odcházející turba.....

  • K0K1N 20VT
    hadička se zdá být dobrá asi budu muset koupit jinej nebo ti to přivezu na tu úpravu za 2000 kč jak jsi mi to psal včetně instalace do systému IC potrubí
  • krosmen20VTPLUS
    zkontroluj jak je na tom hadička s podtlakem na ovládání bov....
  • K0K1N 20VT
    ahoj petře, jak jsem tam měl tb28 tak to foukalo asi takhle


    ale teď jak tam mám od tebe to gt28, tak to dělá podobně jak to máš tady na tom videu dole, nevíš čím by to mohlo být? mám z toho docela strach, nerad bych kupoval další turbo :)
  • krosmen20VTPLUS
    jak píše marcel výměna je očistec-dělal jsem to teď na 20VT a díky malým protizávažím na klice to šlo udělat.....
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    ostřik na 4vál již nelze sehnat,dává se upravený z 5ti válu = 400/ks. výměna znamená motor ven a rozebrat
  • JP
    Supr, na kolik ty ostřiky +- přijdou a kdo je schopnej to udělat?:D
  • Dolph
    Asi potřebuju nový BOV :-)
  • Honza
    JP - s největší pravděpodobností jo

    mam tu 4 16v bloky s ostřiky a co sem ty ostřiky tahal ven na zkoušku, tak ze 16ks jsem pusou neprofoukl pouhé 3ks...

    Jelikož jsou píchlý přímo na hlavní galerii, která živí mazání klikovky tak to je dost významnej únik tlaku.

    Vem si že tam máš 4x dírku 1.5mm, z který olej uniká volně bez žádný regulace (to je jako 1x 3mm díra odkud olej může volně téci).. co sme vypozoroval dále, vyvažovačky taky můžou míst svůj podíl na ztrátě tlaku,a le ne takovej- hlavní podíl maj ty ty ostřiky

    Nechápu proč italové přešli na takovejhle debilní systém, navíc živenej z hlavní galerie - první 8vt integrály měli ostřiky přímo z domečků hlavních ložisek v podobě 1mm trubičky bez regulace nějakou kuličkou.. podobnej a v pohodě fungující systém má i např. malorážka 1.2 16v v puntu z kterýho sem použil ostřiky do mýho bloku.
  • JP
    Takže mi to maže málo... tak co s tim? Honza tady kdysi psal, že v tom maj prsty ostřiky válců...?
  • Elkar
    K tomu dodám, že já od výměny oleje za valvoline 10-60 mám tlak při 100° zhruba 1,4, což považuju za stav OK. Už jenom proto, že na 100°jsem to dostal jednou.
  • Elkar
    16V a 16VT
  • Elkar
    20V a 20VT:
  • Aladin
    proto se tomu tolik divím...
  • Honza
    no jelikož má 20VT (no a nejn ten-většina všech novejch motorů) hydra, který nějakej tlak potřebujou tak bych na 0,8 nechodil...

    bez dostatečnýho množství oleje nebudou tak dobře vymezovat vůli, takže motor bude rachtat, jako bonus se omlátí s opotřebuje vačka..

  • Aladin
    u 20vt může padat na volnoběh až na 0,8??
  • Elkar
    V manuálu jasně píšou 0,8b při 850 ot. a pak do servisu.

  • krosmen20VTPLUS
    pravda je že budíček na tlak oleje je jen informativní reálně je vždy otázka jak moc zkresluje a pokud to nezměříš ocejchovaným manometrem tak víš prdlajs...V manuálu se ale hovoří o nejmenším tlaku oleje ....
  • K0K1N 20VT
    nevím co tam lil němec ale když jsem to koupil, tak to tak nepadalo, pak jsem dal selénii a padalo to víc ale třeba to není olejem, když jsem jel třeba v corvettě, tak tam to padalo při každém ubrání plynu ale ta zase nemá turbo no, myslím, že na volnoběh není důvod aby to tlačilo 3 bary. ještě se mi to stává když projedu hodně prudce zatáčku s minimálně sešlápnutým plynem. možná by nebylo na škodu zkusit jiný olej, uvidíme, teď mám jiné problémy :)
  • Thor
    To POL 20VT. Tenhle ventil je fakt jednoduchá součástka. Výrobní cena tak 50Kč. Vzhledem komu, že ji ti mantáci prodávají za nejméně 1200Kč, tak bych očekával, že zvolí takový materiál, který vydrží 20 let a půl mega kilometrů.

