Chiptuning 16vt/20vt - celkové shrnutí

  • Torkey 20VT
    víte někdo, kde se dají koupit čisté chipy na 20vt ? sháněl jsem info okolo a jsou "prý" vyřazené z výroby a alternativu mi nikdo nebyl schopen poradit. díky za případné info
  • Warhol
    asi jak páteční přesklivání škodovky, elektrikář do sklenáře hučil, že už to několikrát v mládí dělal, že tu gumu měl namazat víc, že má na ni víc tlačit.... a pak ho sklenář utnul: "já ti do drátků taky nekecám"
  • Morris_3nec
    Myslim ze tva odpoved je naprosto dostacujici a jasna. Plne ji chapu a rozumim, byl to jen takovy napad v odpolednich hodinach ktery mi proletel hlavou. Dekuji za vysvetleni Phobe
  • PhoB
    1. tenhle postup provadi ti "lepsi" chiptuneri na TDI. Zvednou tlak turba a k tomu dopocitaji a pridaji davku paliva.
    Tohle muze "teoreticky" fungovat pouze na naprosto neupravenem aute ve 100% = predpoklada se, ze origo tovarni nastaveni je idelni. Pak se da urcitym zpusobem a znalostmi motoru zbytek dopocitat, trefit se tak do fungujiciho nastaveni.

    To co bys chtel udelat nejde. "Bohatost" neni jen jedno policko ci hodnota. Davkovani paliva se velice rychle meni na zaklade otacek,zateze,teplot,barometrickeho tlaku a zpetne vazby od lambdasondy.

    U evocars nemas splnenou tu prvni podminku z prvniho odstavce, jelikoz je to vicemene nastaveni z jineho auta.

    Proste je to nesmysl, jedinna rozmna cesta je veliciny(tzn i bohatost) realne merit a realne je upravit do "idealu".

    2. ne, evocars je treba v nakych situacich bohatsi nez original nasatveni. Jenze i ta situace "bohatsi" bude znamenat velmi chuda pro E85, jakozto znama informace, ze je potreba vstrikovat o 30-40% paliva vice pro
    stochiometricky pomer.

    Uz se mi to dal nechce rozebirat, proste oboji je nesmysl :)
  • Morris_3nec
    Mám tady 2 otázky do pranice:

    1) možná je to hloupost, na střední jsme programovali max Atmely a jiné jednoduché IO ale pamatuju si z toho kulové. Napadlo mě ale tahle věc. Chipy Evocars dávají pro FC hodně bohatou směs, nedal by se celý ten "program" stáhnout do PC a v nějakém editoru v něm upravit palivové mapy na vhodné hodnoty vypočítané dle správného stechiometrického poměru pro FC s daným motorem a poté nahrát na nový čistý chip? Předpokládám že kdyby se to takto dalo, už by to frčelo ve velkém takže v něčem bude háček.

    2) když už Evo dává hodně bohatou směs, bylo by možné díky tomu jezdit "jakš takš bezpečně" na čistý E85? E85 má ,jak je známo, nišší výhřevnost a všechny ty přestavbové sady fungují zjednodušeně na stejném principu zvětšení dodávky paliva, což by mohl splňovat Evo chip. Samozřejmě nevím jaké přesné hodnoty tam jsou, ale určitě by to bylo lepši jak jezdit na E85 v "základní konfiguraci"

    Tak a teď do mě :)
  • PhoB
    miso: ano, je aktualni.

    20vt Gtec1 je vytvoren na zaklade dat z Novitec a nekolik dalsich chipu. Nastaveni rozumne, lety overene.

    Gtec2 jsem nevidel

    Pak jsou jeste varianty HF, ktere maji pridanou bohatost, opet, nevidel jsem, nebudu spekulovat.
  • Misoo9005
    Diky za info. Ja mam prave prednostne zajem o "kontrolu vseho okolo" a pripadne poladeni. Hledam proste cloveka, ktery tomu rozumi. Mohl bych pak pridat postrehy ohledne chipu GTEC, jen bych to potreboval probrat s osobou znalou :-D Zatim jsem na takovou nenarazil a proto jsem se zeptal (kdyz uz te tady chvali ! :-) ) Je tvuj mail v profilu aktualni? Muzu te kontaktovat?
  • PhoB
    Se nam to tu trosku shrnulo nekam, kam asi autor tematu nechtel.

