Tlumící materiál

  • Torkey 20VT
    Hluk/vibrace vzniká tak, že auto je "naladěno" na danou frekvenci. Má zkušenost : výfuk aka průchod, středový tlumič pryč, ani 4cm!! zvukové izolace na výfucku jdoucí pod kabinou nezabránilo, aby mezi 3-3,5tis otáček mi nepraskaly bubínky :) Rada, která se ti líbit nebude, aspon nějakej mikro středovej tlumič, nebo jiný mechanizmus. Rezonátor evidentně dostál svému názvu :)

    Info za 3 bludištáky : napr u rychlých vlakových souprav se zkoumá rezonanční pole každého vagonu, aby se pri vysoké rychlosti nerozvibrovali najednou a šikmáci nezařvali :))
  • Vojta
    Dyť říkám, že hlučnost je v pohodě, jen ten sekundový bas mi v kabině dělá pohromu. Všechny plasty zavibrují, jak by se to mělo rozpadnout. A vysvětluj to pak někomu, koho vezeš, co ti to pořád všechno tak vibruje :-D
  • Alejandro
    honza: nesrovnával bych Německo s ČR
  • Alejandro
    tomuto ty říkáš hlučný? ted jsem se dival na video tvoje a slyším jen odfukování turba
  • Vojta
    Na takové značky ti víš co.
    Ale ten intercom je dobrý nápad. Konečně něco užitečného z tebe vylezlo ;-)
  • Honza
    http://www.motorsportshop.cz/product/90/intercom_r allye_90.html

    !

    když už něco dělám, tak jdu do toho s tím, že to bude na úkor něčeho jinýho... nebo se vyseru an čínský a nevím jaký šity a koupím si díl, co má homologaci, tudíš nemuím řešit problémy s hlučností...

    OMP, Ragazzon, SS, nebo polák Ulter.. ti maj vejfuky na auto, hlučnost v normě a výkonově nějakej bonus určitě očekávat můžeš
  • Honza
    http://ochranne-pracovni-pomucky.eod.cz/ochrana-sl uchu/zatky-spunty-do-usi

    !
  • Honza
    dobrá.. nalep si tam 50kg tecsoundu a budeš míd klid od drnčení, vibrací a všehomožnýho..
  • Vojta
    Zkus si to přečíst ještě jednou. Kdyby mi vadil hluk, tak si tam ten výfuck nedávám. Vadí mí to, že ta plechovka drnčí a vibruje v ní všechno, takže chci podlepit co se dá, vhodným materiálem. A prosím piš jen k tématu "tlumící materiál" . Nechápu, že se vždy musí najít nějaký chytrolín, který z každého tématu udělá flame shit a začne řešit úplně něco jiného, jako zákony a další nesmysly.

    Nebo to téma rovnou někdo smažte ať je klid. Stejně je to tu zbytečně.
  • Honza
    dyž ti vadí hluk, co ti brání v tom tam dát seriovej vejfuk....
  • Vojta
    Tak to jsem klidný, protože jsem seriovou ninju 900 měl a řvala více. Na coupasu to neřve tak moc hlasitě, jen to v těch nižších otáčkách momentálně udělá silnou basovou (tlakovou) vlnu. Ale nějak na to nakonec vyzraju.
  • Honza
    no a třeba seriová ninja, nebo busa na volnoběh má zvuk jak šepot květin...

    to že 90% populace na tom má akrapoviče a spol je věci jiná...
    tu to prochází (maximálně s poznámkou stav výfukového potrubí v lehkých závadách..), v německu hlučnej vejfuk neprojde TUV.. tam se musí vejít do zákonem daný normy... proto některý "mazec" káry maj trochu upravenej seriovej vejfuk a na srazy, okruh atd jedou na podválu s našroubovaným vejfukem, na kterej ten motor byl nastaven..
  • Honza
    řvou- to je sporný... protože i na ně platěj zákony a žádný vyjímky...

    takže musej splňovat normy všech zemí kde se prodávají.. tj rozmezí 74-76db za určitejch podmínek.. a ještě určitě musej splňovat 104db/4000 co platí pro závodní auta...


