Pietrovo Coupe

  • Elkar
    Problem s policajtama ani nejde v takovym aute
  • Thor
    For Coupe20VT PLUS :-D
    Na nový turbo možná taky dojde. Ale proč stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko.
    A problémy s výkonem nemám. Spíš s ostatními matláky na silnicích, stavem silnic a policemany.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    for THOR: tohle už mám za sebou taky... povíme si za půl roku nebo třeba 5.000km... jestli tvá teorie převedená do praxe byla k něčemu a nebo jsou to vyhozené peníze a čas.

    ještě třeba malinko chápu tu repasi. to se každeej snaží dostat turbo za pár korun do původního stavu. ale nechápu někoho, kdo investuje do nového toho samého šitového turba za brutální prachy. sice hulit a žrát olej chvíli nebude, ale to vás nesere, že za ty samý prachy jste mohli mít něco dokonalejšího se znatelně posunutou křivkou výkonu a spolehlivosti? lidi začněte přemejšlet, než něco děláte. a poučte se z chyb jiných, ktřeí už si tím prošli...


  • Thor
    Kdo si hraje nezlobí...

    Demontáž turba z auta (10 hodin)
    Sundat spodní dekl pod motorem
    Odpojit hadici z turba do chladiče - vypustit vodu
    Vyndat saharu - 4 šroubky a 3 konektory
    Vyndat lambdu - speciální klíč 22, odpojit konektor
    Odpojit hadice chlazení nahoře vpředu u motoru
    Povolit 2 šroubky a jednu matičku na tepelném krytu turba
    Povolit šrouby pod klimou, aby šlo hýbat trubkou, která vede od expanzky
    Vytáhnout tepený kryt
    Odpojit přívod oleje do turba a horní hadici na vodu
    Odpojit přívodní a výstupní hadici vzduchu do turba
    Povolit dvě matice zhora a dvě zespodu na přírubě turba/parohy
    Povolit dvě matice na V spoji kolena výfuku a turba
    Sundat kryt odvodu oleje z turba, silikonovou olejovou odpadní hadici, rozmontovat podpěrnou konstrukci
    Vyndat turbo

    Repase turba (20 hodin - hlavně čištění)
    Označit polohy skříně turbíny, dmychadla a wastegate proti střednímu dílu
    Povolit 4 šrouby turbíny - zapečené jeden se utrhl na konci závitu, sundat skříň
    Povolit 6 šroubů dmychadla, sundat. Pozor na tenké těsnění.
    Označit polohu vrtule dmychadla proti hřídeli
    Tříhran vrtule turbíny uložit do 13 ořechu goly chycené ve svěráku
    8-kou vícehraným očkovým klíčem povolit matici - levý závit
    Opatrně vyklepnout hřídel ze skříně turba. Pozor na vrtuli turbíny!
    Sundat tepelný štít na straně turbíny
    Vyndat velkou segrovku na strane dmychadla
    Vyndat kryt axiálního ložiska
    Povolit 3 šroubky T15 a vyndat axiální ložisko
    Vyndat radiální ložisko na straně dmychadla
    Pečlivě vyčistit od karbonu a zkontrolovat střední díl (ten s ložisky) hlavně stranu turbíny
    Zde vyčistit dosedací plochy těsnícího kroužku na straně turbíny včetně zápichu na konci - jehlou
    Pomocí tenkého šroubováčku vyndat malou segrovku na straně turbíny
    Vyndat radiální ložisko na straně turbíny
    Stáhnout těsnící kroužek z hřídele na straně turbíny.
    Vyčistit vrtuli turbíny - porod - nalepený bordel nakonec odstraněn ruční frézičkou
    Až na kov vyčistit obě drážky na hřídeli u vrtule turbíny
    Vyčistit tepelný štít - porod - opět frézička
    Potom již skládat - vše mazat stejným olejem jako v motoru.
    Radiální ložisko na straně turbíny, zajistit segrovkou,
    Radiální ložisko na straně dmychadla, axiální ložisko, 3 šroubky...
    360 stupňový těsnící kroužek na hřídel turbíny, boční vůle cca 0,07mm
    Těsnící kroužek na rotor axiálního ložiska...