    Na bolševickým Faku byly gufera po 20letech a 260 tisících jako nový.
  • krosmen20VTPLUS
    co třebas přejít na jiné nízkorozsahové oleje používané v motorsportu?Např 20W-60 a podobně.....Já jezdím na svých autech 20W-50 a i v zimně pohoda...
  • JP
    KOK1N: A s čim to nepadá? Mě to se selenií padá nejmíň z těch 3 olejů co jsem v coupé vyzkoušel (noname 10W40 na proplach, Selenia Racing a Valvoline VR1 10W60). Nechci bejt hypochondr, ale pamatuju si že 3 roky zpátky mi to mazalo teplý na volnoběh se stejnym olejem pořád přes 1.5b a od tý doby to postupně padá, takže tam podle všeho něco odchází (třeba budík, ale spoléhat na to nebudu).
  • K0K1N 20VT
    se selénii to padá, mě max na 1,5 bar na volnoběh, když jedu, tak 3 bary furt ale selénka je jak voda a za tepla na volnoběh to nepotřebuje tlačit 3 bary.
    tohle mi dělá jen když je to studený, tak to párkrát udělá, jak se to ohřeje, tak dobrý ale zase za studena tomu nedávám, tak je to dobrý :)
  • Turok
    za kolik se tak dá sehnat nové bovko?
  • JP
    Jo, když už jsem u toho - jsi schopen "uzdravit" i nízkej tlak oleje? Nevim z jakýho důvodu, ale poslední dobou mi (se Selenií Racing) padá za tepla tlak pod 1 bar...
  • JP
    To neni daleko, tak já se ozvu až budu v použitelnym stavu, dík.
  • POL 20VT
    v žádným případě tady nechci fandit němcům a už vůbec né bovku od pana BOSCHE, je ale fakt že nikdo nemůže čekat že něco bude chodit 10 a více let, co se týče různých těsnění gufer atd. jak by smet..:)
  • krosmen20VTPLUS
    servis mám na Dobříši-střední čechy....Tak trošičku je to tak....Na houby garette turbo-u 20VT a originál bov je německej bosch... :-) zase na druhou stranu kdo by očekával jeho funkci i po tak dlouhé době že.....
  • JP
    krosmen: Určitě, doufám že nejsi třeba z Ostravska:D. Dneska jsem zjistil, že si asi měsíc poležim doma s mononukleozou, ale pak bych se ozval...
  • Innocento
    Takže se na tom italovi vlastně sere všechno neitalský :-D
  • krosmen20VTPLUS
    přesně tak si jeden ze seznamu kdo ho měl v kopru,ale u tebe je turbína ok,přeci jen 16VT si nechá více líbit :-)
  • Elkar
    Neměl jsem tohle náhodou před zimou na autě taky?
  • Thor
    Máš pravdu Krosmene. Chlapci od Bosche to opět trochu nezvládli. Praská membrána originálního ventilu, který pak nefunguje.
    Přikládám obrázek rozkuchaného ventilu. Na membráně (díl vpravo dole) je vidět (vpravo nahoře) světlé místo - díra.
    Originální díl má číslo 0 280 142 106. Ale je možné použít i jiný. Používají se ve spoustě aut s turbem (např. audi).
  • krosmen20VTPLUS
    chceš moji adresu..... :-)
  • JP
    Tak přesně tohle mi moje 16VT od výměny turba dělá. Teď jenom najít toho co tomu rozumí, to bude asi po mejch zkušenostech největší problém:DD
  • krosmen20VTPLUS
    Včera sem si sedl a koukal jsem do záznamů z oprav turbodmychadel na 20VT a zjistil jsem že z 99% u všech byl vadné seriový BOv plastový který nedofukoval a tím docházelo ke jevy známému jako "compressor surge"
    Doporučil bych tedy všem co mají turba vpořádku aby si buď sami nebo někde u někoho kdo tomu rozumí a ví jak bov nechali zkouknout případně vymněnit nebo dobře seřídit.....



    tenhle zvuk je špatně.....ten zvuk vydávají spětné rázy v potrubí rozvodu tlakového vzduchu které se na jedné straně odrážejí od turba a na druhé od zavřené klapky tyy mají za následek nadměrné namáhání hřídele turba v jeho radiální ose a při extrému nejsou vyjímkou ohnuté hřídele klapky sání a roztrhaná turba......