-
19:31:44 6.5.2013
Huty jde ale o to, jestli jsou poloosy z Coupé svařitelné. Tímto se ptám, nekonstatuju, že nejsou.
-
21:59:42 8.4.2013
a to je snad problém udělat? neřikám doma na báchoře, ale v každym schopnym kovoobráběcim kšeftě ti to udělaji, a dokonce i vyváží
u nás takhle jezdí vrchy s 260PS a 510nm (pro rejpaly odbržděnejch) a auto funguje i s quaife, tak není ani pochyb že dostávají slušnou zátěž
-
17:44:20 4.4.2013
zase ňákej specialista :D
-
09:17:23 4.4.2013
protože pokud jí zkrátíš, budeš oba konce muset zase spojit. tzn. svařit v nějaké kvalitě, aby se to neurvalo a taky to bude muset být rovné...
-
21:35:13 3.4.2013
jen tak btw, proč se ti phobe zdá nesmysl a škodny zkracovat poloosy??
-
18:31:28 21.3.2013
na tom světlým místě by měl být kroužek tam to nedrží drží visco jak máš to perko ve spajzu
-
09:03:36 21.3.2013
tady nevím jestli něco nechybí nebo jestli to tak má být, případně jak to má být uchyceno. ??
-
09:02:51 21.3.2013
ze spod je vidět "světlé místo" takže to tam nění nějak "docvaknuté" ??
-
09:02:27 21.3.2013
cau, diky za info
mam tu jeste jeden dotaz, ktery sice nesouvisi s mym projektem, ale urcite to souvisi s tematem
mam tu hridel, mam visco, ktery neni pridelany - jen volně vlaje na té ose a já mám dotaz
- je to komplet? připadne mi, že tam něco chybí
- jak totam má být správně přichyceno?
- jak poznám, že je to visco OK? cca 3 roky to leželo v garáži
-
20:04:59 17.3.2013
dedra integrale přítlačák + OMP lamela - 1 úprava co se dělala bylo upravení přítlaku..jinak Plug&Play (na 16VT setrvák, tne má velkou rozteč kolíků...)
co se týče lamely, pokud plánuješ větší nájezd dej odpruženou.. sice když z ní vylítaj pružinky, tak to může třeba nepěkně sejmout obal ,když vletěj tam kam nemaj, ale pořád lepší obal než zkurvený ložiska hřídelů, tudíš i kolečka...
pružinky vyletěj i ze seriový, a je jedno jaký značky...
neodpružená je jen na závody, kde se předpokládá nějakej servisní interval převodovky...kvůli rázovýmu zatížení ložisek...
-
19:54:57 17.3.2013
co se lamel tyka tak ja jezdim pevnou a jsem spokojeny, co sem videl par odpruzenejch od OMP tak za cas se zacal trhat plast kolem pruzin a ty chrastili, treba Aladin jezdil odpruzenou pak sla srat skrin a u toho sem zjistil ze lamela je taky mrtva tak dostal neodpruzenou a myslim ze byl spokojenej zkus se ho poptat at ti rekne rozdily v tom ja odpruzenou nejezdil tak nemuzu posoudit..
-
19:34:43 17.3.2013
Tak, poloosy mám těoreticky vyřešený díky receptům z Phobovy kuchařky
ještě se vrátím ke spojce
"OMP lamela" - keramika odpružená nebo neodpružená? Poslední hodinu jsem tady lustroval fórum, ale nikde jsem se nedočetl "best practices" - podle Honzova příspěvku soudím, že odpružená, lidi s tím jezdí i závody, tak by to ty pružinky mohly vydržet, když najezdím jen pár set nebo tisíc km ročně. Do teď jsem měl odpruženou a bylo to v cajku ... nějaké argumenty pro neodpruženou??
"dedra integrale přítlačák s upraveným přítlakem" - je to 100% kompatibilní nebo je potřeba nějakých úprav? nic jsem k tomu nenašel :-/ a to jsem poctivě hledal ve fóru
-
16:34:02 16.3.2013
Zkracovat poloosy je nesmysl, to je pak vic skody nez uzitku. To je mnohem bezpecnejsi varianta nechat hridele vyrobit na miru, nestoji to az tolik, na rozdil od nejistoty, ze te to necha nekde 200km od domova.
