým tmelem a jak podmáznout růžky u rozvodů = prostor k další debatě :-)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    u klapky. a ten pravý dolní taky nic moc... hlavně od prostředka do krajů a s citem... moment tuším cca 25NM
  • ZERO
    Ještě prosím o upřesnění, který roh je ten pravý horní.
  • K0K1N 20VT
    jj, ten roh praská no,jednou se mi to povedlo utáhnout normálně ale podruhé to stejně prdlo, utahovací moment nevím ale když to vezmeš malou golou a rozumně to budeš utahovat od prostřed ke krajům, tak to nepoteče, já měnil jen těsnění, hlavně to dobře očistit
  • miky20VT
    Jedine na co si treba dat pozor je pravy horny roh veka zvykne sa pri dotahovani ulomit. Choroba 5 valcovych motorov. Inak pokial vsetko spravne ocistis, tak bez problemov. Moment by mal byt na tesneni.
  • ZERO
    Ahoj všem, chystám se přetěsnit víko ventilů. Máte nějaké rady, na co si dát pozor? Jaké jsou utahovací momenty? Co všechno si mám objednat? Předpokládám, že mi bude stačit 5ks položky číslo 2 a 1ks položky číslo tři, je to tak? (viz. obrázek) Není potřeba ještě něco? Díky za všechny postřehy.