    Jen dodam, ze urcite nejsem nejlepsi, nemam to tak promakle jako treba nekde ve svete, ale vyvoj pokracuje:)
    Do seriovych aut se moc nehrnu, protoze rozsah moji prace na aute nezahrnuje jen "vopičituning" ale i kontrolu vseho okolo. Mnohem levnejsi je cvaknout si tam vocip, nez abych riskoval, ze me nekdo bude nadavat do zlodeju :)
    U upraveneho auta je to neco jineho, tam uz jina cesta nez individualni pristup neni...

    dalsi info:

    Bitpower 16VT, tedy pokud to skutecne byl bitpower.
    Pouze lehcepridany benzin v celem spektru a podobne pridane dva stupne predstihu - pouze v podtlakove casti mapy. Ostatni pokud si vzpominam nedotcene. Takovy brouk tedy neudela pocitove absolute zadnou zmenu. Nicmene,podle slov jednoho cloveka z oborou, takovy chip je jeden z tech lepsich, totiz neublizi motoru:)

    Dale 16VT chip z Ebay Italie, Racestep(2)...cosi...udajne az +90ps. Zmeny v mapach celkem zasadni, rozsahem podobne evocarsu. Tlak turba nevim, jelikoz mapy byly na zakazku "vypnuty" = vymazany a autor vynuloval i mapy omezeni tlaku. Vysledkem bylo, ze jakmile auto nastartovalo, tak hned chciplo, protoze jednotka zjistila nepovolenou hodnotu tlaku v sani a vypnula privod paliva. Z toho lze mozna usoudit, ze ty upravy asi nebudou moc 100%
    -Videl jsem od stejneho upravce chip pro Integrale 8V a opet upravy v mapach celkem zasadni, predstih pod tlakem turba skoro zdvojnasobeny oproti originalu. Bal bych se.

  • Misoo9005
    Ja nepotrebuju jit nijak vysoko. Chtel bych jenom at to funguje jako ma, nechci poskodit motor. Jak rikas, univerzalni chip neni nic extra (pocitove mozna ano ale kdovi co to dela s motorem). Pokud PhoB umi, tak neni co resit :-)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    v ČR je Bohužel drtivá většina čipů a ladičů k hovnu. Jak říkáme my u nás na vesnici "kecy jsou na hovno,ukázaná platí" a jedinej kdo kdy něco ukázal je Phob.

    na 20vt jsou k mání čipy pro jakési tuningové úpravy s turbama řady GT na nějaké bezpečné úrovni bohatosti a předstihu - univerzál. to postačí těm co chtěj jít vejš ale nečekaj úplný zázraky. Ti co zázraky chtějí musí k Phobovi :-)
  • Misoo9005
    PhoB, ten mail v tvem profilu na Tebe je porad aktualni? Umis naladit i 20VT? Nemam FC ale Lancii Kappu (motorove by to melo byt to stejne). Dal jsem tam chip GTEC1, ale mam problemy s pulzovanim tahu, mirne horsi studeny start a jine. Prijde mi, ze se o hodne zvysila i spotreba (samozrejme bez casteho vyuzivani vykonu). Pripadne je jeste nekdo jinej kdo tomu opravdu rozumi? :-)PS: Je to uplna serie, po velkem servisu.
  • Johny
    PhoB ámen :-) Najlepši chip je značky PhoB tak už ludia nevymýšlajte píčoviny furt a zožente si kvalitnu značku PhoB Performance ECU Engineering a máte svätý pokoj.
  • Invi
    Originální mapy chrání motor před vyšším tlakem?
  • PhoB
    Evocars na coupe existuje v rekl bych nekolika modifikacich. V principu jsou to ale jen nahrane zakladni mapy z Integraly EVO2 , zvyseny omezovac tlaku a zaroven zvyseny tlak turba. V nektere z tech revizi je tlak ve strednim pasmu nastaveny na maximum. To ze je bohatost smesi nekde v kosmu asi netreba zduraznovat. EVO2 ma jine turbo,jiny tlak paliva,jine sani,jiny intercooler,jiny vyfuk...trosku moc zakladnich ingredienci.
    V jednom z dobovych manualu k evocars chipu pro coupe, je mimo jine uvedeno, ze je nutne snizit zakladni tlak turba(tzn kalibrace actuatoru) na pouhych 0.45bar.
    Studenejsi svicky jen zakryvaji neidealni nastaveni vseho okolo.

    Novitec neznam, nevidel jsem.

    Dink stage1 je asi jednim z mala ne-li jedinnym skutecne naladenym chipem pro konkretne seriove coupe/deltu hpe. Proto umi hezke vykony i pri nizkem tlaku turba. Ale taky ho nekoupite zkopirovanej za tisicovku!