O shodnosti naboju, ozubeni co jde z kloubu do naboje je totozne. 20vt kloub ma vetsi vnejsi prumer tudiz se obavam, ze by se nevesel do tehlice, umisteni ABS krouzku pak bude asi taky trochu jinak. Kdyz si koupis cep rizeni dle "katalogu" pro 20vt, tak prijde stejne s malym kuzelem, coz dle moji domenky je pro 20v bez turba, tady je katalog mimo.
Zkombinovat tak jak pise honza nejde, hridele jsou silnejsi a maji jiny prumer ozubeni, minimalne na vnejsim konci.
Nechci ten "muj" zpusob psat verejne, protoze mi to dalo dost casu a badani, napis mi na mail...
-
16:01:00 16.3.2013
řezat a zkracovat si myslím není třeba..
pokud to je jak u VW (a jako, že systém je velmi podobnej-ale nemám potvrzeno, nikdy sem to na fiatech nemusle rozebírat)
tak tam také existujou různé délky poloos a kombinace kloubů kvůli pužití "malýho" (starý GTIčka) nebo "velkýho"(nový 1.8 20V až VR6) obalu...
schodíš z poloosy oba klouby a jednoduše přendáš na poloosu která má správnou dýlku ty klouby který zrovna potřebuješ a nemáš co řešit:)
-
14:30:38 16.3.2013
PhoB: :) tak na tvoji radu bádám dál, nicméně, co jsem zjistil:
výměna almary a spojky z 20V za 20VT je jasná - už kvůli visco. Jestli jsem bádal správně, tak poloosy 20VT jsou sice celkově širší, ale měly by jít zkrátit, tzn, že bych mohl použít standardní HGT těhlice
podle katalogu ELITu jsou náboje 20V HGT i 20VT coupe stejné ... což mě překvapilo (ozázkou je, zda to je pravda)
takže převodovku z 20VT tam musím (chci) dát tak jak tak, jak vyměnit ten "tunel" pod karoserií, kvůli řadící páce a lanovovům už mám nastudováno. co mi ještě chybí ke štěstí je fakt, zda-li je to zkracování poloos správná cesta a na co si dát pozor.
pokud v tom někdo vidíte problém, tak mě prosím raději zastavte a poraďte :) díky
-
22:22:15 3.3.2013
At to stihnes do Popic :-) .
-
21:20:54 3.3.2013
jj díky, právě že to chci předělat kvůli tomu viscu, ale zase doufám, že si to ulehčím tím, že nebudu muset měnit všechno (těhlice, tlumiče atd atd), ikdyž těm těhlicícm se asi nevyhnu ...
díky za info
-
18:40:58 3.3.2013
-OMP lamela, dedra integrale přítlačák s upraveným přítlakem a spojku máš nesmrtelnou, pokud ti při ostrým startu nevylítaj tlumící pružinky z lamely což se občas děje
- převodovka taky docela snese, navíc nemá tak slabej článek v podobě diferáku (v obou případech doporučuju za včasu vyměnit za špéru...)
- 5 kvalt v astmatikoj přestože je velmi podobně ostupňovanej jako turbínovej, výhoda delší 1°a celkově kratšího SP v akceleraci je jasná...
-
18:23:42 3.3.2013
Urcite bych si s tim dal tu trochu prace primarne kvuli viscodrive "samosvoru". Spojka a vyssi odolnost vseho je taky prijemny bonus.
Necham te jeste chvily badat a pak ti prozradim tajemstvi, jak to poskladat :)
-
18:02:57 3.3.2013
Ahoj, řeším tady takový problém:
http://www.italpower.cz/cs/diskuse/rizeni-podvozek -brzdy-kola-10/tema-rozmery-poloosy-20v-a-20vt-bra vo--coupe-200
V HGT mám 20VT motor a 2 sezóny jsem jezdil na 20V HGT převodovce. Minulou sezónu šla ale spojka do věčných lovišť. Teď zvažuju, že s výměnou spojky bych dal do HGT i 20VT převodovku ALE:
- 20VT poloosy jsou delší a "tlustší" než HGT
- nechci měnit těhlice
- když už bych musel měnit těhlice, tak nechci měnit brzdy ani 15" kola na 16"
otázka zní, jde to? Dělal to někdo?? Má smysl převodovku měnit nebo to mám nechat tak a jen udělat pořádnou spojku?? Kvůli rozměrům je tam HGT setrvák i lamela s přítlačákem ...
Díky za názory