    To "řvaní" je spíš hrubej zvuk motoru danej větším počtem válců, pořadím zapalování a celkovým naladěním na sportovní jízdu...

    pro maximální výkon maj samozřejmě klapky ve vejfuku který při požadavku na max výkon odkloněj část plynů od tlumiče a ženoj je skrz průchozí trubky v tlumičích, který mají jinak konstrukci podobnou mnoha běžnejch aut...
  • Vojta
    To bych neřešil. Sporťáky jako Ferrari, všechny super sport motorky atd řvou daleko více. To bychom se zase dostali do zbytečného "flame"
  • JP
    A lidi okolo kterejch projíždíš chtěj taky ten kravál, nebo si maj taky zařídit nějaký tlumení?
  • Vojta
    No tam už se toho moc vymýšlet nedá.. Buď chceš klid a dáš sériový, nebo chceš kravál a dáš průchozí. Já chci kravál ,ale o pár decibelů ubrat dunění v kabině :-D
  • JP
    A udělat radši něco s tim vejfukem tě nenapadlo?:)
  • Vojta
    Přesně tak. Do 3 tisíc ot. je to šílená dunírna až z toho bubínky praskají a nad 3 už jen příjemný "řev" motoru.
    I v tom šunkáckém videu natočeném mobilem to jde slyšet dobře, pokud máš sub :-D Přesně v přelomu 4té a 5té sekundy to ne nepříjemně zaduní.

    Co myslíte že bude užitečnější vytlumit? Podlahu v kufru pod rezervou, nebo ty plechy za zadníma sedačkama? Sub do kufru neplánuji dávat.


  • Denis 1,9 JTD:(
    Alejandro: Vojta myslí rezonance, ty způsobují větší hluk.
  • Alejandro
    vojta: ve vyšších otáčkách už to máš tichý?!! nemělo by to být naopak?lol
  • Vojta
    Tak to je divný. Já tam dal taky rezonátor, lazenou koncovku a kolem 2800 otáček je v kabině takové dunění, až se mi obraz klepe a praskají bubínky :-D Ve vyšších už je to pak pohoda. Musím to trošilinku odbasovat a ty vibrace odstranit. Ještě to trošku poladím.
  • Alejandro
    tyjo, já mám opačný problém, kabina je hlukově snad dokonale izolovaná od toho co se děje venku (výfuk ani motor není moc slyšet). Mám 20VT a výfuk bez katu,s rezonatorem a ladenou koncovku. Jediný co je slyšet je pískání turba a pneumatik:_A nebo musím jezdit se staženým okýnkem:))
  • Vojta
    To já sice taky, ale nepotřebuji pořád poslouchat stejnou písničku dokola celý rok :-)
  • Vojta
    Chci tu kabinu izolovat od burácení a vibracím z výfuku a zároveň zlepšit akustiku hudby.
  • Elkar
    mám dojem že to funguje pouze jednostranně
  • Denis 1,9 JTD:(
    A co třeba
    http://www.gumex.cz/protihlukova-deska-typ-505-bos az-15129.html
  • Vojta
    Právě kvůli te váhy se mi moc do toho asfaltového nechce :-) Ale ještě zkusím získat více informací.
  • JP
    Já tlumil dveře vibraflexem a jsem spokojenej. Jen určitě počítej s tim, že je potřeba horkovzdušná pistole - s ní to jde krásně, bez ní prakticky vůbec. Je to prakticky asfalt, kterej měkne teplotou, takže se dá zatepla vytvarovat do úplně libovolnýho tvaru, ale studenej je tvrdej a docela křehkej. Jo a doporučuju rukavice, já to dělal bez nich a párkrát jsem se trochu spálil:D. Tecsound jsem chtěl původně taky, ale prej nic moc... Jinak celý auto bych asi netlumil, je to dost těžký (myslim váhově). Když to vytlumíš celý, bude to jako kdybys pořád vozil spolujezdce a výsledek podle mě nebude stát za to.
  • Vojta
    Zdarec.
    Má někdo přehled, jaký tlumící materiál teď vyjde nejlépe v poměru cena/m2 ? Chci si vytlumit auto (palubovku, podlahu, dveře, za zadníma sedačkama) Takových 5m2 by mohlo stačit ne? :-) Jen který matroš na to vzít. Přijde mi , že slušně vychází TECSOUND