Minimální hladina oleje a měření oleje

  • Innocento
    Alejandro : Tou pí*ovinou jsem měl na mysli to, jestli je v tuhle chvíli opravdu tak složitý lejt tam postupně olej a zkoumat, jestli se to na tý měrce nějak projeví, což se zaručeně projeví a když to teda náhodou přeženeš, tak ten přebytek odpustit/odsát.

    A až tam budeš mít jasnou hladinu, tak až pak lze řešit, jestli to bere olej nebo ne a jestli je třeba se pod kapotu nějak extrémně často dívat. Do té chvíle nevíš nic a máš akorát starost.
  • k20vt
    tak on ten motor asi měl spotřebu oleje uplně jinou, dokud neměl objetou 3x zeměkouli, každopádně jak se píše v manuálu 1/1000 km se ještě dá....
  • sebo 1.8 16V
    Ja mam 1.8 ešte som nedolieval ale ak ma 20VT fakt spotrebu 1l/1 000km tak minimálnu hladinu by nejaká kontrolka mohla signalizovať až tak strašne by nestúpla už aj tak vysoká cena toho auta
  • Alejandro
    Innocento: pičoviny? jako sorry, ale když manuál udává že 1 litr oleje na 20VT na 1000 km je OK, tak mi přijde fakt hloupý každých 1000km sondovat jestli náhodou se už nejezdí pod ryskou....a že následky mohou být docela velký že...minimálně odejde turbo. Z tohoto důvodu nechápu proč nemohli přidělat jedno čidlo navíc:(
  • Elkar
    Olej je VVT...

    velmi vděčné téma
  • Innocento
    Já si spíš myslím, že ital nepočítal s tim, že si někdo koupí Coupé a bude řešit takový pí*oviny. No, pardon, ale přijde mi to tak. Samozřejmě to beru s ohledem na rok výroby.
  • Alejandro
    zero: aha já si myslel, že přebytečný olej se nějakou cestou dostane ven a spálí se....no tak to je špatný, budu mít asi strach abych to nepřelil i někdy
  • ZERO
    Alejandro: Mít v motoru olej "přes" je horší, než "pod", přinejmenším pokud ještě neproblikává kontrolka mazání. Může totiž docházet ke kontaktu ramen klikovky s hladinou oleje v olejové vaně, což způsobuje intenzivní rozstřik, takže se velké množství oleje pod tlakem proudu/rozstřiku dostává tam, kam nepatří, naopak místa cíleně mazaná "řízeným" (konstrukčně) ostřikem najednou nemusí mít oleje dostatek, poněvadž ten "falešný" ostřik přebije ten "správný" (uf, jak to napsat lépe...?). Kromě toho dochází k intenzivnímu pěnění oleje, což zase může znamenat, že se zavzdušňuje tlakový systém mazání motoru, tedy kritické části motoru nejsou mazány tak, jak by měly. To vše vede k výraznému zvýšení tepelného namáhání motoru. V případě, že tam je katalazátor, to pak obvykle znamená jeho rychlou smrt, protože se olej dostává nad písty. (Třeba takhle, no. Nepsal jsem to já, jen jsem to někde zkopíroval...)
  • amadeus69
    Olej na měrce musí být z obou stran jak ho tam máš jen z jedný, tak meříš možná tak zbytky oleje co jsou vyblitý nahoru :D

    Pak je někdo hrozně překvapenej že mění olej a z motoru mu vytečou dva tři litry :)
  • Innocento
    Alejandro : Já jen potvrdím Luxorova slova, protože když jsem se jednou takhle podivil, že je měrka na jedný straně suchá a na jedný mokrá, tak tam zahučel pomalu litr oleje a posléze se to na měrce projevilo správně. V tu chvíli bych si nabil rypák!
    Takže tam koukej dolejt, protože jsi určitě za celou tu dobu najel kudlo-stylem mraky kilometrů a průser je na cestě. Na tý měrce to bude jasně vidět a pokud to přepískneš, tak je rozhodně maličkost ten olej zase dostat ven, než žít ve věčný nejistotě. Nebo ne?
  • Alejandro
    zero: jakto?:)
  • ZERO
    Tak to nemáš pravdu, víc je horší, než míň...
  • Elkar
    no jo, asi je lepší mít tam o trochu víc než o trochu málo
  • Luxor
    když to vypadá divně že musíš přemýšlet kolik měrka ukazuje tak už to chce dolít :-)
  • Alejandro
    no u mě je to normální, že vytáhnu měrk ua z každé strany je hladina oleje jinde:(((
  • Elkar
    Takhle ta měrka vůbec u mě nevapadá! :D