    Zprovoznění
    Po namontování turba nenasazovat odpadní hadici oleje ale nasadit na turbo igeliťák jako vemeno. Zajistit gumičkou. Vyřadit palivové čerpadlo a startovat dokud nenaběhne tlak oleje. Pak ještě chvilku. Sundat vemeno s olejem připojit odpadní hadici.
    Po otestování funkčnosti doporučuju vyměnit ještě olej.

  • Thor
    Taky jsem turbo řešil.
    Nakonec jsem se rozhodl, že Kalouskovi nebudu cpát DPH za nové a objednal jsem díly na Ebay.
    http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=garrett+t2&_sacat=0&_odkw=garrett+t2+repair+set&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
    Stihnul jsem to v zimě, tak jsem neplatil clo ani DPH.
    Cílem repase bylo použít 360 stupňové axiální ložisko a 360 stupňový těsnící kroužek na straně turbíny.
    Při repasi jsem zjistil, že nějaký mamlas při montáži prosekl shora odpadní hadici oleje z turba a italští mistři neřešili jak sedí parohy na přírubu turba. Výsledkem je popraskaná hrana příruby turba. Vyřešeno částečným odfrézováním, spasováním a koupením nové hadice.
    Turbo nekouří ale teprve se uvidí, jak dlouho vydrží.
  • amadeus69
    No většina firem použije repasovací sadu, což zrovna u TB28 ani při nejlepší vůli nepomůže vůbec ničemu.
    Spíš bych se zkusil domluvit s marcelem, sice říkal že už to nedělá, ale třeba by vám pomohl když ho budete dlouho přemlouvat :D Pokud vím je to jedinej člověk, kterej tohle turbo uměl repasovat s téměř stoprocentní úspešností.
  • Schneczek
    dobre repasujou i zde http://www.turba.cz/turbo.html
  • K0K1N 20VT
    taky budu dávat repasovat, tady to dělají dobře.
    http://www.turbodmychadla.wbs.cz/Kontakt.html
    http://www.turba.cz/
  • jirka90
    tak změna....zatím to nechám jen repasovat. Doufám, že to nějakou tu dobu vydrží. Na nový ať už origo nebo silnější opravdu teďka nemám, nějak jsem s tím nepočítal, že bych musel dát po týdnu, co mám auto dalších 20 tisíc za turbo :(
  • Elkar
    Za nový to je ranec peněz, ale dalších 160-200 tkm klid.
  • Pietro-Scuderia Italia
    Kyby me odeslo turbo kdyz jsem jeste auto vlastnil,urcite bych origo nedal..Ondra ma pravdu.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    dáš origo a za chvíli budeš řešit to samý... pohledej v tématech. když už investice, tak jednou pro vždy...
  • Džanek
    Jirko, kdes kupoval turbo a za kolik? mozna me ceka to samy:(
  • jirka90
    Pietro: No jo, prostě smůla no. To asi ne, protože to dělalo už cestou zpátky, ale myslel jsem si, že si to podhrablo, tak jsem to nějak neřešil. Budu tam dávat origo.
  • Elkar
    Při těch kilometrech se s tím musí počítat. Co by to bylo za coupé, aby bylo bez investic.
  • Pietro-Scuderia Italia
    Je mi lito Jirko.Opravdu s turbinou jsem nikdy problemy nemel...To je fakt smula.Nemohlo se to pokazit kdyz jste jezdili bez ten podtlak?Co budes tam davat?Origo nebo vetsi + novy software?
  • jirka90
    tak je to jasný, turbo je venku a je na sračky. Takže díky všem za rady...na cestě je nový
  • m@tes
    Zdravím kluci, ten mechanik jsem já :) m@tes z Bravoklubu, možná mě znáte... při zpáteční cestě 10km před mým barákem a 80km před jeho upadla hadička podtlaku od hl. brzdovýho válce, takže nespínalo turbo, nešel posilovač brzd a chcípalo to na volnoběh... takže jsme dojeli dom těch 10km bez turba opatrně a pomalu, vyřešilo se to ráno hledání závady + utáhnutím sponky a mohl odjet.. :-) další věc, že při koupi jsme auto pořádně prohlídli a projeli, Turbo spínalo krásně, ráno když ode mě odjel, žádnej kouř nebyl to prej až druhej den ráno, auto má dle diag najeto 220tis, podle mě tady je někde i hranice životnosti turbínky :-)

