přestavba na e85

  • K0K1N 20VT
    tady na to si udělal borec u nás patent a prej to asi funguje,docela si tím vydělává už má Audi S5 :)
    http://www.biopowers.cz/
  • Innocento
    Felda hořela s benzínem :-) Jel jsem městem a přestala pálit na dva válce - údajně typická závada zapalovací lišty, co je na svíčkách. Domů to bylo 5km, tak jsem v makovici rychle vykalkuloval nejideálnější cestu domů, abych nebrzdil provoz. Cesta se mi povedla vybrat dobře, akorát mi nedošlo, že mě u baráku čeká kurevský stoupání. Tak jsem ho na jedničku na plnej kotel vyjel, ale na vrcholu začal hořet nástřik podlahy od rozpálenýho katalyzátoru. Do toho začal foukat vítr a už to bylo na nádrži, pšouk, hříbek a to už dorazili hasiči :-)
  • Heretic20V
    jen chci připomenout že jízdou na E85 se musí snížit interval výměny oleje o polovinu.. protože olej koroduje.. a u Turbo motoru bych moc s E85 neexperimentoval.. jsem skeptik že krabička u turba dodá dostatek paliva..
  • Morris_3nec
    Možná by stálo za to, hodit sem odkazy/názvy těch jednotek/systémů se kterýma máte dobré zkušenosti.
    Na čistý E85 bych taky rád jezdil, míchat to 50:50 u není taková velká úspora aby se mi to oplatilo, čistý E85 by už byl o něčem jiném.
  • sebo 1.8 16V
    neškodný prejav e85:)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    to je bohatostí směsi... trošku to plive do výfuku :-D
  • sebo 1.8 16V
    To foto neznie moc presvedčivo:)
  • Innocento
    Felda pak měla technické potíže, ale nesouvisely s E85 :-)
  • Innocento
    Já na to jezdil s Feldou celej rok (jen E85) s jednotkou a jezdí jako víno - teď už na benzín. Kolega z práce rok a půl na Peugeotu 307 SW s jednotkou (jen E85) a teď se odvažuje půl roku bez jednotky, ale míchá s benzínem 1 díl N95 : 2 díly E85.
    Taky zatím bez problému :-) Nájezd u Feldy kolem 10.000km, kolega skoro 25.000km. Je to jen zvědavost a nehodlám nikomu tvrdit, že se nic nemůže stát :-)
  • BukineQ
    jezdim na cistej mam primo tu jednotku na ktery si to cely nastavis a najet sem na to mohl pres 3500km a vsechno porad slape.
  • sebo 1.8 16V
    na čistú e85 by bolo dobre vymeniť tesnenia ktoré sú na etanol odolne .Skorej by som na FC dával 50 na 50
  • Morris_3nec
    A jezdis na cisty E85 nebo michas ? Kolik km si uz na to najezdil ?
  • BukineQ
    na e85 jezdim uz vic jak pul roku a nic sem nemusel predelavat ani upravovat jedinou vec kterou sem menil byly svicky dal jsem tam denso iridium power pro lepsi start kdyz je chladno.auto na to jede jako z praku.
  • Morris_3nec
    Urcite by to chtelo zvednout tlak v palivove liste,pouzit vetsi vstriky pripadne vhodne zkombinovat oboji pro dosazeni vhodne bohatosti smesi dle noveho stechiometrickeho pomeru, pouzit studenejsi svicky. Po par stovkach km urcite vymenit palivovy filtr, pripadne procistit vstriky od vyplavenych usazenin. Nejvetsi problem bych videl asi v tom, ze ethanol nebude to prave orechove pro nektere gumove Okrouzky (slo by vymenit za silikonove/urethanove/teflonove) a hlavne galvanicka koroze hlinikovych casti, ktere se s ethanolem moc nemusi
  • Martian 20VT Plus
    Aha, díky Honzo...
  • Honza
    nic, se díky většímu OČ NEMŮŽE propálit...


    spíš ti to shcoří na čistou E85 celý, protže ta má oproti benzínu úplně jinej stechiometrickej poměr hoření - 9:1 a nějaký drobný oproti 14,7:1 u benzínu...

    tj potřebuješ tam dopravit o 30% E85tky víc aby vše bylo OK...

