spotřeba: volnoběh vs start

  • Dick16VT
    SPOTREBA SILENA JIZDA TAKY SILENA FURT JE VSUDE CEJTIT BENZIN :D COUPE MAM 3 ROKY A NIKDY HO NEPRODAM!!!
  • Ravic inesperto
    Při brzdění motorem vyhodnotí řízení motoru, že motor má určité otáčky, ale pedál plynu je ve volnoběhu. Dojde k uzavření přívodu paliva, respektive odpojení signálu pro otevření vstřikovacích ventilů.Když otáčky motoru klesnou, řídící jednotka začne opět palivo dávkovat. Pokud tedy otáčky během decelerace neklesnou pod určitou hranici, pak jedeme "zadarmo" (ale to je pochopitelně nesmysl, kinetickou energii jsme předtím museli někde získat).takže já si jízdu prostě užívám a neřešim hlouposti:-)
    MÁME ITALSKÁ AUTA A TY MAJÍ BÝT VIDĚT A SLYŠET:-)
  • Ravic inesperto
    hale kdyz jedes z kopce a nechas rachlost a nohu das z pedalu tak auto deceleruje no a vstriky se uzavrou takze podle PC to v ten moment ma spotrebu 0...kouzlo vstrik motoru:-)
  • Erikson Tipo2.0 16v
    Hosi kupte kolo.....to je teprve jizda zadara :-D
  • Suvis 1.8 16V
    Tak brzdy se taky snažím používat co nejmín, ale takový důvod by mě nenapadl :D
  • Innocento
    Taky jsem viděl takový testy. Tam dokonce doporučovali málo brzdit, protože rozsvícení brzdových světel zatěžuje alternátor, ten zatěžuje motor a zvyšuje se tak spotřeba. Chápu nějaký doporučení, co se týká ekonomický jízdy, ale zase to musí mít nějaký rozumný meze :-)
  • Erikson Tipo2.0 16v
    BLBOST dat neutral,presne zarazena rychlost z kopce a jezdis zadara.-)
  • Suvis 1.8 16V
    Počkej Milo, to se mi zdá jako blbost! Když jedu z kopce, dám nejvyšší rychlostní stupen a motor nespotřebovává benzín, protože ho ženu od kol přes převodovku. Ale když dám neutrál, tak musí udržovat otáčky volnoběhu spalováním benzínu. S tím ostatním bych tak nějak souhlasil.
  • Mila84
    Ve Světě motorů byl test na spotřebu a tam vyšlo, že nejlepší je jezdit z kopce na neutral, jezdit konstantní rychlostí, motor nevytáčet do otáček, často řadit, semafory dojíždět na neutral. Já to dělám a spotřeba je nižší. Vim, že třeba přijde sjezd z kopce, tak tam loupnu neutral a nežere to ani kačku.
  • Suvis 1.8 16V
    To je fakt. Já se poptám jinde. Smažte to tu.
  • Suvis 1.8 16V
    Jo, v klidu. Podívej, já tohle auto chci, mám ho už rok a půl a naučil jsem se s ním relativně úsporně jezdit. Na přejezdech a při delším stání chcípám motor a nebudu to měnit. Jak psal Tlama; to, že mám sportovní auto neznamená, že nebudu hledět na spotřebu.
  • Suvis 1.8 16V
    Thomasi, běž takové moudrosti rozdávat někam, kde o to stojí!
  • sebo 1.8 16V
    Ja tam Katalyzátor mam :) Ani neplánujem vyhodiť
  • Tlama
    Co to tady melete za blbosti---přece nebudu uvažovat nad tím jestli se mi ničí startér nebo baterka když budu startovat několikrát denně víc než bych musel....já startuju u firemního auta zhruba 20-30× za den a že by mi odcházel startér nebo baterka sem nepozoroval za 20let ježdění....a proč nechcípnout auto u přejezdu když tím ušetřím palivo a vím že budu stát více jak minutu?? A tvrzení že mám sportovní auto tak nekoukám na spotřebu je alibistické a každej rád ušetří když může- možná u turbíny když potřebuju zchladit to není vhodné ale jinak určitě ano- už jen kvůli tomu smradu co nám z toho jde když sme vykuchali katíky a pod.
  • Innocento
    Doufám, že se tu nebude srovnávat systém Start - Stop a podobná simulace klíčkem :-)
  • sebo 1.8 16V
    10 minút by som nenechal pustený motor na rampách ale zase vypínať ho vždy pri zastavení je podla mňa tiež hlúposť Tých 0,4L /100km je podla mňa hlúposť určite toľko to nerobí na FC
  • Luxor
    mě vyšlo, že za 10 let provozu při spotřebě 7l/100, benál 35Kč-litr, při protočení 20tis km ročně ušetříš cca 30tis Kč (při prům. úspoře 0,6l/100) ... mezitím odhaduji že minimálně jednou nebo dvakrát zlikviduješ startér, minimálně koupíš 2-3 baterky navíc, možná i víc pozlobí elektronika a motor bude zřejmě vypadat hůř než kdyby pořád nestartoval - tohle se přece nemůže vyplatit ani náhodou... marketingový trik a generátor práce pro autoservisy-hlavně ty autorizované...
