Ideální průměr výfuku 2.0 20VT

  • L_hall
    Už jsem vše našel děkuji za pomoc kluci o víkendu jdu na to a jinak pomohly mi taky clanky v radech a navodech jinak jde tam prumer 65 mm od downpipu na konec výfuku bez zadneho tlumice ani na konci nic jen musim sehnat nejakou peknou nerez koncovku :)
  • Honza
    dej 60, maximálně 65 od turba, od pozice katu 60..
  • L_hall
    No hodlám mu trochu navýšit výkon takže sériový motor to nebude. a výfuk je základ zvyšování výkonu auta každopádně ten článek má něco do sebe četl jsem ho celý a dozvěděl se dost věcí tak uvidím ještě pobádám a něco tam dám....
  • Innocento
    Já ti to překopíruju :

    "Průměry trubek

    Mnoho zkušených a uznávaných „závodníků“ tvrdí –čím větší, tím lepší… toto taky není pravda…

    Jak bylo řečeno dříve –výfukové plyny jsou horké. A je naší snahou je nechat co nejteplejší po celou jejich cestu výfukovým systémem. Proč?

    Odpověď je jednoduchá. Studený vzduch = hustý a „těžký“ vzduch. Nepotřebujeme skrz výfukové potrubí protlačovat masy studeného výfukového plynu. Navíc příliš velké průměry způsobují radikální poklesy rychlostí výfukových plynů, což umožňuje těmto plynům delší čas na nežádoucí ochlazení (upřímně řečeno, ty plyny se ochlazují i při expanzi do většího prostoru –viz třeba parní turbína v elektrárně, kde se jednotlivé lopatky postupně zvětšují...).ochlazení plynů lze částečně předcházet různými omotávkami svodů, nebo keramickými povlaky.

    Příliš velký průměr trubek občas ovlivní pulsy ve výfuku natolik, že veškerá snaha věnovaná návrhu svodů nebude mít správný efekt, jelikož se pulsy nebudou vyrovnávat tak jako u výfuku s menším průměrem a nebudou takpodpořovat správné vyplachování..

    Naneštěstí přesný průměr výfuku nelze nikdy spočítat – vychází se většinou z empirických hodnot, získaných dlouhým zkoušením různých variant… Hlavní příčinou je různorodost výfukového systému – ohyby, přesahy, konstrukce tlumiče, teplotní bilance plynů a další parametry velmi ovlivňují konstrukci celého systému."



    Podle mě je 75mm na sériový 20VT zbytečně moc.
  • K0K1N 20VT
    teď si teda nejsem úplně jistej ale že by měla série 60 mm to se mi zdá nějak hodně,já mám teď trubku vnitřní průměr 53 mm a úplně v pohodě. Když otevreš rady a návody je tam i tahle problematika.
  • L_hall
    :) no jako můj osobní favorit na průměr trubky je 75-80 mm ale lepší si nechat zpočítat každopádně nebude tam žádný tlumič výfuku ani rezonátor prostě jen rovná trubka od předu dozadu. možná.... když se sežene nebo vyrobí tak poslední díl kvůli švestkám :)
  • Kubajz20VT
    Nevím jestli je to dobře ale slyšel jsem že u turbíny znamená čím větší, tím lepší.:)))
  • L_hall
    Mám v plánu předělat celý výfuk nevíte nějaké stránky kde radí jak spočítat ideální průměr trubky od předu do zadu? Nebo nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Teďkon co tam mám má průměr 60 mm to jest sériový.