Ahoj, nevíte pls o někom, kdo by odlehčil origo 20VT setrvák v Brně a okolí? Ale někoho, kdo ví co dělá, ne žádného Jouzu z garáže, co to smotne a smotne to blbě. Díky moc.
nejlepší by bylo ho teď rozříznout a podívat se v průřezu jak to dopadlo. udělat korekce a ten druhý už bude super. nebo si dát práci a překrestlit si to do výkresu abys viděl
Tak dufam ze ano snazil som sa ist podla vasich rad dodriavat hrubky stien nie menej ako 12mm a radiusy pri prechodoch ale ten tam je len jeden asi najdvolezitejsi tak uvydime :)
Nebylo by špatné, kdyby se takové výkresy a technické udělátka někam uložily, aby to měli všichni k dispozici(třeba zaheslovat, ať do toho nevidí každý), protože furt se někoho ptát a prosit o zaslání je k ničemu. Nemáte tip na úložiště?
Ibaže na takom slalome do 100km/h tvorí niekde aj 50% a viac trate , ja nehovorím o jazde na bežných cestách. Ide len o to že keby to mal niekto zmerané či to aj funguje či to nieje len kvázi nejaký pocit :-) čo sa týka tých desatiniek ked mi na bedňu napríklad chýba 1s pri čase jazdy napr 1min30s tak vieš o čom hovorím :-) Z prevodovky sa mi pomaly ale isto ozýva stale viac kadejakých pazvukov :-) tak ked to raz bude dola najradšej by som niečo aj vylepšil.
no do 100kmˇh jedeš pouze 1-2 a nějakejch 6sv případě upravenýho 20VT max.... takže se zde bavíme o pár desetinkách, po který bys jakoby využívalvýhodu významně lehčího auta.. ty desetinky ale stejně rychle dokážeš promrdat..
setrvák se neprojeví u auta který má kvalty dlouhý. To co píše Nocarret o ztrátě krouťáku je divný protože hmotnost auta - odpor pro klikový mechnaizmus je podstatně vyšší než setrvačnost setrváku a tak od určitého momentu už ten setrvák v odporu nehraje žádnou roli. na rozjezdu určitě,pak už ne. nějaký rozdíl se dá vysledovat u 4a5ti válů,5ti vál jde s lehkým setrvákem citelně líp a nemá žádné neduhy,možná u kappy 20vt by to poznat bylo - při rozjezdu z 0,u kappy 2446 to skoro znát není
co mam možnost porovnat řazení lanovodem ve svým stilu a alfě, tak je to rychlostí a přeností o dost horší jak řazení táhly v tipu, či NA coupečkách...
nevím jestli to je seřízením lanovodů (který sem nenašel kde se daj seřídit -oproti např. VW) nebo tím že jsou tak trochu "gumový"
ve finále,1 a 2ka jsou natolik krátké že výhodu lepšího setrváku nepoznáš.. a 30-40kg je potom rozdíl plná/prázdná nádrže, takže to dělá pár desetinek...
ten kratší stálej převod, nebo vhodněji odkvaltovanápřevodovka má větší smysl, protože jen 10% zkrácení dokáže zryhclit auto o cca stejných 100 procent na určitou rychlost pokud nebude nutno ovšem navíc přeřadit vejš...
vliv odlehčení se dá snadno spočítat z momentu setrvačnosti a převodových stupňů..sice ne v sekundách ale v hmotnosti, kterou bys z auta musel sundat aby to jelo jako s odlehčeným setrvákem o X kg..
dělal sem si na to výpočet konkrétně na mým případě (tipo16V)
pojem "rýchlejšie sa dostáva do otáčok" to som počul už vela krát, znamená to na neutrále alebo pri zaradenom kvalte ? pretože ak pri zaradenom kvalte ide rýchlejšie do otáčok znamená to že musi aj rýchlejšie auto akcelerovať kedže je s otáčkami spojený prenos náhonu na kolesá nie? škoda že to nikto nema zmerané na nejakej profi časomiere alebo na brzde? ale tam by rozdiel nemal byť, mne pride že zotrvak sa predovšetkým dáva dole preto aby sa na astmatikovy dalo rýchlo vytočiť motor a hodiť kvalt vo vysokých otáčkach kde zavodné motory točia motor v efektivnom pásme, aspon ja si to takto predstavujem.