  • Suvis 1.8 16V
    K tématu šetření, systém Start - Stop jistě znáte, z článku cituji: "Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km a v městském provozu dokonce 0,3 až 0,9 litru paliva na 100 km."
    http://www.fiftyfifty.cz/System-Start-Stop-ve-voze ch-Audi-5569035.php
    Nevím, co je na tom pravdy, ale litr paliva je už celkem dost...
  • Feki
    Ja to auto vesměs taky k životu nepotrebuju,na druhou stranu nekdy ho používám denne do prace atd a to je jen 3km tam a 3 z5..takze mi ho je spis líto na takovy vzdalenosti..
    Co se týče šetření,s každým autem(mimo supersportů a prekonovanejch bestií)se dá jet sporive,jen to umět..Ja kdyz chci,vezmu za 300,- a jezdím skoro celej tejden do prace za to..Jde to..Ale jak se za mě povesi nejakej tuzer,tak ty 3kila projedu pomalu na jednom kilometru..:)
    Vsechno jde kdyz se chce,a coupe není zas nejakej silenej velkoobjemovej zrout..to že se da s 1.2kou bo 1.1kou jet za 15vim taky dobre,ale to je hlavne u povestnejch tříválů známo jak jsou spořivý..:))
  • Suvis 1.8 16V
    Feki, já si koupil tohle auto proto, že se mi líbí a i to cosi jede. Když chci, tak mu šlápnu a počítám s vírem v nádrži a větrem v peněžence :D. Ale to neznamená, že nemůžu při normální jízdě šetřit. Vím, že tu má většina lidí Coupé jako víkendovku, ale já ne. A z toho vychází můj postoj...
  • Alejandro
    feki: přesně tak....7 litrů na dálnici je hodně hezký.....já si pamatuju kuriozní situaci, že v novým Hiunday (asi Getz) s objemem motoru 1,1 l nešlo jet víc jak 150 km/h a spotřeba vysoká jako kráva-15 litrů......a to je pak k vzteku....protože to auto vubec nejelo v malých rychlostech :))
  • Feki
    No ja si koupil sportovní auticko s tím,že hold kdyz budu chtít zakravit nebo jet krev tak si to taky zaplatím..:) A o tom taky sportovní auta jsou..
    Mimochodem,na hodně dlouhý trasy,okolo 1000km mi průměrná spotřeba vyšla pod 7litru..Samostejme konstantní rychlosti s minimem slapani na plyn,ale i tak je to paráda na dvoulitrovou 12 let starou pětistříkačku..;)
  • Alejandro
    vonrave: jedno velké negativum LPG= bezpěčnost minimální, a taky by mě štvalo že nesmíš do podzemních garáží apod...
    No a pořizovací náklady jsou docela velké takže bys je jestli dobře počítám vyrušil asi po 20000 km (uštříš 150 Kč na 100 km asi)
  • von Raven
    po pravde bych do LPG taky nesel kdybych ho mel koupit, ale taky je pravda ze by coupe s tou spotrebou co dokazu ja v bezinu uz davno melo jineho majitele
    ony existujou ale dve montaze jedna se vstrikem do valcu, coz jede jak cert a da se vyladit ze jede i lip jak benzin porad za polovicni cenu, ale dve paliva na vykon je podle me zbytecnost
    a druha je se vstrikem do sani, zastarale a uz se nepouziva, ale verim tomu, ze by to na prani udelali, je to o dost levnejsi a vykon je slabsi, mi to vetsinou prestava tahat kolem 5500ot, ale zato to nezere polovinu, ale jen tretinu spotreby benzina a za polovicni cenu benzinu, rozdil je jen jak rikam v tom ze to nedostanu do omezovace ale 180 to v pohode jede a muze dal, ale pomaleji
    jedna nevyhoda tam je, kdyz se dojizdi tak je lepsi prepnout na benzin a vyzrat plyn v sani pac kdyz tam zustane tak pri dalsim startu tak do 20minut tam je vzduch, plyn a pousti se automaticky benzin a to je moc paliva proti vzduchu a chcipne to a druhy start je trosinku delsi eeeeeeee nez se vyzere ten plyn a druhy problem, tahate aspon 50kg furt s sebou
    ale reknete sami potrebujete porad do omezovace? neni lepsi 7,5litru za 16,90Kc a kdyz je treba benzin tak proste jen prepnete cudlik a jedete jako kdysi behem nejake desetinky vteriny
  • Suvis 1.8 16V
    Feki, asi máš pravdu. Pravděpodobně je to zbytečné řešit.
