Trocha teorie :-)

  • LWQ
    Warhol: no klidne jim napis :-)

    A zaroven bych napsal na Primu, at kua zrusej ty americky dementy co si hrajou na TopGear - myslim FifthGear a TopGear USA ... :-D
  • Warhol
    a mozna to uvidime v Topgearu 2030, kdo jim to napise ty nebo ja:D
  • LWQ
    Warhol: nedame podnet BBC, at kluci z TOPGearu neco vyzkousi ? Ti na to maji rozpocet :-D
  • Warhol
    i s baterkou, regulatorem, ovladacem by to vyslo na 26-30 tis a bylo by to schopny se tocit mozna i cely 4 minuty a fungovat by to mozna i mohlo ale asi urcite nikdo na to neprijde :D
  • von Raven
    LWQ ted maji v lidlu akci na garnely :D jinak do auta asi ani koberecek :D
  • LWQ
    von Raven : ja z Lidlu radeji ani jedno :-D
  • LWQ
    "Tah 6000 g z 12s Li-pol při 90 A."

    RESPEKT :-D ... to zere vic jak starter :-D
  • von Raven
    LWQ z Lidlu koupit dva feny, nebo dve feny? :D
  • Warhol
    mozna tenhle, ale na baterku v aute ho asi neutahnes

    http://www.jino.cz/dmychadlo-120-mm-s-motorem-1660 -ot-v-4565.html
  • LWQ
    von Raven: chci videt fen co umi fouka rekneme 3000 litru vzduchu za minutu :-D nejaka akce z Lidlu ? :-D
  • von Raven
    dvourychlostni fen :D mozno volit i teply a studeny vzduch :D
  • Warhol
    nejvykonejsi vzduchovej filtr je zadnej... chvili
  • jiří
    Camaro a Firebird používali už v 70 letech "přeplňování" náporově vzduchem. Čim víc mil/h tím víc tlak na sání :) Ram air, nebo tak nějak.. Vysekej diru v haubně-nejlevnjší supercharget:)
  • Honza
    KN je pratelný, green vložka taky a u ostatních aut měním papírák za 150 korun...což mě zas tak nevytrhne... rozhodně to je míň pracnýnež mejt to KNko, greena a pod..
  • LWQ
    Honza: ja nerikam, ze to je ci neni poznat - nemel sem moznost vyzkouset - rozhodne to ale vypada lepe nez rozvrtanej airbox ... a navic je to KNko pratelny ... ... ale co ti budu povidat, ze ? :-)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    nejlepší a nejlevnější je kolo z traktoru nafouknuté na 6barů a za ventilkem mít solenoid a v sání zpětnou klapku a za ní napojit ten výstup ze solenoidu = aby ten drahocený tlak neunikal sáním ven tak ho ta klapka zadrží a motor v tu chvíli vydá 400% výkonu. je to vyzkoušený a jede to jako ďas. Turbonátor je proti tomu hračka pro panenky
  • Honza
    no a já na svým 2l 16v stále mam rozvrtanej airbox s vložkou a teď upravuju horní kryt pro lepší proudění vzduchu, neboli napřimuji cestu a zvětšuju průtočnej průřez pro snížení podtlaku...

    kdo poznal nějakej rozdíl na rozvrtaným origo filtrboxu vs. KNko tak to je jen placebo.. ve skutečnosti obě varianty nabízej to smaý.. u turbíny je nesmysl to zachovávat a narovnta cestu turbo-filtr a filtr dát někam do míst k původnímu IC:..
  • jardast
    ted tam mam diry a co jsem se tady na foru docetl tak rozdil oproti nejakymu otevrenymu je o nicem
  • LWQ
    jardast: spis vyhod seriovy vzduchovy box a hod tam otevreny KN sani - alespon neco :-)
  • LWQ
    Ja si porad rikam, ze pridat do Coupe kompresor by mohlo byt zajimave :-D
  • Scoupe
    kor jestli tam mel hned tri to se ten vykon musi nasobit ne?
  • K0K1N 20VT
    kamarád měl něco jako turbonátor na subaru legacy ale tam to bylo z výroby, tam to asi nějak fungovalo :)
  • K0K1N 20VT
    kamarád měl něco jako turbonátor na subaru legacy ale tam to bylo z výroby, tam to asi nějak fungovalo :)
  • K0K1N 20VT
    kamarád měl něco jako turbonátor na subaru legacy ale tam to bylo z výroby, tam to asi nějak fungovalo :)
  • Denis 1,9 JTD:(
    Jardast: turbonátor nefunguje, je to bohužel krutá pravda :)
    A takové větráčky, co ti dodají dost vzduchu jsou buď turba(jak tady už řekl Nocarret), nebo třeba i takový kompresor(ale ne Filson) - myslím šroubový kompresor. Ale taková věc ti zase odebírá výkon z motoru. Nejlevnější metoda, jak dosáhnout výsledku, je ta, co pisuje Honza, on totiž ví, o čem mluví.
  • Scoupe
    turbonator rulez .. 3:)
  • Milda
    tušim že sem takovou ptákovinu někde viděl prodávat - ebay - aukro nebo někde na netu a strašně to vychvalovali, bylo to s umělé hnoty a ještě tam byl nějakej větráček. Dobrej nápad jak oškubat lidi......
  • nocarret
    jen doplním že s rostoucím množstvím vzduchu se taky razantně zvyšuje rychlost proudění, takže by "to" zařízení muselo točit x tisíc otáček, skoro jako turbo že .-) pročpak se asi používá...
  • Honza
    trocha teorie 2

    máš 4 dobý 4válec s 16 ventily o objemu 1.8l

    za 1 otáčku nasaje (při cca 85% plnící účinnosti) 0,765l vzduchu

    při 850ot/min
    650l/min
    při 2500ot/min
    1625l/min
    při 5000ot/min
    3250l/min
    při 7000ot/min
    5355l/min

    tak a teď mi ukaž větráček, kterej umí dodat aspoň těch 2000l/min

    místo vývoje nesmyslů bych teda řešil ěnco smysluplnějšího- zlepšení plnící účinnosti, tepelný účinnosti, tedy klasický úpravy atd..
  • Milda
    otázka je jestli by ten větrák stíhal foukat při 6tis otáček a zase nepřehltil vzduchem při 1tis otáček. Každopádně žádný rozdíl nejspíš nepocítíš a ani to nebude mít žádnej účinek co do výkonu. Ale vyzkoušeno to nemám, sám bych byl zvědavej jak se motor bude chovat:-)
  • jardast
    Ahoj mam asi prihlouply dotaz ale zajima me vas nazor.Dejme tomu,ze mam v airboxu diru cca 60mm.. a na ni bych pridelal vetrak,ktery by cpal vice vzduchu dovnitr.Melo by to nejaky efekt?A prosim nenadavejte mi :-D