Hluk/vibrace vzniká tak, že auto je "naladěno" na danou frekvenci. Má zkušenost : výfuk aka průchod, středový tlumič pryč, ani 4cm!! zvukové izolace na výfucku jdoucí pod kabinou nezabránilo, aby mezi 3-3,5tis otáček mi nepraskaly bubínky :) Rada, která se ti líbit nebude, aspon nějakej mikro středovej tlumič, nebo jiný mechanizmus. Rezonátor evidentně dostál svému názvu :)
Info za 3 bludištáky : napr u rychlých vlakových souprav se zkoumá rezonanční pole každého vagonu, aby se pri vysoké rychlosti nerozvibrovali najednou a šikmáci nezařvali :))
Tlumící materiál
-
16:15:54 5.8.2011
-
22:36:22 31.7.2011Dyť říkám, že hlučnost je v pohodě, jen ten sekundový bas mi v kabině dělá pohromu. Všechny plasty zavibrují, jak by se to mělo rozpadnout. A vysvětluj to pak někomu, koho vezeš, co ti to pořád všechno tak vibruje :-D
-
22:34:32 31.7.2011honza: nesrovnával bych Německo s ČR
-
22:33:53 31.7.2011tomuto ty říkáš hlučný? ted jsem se dival na video tvoje a slyším jen odfukování turba
-
16:17:39 31.7.2011Na takové značky ti víš co.
Ale ten intercom je dobrý nápad. Konečně něco užitečného z tebe vylezlo ;-) -
16:05:33 31.7.2011http://www.motorsportshop.cz/product/90/intercom_r allye_90.html
!
když už něco dělám, tak jdu do toho s tím, že to bude na úkor něčeho jinýho... nebo se vyseru an čínský a nevím jaký šity a koupím si díl, co má homologaci, tudíš nemuím řešit problémy s hlučností...
OMP, Ragazzon, SS, nebo polák Ulter.. ti maj vejfuky na auto, hlučnost v normě a výkonově nějakej bonus určitě očekávat můžeš -
16:03:01 31.7.2011
-
16:02:35 31.7.2011dobrá.. nalep si tam 50kg tecsoundu a budeš míd klid od drnčení, vibrací a všehomožnýho..
-
14:26:49 31.7.2011Zkus si to přečíst ještě jednou. Kdyby mi vadil hluk, tak si tam ten výfuck nedávám. Vadí mí to, že ta plechovka drnčí a vibruje v ní všechno, takže chci podlepit co se dá, vhodným materiálem. A prosím piš jen k tématu "tlumící materiál" . Nechápu, že se vždy musí najít nějaký chytrolín, který z každého tématu udělá flame shit a začne řešit úplně něco jiného, jako zákony a další nesmysly.
Nebo to téma rovnou někdo smažte ať je klid. Stejně je to tu zbytečně. -
13:25:16 31.7.2011dyž ti vadí hluk, co ti brání v tom tam dát seriovej vejfuk....
-
12:42:46 31.7.2011Tak to jsem klidný, protože jsem seriovou ninju 900 měl a řvala více. Na coupasu to neřve tak moc hlasitě, jen to v těch nižších otáčkách momentálně udělá silnou basovou (tlakovou) vlnu. Ale nějak na to nakonec vyzraju.
-
11:08:44 31.7.2011no a třeba seriová ninja, nebo busa na volnoběh má zvuk jak šepot květin...
to že 90% populace na tom má akrapoviče a spol je věci jiná...
tu to prochází (maximálně s poznámkou stav výfukového potrubí v lehkých závadách..), v německu hlučnej vejfuk neprojde TUV.. tam se musí vejít do zákonem daný normy... proto některý "mazec" káry maj trochu upravenej seriovej vejfuk a na srazy, okruh atd jedou na podválu s našroubovaným vejfukem, na kterej ten motor byl nastaven.. -
11:04:53 31.7.2011řvou- to je sporný... protože i na ně platěj zákony a žádný vyjímky...
takže musej splňovat normy všech zemí kde se prodávají.. tj rozmezí 74-76db za určitejch podmínek.. a ještě určitě musej splňovat 104db/4000 co platí pro závodní auta...
