Jaký motorový olej do 20VT?

  • Elkar
    Tenthle trik s profouknutim delal muj mechanik nez to tam dal.
    By mě spíš zajímalo jestli honba za větším tlakem je lepší. Jestli udávaj minimum 0.8 bar tak jestli mám 1,5 nebo 2,2 třeba, tak to je pak už jedno ne? Obojí maže dostatečně.
  • Honza
    u filtru hlavně bacha na správnou funkčnost z5tnýho ventilu.. ta je kritická pro každej první start po delším stání...protože některejm značkám z5tnej ventil nefunguje jak má a celá náplň vč. objemu filtru steče z5 do vany...to s eprojeví na náběhu mazacího tlaku nejen na klikovce, ale i na vačkách..který když se musí naplnit filtr čekaj na olej klidně půl minuty..

    loni jsem s tím bojoval a teď jedu filtry Bosch za 500,- /ks kde vím že ventil funguje...
    stačí jednoduchej test-- do filtru fouknout skrz šroubení a pokud ho profoukneš radši nemontovat...
  • Heretic20V
    čím vetší filr tím lepší mazací tlak.. někde jsem to tady četl :) já osobně jsem pořídil filtr Knecht OC243 a v kombinaci s Mobil 1 je to kvalita :)
  • sebo 1.8 16V
    Jak je to stou veľkosťou filtrov? Ma to vplyv na niečo? Alebo len veľký viac zachytí svinstva?
  • kisik
    Syntium Racer X1 10w60 , už jedu druhou výměnu a půjde i potřetí :-) (16vT) .
  • Elkar
    Ono taky tam mas filtr velkej jak krava, ja co bezne kupuju tak ten ma jen asi 92mm
  • sebo 1.8 16V
    dam aj ja 5w50 mobil potom napíšem tlaky
  • mrkinHGT
    ja mam po GO motoru nalito 20W-60 motul :-)
  • Heretic20V
    Nedávno jsem vyměnil ojel u svého Coupé a nahradil jsem Selenii 20K za Mobil 1 5w50 a mazací tlak na volnoběh se přijemně zlepšil :) menší porovnání když bylo auto hodně ohřátý:

    Selenia 20K + 101mm olej filtr tlak 1,5-2,2 Bar
    Selenia 20K + 79mm olej filtr tlak 1,5-2 Bar
    Mobil 1 + 119.5mm olej filtr tlak 2,5-2,6 Bar

  • Invi
    No odkazují tam přímo na 15W50 pro 16VT motor.

    Strejda google:

    Syntetické oleje, dobré oleje, normy API ...

    Motul 300V 15W50: HT / HS: 5.33, Bod vzplanutí: 250 ° C.

    Pokud (jako já) si řídit svůj delta sportovním duchu, "skutečný" se doporučuje syntetický olej. Můj názor je, že MOTUL 300V 15W50 je jeden z nejlepších olejů pro naše motory. Tento 100% syntetického esteru základový olej odolává velmi dobře na vysoké teploty v turbo a poskytuje lepší mazání díky:
    Viskozita 10 více zvýšené ve srovnání s doporučeným olejem Lancia (50 místo 40), který poskytuje silnější olejový film, že ropa by mohla být 40.
    Osvětlení bod (bod vzplanutí) 250 ° C, což znamená, že tento olej reSITE velmi vysoké teploty
    Index HT / HS (Vysoká teplota / vysoká smyková) z 5,33, která je supérieux mnoho jiných olejů je uvedeno, že tento olej velmi tolerantní k vysokým teplotám a bez snížení síly. Je označen v datovém listu téměř každé ropy. Větší index je zvýšena více olej je nejlepší ve své třídě.
    Olej na bázi esterů An (PAO / Ester) je silnější v době syntetický olej 100% odvozen
    V podstatě se jedná o čtyři hlavní faktory, které odlišují dobrý olej olej "normální" a ne barvu štítku na plechovce.