  • Feki
    Nejsem bohac,to rozhodne,ale že bych tohle řešil to ne..Spis nez kolik si to vezme benalu by mě stvalo co vsechno se opotřebovává...
    Jak říkám kdybych zabihal hodně do detailu tak aby se to vyplatilo kolem a kolem(opotřebování dílu,spotřeba atd) bude hraniční cas nekde kolem 6ti,8mi,10ti minut..
    Ale hlavní věc je proc to řešit?Přece je hromada jiných aut které mohou byt nastartovane treba pul dne a nesezerou pomalu ani to co coupe při startu..;)
  • sebo 1.8 16V
    LPG dám aj ja ale až keď zistím v akom stave je to moje FC
  • Suvis 1.8 16V
    Do LPG bych šel, ale jaksi mě v tom brzdí pořizovací cena :D
  • sebo 1.8 16V
    urob 1litovu nádrž a skus štartovať kým tam niečo bude
  • Innocento
    To je údaj, kterej ti tady pravděpodobně nikdo neřekne. Zavolej do Fiatu, ale nediv se jejich reakcím.
  • von Raven
    LPG a neresis vyplatu ani slapani na plyn natoz vypinani motoru :D nebo zkoumej, az vymyslis jak s tim jezdit za 4litry bena max tak plyn vyhodim :D nebo aspon stahni spotrebu na polovic a sezen benzin pod 17 kacek ... ehm ze by porad LPG ? :D
  • Suvis 1.8 16V
    To, že mám Coupé neznamená, že budu jezdit do plných a výplatu lít do nádrže. Spotřeba se tu už řešila, neboj, o tom vím. Já jsem se ale ptal na něco jiného, než na spotřebu auta při jízdě. Tohle forum mi (nečekaně) přišlo jako vhodné místo k získání těchto informací. Doufám, že jsem se nespletl... Pokud máte někdo něco k tématu - prosím. Pokud ne, nechte si své připomínky pro sebe. Děkuji.
  • Fugasik
    A já myslel,že spotřebu vůbec neřešíme :o)
  • sebo 1.8 16V
    To by musel mat niekto presný prietokomer paliva a musel by to priamo skúšať sa mi nezdá ze by to bolo v nejakých tabuľkách
  • Suvis 1.8 16V
    A při startu si 1.8 vezme kolik?
  • Alejandro
    vypínat motor na červenou je vrchol demence.....spotřeba na volnoběh je asi 2 litry za hodinu....takže když na to nebudeš tolik šlapat a honit to do otáček, tak si myslím že ušetříš nejvíc.....jak píše Feki....ani já motor do 5 minut stání na místě nevypínám...většinou ho potřebuju dochladit (turbo)
  • Suvis 1.8 16V
    Ty Feki, to už je moc. Já jsem strojvedoucí a velkou lokomotivu (s velkou spotřebou)se vyplatí stopnout na delší dobu, jak dvacet minut. Takže u auta, které má mnohem menší motor ta doba musí být kratší... Asi by bylo lepší sehnat někde nějaké tabulky se spotřebou pro Coupé.
  • Feki
    Ja vypinam motor kdyz vím že budu čekat dyl jak 10min..10-15 min a vypnu to..Jinak jsem dělal i to kdyz jsem si sel treba jen vybrat z bankomatu že jsem si bral dvoje klíče,jedny jsem nechal v zapalování s nastartovanym motorem a druhým auto zamknul..:) sel si vybrat a pak odjel.. Podle mě kdyz se to vezme kolem a kolem tak se vzdycky spis vyplatí nechat to běžet nez furt startovat..
  • Suvis 1.8 16V
    Já právě stojím celkem často před přejezdem. Ale kolikrát i jinde stojím s pravděpodobně zbytečně nastartovaným motorem. Proto mě to zajímá.
  • sebo 1.8 16V
    Bolo by to zaujímave vedieť keby si tak stal každý deň pred priecestím aby ti to nejako zasadne pomohlo ale ja mam fc rok a čakal som na nom 1krat
  • Suvis 1.8 16V
    Jo sebo, ale jak dlohá doba nastartovaného motoru je spotřebou srovnatelná se startem? Mluvím vyloženě o spotřebě benzínu, ne o optřebení motoru, startéru atd.
  • sebo 1.8 16V
    Lacnejšie je neštartovať
  • Suvis 1.8 16V
    Coupé má relativně velkou spotřebu. Poslední dobou se snažím jezdit co nejefektivněji a nejlevněji, jelikož toto vozidlo používám denně. Jedna věc je technika a plynulost jízdy. Další problém, a to byl důvod k založení tématu, je spotřeba na volnoběhu a při startu. Třeba to má někdo zmapované. Zeptám se jednoduše: na jak dlouho se vyplatí stopnout motor? Tím myslím třeba při čekání u přejezdu. Někde jsem slyšel, že auto si na start motoru vezme tolik, co za cca 20 sekund volnoběhu. Inu, diskutujme.