    bez WB lambda sondy bych neexperimentoval... pokud to teda nebude schnilá felda/fáčko...
  • Martian 20VT Plus
    Já si myslim, že se bez úpravy propálej ventily, protože E85 má vyšší oktanové číslo cca. 105 oktanů. Na druhou stranu u upravených motorů to za určitých oklolností může být výhoda.
  • Hendrych
    Já osobně to jezdím na motorech 1.4 16v a 2.4 20v v poměru 1:1 s benzínem 100.
    Na dalších motorech ( 1.2, 1.6, 2.4) se jezdí na Ethanol poměru 1:1 s benzínem 95. Zatím O.K. u všech motorů a nemyslím, že to bude jinak, protože u motorů 1.2 a 1.4 máme najeto na tuto směs přes 10 tis.km.
  • Carlos 20vt
    16VT
  • Carlos 20vt
    Ja asi 3000km za 2 měsíce ted us jsem dojezdil..
  • Hendrych
    ...na větší úsporu peněz by bylo nutné jezdit pouze na E85.
    Poměr s benzínem 1:1, by měl zvládnout každý motor Fiat s dobrým stavem vstřikování....My to jezdíme na motorech 1.2 8v, 1.4 16v, 1.6 16v, 2.4 20v. Žádné problémy nejsou, spotřeba je podle jízdy a kubatury motoru, vyšší o 0,5 - 1 l/100 km. Vypadá to, že jízdní styl se na spotřebě projevuje více, než u "čistého" benzínu.
  • sebo 1.8 16V
    to by som nerobil ani stou krabičkou Na čistú E85 skorej auto nato navrhnuté tam je aj istota ze aj plasty palivovej sústavy sú odolne. 50 na 50 vraj bezpečne
  • kacenka
    na čistý s krabičkou na E85
  • sebo 1.8 16V
    kacenka
    jazdilo sa 50 na 50 alebo čisto na 85?
  • krisz
    Ja uz pomaly 2tyzdne jazdim na 50%ethanol a 50% agip 95.Studene starty ok,chod motoru trosku lepsi,a kurva to poznat ze ide lepsie aj na nizkych aj na vysokych otackach(16vt)...Ja zatial som spokojny a palivo tak mi vynde na cca 31kc za liter ne za 39kc...
  • kacenka
    My jsme najeli cca 5000 km s krabičkou a vysledek je tento viz foto
    Propálená hlava mezi 1. a 2. válcem
    Takže za nás nedoporučujem bez dalších úprav. Krabička nestačí.
  • sebo 1.8 16V
    50 : 50 vraj 90% aut zvládne bez úpravy jednotky .Ze to niektoré plasty leptá je vraj pravda ibaže nie každý plast skorej taky ktorý bol na prd už od výroby
  • Džanek
    rozdil to je, to je bez debaty:)
    jde o ty negativa:)

    - zvysena spotreba?
    dejme tomu:
    benzin 11l za 37,- = 410,-
    E85 13l za 26,- = 340,-
    rozdil je ale porad hezkych 70,-kč na 100km.

    Pak sem tam nekdo v diskusich strasi s rychlejsi destrukci gumovych tesneni apod.?

    Doporucuje se vymenit pal. filtr po prvni nadrzi a vymenit svicky. Motor by nemel mit hlinikove soucasti, ktere by oxidovaly. Starty v zime tu pulka lidi jezdicich jen v lete asi moc resit nebude...
    Jinak udajne je primychavano E85 i do bezneho benzinu N95.. takze na to jezdime z casti uz vsichni:)
    Carlos 20Vt na cem si to presne testoval a jak dlouho?
  • Carlos 20vt
    Ne jednotka se přizpusobi neni to uplně bezproblému(studené starty),ale jezdí to.

    Prostě to natankuj a uvidis,ja taky nevedel do ceho du,ale proc tankovat za 37 když mužu za 27 to je kurva rozdíl :-D
  • LWQ
    To mi chces rict, ze kdyz budu jezdit E85 tak mi staci ho jen natankovat ? To se mi nezda, ze by RJ byla schopna se tolik prizpusobit. Uz jen casovani cioktanove cislo je jinde ... Kdyz by clovek mel smes typu 25:75 N95:E85, tak ok, ale jinak ... ?
  • Carlos 20vt
    Na životnost dílu to nemá žaden vliv..ba naopak se neusazuje karbon na ventilech a na pistech
  • K0K1N 20VT
    no a co životnost motoru a dílů s tím spojených?
  • Carlos 20vt
    Jo namontuješ krabičku a jedeš je to super neměl sem žadny problem s provozem na ethanol. Neměl jsem ani tu krabičku a jezdil sem na čisty e85..jen starty byly horší,ale to řeší právě ta jednotka..
  • K0K1N 20VT
    jaké pak s tím máte zkušenosti,na co si dát po případě pozor? Opravdu stačí jen namontovat nějakou krabičku a je hotovo? Dá se pak jezdit i na normální benzín? Děkuji za postřehy.