    K dispozici je také historie valivá přísad (fosfor, zinek-ZDDP) a čisticí prostředky, které jsou také přítomny v oleji podle jejich použití a API omezení:



    Anti-třecí přísady a normy API

    Bez důkazu v ruce, myslím, že 300V je "normální" trochu méně naloženo čističe oleje, ale obsahuje o 100% více než v závodní oleje.
    Proti do 300V obsahuje méně síry než běžné oleje.
    Pro některé přísady čistič Udělali prostor pro valivá přísad: ZDDP (Zinc dialkylglycerid dithiofosfáty) Již části "základových olejů" databáze Motul jsou lepší než "normální" oleje (což znamená, že degradují méně), a jsou naložené anti-tření aditivum (ZDDP) molybdenu a silikonu, aby se zabránilo olejové pěny. MOTUL 300V není certifikován API jen proto, že obsahuje velké množství anti-tření přísad.

    API omezuje použití anti-tření přísad, a to zejména phoshore snižuje životnost katalyzátorů. XW30 by měl zůstat pod 800 ppm fosforu, dále 1200-1400 ppm XW40 podle normy (SJ, SM). 50 Nebo já nevím číslo, ale daleko přesahuje MOTUL. Je to legrační, jak automobilky jsou schopny uložit své standardy (konečný c ca API) Výrobci olejů. Méně síry, fosforu měsíce, jen aby i nadále, aby se levné katalyzátory, které odolávají nic. V podstatě 300V lépe chránit motor, je odolnější vůči vysokým teplotám, více anti-tření přísad, ale místo toho se chrání méně katalyzátorů ve srovnání s certifikovaným API oleje. Ok, syntetický olej, je více než jedna minerální nebo polosyntetický olej ....


    Ale to je ... jaký je rozdíl mezi olejem 100% syntetický ester olejové bázi a 100% sythèse "normální" olej syntetický olej PAO / Esther se narodila v laboratoři, není derivát ropy. Tím proti některým syntetické oleje míchat části nejčistších minerálních olejů. Úroveň kvality, které jsou mezi minerálními oleji a PAO / esterů syntéz. Problém je jejich cena, téměř stejně drahé / dražší než PAO / esteru za nižší kvalitu. Tak, aby se zabránilo!
  • Honza
    pokud víš jak se k motoru v zimě chovat tak snese i 15W50.. zrovna tento máme v kitový feldě, která jezdí i v zimě (klidně při -20°C, když je tuhej leden), ale chce to opatrně prohřejvat a šlapat na plyn..popravdě 15W XX je olej doporučenej pro starý lamprediho 4válci čímž i ten 16VT je... ta 50 zaW je jako bonus když je moc teplo oproti 40tce..:)



    rozhodně značky Motul, nebo Mobil 1 takovýchto specifikací patřej ke špičce, na kterou se nehrabe ani selenia...
  • sebo 1.8 16V
    15W50 dúfam že nie na zimu :) . pre letné použivanie určite nebude zlý
  • Abyss
    Na MOTUL som pocul len samu chvalu, jedna sa vraj o najlepsi olej na trhu. Osobne som verny Selenke ale toto by som sa nebal vliat do fiatu pokial sa jedna o tuto znacku, nemyslim viskozitu. MOTULom urcite nic nezkasis ani na fiate...
  • Invi
    Odbornící, co si myslíte o tomto oleji, je nějaká zkušenost? Úpravci z Francie praví, že je pro 16VT asi nejlepší co se dá koupit.
  • krisz
    Aladin:V lidlu??? Tak radsej si kup v tescu tam je levnejsi a najlepsia kvalita :D:D:D:D:D
  • Aladin
    prý prodávají levný olej do auta v Lídlu,poptal bych se i tam .-)
  • Ravel
    Petronas dodává oleje pod třemi značkami: Syntium, Selenia a Sunoco. V koncernové hiearchii představuje Syntium hi-tech.
    To je zřejmé i z přímého srovnání Racer X1 a Selenie Racing:
    VI TBN
    Racer X1 180 9,9
    Racing 150 8,6

    Tak bych se Racer X1 nebál.
  • krisz
    A co vy na Petronas syntium racer X1 10w 60? Uz som zkusal valvoline,castrol 10w 60 a selenia 10w 60 je trosku lepsi myslim na tlak oleja,ale som pocul ze ten petronas je proste spickova kvalita...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jj to souhlasí... a taky nelze použít jako celoroční ale poze sezoní...
  • Honza
    no ten bych do auta pro denní provoz rozhodně nedával..