    jináč ta vana byla volnější asi za ty léta no, tak stačilo dotáhnout a bylo.
  • Alejandro
    bohužel mně dělá ruzne anomálie: třeba z jedná strany suchá a z druhé mokrá-nechápu to občas:))tak tam preventině vždycky něco cvrknu:)
  • Innocento
    Alejandro : Vypadá ta měrka při kontrole nějak takhle?
  • Alejandro
    elkar: to jako že se vana sama povoleju u coupe nebo co?:)) No já dám 3500 km za zimu, takže přecejen ten olej musím dolévat:))
  • Elkar
    hmm po výměně oleje se mimo jiný dotáhla vana... a co se tam na jaře nalilo to tam do podzima vydrželo... až mi přišlo podezřelý že to na tý risce nevidím, jako bylo to zároveň s max ryskou celou sezonu což bylo asi 3500km
  • Innocento
    Mě spíš přijde, že starší italové začali mít méně těsné motory po překonání naší státní hranice :-)
  • Alejandro
    hm je to škoda a dost mě to překvapilo, hlavně s ohledem na fakt,že starší Italové mají všeobecně méně těsné motory a tudíž olej se často ztrácí....Já třeba jsem docela líný na to, tak měřím zhruba po 1000 km a vždycky se leknu, ptotože jsem někde na té spodní rysce:)))Co je pravdy na tom, že když e to blbě hlídá, tak nejdřív odejde turbo a pak až motor? Hlavně aby to nebylo naopak:))
  • Tommy Angelo
    nevím hoši je divné že to coupe nemá,kamarád to čidlo oleje má ve fiatu croma 16V motor s coupečka ale bez turba a má to tam a ukazuje mu to fakt dobře,má kontorku přímo na palubní desce
  • Pegas77
    tipo z 90 melo hlidani zarovek i od zadni SPZ vyborna to vec, neco takoveho mi na coupe chybi

    haldinu oleje ma manzelka v Lagune ale je to takove vselijake, moc se tomu verit neda
  • Alejandro
    no je to docela paradox:)))máme v coupe vyhřívaný sedačky, ale čidlo kritického nedostatnu oleje tam není,lol
  • Coupe20VT PLUS :-D
    tak třeba já na Vectře A z 93 mám: hlídání prasklých předních žárovek, hlídání brzdových světel, hlídání hlídání hladiny všech náplní (voda, olej, ostřikovače)
    dokonce i palubní PC, který ukazoval spotřeby, teplotu, atd...

    takže v roce výroby to nebude. ale prostě smiřte se s tím, že naše coupata zas tak přebitá elektrikou nejsou...
  • Alejandro
    jelo: když to funguje u motorek, tak v autě by to mělo taky. Na tom čidle není nic složitého...
  • Jelo
    Alejandro : představ si,že pamatuju dobu kdy auta neměli centrál a ani el.stahování oken.
    Prober se,je to auto ze začátku 90-tých let.

