nejsem si úplně jistej neb jsem 1,8 nikdy nedělal, ale protože jsou si ty motory velmi podobné,přiklonil bych se k tomu že jo.
hlavnš použít kvalitní těsnění,bez toho to nikdy nebude ono
Přetěsnění ventilového víka 20VT
-
20:00:30 8.3.2014
-
14:07:44 8.3.2014Ten silikón pridať do tých rohov aj na 1,8?
-
23:17:30 3.3.2014du růžků u rozvodových kol,poznáš to
-
13:06:22 27.2.2014Taky se chystám na výměnu těsnění může mi někdo poradit, na která místa je dobré dát ten silikon? Díky
-
21:39:57 28.3.2013v mailu
-
09:36:56 28.3.2013Dobře, díky za rady. Koupím teda sadu těsnění elring. Co jsem našel, tak podle katalogu to má číslo 199.100, je to tak správně? Jinak, já jsem sice strojař, ale automechanik nejsem, takže pokud má někdo s konkrétní věcí zkušenost, rád si nechám poradit a nebudu přece vymýšlet už vymyšlené a zbytečně laborovat s něčím, co už dlouhodobou praxí a většinou finančně náročnou metodou pokus omyl někdo už vyzkoumal. Vím, že je to těžce nabyté know-haw, takže jsem moc rád, že mi někdo ty cenné zkušenosti předá.
Pokud je to v mých silách a na konkrétní opravu si troufám, dělám to nejraději vše sám, to je jediná jistota, že to nikdo neojebe. Dělám to u kamaráda, co má autodílnu.
Takže když budeš tak hodný Marceli, upřesni mi prosím, kam přesně dáváš ten černý silikon, jestli ho mám máznou zespoda, nebo zvrchu tesnění a do jakých bodů. Viz obrázek. Vím, že se ptám strašně moc detailně, ale když má někdo zkušenost, rád se všechno dozvím. -
00:11:24 28.3.2013silikon ale jen do růžků u kol,jinak neee
-
23:34:10 27.3.2013elring a černý silikon od loctite a je to 100%
-
22:38:43 27.3.2013to nebylo myšlený na tebe, to jsem jen tak fláknul do debaty abych zjistil jak kdo myslí. origoš to být nemusí ale určitě to nesmí být ajusa -to nedrží neb je to šit.
mě se osvědčil payen a nebo elring. celkově používám produkty elring a musím říci že je to dobrá parta :-) drží jim to všude kam to dám :-) -
20:27:21 27.3.2013Nevím jaké je nejlevnější, ale já mám v plánu objednat origo u Fiatu. Myslel jsem, že je to patrné z prvního příspěvku. Nebo je to špatná volba? Tak co mi poradíte?
-
20:10:46 27.3.2013už to před tebou někdo sprasil a tobě to zůstalo v rukách, to se taky může stát. to víko je dostatečně tuhý na to aby bylo nesmrtelný když se to dělá tak jak má.
no a jaký těsněníčko tam dáme? to nejlevnější? :-) -
16:23:24 27.3.2013Prasklý růžek už mám také za sebou. Utahováno rovnoměrně od středu do stran a stejně křup. Na poprvé se to povedlo a na podruhé ruplo. Prasklo to při utahování šroubovákem!
-
23:30:34 26.3.2013http://www.polak.ch/coupemanual/20valve%20torque.h tm
pravda, plácnul jsem nesmysl.
tady je odkaz na přesné momenty všech šroubů a na víko je 9Nm -
20:53:41 26.3.2013utahuju malou golou velmi lehce a jak popsla marcel -musíš vědět v jakým pořadí jednotlivý šrouby...jinak těsnění nebude smáčknutý rovnoměrně (podobnej postup jako u hlavy) a jak známo guma se chová jako kapalina, takže když to utahuješ najednou a moc, někam ti tý gumy nateče víc než dost aby to prdlo!
mimochodem nikdy mi tohle neprdlo...ale motorů/ventildeklů podobně zkurvenejch sem měl pod rukama víc než dost...
co se týče těsnění, je to velká laborace... kupovalsem všechno možný a nakonec jezdím oroginál fiat starej 10 let, co na tom motoru jezdil doposud a mám klid... -
20:13:53 26.3.2013ten roh praská jen tomu kdo není strojař. každej strojař ví jak se takovýhle víka utahujou. moment u M6 25Nm,dej si facku na břicho a nešetři se Ondro!!! M6 se utahuje 7Nm = síla normálního zápěstí.
velmi důležitý ještě je jaké těsnění pořídit a jakým tmelem a jak podmáznout růžky u rozvodů = prostor k další debatě :-) -
13:47:40 26.3.2013u klapky. a ten pravý dolní taky nic moc... hlavně od prostředka do krajů a s citem... moment tuším cca 25NM
-
12:34:54 26.3.2013Ještě prosím o upřesnění, který roh je ten pravý horní.
-
10:37:44 26.3.2013jj, ten roh praská no,jednou se mi to povedlo utáhnout normálně ale podruhé to stejně prdlo, utahovací moment nevím ale když to vezmeš malou golou a rozumně to budeš utahovat od prostřed ke krajům, tak to nepoteče, já měnil jen těsnění, hlavně to dobře očistit
-
09:54:29 26.3.2013Jedine na co si treba dat pozor je pravy horny roh veka zvykne sa pri dotahovani ulomit. Choroba 5 valcovych motorov. Inak pokial vsetko spravne ocistis, tak bez problemov. Moment by mal byt na tesneni.
-
08:44:19 26.3.2013Ahoj všem, chystám se přetěsnit víko ventilů. Máte nějaké rady, na co si dát pozor? Jaké jsou utahovací momenty? Co všechno si mám objednat? Předpokládám, že mi bude stačit 5ks položky číslo 2 a 1ks položky číslo tři, je to tak? (viz. obrázek) Není potřeba ještě něco? Díky za všechny postřehy.