    jako víkendovka, která zažije v 80% spíš horní rozsah otáčkovýho spektra tam už bych zvažoval...ale delší doba ohřevu než se to dá opravdu vytočit...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jako třeba MOTUL LE MANS 20W60
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    hlavně existujou oleje o kterých se moc neví a svýma parametrama jsou galaxii nad selenií :-) Konzultuju na www.znackoveoleje.cz ten kluk je seriozní a zná :-)
  • sebo 1.8 16V
    Na 20VT asi by bolo lepšie 10W60 .K seleni ak miluješ nie je čo riešiť:)Ale sú aj porovnateľne 10W60 za polovičku:)
  • Romik
    Zdravím všechny,
    tak se po roce, co je založené toto téma, opět zeptám, jaký olej doporučujete do 20VT ?
    10W-40, 20K nebo Racing, vše samo od Selenie?

    Předem díky :-)
  • sebo 1.8 16V
    Mno ja veru veľa km nenarobím ale na viečku nemám ani tuk nezáleží aj na tom ci sa nestráca chladiaca kvapalina do olejového priestoru? Ale je mi jasne ze keď mesiac auto stoji tak mu ten pohyb nerobí dobre :)
  • beky
    Ravel maximálně s tebou soulasím.auto co se moc často nepoužívá tak dostane ten motor záhul poněvač ten olej je znehodnocenej vlhkostí. Pak se na víku dělá bílí emulgační olej stačí otšroubovat víčko na dolívání oleje a každej pozná jak se autem jezdilo, nebo nejezdilo.škaredej škraloup blé co na to říká asi motor ?
  • Ravel
    Elkar,
    co máš lepšího na práci, než jezdit s FC, když najedeš jenom 3000 km za rok? Omlouvá Tě jenom, jestli Tvoje druhé auto je Maserati.
    A teď vážně. I když jezdíš málo (to pro olej může být i horší, protože kyselé kaly mají čas "hlodat"), tak v každém případě olej vyměň nejpozději po roce. Selenia Racing má TBN (celková alkalita) 8,6 mg KOH/g, takže žádný zázrak (např. Selenia Sport má 10,5).
  • sebo 1.8 16V
    na 10w60 len 1,5 UF na 10W40 asi normálne,Tiež si myslím ze je 10 tisíc akurát tak na výmenu oleja a nielen 10w60
  • Elkar
    Já to měnil posledně po dvou letech kvůli stáří, nájezd necelý 6tkm.

    Jinak mažu zhruba 1.5 bar při 100°. :)
  • amadeus69
    Hm tak já měním po roce a roční nájezd tak 5-6tis :D
  • ZdenysM.L.
    Podle jednoho člověka co se točí kolem olejů by 10w60 měl jít z motoru po 10 000km protože to je hraniční životnost oleje 10w60.
  • sebo 1.8 16V
    Tak isto Ravenol 10w60 2,5 10W40 mi pri tých podmienkach šla 1,5
  • amadeus69
    Do těch 80-90°C drží stále 3Bary pak se ta rafička začne trošku sunout dolů a nejmíň jsem měl asi 2,5 (předposlední dílek) to jsem měl na oleji tak 110°C možná víc
  • sebo 1.8 16V
    nik tu nepovedal ze ma zle skúsenosti z o olejom 10W60 dokonca ho mam aj ja na 1,8
    amadeus69
    koľko robí tlak pri voľnobehu pri takej zácpe posunovacej sa v 30c horúčave na voľnobehu z hučiacimi saharami ?
  • amadeus69
    Tímhle olejem určitě nic nepokazíš to se neboj ;)

