2.0 8VT nejede, prosím rady...

  • wejwy
    Jo v Nymburce neni, ani nebyl. Byl ve Všechlapech, ale to je jedno. Já měl na mysli, ať se staví u mě :-)
  • Charles
    No vypadá to prostě, že to je nekompatibilitou jednotky a kabeláže...
    měl jsem v sobotu půjčenou jednotku, se kterou mi to jelo, a musím říct, že to je úplně jiné kafe a jede to skvěle...
    zkouším, jestli by někdo neměl jednotku IAW 472 na prodej...
  • Aladin
    v Nymburce už Fiat není
  • wejwy
    Se stav v Nymburce na diagnostiku, myslim že by se na to dalo přijít, včem je problém :-)
  • Charles
    Díky Honzo...lišit se čidla nebudou, ale někde bude problém v prohození kabelů pravděpodobně pinů ve svorkovnici jednotky.
  • Honza
    dle tohoto jednotky jsou dá se říci ze stejnýho auta.. otázka je v čem se lišej následný informační členy, neboli čidla...

    474:


    DEDRA 2000 TURBO 8 VALVE ECO 4WD IAW 474.P8
    DEDRA TURBO 2000 4WD USA '83 I

    472:
    DEDRA TURBO 2000 USA '83 IAW 472
    DEDRA 2000 TURBO 8 VALVE ECO 2WD IAW 472.P8

    a:

    LANCIA DEDRA 1600 8V 90CV MARELLI MIW IAW WH4P.07 27C128 DIL 7206
    LANCIA DEDRA 1600 8V 90CV MARELLI MIW IAW WHD2.01 27C256 DIL 37A8
    LANCIA DEDRA 1600 8V 90CV MARELLI MIW IAW WHL2.01 27C256 DIL 3602
    LANCIA DEDRA 1600 8V 90CV MARELLI MIW IAW WHL2.06 27C256 DIL 9A2B
    LANCIA DEDRA 1600 8V 90CV MARELLI MIW IAW WHL2.07 27C256 DIL 3DCC
    LANCIA DEDRA 1800 8V 101CV MARELLI IAW 8F.5K 27C512 DIL F51E
    LANCIA DEDRA 1800 8V 101CV MARELLI IAW 8F.5T 27C512 DIL 6B9D
    LANCIA DEDRA 1800 8V 105CV MARELLI IAW WH4T.07 27C128 DIL 26E9
    LANCIA DEDRA 1800 8V 105CV MARELLI IAW 04U.P8 27C256 DIL 5D67
    LANCIA DEDRA 1800 8V 105CV MARELLI IAW WH4T.P8 27C256 DIL 41F5
    LANCIA DEDRA 2000 8V 115CV MARELLI IAW WH4K.07 27C128 DIL 0837
    LANCIA DEDRA 2000 8V 115CV MARELLI IAW WH4K.07 27C128 DIL D845
    LANCIA DEDRA 2000 8V 115CV MARELLI IAW WH4K.07 27C128 DIL 34BC
    LANCIA DEDRA 2000 16V 139CV MARELLI IAW 4Q7 27C256 DIL BC69
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH471.08 27C128 DIL 7A73
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH471.08 27C128 DIL 907B
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH472.08 27C128 DIL EAD6
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH473.08 27C128 DIL 9886
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH474.08 27C128 DIL EF97
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH472.08 27C256 DIL 3B64
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH472.08 27C256 DIL 80B6
    LANCIA DEDRA 2000 TURBO 162CV MARELLI IAW WH472.08 27C256 DIL 9C2E
    LANCIA DELTA 1600 8V 108CV MARELLI IAW WH2P.04 27C32 DIL 1588
    LANCIA DELTA 1600 8V 108CV MARELLI IAW WH2P.04 27C32 DIL 1394
    LANCIA DELTA 1600 16V 90CV MARELLI IAW 4AF 29F200 PSOP 89E1
    LANCIA DELTA 1600 16V 103CV MARELLI IAW 1AF.16 27C512 DIL 25E2
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4D.06 27C128 DIL 6824
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4D.08 27C128 DIL 8723
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4D.08 27C128 DIL A91A
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4E.03 27C128 DIL D528
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4E.03 27C128 DIL 6763
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4P.07 27C128 DIL 630F
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4P.07 27C128 DIL 7601
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH4P.07 27C128 DIL 6111
    LANCIA DELTA 1600 HF TURBO 140CV MARELLI IAW WH49.01 27C256 DIL 1BFB
    LANCIA DELTA 1800 8V 90CV MARELLI IAW 8F 27C512 DIL 1DE1
    LANCIA DELTA 1800 8V 90CV MARELLI IAW 8F 27C512 DIL 1248
    LANCIA DELTA 1800 8V 90CV MARELLI IAW 8F.5K 27C512 DIL 6B9D
    LANCIA DELTA 1800 8V 105CV MARELLI IAW 8F.52 27C512 DIL 2316
    LANCIA DELTA 1800 8V 105CV MARELLI IAW 8F.52 27C512 DIL A442
    LANCIA DELTA 2000 8V TURBO 165CV MARELLI IAW WH47.08 27C128 DIL 3966
    LANCIA DELTA 2000 8V TURBO 165CV MARELLI IAW WH47.08 27C128 DIL 3261
    LANCIA DELTA 2000 8V TURBO 165CV MARELLI IAW WH47.08 27C128 DIL 06F5
    LANCIA DELTA 2000 8V TURBO 165CV MARELLI IAW WH4E.03 27C128 DIL 39C2
    LANCIA DELTA 2000 8V TURBO 185CV MARELLI IAW 4WH4E.03 27C128 DIL 4853
    LANCIA DELTA 2000 8V TURBO 185CV MARELLI IAW WH4E.03 27C128 DIL 1FD2
    LANCIA DELTA 2000 16V 139CV MARELLI IAW 8P 27C256 DIL 5F06
    LANCIA DELTA 2000 16V 139CV MARELLI IAW 8P.PTP 27C256 DIL 002F
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 186CV MARELLI IAW 4WB.P8 27C256 DIL 0435
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 186CV MARELLI IAW 4WB.P8 27C256 DIL 7654
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 186CV MARELLI IAW 4WB.P8 27C256 DIL 01E0
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 193CV MARELLI IAW 4WG.P8 27C256 DIL 1A7D
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 211CV MARELLI IAW 4WE.08 27C128 DIL 64B7
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 211CV MARELLI IAW 4WE.08 27C128 DIL 64B7
    LANCIA DELTA 2000 16V TURBO 211CV MARELLI IAW 4WE08 27C128 DIL 6228
  • Charles
    Takže dneska jsem prohazoval komponenty a zkoušel, jezdil, testoval...
    Nejdříve jsem vyměnil MAP a projel, ale beze změny, vše při starém :( tak jsem tam dal zapůjčenou jednotku z 8VT, které jezdilo...a ejhle, auto jelo jako posrané ! Táhlo do 8000ot. bez sebemenšího cuknutí, tlak turba prakticky 1Bar ! :) Bohatost byla ta tam, vše krásně OPTIMAL !
    Nakonec jsem tam ještě dal svůj MAP, co jsem koupil, a jelo to taky tak krásně jako s tím origo, takže MAP je v pořádku.
    Nakonec jsem zjistil, že mám prostě nějakou jinou jednotku...už jen barva štítku neseděla :(
    Já mám Marelli IAW 474 a kod WH474.08/8PP.WK...a nevím z čeho je, ale na ní je nápis od karla, že to je dedra integrale 8VT
    zapůjčená byla IAW 472 a s kodem WH472.08/8PP.KS a tady by to mělo být taky dedra, ale nevím která konkrétně.

    Takže teď co s ní? Jak to mám vyřešit?
  • Charles
    No tak jsem si dneska půjčil MAP a jednotku z fungujícího auta a budu zkoušet, jestli je problém někde v těchto 2 věcech
  • Charles
    Já s tím normálně jezdím, odkud bych jinak měl ty informace o otáčkách a tlaku? Nebo snad máte nějakou jinou techniku, kterou se dá auto testovat než během jízdy??

    Rozvody jsem kontroloval a seděly mi. Jedině, že by byly špatná rovodová kola, případně zaměněna, ale i ty jsou na svém místě jak mají být.
    Ještě to v pondělí zkontroluju, ale nedávám tomu moc nadějí...
    Asi by to chtělo nějakého fachmana, co bude mít nějaká udělátka a měřítka, třeba by na to přišel...
  • Invi
    Mě to po výměně rozvodů také něšlo za plynem jak by mělo a turbína byla tak nějak "shnilá", ale odcházely mi pochvilce svíčky. Ty s tím autem nejezdíš tak to nemáš vyzkoušené v zátěži, třeba by se to chovalo stejně. Byly to rozvody pootočené o dva zuby, tak vyzkoušej překontrolovat ještě toto.
  • Charles
    a co je hloubková diagnostika?
    ŘJ snad připálená není, je od karla6 z lancia klubu a ten mrtvolky neprodává...