    Nakonec bych dodal, a uz jsem to tu jednou psal, ze 80% jezdicich 16vt jsou napul funkcni mrtvice, proto kazdemu sedne vočips trochu jinak a proto jim staci honzuv polazenej astmatik.
    A o nejakem placebo efektu ci dojmu laickeho majitele z obrovskeho chvilkoveho overboostu nema cenu psat, to by bylo na dlouho
  • Morris_3nec
    Údaje které jsem sem nepsal sem čerpal z polského FC fóra, ohledně toho Dink chipu mi to taky přišlo hodně divné nebo tam měli nějakej překlep.
    nocarret: to chípu, účelem není vyzvídat vaše osobní setupy nebo vychytávky, účelem bylo udělat nějaké srovnání dostupných oficiálně prodávaných chipů pro tyto motory aby se měl člověk který o tom uvažuje od čeho odpíchnout a měl to jak srovnat
  • Honza
    v coupe bohatě stačí 200PS+- nějaký drobný, pokud to je v lehoučkým astmatikoj na dobrý převodovce..člověk pak ztrestá kde co...

    na jízdu rovně na letišti to sice není (i když pod 14s na 1/4 míly.. není špatný), ale na proti kopci máme skalp M3jky upravený od krámskýho na 370PS s úpravou podvozku... předjet mu to šlo (protože se tlačil na prdel), ale neujel ani o centimetr...pak se divilže to je jen 2L astmatik postavenej za zlomek jeho nákladů...
  • nocarret
    Lidi jako já a Phob si svý těžce nabitý know how necháme pro sebe .-)) Já mam celkem 3 různý chipy a skutečně každej chodí trošku jinak a každej chce určitý set up, jednomu sedí otevřený sání, druhýmu zase sériový setrvák, taky záleží na tom zda je/neni kat atd. Osobně jsem testoval vždy na seriovým turbu. Zhruba tak 6 nebo 7 roků zpátky jsem si s tím hodně hrál, až jsem došel k jednoduchýmu závěru. Coupé je krásný auto, ale i se super podvozkem, skvělejma brzdama je to auto který umí jezdit jen rovně a na to těch 245PS bohatě stačí.
  • Invi
    Je tam více požadavků, jiné zapojení palivového čerpadla, full výfuk.

    Tlak 1.3baru (asi overboost) a max výkon 245hp.

    Polák už mi odepsal, že s Evocars se to nedá moc srovnávat.
  • Honza
    reálný na absolutní seriis jakýmkoliv dobře udělaným chipem je +20-30PS i na vrtuli.. těch 60+ je snad bráno na jinej level mechanickejch úprav...

    myslím že dink je francouz a nabízí cca 3 levely od základního po cca 280PS kde už je i jiná vrtule atd...

    co se týče 20VT tak nejlepší SW vyvinula squadra,a dokázala cca 260PS na absolutní serii... bohužel fiaty už ofiko nenabízí, i když v jejich článcích občas nějakej figuruje... pak samozřejmě live map od FC performance...

    pokud chip an určitej level úprav zkusil byhc napsat d FC performance jestli něoc podobnýho už nedělal...většinou to je všechno na jendo brdo..
  • krisz
    Morris:narust 60hp pri tlaku 0.95bar :D musel som sa smiat trosku tak asi vtedy nutnost vymena turba na vecsi aby pridal +60hp pri tlaku 0.95bar...Pri evocars chip zveda tlak na 1.25bar a overboost bude 1.5bar,a podla mna maximalne tych 30hp prida vic asi nie!
  • Invi
    No ten "Dink" to zabíjí na plné čáře, ale nikde jsem o tom nic nenašel, co to?
  • Morris_3nec
    Takže se pokusím oprvní příspěvek.

    Evocars 16VT
    - nárust 30-50Hp
    - tlak turbíny zedá na 1,4bar
    Nutnost použití studenějších svíček, špatné studené starty. Na polském fóru několik lidí psalo že dává moc bohatou směs

    Novitec 16VT
    - nárust 20 - 30hp
    - tlak na 1.2bar
    šetrnější než Evocars, lehké zvýšení výkonu a oživení auta,

    Dink 16vt
    - nárust 60hp
    - 1.35 overboost, 0.95 normálně
    Žádné problémy se studeným startem oproti Evocars, neuchlastává motor jako Evo.

    Toto jsou postřeby převážně z polského fora.
  • Morris_3nec
    Vím že chipy se tady probírají v hodně vláknech, ale nikde to není pokupě, plusy/mínusy jednotlivých chipů, nárust výkonu, další nutné úpravy,prostě celkové srovnání.
    Poprosil bych lidi jako Nocarret,Phob a ostatní kteří k tomu mají co říct aby se ve volné chvilce připojili. Až se to tady jakš takš zkompletuje chtěl bych z toho sesmolit nějakej celkovej souhrn a udělat článek do "Rady a návody"