    Já s ním i při 90°C mažu stále 3Bary :)
  • Tonda
    Všem díky za slova do pranice. Nakonec sem koupil Selenia 10W60 Racing i když mi přímo ve Fiatu řekli, že výrobce uvádí Selenia 20K:-) Budu to mít na víkendové svezení, takže na spotřebu jezdit rozhodně nebudu, proto si myslím, že tímto olejem nic nepokazím..
  • sebo 1.8 16V
    ACE
    máš pravdu plniči sú a plnia všetky druhy olejov .Dokonca ich už kúpiš aj normálne v kamennom obchode nie len z netu .Ale správne si ma pochopil nie je problém orig MG alebo selenia .Je problém co tam naozaj načapovali. Zbytočne sa hádame jedine hľadisko je 10w40 alebo 10w60 . Nie to či je lepšia Ravenol 10W60 za 35 alebo selenia za 60 a obe môžu byt plnené niečim iným
  • sebo 1.8 16V
    ja to neberiem osobne v pohode . Ja beriem z rezervu ze niekto povie najlepší olej za 100 euro keď ho použili 10 ľudia . Skorej budem veriť MG 10W40 ktorý sa dava hneť od výroby a 50% ľudmi co majú ten voz.Alfi mali problém z motorom doporučovala výhradne selenia .A motor bežal aj tak do kytiek .To by som tu mohol vypisovať ze selenia je zla nie ?Je jasne ze to GM som uviedol ako spotrebný olej jasne ze nie ta točenie v obmedzovači
  • Ravel
    Sebo,
    neber to osobně, vždyť jde jen o bl*é oleje, už jsi si mohl všimnout, že když se sejdou dva automechanici, tak mají na oleje 4 názory.
    Jinak cca. po roce 2000 mají nové modely Opel předepsaný olej 0W30 nebo 5W30, takže 10W40 v prvovýrobě už nějakou dobu jistě nepoužívá.

    Tondo,
    podle návodu k obsluze Fiat předepisuje SAE 10W40 API SJ, pro zimní období SAE 5W30. Pro běžný celoroční provoz motoru, který nemá nadměrné vůle je tedy optimální olej SAE 5W40, API SL (API SM může mít sníženou aditivaci kvůli ekologům) a ACEA A3 (zaručí HTHS min. 3,5). Moje oblíbené pomocné kritérium kvality oleje je dále MB 229.3.
    Pokud hodláš motor více zatěžovat, pak 10W60-kou nic neskaziš. Všeobecně oblíbená, ale poměrně předražená, Selenia Racing 10W60 má API SG (to měl svého času předepsáno například Oltcit), takže osobně bych viděl výměnu po 1/2 roce nebo 6000 km.
    FL Selenia už nějakou dobu bohužel neznamená Fiat Lubricanti, ale Fluid Lubricant. Oleje Selenia produkuje Petronas, v jehož výrobním programu se dají najít levnější a kvalitnější oleje.
  • _ACE_
    Chudák Tonda se zase nedověděl nic jako vždy když je tu téma oleje.Sebo jestli vidíš v každém prodejci "čierneho plniča" tak věz že to může být tak i s ravenolem GM a s čímkoli být tebou tak si nekoupím ani sodovku.
  • Honza
    problém je že to zarachtání po startu není variátor, ale suchý hydra ve variátoru nemá co mlátit:)
  • sebo 1.8 16V
    Ravel
    K tomu GM oleju Opel to dava aj do 1 výroby a myslím keby to bola taka sračka tak by bolo kopec tých aut po smrti . Je to asi tak trápne ako keď ľudia vravia ze Fiat nie je auto keby to tak bolo tak by nejazdili po 15 rokoch používania ako fiat tak aj Opel . Ten GM som neskúšal .Ale daj si Opel fórum a ľudia to tam používajú bez problémov na astmatikov do objemu 1,8. Skorej je problém ze si čierny plniči kľudne zoženú originál "fľaše"
    aj od vychvaľovanej selenky a to je už problém .
  • ZdenysM.L.
    Člověk by si měl hlavně zamyslet nad tím jak auto používá a zatežuje.Já jezdím cca 70% město a slyším jak se variátor začíná ozývat už po ujetí cca 8000km po výměně oleje .Tak jde olej ven a dám novou nápln+filtr.Největší degradace oleje vzniká studenýma startama kdy dochází k prolínání paliva do oleje.Olej po najetých 10 000km má jiné vlastnosti než nový, dochází k postupné degradci oleje provozem.Olej také stárne i v případě ,že auto stojí v garáži třeba 5 měsíců a nejezdí se s ním.Pokud jezdíte město třeba ze 70% zkrátil bych interval výměny i třeba 60% než doporučuje výrobce.Proč šetřit na oleji cca 500kč? Co tím získáte?Výměna oleje pro šikovného člověka cca 45min s kávou a bez stresu před domem.
  • Jan Paukovic20VT
    Nejsem zadny mechanik ale ze svych a s skusenosti ktere se tu za ta leta ukazaly je podle mne jasne ze Selenia je nejlepsi ja ji davam i do ostatnich Fiatku je sice drassi ale je jasne nejlepsi a i po 15tis je ten olej krasnej oproti ostatnim olejum ktery jsem skousel.
  • Ravel
    Sebo pojal výběr oleje jako soutěž o co nejlevnější sr***u, tak přispěji také s troškou do mlýna:

    http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3-1-Oleje-a- maziva-SUNOCO/8-2-Polosynteticke-oleje/5/51-Sunoco -TITANIUM-FUTURA-10W40-5-litru

    ale stejně jako uvedený GM bych to nenalil ani do staré bravy, a to do ní leju bez ohledu na značku cokoli co splňuje SAE 5W40, API SL, ACEA A3 a MB 229.3 (například i několikrát zmiňovaný W5 z Lídlu). Brava (1,2 l6V) má 250000 km a zatím šepot květin.

    Jako rozumné minimum pro FC 1,8 16V považuji

    http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3-1-Oleje-a- maziva-SUNOCO/9-2-Synteticke-oleje/5/46-Sunoco-SYN TURO-GOLD-5W40-5L

    zejména pro solidní hodnoty TBN 10,2 a HTHS 3,8. Po cca. 2000 km od výměny zatím nebylo nutné dolévat.
  • Kapscha
    PS a to nebolo 9000 otacok : ))
  • Kapscha
    Alejandro no podarilo sa mi to poslat daj si na tovideu 52 sekundu a potom uplny koniec tam to budes ece raz pocut--ale podotykam je to este pred tov prerabkov teraz je to trochu ine kafe....
  • Kapscha
    Alejandro no mam uz viacero videí spravených ale su moc velke tak sa to sem nebude dat ale skusim jedno poslat aj ked je to stare z este seriovym turbom a bez tej prerabky <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8xlwCMBeAk8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  • sebo 1.8 16V
    a úplne najlačnejší olej ale overený
    http://www.mazeto.sk/product/sk/GM-Genuine-Motor-O il-10W-40-5L
    Myslím ze na normálne jazdenie na 1,8 stačí aj tento
  • sebo 1.8 16V
    To sa nehádam ktorý z ravenolov je lepši ja som len trosku nadhodil ze cenová politika nemá moc logiku . Z určitých zdrojov mam ze to ani na slovensku nebude za 35 ale okolo 45 až 40. Ze to bola vlastne taka reklama "značky" . A ze 10W60 ma mat u olejov vysokú cenu tak ju postupne zdvihnú . Priznávam ze na 1,8 je otázne aj keď tlak v horúčavách ma 1,5 je už asi tak tak .A ten nárast na 2,5 je jedine pozitívum ale zase za 36euro :) Akú ma reputáciu Shell v olejoch ?http://www.mazeto.sk/product/sk/Shell-Helix-HX7-10 W-40-5L
  • L_hall
    ZdenysM.L. to máš pravdu vím o tom článku nicméně značce Milers oils věřím mám od nich celou náplň jak do motoru tak do převodovky a stačí si přečíst celý článek a zjistíš v čem to je jinak poslední příspěvek je tam že to má někdo v autě a je velice spokojený jinak diskuze je stará 2 roky ....
  • Alejandro
    ten Ravenol se v ČR nedá sehnat pod 200 za litr:/až pojedu na SR tak se asi předzásobím:))koukám sídlí u Popradu na SR,ale v D je nejlepší cena 7 e
  • Ravel
    Sebo,
    10W40 nic neřeší, ten bude při nízkých teplotách horší než 10W60.
  • sebo 1.8 16V
    Ravel
    U ravenolu je to opačne 10w60 zoženieš za 35euro najlacnejšie 5l ale 10w40 5l od ravenolu za 37 a to je polysyntetický . Ja osobne dám na ďalší raz mobil 10w40 a po ďalšie shell možno aj 10w60:)
  • Ravel
    Alejandro,