    bohužel v tomhel případě to vypadá, že odchází Turbo :-(
  • jirka90
    Díky všem za rady, uvidíme, co se dá dělat.
  • jirka90
    Pietro: Psal jsem na mail.
  • ales
    klidně může být jen skřipnutá hadička u filtru vzduchu,je tam malý ventil do kterého vedou dvě slabé hadičky a zespoda to má konektor se dvěma drátama, občas se stává že v plastový trubce která vede nad termostatem dochází k uvolnování kovové výstuže této trubky,která se přetočí a ucpe přístup tlakovýho vzduchu od turba.....co se týká kouření po ránu je jasný turbo,ale to může fungovat ještě pěkně dlouho v takovým stavu
  • Pietro-Scuderia Italia
    ...a coupe jsem neprodal protoze bylo na ne neco spatne...jen proto bude nova kara...
  • Pietro-Scuderia Italia
    Ja jsem nikdy nemel takovy problemy.Auto vzdy tahalo krasne a turbo tlacilo jak to ma byt.Mel jsi se sebou mechanika kdyz jsi prijel se podivat na auto,on se stim i svezl a vse zkontroloval a rekl ze je vse ok,a bylo vzdy vse ok.Jedine problem co jsem nedavno mel,byly 2 spatne civky a byly vymeneni za novy.Ja na turbo jsem nikdy nemusel sahat,protoze nebylo potreba.Kdyz se rozviti kontrolka,tak zajed k zdendovi at se podiva jestli je nejka chyba.
    Nedal si treba spatne benzin?Dal jsem ti k tomu i novy cidlo vody,uz jsi menil?Ta chyba co se ti rozviti moholo to byt on.
    Ciao
  • Lenoš20VTLE
    samo turbo na odchodu a že to samo odfoukne tak je někde díra třeba nedotažená sponka
  • Džanek
    mas na odchudu turbo, mozna uz je v cudu uplne. Budik tlaku problem samozrejme nevyresi, ale ukaze ti pri jakejch otackach a kolik B turbo tlaci.. coz stejne pro tebe nebude zrovna ted zasadni informace.

    Tos to nevidel pri koupi? Zajed s tim ke Krosmenovi pokud si nekde z okoli Prahy a pores s nim co a jak. A priprav se na investice.
  • jirka90
    ok....1) a tak co s tim teda?.....2)tím budíkem to vyřešim?
  • PhoB
    1. kouri pres turbo, to je nemoc techto spatnevalcovejch motoru.

    2. Porid si budik na tlak turba

    Jo a turbo nespina, jen to tak pro laika muze pusobit.
  • jirka90
    Zdravím, mám doma necelý týden auto od Pietra. Jel jsem v něm zatím 2x, protože jsem ho neměl přihášený. Mám 2 problémy. 1)Když to nastartuju, neskutečně to kouří. Modrobíle. Po zahřátí už je to docela v pohodě. 2)Když chci přidat, sepne turbo, krásně to jede, ale pak to z ničeho nic cukne a odfoukne si to. Mrtě se to zpomalí. Jako by se to začlo dusit. Takhle se to párkrát udělalo a pak se mi taky rozsvítila kontrolka žhavění. Co by to mohlo být? :(