To "řvaní" je spíš hrubej zvuk motoru danej větším počtem válců, pořadím zapalování a celkovým naladěním na sportovní jízdu...
pro maximální výkon maj samozřejmě klapky ve vejfuku který při požadavku na max výkon odkloněj část plynů od tlumiče a ženoj je skrz průchozí trubky v tlumičích, který mají jinak konstrukci podobnou mnoha běžnejch aut...
-
10:15:21 31.7.2011To bych neřešil. Sporťáky jako Ferrari, všechny super sport motorky atd řvou daleko více. To bychom se zase dostali do zbytečného "flame"
-
05:33:06 31.7.2011A lidi okolo kterejch projíždíš chtěj taky ten kravál, nebo si maj taky zařídit nějaký tlumení?
-
22:12:56 30.7.2011No tam už se toho moc vymýšlet nedá.. Buď chceš klid a dáš sériový, nebo chceš kravál a dáš průchozí. Já chci kravál ,ale o pár decibelů ubrat dunění v kabině :-D
-
22:10:06 30.7.2011A udělat radši něco s tim vejfukem tě nenapadlo?:)
-
14:38:11 30.7.2011Přesně tak. Do 3 tisíc ot. je to šílená dunírna až z toho bubínky praskají a nad 3 už jen příjemný "řev" motoru.
I v tom šunkáckém videu natočeném mobilem to jde slyšet dobře, pokud máš sub :-D Přesně v přelomu 4té a 5té sekundy to ne nepříjemně zaduní.
Co myslíte že bude užitečnější vytlumit? Podlahu v kufru pod rezervou, nebo ty plechy za zadníma sedačkama? Sub do kufru neplánuji dávat.
-
18:39:34 28.7.2011Alejandro: Vojta myslí rezonance, ty způsobují větší hluk.
-
11:58:24 26.7.2011vojta: ve vyšších otáčkách už to máš tichý?!! nemělo by to být naopak?lol
-
11:48:12 26.7.2011Tak to je divný. Já tam dal taky rezonátor, lazenou koncovku a kolem 2800 otáček je v kabině takové dunění, až se mi obraz klepe a praskají bubínky :-D Ve vyšších už je to pak pohoda. Musím to trošilinku odbasovat a ty vibrace odstranit. Ještě to trošku poladím.
-
10:18:13 24.7.2011tyjo, já mám opačný problém, kabina je hlukově snad dokonale izolovaná od toho co se děje venku (výfuk ani motor není moc slyšet). Mám 20VT a výfuk bez katu,s rezonatorem a ladenou koncovku. Jediný co je slyšet je pískání turba a pneumatik:_A nebo musím jezdit se staženým okýnkem:))
-
19:35:56 20.7.2011To já sice taky, ale nepotřebuji pořád poslouchat stejnou písničku dokola celý rok :-)
-
19:20:21 20.7.2011Chci tu kabinu izolovat od burácení a vibracím z výfuku a zároveň zlepšit akustiku hudby.
-
18:34:49 20.7.2011mám dojem že to funguje pouze jednostranně
-
18:00:11 20.7.2011
-
13:38:49 20.7.2011Právě kvůli te váhy se mi moc do toho asfaltového nechce :-) Ale ještě zkusím získat více informací.
-
13:07:19 20.7.2011Já tlumil dveře vibraflexem a jsem spokojenej. Jen určitě počítej s tim, že je potřeba horkovzdušná pistole - s ní to jde krásně, bez ní prakticky vůbec. Je to prakticky asfalt, kterej měkne teplotou, takže se dá zatepla vytvarovat do úplně libovolnýho tvaru, ale studenej je tvrdej a docela křehkej. Jo a doporučuju rukavice, já to dělal bez nich a párkrát jsem se trochu spálil:D. Tecsound jsem chtěl původně taky, ale prej nic moc... Jinak celý auto bych asi netlumil, je to dost těžký (myslim váhově). Když to vytlumíš celý, bude to jako kdybys pořád vozil spolujezdce a výsledek podle mě nebude stát za to.
-
12:50:16 20.7.2011Zdarec.
Má někdo přehled, jaký tlumící materiál teď vyjde nejlépe v poměru cena/m2 ? Chci si vytlumit auto (palubovku, podlahu, dveře, za zadníma sedačkama) Takových 5m2 by mohlo stačit ne? :-) Jen který matroš na to vzít. Přijde mi , že slušně vychází TECSOUND