    nevím na jaké ceny jsi zvyklý, ale 230,-Kč za litr špičkového oleje mi nepřipadá jako přehnané. Jestli je Petronas dost dobrý pro M-B F1, tak pro ty naše "oldtimery" jistě vyhoví také. Valvoline 10W-60 asi seženeš o něco levněji, ale je to polosyntetika, takže nižší cena je opodstatněná.
    Castrol nemám rád od té doby, co kdejakému hydrokraku říká syntetika.
  • Alejandro
    kapcha: ukaž ten zvuk s ragazzonem a 8000RPM:)máš širší výfujový potrubý nebo seriovou šiřku?je to hluboký a dunivý?
  • Kapscha
    no ako ja som to ani naschval tak nevytacal ale na tej jednotke a aj dvojke to nestihnem predarit niekedy bo ked zacne turbo fukat tak to so uz potom fakt len sekundy....: )
  • sebo 1.8 16V
    Keď to nemáš vyvažovane tak ozaj cez tých 8000 netoč by bola dráha oprava boh vie ci by bolo dačo na opravovanie
  • Kapscha
    A inak najkrajsí zvuk ma to coupecko co je na autobazareeu.sk to strieborne za tych 5 tisic poznam to auto a ma fakt najbrutalnejšííííííí zvuk co som kedy kolvek na coupecku počul....
  • Kapscha
    no motor ma kovane vnútro ale inak nic vyvazovane a obmedzovac by som mal mat tak za tyžden az dva nainstalovany tak maxxx 8000 otačok a zvuk je to riadny mam ragazzon vyfuk a ako viete tie su fakt kvalitne ale aj dost tiche ma to zvuk ako 5 valcova stíhačka syčí to jak blazen a do toho ten pekný 5 valcovy zvuk ale inak dost tiche....
  • Alejandro
    ravel:
    za tu cenu nikdy:)to je dražší než Valvoline i castrol 10W60
    http://www.duro-oil.cz/selenia/eshop/1-1-Motorove- oleje/76-3-10W-60/5/256-Syntium-Racer-X1-10W-60-4L
  • sebo 1.8 16V
    Syntium Racer X1 10W-60 4L na slovensku vyjde 39 euro . 10w60 je pre mladíkov ktorý to krútia do obmedzovača alebo ho odpájajú :)
  • sebo 1.8 16V
    Ravenol je všade na slovensku určite aj v Čechách Čo k tým parametrom je niečo ako Valvoline alebo Selenia? Ja som postrehol len zvýšenie tlaku mazania na 2,5 pri saharach by som musel asi v horúčave zastať a túrovať na maximum aby klesol . Keď som ten olej kupoval neboli tie to podrobne parametre nebolo to myslene ako reklama .Osobne si myslím ze by ho mal vyskúšať niekto komu sa stráca hodne oleja
  • Ravel
    Alejandro,
    tak zkus tohle
    http://www.duro-oil.cz/selenia/eshop/1-1-Motorove- oleje/76-3-10W-60/5/256-Syntium-Racer-X1-10W-60-4L
    za srovnatelnou cenu jako Ravenol, ale je to prémiový olej koncernu, který vyrábí i Selenii.
  • Alejandro
    jak koupit ten ravenol u nás za 7 euro?.)z shopu v SR to nejde
  • sebo 1.8 16V
    http://www.ravenol.de/products?l=en&part=48

    konečne parametre oleja co mam vo svojom Sú to porovnateľne parametre z ostatnými 10w60 ?
  • ZdenysM.L.
    L_hall. 5w-50 každý svého štěstí strůjcem:-))

    http://oleje.cz/index.php?left=main&page=hlavn i_nazvoslovi

    technické listy olejů

    http://oleje.cz/index.php?left=main&page=hlavn i_nazvoslovi

    http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3754& ;postdays=0&postorder=asc&start=0&sid= 5602d558e5e0ea7d1dc111bf34d8d71e
  • sebo 1.8 16V
    Aby to nedopadlo takto