    A k destrukci svíček nedošlo, jen byly vždycky úplně černé, ale takovým způsobem, že už přes ty saze ani nechtěly házet jiskru
  • Invi
    Zkus sehnat tu hloubkovou diagnostiku, jinak je to jako mlácení prázdné slámy. Úplně klidne to muže být připálená RJ.

    Ještě mě napadá, ty to mi dělalo podobně na Lancii, nerozbilo ti to třeba někdy svíčku?
  • Charles
    no diagnostika je hezká věc, ale dneska ji těžko seženu na tenhle starej systém.

    Jinak jsem hledal info o potenciometrech, bohužel nový originál se dneska koupit nedá asi nikde, jedině nějakou uni náhradu, ale to si moc nepomůžu...a co jsem koukal, tak potenciometr nejde nějak nastavit, aby se s ním třeba pootočilo, jde nasadit na klapku a přidělá se 2 šroubky přesně.
    Na Lancia klubu mi napsali, že ty potenciometry jsou stejné, že je fuk, jestli červený nebo černý, že fungují všechny stejně, takže tím jsem z toho ještě více jelen!

    Jediná možnost, tak prostě ten MAP, protože prej tenhle systém řízení mu dává hodně velkou váhu při řízení motoru. Ale kupoval jsem ten, co tam být má, protože MAP 16VT je jinej, má údajně jinačí hodnoty...já už fakt nevím
  • Pegas77
    Invi: take mi pan na měření emisí (dříve i mechanik a dnes už jen měří) říkal že ten poťák se musí přesně nastavit, že to jak se tu mnohokráte objevilo že stačí povolit, otočit na obě strany a pustit, že se to samo "vycentruje" je blbost
  • Invi
    Sakra vždy si vzpomenu později.. Jsou červené, černé, Weber, BOSCH a zepředu (naproti ose klapky) je číslo, podle kterého bys měl dopasovat. Říkal mi tuším, že BOSCH nejde zaměnit s Weberem.
  • Invi
    O potenciometru mi řekl mechanik, že ho musí nastavit podle diagnostiky, nebo nějakého měřáku. Nezkoumal jsem to, vím že něco říkal o odporech a tak..
  • Charles
    Aha, tak na tom něco bude...a tak to klidně by mohlo být tím ne? Nedá se to někde vyčíst na tom ptenciometru?

    Já se přiznám, že jako elektrika není moc můj přítel...na mechanickou část jako problém snad nemám, ale z elektriky umím zapojit jen tak nějaký vypínač, nebo něco přes relé, ale tím to končí
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    prej choděj obráceně, jeden 0-5V a jinej 5-0V a když je zaměníš tak je z toho jednotka v háji :-) ale to jen vařim z vody
  • Charles
    No jako výfuk mám v plánu předělat a hlavně dát větší průměr, ale to má čas asi teď přes zimu...
    Jinak elektriku jsem zkoušel, konektory jsem odpojoval, prostříkával kontaktolem a žádná změna se nedostavila...

    Dočetl jsem se i něco ohledně potenciometru, neví někdo, jaký bych tam měl správně mít? Třeba mám nějakej špatnej, že má malej/velkej odpor a proto to dělá? Teď tam mám červenej, ale viděl jsem i černé, a ty mohou mít klidně jiné hodnoty odporu, které by pro mne byly ty správné.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    mě kdysi něco podobnýho dělala HFturbo a mělo to tendenci s ohřívajícím se motorem jako-by snižovat hodnotu omezovače. studené to jelo,jak se to ohřívalo tak i klesal omezovač až třeba na 3tis.ot. taky už jsem nevěděl a pak jsem naštvanej zatahal za kabeláž a od tý doby to jezdilo - asi nějakej špatnej kontakt. Problém je že na tyhle auta se špatně shání diagnostika,ta by ti napověděla hodně
  • k3lukas
    Jak psal JardaITC me to delalo taky nemohl jsem prijit cim to je. Asi po mesici skoumani a vseho moznyho jsem tam dal zpatky seriovy vyfuk a auto zacalo hned jet normalne. Tak jsem stim jezdil asi mesic pak jsem tam dal znovu jenom nerezovou trubku bez tlumicu a auto jelo uplne normalne vubec jsem to nepochopil proc to predtim nejelo.
  • L_hall
    no a zkus si jestli nemas prorazenej westgate delalo nam presne to stejny na jednom aute
  • Charles
    Ten motor je v podstatě stejnej jako 16V, akorát to má méně ventilů, ale blok je naprosto stejný. Jen teda to má rozdělovač a 16VT už má jen cívky.