Kyby to bylo jen + a - tak by se s tím nikdo nepiplal, nedej bože takto neriskoval. Také je třeba přihlédnout k faktu, že samotný setrvák i se svou váhou tam není na ozdobu.. Vůbec bych do takových věcí nešťoural, jedině v případě kompletní generálky motoru, kde je možnost vyvážení setrváku s klikovou hřídelí.
To jsem nepozoroval, k tomu krouťáku, po instalaci setrváku se mi zmenšil overboost což následně neslo to zmenšení krouťáku, jinak na druhou stranu zase plus je že se ten motor mnohem rychleji dostává do otáček, je to takový +- dle mě
Má niekto nejakým spôsobom zmerané aké hodnoty napríklad na zrýchlení má odlahčený zotrvačník ? Ešte mi príde že coupe s jeho kulisou a prevodovkou nie ako práve ochotne bleskurýchlo preradiť o stupen bez toho aby nepadali otáčky, na saxe som dokázal radiť 2x tak rýchlejšie ako na coupe napríklad a vtedy mi pride zotrvačník nie na škodu aby nepadali točky. hmmmm
Pokud se ten setrvák neubere nijak drasticky tak myslím že je to v pohodě, ale když už prdne a ještě v záběru dokáže to posádku popravit behěm vteřiny, přesně jak píše Honza.
..měl štěstí že mu neproletěl třeba mezi nohama :))
jelikož mi vypadl chlapík co mi na cnc lehčil setrváky na 20vt, budu se muset podívat po jiném a nebo se na to vykašlu úplně a už to dělat nebudu. Každopádně je na zvážení ty seriáky nahrazovat ocelákama jak ukázal Honza,to je podstatně bezpečnější a hmotnostě výhodnější :-)
no ten odvrtanej střed má nevýhodu v tom,že je ZNAČNĚ oslaben přenos Mk z třecí plochy na klikovou hřídel a naopak.. až to ulítne, doufej že nebudeš točit víc jak volnoběh.. protože tohle dokáže zabíjet...
pokud to je z vývalku CrMo oceli nemám problém.. tohle předvýst na seriový litině je pokus o sebevraždu.. čas ukáže..
net je plnej obrázků a videí rozlítlejch setrváků a jeden letící setrvák v akci sem zažil i na závodech do vrchu, kdy vylít těsně po startu z jednoho bramboráka...
můj setrvák na fotkách pro tipo 16v NA váží necelý 4kg.. v coupe mam CrMo co váží 3,2kg...
je mi nejasný proč to ten člověk takhle dělá protože je to jedno z nejnevhodnějších míst a hmotnost ubraná v týhle části se dá na obvodu podstatně bezpečněji ubrat několikkrát. Ale může pro to mít nějaký léty vysledovaný důvod,čert ví
muj setrvak je od cloveka co stavi lancie integrale a tam jezdi presne tenhle co mam ja, troufam si rict ze tam ten setrvak dostava mnohem hrubsi zachazeni nez u me a nikdy se nestalo ze by ulitl ci neco takoveho.. ale treba vam dam nekdy za pravdu, uvidime casem.. :)
Nevím...Na setrváku od Scoupeho nevidím problém, takové oslabení ještě neustřihne setrvák. Je sice pravda, že se bude prohýbat při vypínání, ale jinak OK, žádné ostré hrany.
nemohu soudit, ale z praxe vím, že varianta od Marcela je už odzkoušená časem. a to ho jezdím s keramickou lamelou a právě nyní jsem ho měl možnost po dvou letech vidět při demontáži motoru a je netknutý...
tam by to nemělo vadit, jen je na zvážení jestli je dobré dělat díry skrz nebo radši slepé. My jsme dělali radši slepé aby zůstalo uzavřeno a konstrukce byla snad pevnější
Caute chcel som sa opitat kde a kolko mozem zobrat so serioveho zotrvaku 20vt aby to bolo bespecne a aby to aj pomohlo? Nasiel som tu ze by to slo tak 3kg dole moj ma 8,9 tak keby som sa dostal na 6kg to by asi stacilo,ak mate niekdo skusenosti s odlachcovanim prosim poradte.