  • sebo 1.8 16V
    aby to nebolo tuning len tým zrušeným obmedzovača .Nikto normálny by ho nerušil ale dával do bezpečnej hodnoty otáčok po hafo tisíc euro uprav . A keby to tam niekto nasypal tak si rozmysli skúšať tu investíciu na a 9500 otáčok
  • DooM 20VTLE
    Kapscha: Tak to musis mit krasnej zvoucek pri 9000 otackach :)) Mas nejake video?
  • sebo 1.8 16V
    som fakt zvedavý na odpoveď :) Minimálne to vyvažovanie tam by muselo byt robene
  • Honza
    jenom rejpavá - co máš děláno s motorem že si troufneš točit 9500? určitě brutální vačky, delší ojnice a kratší písty + dokonale vyváženej KM a setrvák...

    9000 není prdel ani u 5 válce - díky chronický nevyváženosti daný tím že to je 5 hrnek.. (u 2l 4 válce je problém v dlouhým zdvihu a za bezpečnej strop v případě kovanýho spodku se dá považovat jen 8500..)
  • Alejandro
    kapcha: a kolik získáš koní vytáčením na 9500 otáček? nech to změřit....jinak se mi jeví rozumnější posunutí omezovače třeba na 8000 otáček než ho uplně zrušit...
  • sebo 1.8 16V
    Kapscha
    más to nejak zvlásť vyvažovane a kované vnútro? Inak neviem ci odpojenie obmedzovača je to pravé
  • Tonda
    No bude to víkendovka na léto a v nízkých otáčkách to budu jen zahřívat, tak myslím že 10W60 bude ok:-)
  • Kapscha
    ja mam Valvoline vr1 racing 10w60 a motor ma zatial odstraneny obmedzovac a uz som to mal vytocene ale zo 15 krat na 9-tisic otácok a v šecko v poho dokonca sa raz podarilo na 9500 otačok a vsetko drži bez probl. isto 10w60
  • Ravel
    L_hall
    Millers Oils XFS 5W-50 má specifikaci Mercedes-Benz 229.1, takže to žádný zázrak nebude. Zkus najít něco s MB 229.3.
    Jinak 5W-50 může být rozumný kompromis pro celoroční použití.
  • sebo 1.8 16V
    potom daj vedieť koľko ma mazací tlak ak sa to zohreje

    Millers Oils XFS 5W-50
  • L_hall
    hmm a je na tomto fóru docela by mě zajímal jeho názor.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    ono právě na tý viskozitní třídě záleží jen odtud/potud,jsou jiné věci na kterých frčí a ty my normální motoristi neznáme. ten milers dělá určitě hodně dobré oleje,jestli je ale tenhle vhodnej nevim,to by věděl ten alfista
  • Tonda
    Já tam chci dát to, co předepisuje výrobce. Selenia 10W60 racing prej hodně lejou do Alf, ale i když je to jistě super olej, tak motor 20VT je třeba konstruovanej na jinou viskozní třídu. Pokud tam ale patří, jak píše Elkar, tak ho tam naleju.
  • L_hall
    Tak já jsem zvolil Millers Oils XFS 5W-50 tak uvidím ještě jsem nenastartoval pořád doskládávám. Doufám že jsem neudělal chybu. Ale tak puste se do mě nebo ho taky zkuste.
  • sebo 1.8 16V
    10W60 rozumnej firmy
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    já myslim že výrobce doporučuje 10w40,ale to není až tak podstatné. opět doporučuju pozvat sem do diskuze jednoho kluka z alfa romeo webu. je to děsná bedna na oleje a myslim že by tu udělal docela slušnou průpravu
  • Elkar
    Výrobce doporučuje Selenia 10W60
  • Alejandro
    s 10W60 nic nezkazíš
  • Tonda
    Zdravím pánové, chci se optat jaký olej doporučuje výrobce na 20VT? Mám motor i turbo GO. Děkuji