    No tak výfuk je průchozí, to jako jo, a nechce se mi věřit, že by to dělal on, když třeba Phob ho měl vlastně taky jen trubku dozadu s otevřenym koncákem...

    tady je video, už jsem slyšel i názor, že to nejde za plynem...

  • Invi
    A tak mě napadá, jaký je rozdíl mezi tímto a motorem z Lancie 1.6 HF Turbo? Koukám že hlava a vše okolo vypadá stejně. Vím že to má jen jinou kliku (zdvih) a stejné vrtání (měděné tesnění jsem kupoval na integrale). Ten motor mám ještě doma, tak to zkus zjistit a díly které ti budou pasovat ti můžu za symbolickou cenu věnovat. Třeba to těsnění..
  • Invi
    Jáj tak to si počkáte, mé Coupátko totiž vypadá takto (foto).

    Všechny opravy nechávám na jaro..
  • George
    Tak já jsem na tom úplně stejně a doufám, že to bude tím kontaktem k tomu snímači klapky. Ten motor co máš 2,0 8v je hóódně podobnej tomu našemu 16VT. No tak uvidíme co nám Invi řekne, jakmile vymění kabel..
  • JardaITC
    přesně to samé dělalo 20VT k3lukasovi, nešlo vytočit na víc jak 5000, cukalo kuckalo, svíčky černý jak bota a problém byl ve výfuku. Měl tam nerezovou trubku a po výměně za originál začalo auto jezdit normálně.
  • Invi
    Nevím jak jsou si podobné tvůj motor a můj (16v T), ale chování tvého je hodně podobné problému který mám teď já. Zjistil jsem, že je to v kabeláži a přesněji přerušený kontakt ke snímači polohy klapky. Díky tomu mi také jede auto okamžitě do nouzáku.

    Možná to není obo, ale pokud máš možnost, koukni na kabely.
  • Charles
    Zdravím všechny,
    vím, že to není přímo motor, který tu máte v autech, ale je tu více Turbařů než jinde a často velmi znalých, něco jsem pročetl, ale i tak se zkouším poptat.

    Mám motor 2.0 Turbo 8V, normálně řízenej jednotkou Marelli IAW (Delta integrale 8VT) a neumím se zbavit problému, že to nechce jet. Prostě dostanu se někam na 4000ot. a začne to cukat, skákat, všelijak se hádat a nemůžu se dostat výš.
    Když tomu šlápnu na 1q, tak se to vytočí až na 7000ot., ale při 2q už začne co jsem psal...a já už si nevim rady. Někdy pomůže povolit a přidat znovu plyn, ale i tak to vyleze na max 5000-5300ot. a konec...Tlak Turba je na 1q 0,7Bar a na 2q už jen 0,5Bar...

    Myslel jsem, že to je vysokej tlak paliva, tak jsem ho stáhnul na 2,5Bar při zátěži (2Bar na volnoběh), před tím jsem měl 2,7Baru na volnoběh a 3,2 pod zátěží. Ale nepomohlo, a podle A/F metru to mám pořád bohaté. Vyměnil jsem i svíčky už 2x a stále stejné problémy (původně NGK 3-elektrody, pak obyčejné NGK a teď Brisk) a vždycky černé jak holiny, kabely, palec rozdělovače i víčko nové. Taky když se to ohřeje, tak to drží 1200-1300ot. a níž se tomu nechce, jen po odpojení VAE to sleze asi na 1000ot.
    Podtlak to dělá dle mě normální -0,7 volnoběh a -1 při brzdění motorem (max u budíku). MAP jsem kupoval nový ( http://www.mjauto.cz/_kfoto/fc103017.JPG ), Palivák je novej, čerpadlo je externí Bosch 044.
    Zkoušel jsem hýbat rozdělovačem i čidlem u kliky, jestli to bude mít vliv (třeba předstih) a je to stále to samé.
    Já už jsem svoje nápady vyčerpal. Díky moc za všechny podněty...