    Osobně mám zkušenost s totuto vymožeností z auta Renault Kangoo.A ta zkušenost je jasná : NEVĚŘÍM TOMU ANI ZA MÁK.
    :))
  • Alejandro
    coupe: já tě četl, jen jsem tomu furt nemohl uvěřit....třeba silný motorky to maj všechny i z roku 1996
  • Honza
    hladina oleje je vejmysl, navíc dle dosavadních zkušeností fungující všelijak...
  • Innocento
    A předpokládám, že to co má Coupé má každý auto a je k tomu připojená kontrolka olejničky...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    a co sem tady asi psal k těm čidlum? ŽE ORIGO FIAT COUPE NEMÁÁÁ snímání minimální hladiny... kdybys četl, tak si ze sebe nemusel dělat vola...
  • Alejandro
    problém je že 500 km dáš když otočíš Brno-Praha a jako že by se mi chtělo furt měřit olej, to teda ne.....
    Nicméně jsem kontaktoval Fiat ČR a ten mmi sdělil:
    "Dobry den, nize uvedeny model je podle specifikace vybaven ukazatelem tlaku motoroveho oleje se signalizaci minimalniho tlaku"
    Takže Fiat Coupe 20VT nemá indikaci kriticky nízké hladiny oleje-takže hlídat!!! Což mě docela zklamalo.
  • Innocento
    A ještě víc, když dávám motoru do těla a chci po něm nestandartní výkony
  • Innocento
    No, to je v manuálu u každýho auta :-) A v autoškole taky o tom povídali ;-) Hele, já se s tim snímáním setkal osobně jenom jeden čas u jednoho HDi (levnýho nesportovního spotřebáka), ukázalo mi to hladinku po každym otočení klíčkem a stejně mi to nedalo a šel jsem tu měrku vytáhnout. A myslim si, že pokud by někdo nutkání neměl, tak je něco špatně. Při představě, že se ani po 500km nepodívám pod kapotu a na měrku oleje mě ničí :-)
  • Alejandro
    Dle manuálu:
    -neprovádějte kontrolu ihned po skončení jízdy, všechen olej v motoru ještě nebude stečen zpět v olejové vaně a měření bude nepřesné
    -je důležité, aby hladina oleje byla nad ryskou minimální hladiny, rovněž ale pod ryskou maximální hladiny, málo oleje nedostatečně maže, mnoho naopak vede k zahřívání, ztrátě vlastností olejů a také hrozí riziko proniknutí do spalovacích komor či sníženého výkonu motoru
  • Alejandro
    tyjo, stejně mně přijde divný, že auto co stálo milion v roce 1998 nemá čidlo pro kritickou minimální hladinu oleje. Vždyt to je to nejduležitější co by tam mělo být.
  • Turok
    taky ho mám černý... a s tou hladinou je to jak na houpačce..hrozný tohle hlídat.. taky jsem si myslel že je tam čidlo které hlídá min. hladinu oleje..
  • Alejandro
    aha,tak já to zkusím změřit po 15 minutách až...jinak já když doleju olej tam ho mám černý na měrce,zajímavý:))
  • Innocento
    Je to tak. Čas si na to udělám i u služebáka, kde těch 500 je pomalu i za půlden.
  • Honza
    pohodlný nepohodlný..
    dřív se to dělo běžně... pak se není čemu divit, že tu jsou témata že mu rachtá vršek, něco mu škvrká, klepe atd, když nevytáhne ani měrku oleje..a že příležitost na to je, dá se říct při každým dolévání ostřikovačů..(ideálně tankování)
  • Innocento
    To si teda úplně jistej nejsem, jestli tam toho oleje bude víc :-) Já zastavim u garáže na rovině, necham to stát tak 15 minut a zkontroluju. Jenom bych dodal, že jsem nad tim špekulovat tak dlouho, až tam zahučel skoro litr oleje, než se to jasně na měrce projevilo. Nejradši bych si nafackoval.
    Někdy ti to vyfotím, jak by ta měrka měla vypadat. Olej má zlatavou barvu a i přesto je jasně patrný kolik ho tam je.
  • Alejandro
    innocento: nj ale dle zákonů fyzyky se kapalina se stoupající tdeplotou roztahuje...takže když je tam dsot za studena, tak by mělo být za tepl ještě víc,ne? Ale zase teda na druhou stranu ten olej za tepla asi bude trvat než steče do olejové vany....nechce to počkat déle po vypnutí motoru než 5 minut?
  • Innocento
    Zezačátku jsem se s timhle taky trápil a došel jsem k tomu, že tam oleje dost nebude, když to takhle vypadá. Protože jsem postupně dolejval a na měrce se objevila jasná plná "kapka" mezi ryskama, která se plynule táhla až ke konci toho "drátu". To už se mi líbilo víc.
  • Alejandro
    ahoj,
    tak jsem se dozvěděl, že coupe nemá čidlo na minimální bezpečnou hladinu oleje. Nebo ho má? Mám takový problém, když měřím hladinu oleje na rovné ploše za studena, tak mám někde mezi ryskama. Takže jakoby OK. A když po vypnutí motoru po 5 minutách-za tepla (dle manuálu), tak mě vychází divné hodnoty. Měrka je třeba z jedné strany suchá a z druhé trochu mastná nebo do třetiny je tam olej,ale spíš je docela suchá. A nebo je okénko na měrce suché a olej je až nad okenkem-dost divný.Jaká je správná metodika měření oleje? Není to teda moc pohodlný každých 500 km měřit olej a dost mě překvapuje, že neudělali nějakou signalizaci na palubovku. Snažím se měřit vždy aspon tak třikrát abych minimalizoval případné chyby. Jo a myslíte že vadí, když tam člověk nalije trochu nad horní rysku?